Noodgedwongen pauze voor Totilas in verband met hoefzweer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:21

Ketaki schreef:
HorseTimeXL schreef:
Ja ik vind het sneu voor zo, al doet het me nog steeds pijn, dat hij totilas rijd, Edje komt er met Sisther de Jeu ook wel hoor, daar heb ik volle vertrouwen in, hoe die merrie zich op dit moment aan het ontwikkelen is, kom toch beetje bij beetje dicht in de buurt van totilas, we zullen zien! Wil ze nu wel graag een keer in de ring zien, ben benieuwd!

bovendien zijn het nog halfbroer en halfzus van elkaar.
( allebei van gribaldi) :)

Jaa daarom, en tuurlijk verwacht ik ook niet dat Sisther de Jeu de 90 % haalt, maar ik verwacht zeker dat ze straks goed met de olympische spelen kan meedraaien, ik denk zeker dat ze in de top tien zou kunnen komen te staan. Maar een medaile,, dat moet ik nog zien.

Weet iemand eigenlijk waarom hij niet met voice naar de spelen wil? was nieuwsgierig, want die heeft ook prachtige gangen!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:29

Sister is inderdaad een super mooie merrie, maar persoonlijk denk ik dat deze op het niveau van Sunrise zal blijven steken... Maar ik laat me uiteraard graag ongelijk bewijzen door Edward en Sister :D

HorseTimeXL schreef:
Weet iemand eigenlijk waarom hij niet met voice naar de spelen wil? was nieuwsgierig, want die heeft ook prachtige gangen!

Ik denk de gebrek aan ervaring en punten van Wereldbeker wedstrijden, plus het feit dat hij al twee andere wel ervaren en geklasseerde paarden op stal heeft ;) (Sister en Next One)

Neemt niet weg dat het een mooie troef is voor de toekomst, idd een prima paard met mooie gangen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:47

Misschien heeft hij z'n hoefje in stal gestoten en is er onderhuids ' een blauwe plek' ontstaan dat is gaan rommelen.
Hij zal denk toch heel slecht verzorgt worden ja bij Rath.. zeker omdat de media al zo boven op Toot ligt.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:29

HorseTimeXL schreef:
Jaa daarom, en tuurlijk verwacht ik ook niet dat Sisther de Jeu de 90 % haalt, maar ik verwacht zeker dat ze straks goed met de olympische spelen kan meedraaien, ...............

Als je al eens meegedraaid hebt met zulke scores vraag ik me af of je het als ruiter nog wel op kunt brengen om een stap terug te doen.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:32

Huertecilla schreef:
nowylover schreef:
En Totilas komt heus wel weer op de been hoor. Hij heeft hoefzweer geen koliek of zo iets dergelijks.

´Maar´ pijn waardoor hij niet goed kan lopen.

Waarom heeft hij die hoefzweer eigenlijk?

Hij loopt geen lange afstanden, niet over verhard, hoeft niet over keien of rotsen.

Waarom is hij eigenlijk beslágen? Hij heeft geen tractie nodig voor de ploeg, -voor springen en ook geen bescherming tegen slijtage nodig.

´Komt wel weer op de been´ is helemaal niet zo´n zekerheid.
Het is tenslotte ook ontstáán onder zijn leefomstandigheden :)*

Overdrijven is ook een vak. Het is een paard net zo als alle andere paarden, maar dan wat duurder en bekender. En je doet als of hij dood gaat. Denk een beetje realistisch zeg. Dit kan iedereen overkomen en dan komt het hier niet op te staan.

En je moet alles niet zo erg letterlijk opvatten. Hij is niet dood ziek, hij heeft een zweer waar door hij niet gereden kan worden. De wereld gaat er niet aan onder hoor als hij even niet gereden word.

En misschien willen ze Totilas wel gewoon op ijzers hebben, omdat zo veel paarden dat hebben. Maak niet overal een probleem over.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:55

Abacab schreef:
HorseTimeXL schreef:
Jaa daarom, en tuurlijk verwacht ik ook niet dat Sisther de Jeu de 90 % haalt, maar ik verwacht zeker dat ze straks goed met de olympische spelen kan meedraaien, ...............

Als je al eens meegedraaid hebt met zulke scores vraag ik me af of je het als ruiter nog wel op kunt brengen om een stap terug te doen.

Dat is gewoon een kwestie van ieder paard als individu zien en blij zijn met elke progressie die je boekt.

Edward heeft zelf al gezegd dat hij een keer mee wil doen met de OS, niet dat hij wil winnen. Het is voor hem gewoon erg zuur geweest dat Lingh en Toot vlak voor de OS zijn verkocht en hij dus nog nooit heeft deel kunnen nemen aan zo'n evenement...

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:41

Malibu schreef:
Dat is gewoon een kwestie van ieder paard als individu zien en blij zijn met elke progressie die je boekt.

Edward heeft zelf al gezegd dat hij een keer mee wil doen met de OS, niet dat hij wil winnen. Het is voor hem gewoon erg zuur geweest dat Lingh en Toot vlak voor de OS zijn verkocht en hij dus nog nooit heeft deel kunnen nemen aan zo'n evenement...

Ik denk dat deze ruiter zo'n topsportmentalieit heeft dat hij alleen nog voor een podiumplek gaat [en terecht ]
En Ling vlak voor de OS verkocht? Volgens mij zat dat heel anders.

wonderworst_

Re: Noodgedwongen pauze voor Totilas in verband met hoefzweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:47

ach wat zielig voor arme tootje, hoop dat hij het overleefd _O-
ik ben nog steeds erg benieuwd hoe rath en toot het samen doen! aan de ene kant zou ik natuurlijk liever edward op hem zien rijden, maar ik gun het rath ook wel.
ben ook heel benieuwd hoe de wedstrijden gaan verlopen. ik ben wel bang dat de jury wel heel voordelig of juist heel nadelig voor hen kan werken. aan de ene kant kan de jury hogere punten geven omdat ze dat gewend zijn ook als het er iets minder uitziet dan hoe hij onder edward liep, en aan de andere kant zou de jury kunnen blijven vergelijken met 'vroeger' waardoor zij helemaal geen hogere punten zullen krijgen. ik ben wel een beetje bang voor het eerste := hahah :))

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:21

Abacab schreef:
HorseTimeXL schreef:

Ik denk dat dat nog best wel kan hoor, want hij doet in principe niet een stap terug, wanneer hij het paard weer steeds iets verder brengt, Edward groeit nog steeds met sither, en interfloornextone, uiteraard niet net zo hoog als totilas, maar dat hoeft opzich niet. Ik denk niet dat het zo zeer een stap terug is voor edward, ik vind het wel zo zuur voor hem, na lingh nu totilas.. ik heb echt echt enorme respect voor hem, en had ik die 15 mil, maar dan had ik hem gekocht voor hem, en dan mocht hij hem hebben, want dat verdient hij

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:58

nou er zijn wel meer toppaarden die een hoefzweer hebben, wie weet heeft totilas het wel vaker gehad, maarja aangezien alle nieuwtjes en weetjes betreft combi totilas - rath in de krant moeten, moet het maar even geplaatst worden dat hij een hoefzweer heeft. vind het zo nutteloos!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:23

Abacab: Het rijden van een ander paard door Edward is een stap terug? Dat denk ik niet. Als alles onder de 90% scoren een stap terug is...Als Edward in staat is om met Sisther, Next One of Voice op GP niveau constant hoog te scoren, dan vind ik dat je dan als ruiter heel erg goed in staat bent om continue paarden tot een zeer hoog niveau op te leiden. Dat noem ik geen stap terug, dat noem ik kunde!

Als de leefomstandigheden van Totilas 100% optimaal zijn en er niets is dat een hoefzweer kan veroorzaken, dan vraag ik me af hoe goed je betaald wordt om de hele dag op je buik in de buitenbaan te liggen en elk stukje miniscuul hout, steentje of iets anders eruit te vissen dat bijvoorbeeld door vogels daar ingegooid is...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:28

Totilas in een buitenbaan :+ _O- _O-

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:45

Goh, zou hij dan echt alleen maar in een binnenbak rijden???

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:13

Hij heeft trouwens een mooie cap op :D , ik heb dezelfde maar dit even geheel terzijde ;) .

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:17

karijn schreef:
Abacab: Het rijden van een ander paard door Edward is een stap terug? Dat denk ik niet. Als alles onder de 90% scoren een stap terug is...Als Edward in staat is om met Sisther, Next One of Voice op GP niveau constant hoog te scoren, dan vind ik dat je dan als ruiter heel erg goed in staat bent om continue paarden tot een zeer hoog niveau op te leiden. Dat noem ik geen stap terug, dat noem ik kunde!

Als de leefomstandigheden van Totilas 100% optimaal zijn en er niets is dat een hoefzweer kan veroorzaken, dan vraag ik me af hoe goed je betaald wordt om de hele dag op je buik in de buitenbaan te liggen en elk stukje miniscuul hout, steentje of iets anders eruit te vissen dat bijvoorbeeld door vogels daar ingegooid is...

Waar kan je solliciteren? :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:48

Bij Edward is gewoon geprobeerd Totilas buiten te hebben hoor, maar gezien hij iedere keer of helemaal bleef flippen tot hij binnen gehaald werd of zo ongeveer door 't hek ging, ging hij niet meer aantal uren naar buiten. Weet niet meer waar en wanneer, maar heb het Edward horen zeggen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:52

Best sneu eigenlijk...

Maar wat een gespeculeer weer. Paars heeft gewoon een hoefzweer. Geen vliegende vinkent*ring ofzo. Gaat wel weer over.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:11

Joscaa schreef:
Bij Edward is gewoon geprobeerd Totilas buiten te hebben hoor, maar gezien hij iedere keer of helemaal bleef flippen tot hij binnen gehaald werd of zo ongeveer door 't hek ging, ging hij niet meer aantal uren naar buiten. Weet niet meer waar en wanneer, maar heb het Edward horen zeggen.

Een leven op stal en dan nog beslagen ook, voor een paar rondjes door een overdekte zandbak.

Een heel triest praktijkvoorbeeld van geestelijke en lichamelijk mishandeling voor geld voor de mens.

Gaat helaas niet over ben ik bang, tot het paard met pensioen kan. Hopen dat het niet voor die tijd afgemaakt hoeft te worden of zó verknipt wordt dat ook die oude dag niet normaal kan.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 18-04-11 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:13

Ik begrijp er ook niks van hoor dat er paarden zouden zijn die niet naar buiten kunnen, dan is er wezenlijk toch iets heel erg misgegaan met zo'n dier......

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:14

Vala schreef:
Ik begrijp er ook niks van hoor dat er paarden zouden zijn die niet naar buiten kunnen, dan is er wezenlijk toch iets heel erg misgegaan met zo'n dier......

Misgedáán.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:30

Wij hebben een paard op stal wat er alles aan doet om in stal te kunnen staan hoor. Wij hebben alle paarden (50) op het land staan, écht een heel groot land waar ze zeker genoeg ruimte hebben om elkaar uit de weg te kunnen en genoeg ruimte om ergens alleen te staan als ze dat willen, met genoeg water etc in het land, maar na een half uurtje gaat ie dwars door de draad, over de draad, of hij gaat zo idioot doen dat hij helemaal zeiknat en schuimend van het zweet bij het hek gaat staan ijsberen.
Heel offtopic, maar er zijn dus paarden die niet buiten willen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:32

Ja, het is echt heel erg wat mensen een dier kunnen aandoen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:19

Joscaa schreef:
Wij hebben een paard op stal wat er alles aan doet om in stal te kunnen staan hoor. Wij hebben alle paarden (50) op het land staan, écht een heel groot land waar ze zeker genoeg ruimte hebben om elkaar uit de weg te kunnen en genoeg ruimte om ergens alleen te staan als ze dat willen, met genoeg water etc in het land, maar na een half uurtje gaat ie dwars door de draad, over de draad, of hij gaat zo idioot doen dat hij helemaal zeiknat en schuimend van het zweet bij het hek gaat staan ijsberen.
Heel offtopic, maar er zijn dus paarden die niet buiten willen.

Ja maar dat kan er nooit van veulen af aan al ingezeten hebben, dan moet er dus echt wel wat gebeurd zijn waardoor dit paard zo reageert.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:59

Moderatoropmerking:
aangezien alles wel is gezegd en er steeds meer offtopic berichten komen plaats ik hier een slotje