Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:42

Electra63 schreef:
OK, 4,4 miljoen = veel, maar is het teveel?
Wij weten toch niet zijn jaarinkomen?
Ik vind de eis terecht hoor en de rechter bepaalt wel of deze eis inderdaad terecht is.
Ik hoop in ieder geval dat hij in zijn huis (met aanpassingen) kan blijven wonen en toch nog wat fijne jaren heeft, behalve de pijn, dus ik gun het hem van harte.

Hij moet behoorlijk wat verdienen voor die 3 jaar dat hij nog te gaan heeft, wil 4.4 miljoen in de buurt komen, geloof mij ;) .

En Stef, inderdaad verhaalt de zorgverzekeraar, maar die vordering behoort niet tot de vordering van het slachtoffer, maar is een zelfstandige vordering.

Brainless

Re: Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:49

LDRD
En de afgelopen 3 jaar? Zijn huis kwijt? Minder pensioenopbouw?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:51

LDRD schreef:
Electra63 schreef:
OK, 4,4 miljoen = veel, maar is het teveel?
Wij weten toch niet zijn jaarinkomen?
Ik vind de eis terecht hoor en de rechter bepaalt wel of deze eis inderdaad terecht is.
Ik hoop in ieder geval dat hij in zijn huis (met aanpassingen) kan blijven wonen en toch nog wat fijne jaren heeft, behalve de pijn, dus ik gun het hem van harte.

Hij moet behoorlijk wat verdienen voor die 3 jaar dat hij nog te gaan heeft, wil 4.4 miljoen in de buurt komen, geloof mij ;) .

En Stef, inderdaad verhaalt de zorgverzekeraar, maar die vordering behoort niet tot de vordering van het slachtoffer, maar is een zelfstandige vordering.

Maar het loopt toch al 3 jaar, dus stel 6 jaar, aanpassingen aan huis, immateriële schade, jaarinkomen van paar ton? Misschien had hij een bedrijf met een aantal werknemers? Er is weinig achtergrondinfo, dus kunnen wij het helemaal niet beoordelen of het geeiste bedrag veel is of teveel?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:52

Denk dat ik inmiddels een reeele schatting kan maken of het veel is of niet onder die omstandigheden ;) .

In dit soort zaken koffiedik kijken doe ik nogal eens namelijk :D .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:54

LDRD schreef:
Denk dat ik inmiddels een reeele schatting kan maken of het veel is of niet onder die omstandigheden ;) .

Ja, maar zolang jij zijn inkomen niet weet, kan je toch niet beoordelen of het reeel is?

Pashon

Re: Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:59

het is een inmens bedrag, maar geef hem geen ongelijk. De eigenaar is nalatig geweest en dat moet een signaal zijn naar de rest van de mensen.

Hij heeft zowel lichamelijke als fysieke schade. Is arbeidsongeschikt en moet nu dus noodgedwongen zijn huis verkopen. gezien hij een bedrag van ruim 4 ton direct uit wil laten keren zal dat de kosten wel zijn om zijn hypotheek af te lossen dus hij zal wel redelijk verdienen.
Vind het heel goed dat hij de eigenaresse voor een fiks bedrag voor het gerecht sleept!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:08

Electra63 schreef:

Kijk, en dáár is nu een invoelend mens aan het schrijven.
Ik vind 4,4 miljoen voor blijvende zware invaliditeit nog heel redelijk. Ik probeer hier zelfvoorzienend te leven, heb 6 paarden en moet er toch niet aan denken dat ik zwaar invalide zou raken.
Dan kan ik hier niet wonen, zo niet leven, kan ik niet meer voor mijn paarden zorgen, niet meer met mijn zoontje op avontuur.
Dat is met geen geld te vergoeden. Hooguit een peizel te verzachten maar niet écht. Ik wil er alles aan doen om dit een ander niet aan te doen door mijn hobby.

Ik vind de meeste reacties hier echt onvoorstelbaar.
Deze man heeft een verwoest leven door op de weg loslopende paarden.
Mag hij geen compensatie vragen voor zware invaliditeit, voor verlies aan levenskwaliteit?
Alleen maar omdat jullie zelf ook paarden houden en die wellicht ook niet achter een deugdelijke omheining staan?
Dat zou heel onverantwoordelijk zijn.

Mbt het onderwerp is het gewoon heel erg dat dit leed is veroorzaakt.
Daar ben je als paardenhouder/eigenaar/ruiter wel moreel verantwoordelijk voor; dat jouw hobby derden niet hieraan bloot stelt!
Is de verantwoordelijkkheid voor de levenskwaliteit van een ander maar gezeur zo lang jullie maar op een koopje kunnen paardrijden???

Als je jouw paard(en) niet veilig kan huisvesten/rijden dan is de conclusie dat je dan geen paard kan houden/rijden.
´Ja maar dan kan ik niet...´ is geen argument om anderen risico te laten lopen, maar een conclusie dat je dan inderdaad niet kan :)*

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:34

Electra63 schreef:
Electra63 schreef:

Maar het loopt toch al 3 jaar, dus stel 6 jaar, aanpassingen aan huis, immateriële schade, jaarinkomen van paar ton? Misschien had hij een bedrijf met een aantal werknemers? Er is weinig achtergrondinfo, dus kunnen wij het helemaal niet beoordelen of het geeiste bedrag veel is of teveel?

Volgens mij ligt de pensioen leeftijd in engeland een paar jaar hoger dan hier in nederland zo waarschijnlijk is 6 jaar zelfs nog te weinig.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:41

LDRD schreef:

Zolang je die dossier niet voor je hebt liggen kun jij ook niet meer doen dan raden :+

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:12

sporter schreef:
Zolang je die dossier niet voor je hebt liggen kun jij ook niet meer doen dan raden :+

En daar ben ik inmiddels behoorlijk goed in :+ .

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:15

LDRD schreef:
sporter schreef:

En daar ben ik inmiddels behoorlijk goed in :+ .

Hahaha dat geloof ik graag