Paard overleden na trailerongeluk vlakbij Winschoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:32

_Margot_ schreef:
het is mij even ontschoten waar staat dat die bestuurder 160km/u reed? (in de zin van een bron)

quintusgl schreef:
Het zou HEEEEEEEEl fijn zijn als mensen stoppen met het Auto/trailer verhaal. Al was het een jeep geweest, dit had het ongeluk zoals ie gegaan is niet veranderd.
De auto is met 160 km erachterop geklapt. Hij heeft de auto die erachteer reed gewoon netjes ingehaaald en is toen vol op de trailer geklapt. Of het komt doordat de bestuurder een balckout had of iets anders is, nog, niet duidelijk.
Ik zou het heel fijn vinden als mensen het topic netjes houden. Voor Karin en vriendin is het al erg genoeg.

_Margot_

Re: Paard overleden na trailerongeluk vlakbij Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 15:33

oke, bedankt!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:36

jakkes hier moet je toch niet aan denken als je met je paard(en) op stap gaat.
Sterkte voor alle betrokkenen.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:38

Het moet je maar net overkomen ;( .
Hoop dat het met het andere paard wel goed gaat en veel sterkte aan de eigenaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:40

Pfffff wat een vreselijk ongeval zeg. ;( De mensen hebben geluk gehad dat ze er zelf levend uit zijn gekomen, maar och wat zullen ze hun paardenvriendje missen... Sterkte!!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:45

Bah hier krijg ik zon buikpijn van als ik dit zie.
Heel veel sterkte voor de eigenaren. Hoe is het met het andere paard? Was die verder ok??

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:47

niet verder denken.
de ene leeft niet meer(helaas, maar heeft geen leed meer) en de ander overleeft het hopelijk.
niet te lang bij stilstaan, anders blijf je erin :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-04-11 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:57

Heel veel sterkte gewenst aan de betrokkenen. Dit is hun verschrikkelijkste nachtmerrie geweest. Zelf zoveel geluk hebben om er zo vanaf te komen (en een geweldige auto, want wat zijn ze toch veilig die Volvo's) maar hoe verschrikkelijk om je paard op die manier te verliezen. We duimen voor jullie andere paardje, dat die maar snel weer helemaal gezond is.
:(:) :(:) :(:)

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:05

Andere weggebruikers hebben geen idee dat jij levende dieren achter in je trailer hebt staan, en dat je niet ineens op de rem kan trappen of snel van baan kan wisselen. Mijn ervaring is dat vrachtwagenchauffeurs meestal meer rekening met je houden dan gewone personenauto's omdat ze gewoon veel meer ervaring op de weg hebben..even seinen met de lichten dat je er tussen mag bv. Een campagne van de overheid i.s.m. de KNHS is misschien wel een goed idee.Je leest steeds meer dat er ongelukken met trailers gebeuren doordat er een andere weggebruiker niet op zit te letten en niet vanwege een te lichte auto ofzo...
En mensen worden steeds hufteriger, helaas ook in het verkeer. Gelukkig hebben de bestuurders niks ernstig want dan was het drama nog groter..neemt niet weg dat een paard verliezen ook vreselijk is natuurlijk. sterkte iedereen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:11

liess1 schreef:
Andere weggebruikers hebben geen idee dat jij levende dieren achter in je trailer hebt staan, en dat je niet ineens op de rem kan trappen of snel van baan kan wisselen. Mijn ervaring is dat vrachtwagenchauffeurs meestal meer rekening met je houden dan gewone personenauto's omdat ze gewoon veel meer ervaring op de weg hebben..even seinen met de lichten dat je er tussen mag bv. Een campagne van de overheid i.s.m. de KNHS is misschien wel een goed idee.Je leest steeds meer dat er ongelukken met trailers gebeuren doordat er een andere weggebruiker niet op zit te letten en niet vanwege een te lichte auto ofzo...
En mensen worden steeds hufteriger, helaas ook in het verkeer. Gelukkig hebben de bestuurders niks ernstig want dan was het drama nog groter..neemt niet weg dat een paard verliezen ook vreselijk is natuurlijk. sterkte iedereen

Misschien is het nog veel beter om de KNHS te verbinden met rijschoolhouders.

En inderdaad, als het om trailers met inhoud gaat, weten vrachtwagenchauffeurs vaak als geen ander wat het is op de weg.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:13

andere weggebruikers en helaas ook de politie hebben meestal geen verstand van levende dieren.
te dicht achterop een trailer rijden, met zwaailichten achter dieren aanvangen... gaat u maar door voor de koelkast..

zou al beginnen op de basisschool, 1 uur in de week en met verschillende dieren.
hoeveel kinderen bang zijn voor honden, katten, paarden, het is heel verbijsterend.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:15

fojoe schreef:
Janine1990 schreef:
Brrr, verschrikkelijk zeg!!

Maar ik vraag me af, naar aanleiding van de discussie...
Zou de combinatie met een zwaardere auto NIET zijn aangereden? :Y)

Een zwaardere auto zou de aanrijding niet hebben kunnen vermijden, maar hééééééél misschien was het dan anders afgelopen?
lees het verhaal van liess1 maar even.

Dit is weer zo'n niets zeggende opmerking :( Die auto kwam van achter dus die hele auto die de handel trok is niet aan de orde! :z

En ja de betrokkenen lezen natuurlijk dit alles en ik weet zeker dat dat zeer pijnlijk voor ze is dat er een aantal gewoon maar blijft doorzagen over die stomme auto!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:17

minikatje schreef:
andere weggebruikers en helaas ook de politie hebben meestal geen verstand van levende dieren.
te dicht achterop een trailer rijden, met zwaailichten achter dieren aanvangen... gaat u maar door voor de koelkast..

zou al beginnen op de basisschool, 1 uur in de week en met verschillende dieren.
hoeveel kinderen bang zijn voor honden, katten, paarden, het is heel verbijsterend.

Ik moet zeggen, vroeger was ik ook bang voor honden... :')
Nu heb ik zelf een hond, maar ben ik nog bang voor vlinders. :')

Er stond vanochtend nog een stukje in de spits, over de Giraf bij ??? Die vanaf de snelweg zichtbaar was...
Mensen dachten dat het een wilde giraf was... 8)7

Ben het wel met je eens, mensen lijken steeds meer afstand van dieren te doen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:18

Scandicnr1 schreef:
Dit is weer zo'n niets zeggende opmerking :( Die auto kwam van achter dus die hele auto die de handel trok is niet aan de orde! :z

En ja de betrokkenen lezen natuurlijk dit alles en ik weet zeker dat dat zeer pijnlijk voor ze is dat er een aantal gewoon maar blijft doorzagen over die stomme auto!

Lees het verhaal van liess1 maar eens, op pagina 8... Het schepte voor mij wel een klein beetje helderheid voor mij.
Maar het wil niet meteen zeggen dat het dergelijke ongelukken voorkomt! Dat heeft fojoe ook helemaal niet gezegd.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:18

autokwestie is meer een verzekeringsverhaal en niet ons pakkie an.
als de achterliggende auto een zwaarder type was had paard 2 het misschien ook niet overleeft.
maar wat heeft het voor zin om er nu over te zeuren als het al gebeurd is?

@janine, die giraffe ja, is nog een heel gedoe om geweest achter de schermen :)

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:29

Janine1990 schreef:
Scandicnr1 schreef:

Lees het verhaal van liess1 maar eens, op pagina 8... Het schepte voor mij wel een klein beetje helderheid voor mij.
Maar het wil niet meteen zeggen dat het dergelijke ongelukken voorkomt! Dat heeft fojoe ook helemaal niet gezegd.

Even voor de mensen die het niet snappen!

Er rijdt een auto met een behoorlijke gang op een trailer in (bijna naar binnen) wat voor auto moet je er dan voorzetten om te voorkomen dat de trailer niet beschadigd en de paarden in de trailen blijven?

Al had ze er een vrachtwagen voor staan dan nog was die 23 jarige bestuurder ook gewoon de trailer in gereden hoor en was het drama niet anders geweest!
Dus volgende keer met twee auto's op pad 1 ervoor en 1 erachter :z

Ik hoop maar 1 ding dat die meiden straks gewoon weer met een goed gevoel op pad kunnen, dat degene die haar paard verloren is dit een plekje kan geven! en vooral dat ze boven al deze uitspraken staan ;(

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:30

Wat een verschrikkelijk ongeluk! Wat moet het ook verschrikkelijk zijn om de foto's te zien en het daardoor allemaal op die manier te herbeleven.
En wat zullen ze hun maatje missen!
Ik wil alle betrokkenen bij deze ontzettend veel sterkte wensen, zowel voor nu als voor later. Dit zullen ze nooit meer vergeten. Ik hoop dat ze het langzamerhand een beetje een plaatsje kunnen geven.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:32

Scandicnr1 schreef:
Al had ze er een vrachtwagen voor staan dan nog was die 23 jarige bestuurder ook gewoon de trailer in gereden hoor en was het drama niet anders geweest!
Dus volgende keer met twee auto's op pad 1 ervoor en 1 erachter :z
(

Dan had jij de auto in je kofferbak gehad. En was het ongeval misschien nog wel veel erger afgelopen.
Een automobilist verwacht al helemaal niet dat een ''gewone'' auto ook zo langzaam rijd.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:36

als je van achteren aangereden wordt dan geeft dat zo'n enorme klap en dan met een trailer waarin paarden staan die door de klap ook nog bewegen, al die kilo's die gaan schuiven, dat hou je niet tegen..Dan heb je misschien geluk als je niet omklapt of je trailer verliest. Dus je kan nooit zeggen dat het met een andere auto niet zou gebeuren. Het was ook nog donker bij dit ongeluk dan overvalt het je helemaal.
Ik had toen geluk dat ik geen voeten op de pedalen had,want als je per ongeluk remt ofzo dan ga je..
Laten we maar ophouden met speculeren, is voor de betrokkenen echt niet leuk...
Misschien wordt het verhaal ooit nog duidelijk..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:37

Scandicnr1: Een zwaardere auto kan een trailer beter in bedwang houden, heb ik opgemaakt uit het verhaal van liess1... Dat betekent niet dat een zwaardere auto het ongeluk per definitie had beperkt, maar er was wel een kans geweest.
Antwoord op mijn vraag is daarmee gegeven, maakt de discussie voor mij begrijpelijker. Misschien voor jou ook, als je het hebt gelezen. :)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:39

Wudo schreef:
vind het echt vreselijk, zag het al op 112, maar wist niet wie dit was..
nu wel,! ben enorm geschrokken,!

zou er even bij vertellen, dat de bestuurder van de vw golf normaal 120 heeft gereden,!
De mensen van de trailer, hadden weinig tot geen verlichting,,!

weet je dat wel zeker wat je nu zegt wat betreft de verlichting?? dit gaat weer een hoop reacties opleveren.....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:40

Wudo schreef:
vind het echt vreselijk, zag het al op 112, maar wist niet wie dit was..
nu wel,! ben enorm geschrokken,!

zou er even bij vertellen, dat de bestuurder van de vw golf normaal 120 heeft gereden,!
De mensen van de trailer, hadden weinig tot geen verlichting,,!

Een trailer of aanhangwagen heeft toch altijd aan beide zijden achterlichten of een reflectiedriehoek? En in veel gevallen ook nog een binnenlampje? Trailers hebben vaak minder scherpe verlichting dan de meeste autos nu, maar dan nog...

Ik meen uit je reactie op te maken dat je de bestuurder van de VW Golf kent die achterop gereden is?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:44

Janine1990 schreef:
Scandicnr1: Een zwaardere auto kan een trailer beter in bedwang houden, heb ik opgemaakt uit het verhaal van liess1... Dat betekent niet dat een zwaardere auto het ongeluk per definitie had beperkt, maar er was wel een kans geweest.

Ookal had hier een vrachtauto voor gezeten dan nog was het erg geweest, die auto die achterop komt gaat wel door hoor.
Met een vrachtauto heb je zoveel kilo's en stabiliteit dat je zelf niet van je plek komt maar dan heb je dus een VW polo in je trailer staan en 2 paarden tegen je achterraam.
Dan waren de bestuurders er wellicht beter af gekomen, de paarden nog steeds niet en de bestuurder van de polo ook niet.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:47

Velen van jullie zullen de bestuurder wel kennen van de auto met trailer, dit is Karin Visser.

En Karin kennende heeft ze wél goede verlichting op haar trailer ÉN auto..;)
Dit weet ik omdat ik haar trailer wel eens geleend heb.

De jongen die in de Golf reed zal echt niet zeggen dat die harder gereden heeft dan de maximum snelheid..;)

@caesar; Wudo kent de bestuurder van de golf inderdaad.. Hij heeft haar verteld dat die normaal 120 reed... logisch ook, welk persoon is nou eerlijk als het om een ongeluk gaat waar diegene de schuld van heeft......;)?

Zo stond ze nog bij me in de bak om me les te geven, en zo zie je haar aan de snelweg met een ongeluk staan... heb er geen woorden voor..!
Laatst bijgewerkt door Marisjuuuuuh op 05-04-11 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:48

Ow ow wat een speculaties allemaal, als het je overkomt dan kan je gewoon niets meer.

Als je het over een donkere trailer zou hebben, .... ja kan dan ik het me voorstellen dat vind ik persoonlijk ook minder zichtbaar
(daarom heb ik de mijne grijs geschilderd ipv zwart zoals vent wilde) maar dit was een witte trailer en je verplichtte verlichting dan ben je zichtbaar..
wat moet je dan doen, een kermisatraktie ervan maken.

Als er een achterop klapt ben je gewoon klaar... dan kan je niets meer en of er nou een mini of hummer voorstaat... je kan niets meer.
Je bent op dat moment zo kwetsbaar.

Ik heb echt te doen met de chauffeuse, durft die ooit nog met een trailer op pad, wat een impact heeft dat voor haar.
Ze was ervaren las ik al eerder dus ze is altijd alert...

Het ergste is dat je je maatje kwijt ben dus ik hoop dat mensen die domme opmerkingen willen plaatsen zich dat wel realiseren.