Vanavond oplichter uit de paardenwereld bij TROS Opgelicht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:02

Alwiene schreef:
aquafan2 schreef:
of misschien is de vader van de dochter wel rijk.

Voor zover ik weet leeft haar al vader al een aantal jaar niet meer :) (Maar inmiddels weet ik bijna niet meer wat ik moet geloven, maar dat is iig wat er toen verteld is en stalgenoten die er al langer stonden wisten daar ook meer van geloof ik).

Dat kan ook, ik zou het niet weten want ik ken deze mensen niet maar het leek mij een optie.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:43

Dat soort lui hebben een chronische grootheidswaanzin!! Het gaat een tijdje goed, maar dan.....

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:45

inderdaad helaas lopen er meerdere van dit soort mensen rond :o
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-03-11 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd ivm noemen namen

Elin_

Re: Vanavond oplichter uit de paardenwereld bij TROS Opgelicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:15

is ie nog terug te zien ?

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:01

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:49

oke sorryt
,maar ik kan het niet vinden := je ziet het nergens :oo

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:52

pfff kan me niet voorstellen dat mensen zoiets doen...

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:12

wat verschrikkelijk dat je zoiets moet meemaken bah. Ik hoop dat het snel voorbij is.
Wat ik over die man die ik ken heb gehoord is dat die nu niet meer in duitsland zit omdat die daar ook gezocht word maar ergens in Drenthe verblijft.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-03-11 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd ivm noemen namen

jitske43feb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:13

nrpsbokker, het is ook erg zoiets mee te maken, maar wat nog het meeste frustreert is dat we de merrie verkocht hebben aan een vriendin, waar het een prachtige en blijvende plek heeft gekregen.
Zij heeft dus nu geen paspoort en zit helemaal op slot.
Geen veulentje fokken, geen buitenritjes, niet naar de dierenkliniek als dat nodig is, want je bent altijd strafbaar zonder de benodigde papieren,.
En wij hebben de middelen niet om haar terug te kopen, die heeft de civiele procedure opgeslokt.
Dus mensen wees op je hoede voor dit soort handelaars. Voor je het weet loop je er met open ogen in.!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:44

jitske43feb schreef:
nrpsbokker, het is ook erg zoiets mee te maken, maar wat nog het meeste frustreert is dat we de merrie verkocht hebben aan een vriendin, waar het een prachtige en blijvende plek heeft gekregen.
Zij heeft dus nu geen paspoort en zit helemaal op slot.
Geen veulentje fokken, geen buitenritjes, niet naar de dierenkliniek als dat nodig is, want je bent altijd strafbaar zonder de benodigde papieren,.
En wij hebben de middelen niet om haar terug te kopen, die heeft de civiele procedure opgeslokt.
Dus mensen wees op je hoede voor dit soort handelaars. Voor je het weet loop je er met open ogen in.!

Ben even nieuwsgierig, er lijkt me wel een procedure te bestaan waarmee je een leeg paspoort kunt aanvragen? (lijkt me redelijk noodzakelijk) Bovendien staat in het paspoort het chipnummer, dus lijkt me een lastig probleem voor de beste man om een nieuwe chip met hetzelfde nummer bij een ander beest te plaatsen...

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:03

jitske43feb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:25

janine 1990. Ik heb nog nooit gehoord van een procedure waar je een leeg paspoort kunt aanvragen.
Het lijkt me logisch dat dat bij dezelfde instantie PVE is. Misschien heb je een tip hoe ik hier achter kan komen?
Bij het PVE zijn ze van de hele zaak op de hoogte, dus ik betwijfel dat ze dan wel een leeg paspoort ipv een duplicaat willen afgeven.
Ik weet ook niet of van v. het paspoort nog heeft, het zal wel niet makkelijk zijn, maar van v. staat er, volgens een artikel en het sportpaard van vorig jaar feb., om bekend dat hij met papieren rotzooit.
Hij heeft toen tegen het blad een kort geding aangespannen, wat hij verloren heeft.Dit heeft met grote letters uitgebreid in de paardenkrant gestaan.
Ook al zou hij ons paspoort nog in zijn bezit hebben, dan nog geeft hij het niet terug hij houdt namelijk van pesterijen
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-03-11 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:15

Hier zit wel wat in hoor.. Ik moest paard nog op naam zetten had alle papieren klaarliggen maar zijn bij het oud papier gekomen heeel dom :o maar ze zeiden mij dat ik een plukje manen moest opsturen en dat ik dan het papier kreeg maar ik weet niet hoe dit met paspoorten zit allemaal! Dat is denk ik een stuk ingewikkelder!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:16

Het is net herhaald en heb het gezien. Bizar dat twee mensen zo'n spoor van wanbetalingen achter kan halen zonder dat de een het van de ander weet...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:18

Ik dacht het maar, ik bedoel, de regering heeft het zo druk met dat elk paard gechipt moet zijn en een paspoort "bij zich" moet dragen op transport. PVE mag toch neem ik aan wel bedenken dat het zo niet kan, stel dat het paard goed ziek wordt....
Vandaar dat ik er vanuit ging...

Het enige dat ik me kan bedenken is dat de chip leeg gemaakt kan worden, als het ware de gegevens wissen. En dan er een nieuwe chip in knallen. Maarja... Dat is natuurlijk niet handig stel dat die man ooit het paspoort teruggeeft.

Duplicaat, is dat ook niet mogelijk aan de hand van DNA? Als je weet wie de moeder is, en wie de vader is... Dan is het met DNA niet lastig op te lossen lijkt me.

Ik weet natuurlijk ook niet wat jullie al hebben geprobeerd, het is al erg genoeg dat het jullie is overkomen. Jammer dat zulke mensen het zo kunnen verpesten voor anderen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-03-11 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:53

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 14-07-22 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:40

Aangezien ik zojuist toch weer namen heb moeten verwijderen en er nu ook andere zaken bij worden gehaald hier een slotje.