Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ariebren schreef:Ik krijg steeds meer het idee dat de Nederlandse Dierenbescherming een clubje is van mensen die het liefst hun dier lekker warm achter de geraniums zet.
Er wordt van de Distrikt leiders een politie of opsporings diploma geëist.
Maar er wordt geen enige kennis geëist van die Distrikt leiders op gebied van dieren houderij.
Affiniteit met varkens, koeien, geiten, kippen, honden, katten, ratten, muizen en misschien ook nog paarden. dat wordt wel gevraagd.
Voor mij is dat heel angstig zo'n instantie die niet door enige kennis geremd wordt.
Mijn dorps genoot hoeft maar te bellen dat een paard van mij vandaag niet buiten geweest is.
Krijg ik gelijk de Distrikt Supervisor van de dierenbescherming over mij heen.
En die DS persoon heeft opsporings bevoegdheid, dus kan ik aangeklaagd worden op een moment opname.
Maar het mooiste van de hele dierenbescherming vind ik, is het gebedel om geld en donateurs op de website.
Afschieten die handel.
zandvangers schreef:jackyline schreef:Ja en die moeten ook een afdak krijgen
nee hoor lees maar even de toelichting door , die dus nog bij het welzijnsplan hoort .
even een stukje gecopieerd .
De schuilgelegenheid
hoeft niet altijd een stal of ander gebouw te zijn; ook bomen, bosschages of struiken
kunnen hiertoe dienst doen.
schuilgelegenheid genoeg dus voor de koninkspaarden .
http://www.dierenbescherming.nl/fileupl ... ng_def.pdf
met een eigenaar die misschien 3 keer in de week komt rijden
en de rest van de dagen mag het paard 20 minuutjes in de stapmolen of even zijn benen strekken en los in een bak
. Hoe bedoel je hersendodend... en het gebeurd nog steeds...
. Inky_devil schreef:Ik hoop dat er eindelijk iets aan het welzijn van heel veel paarden wordt gedaan.
24/7 in een stalletje opgeslotenmet een eigenaar die misschien 3 keer in de week komt rijden
en de rest van de dagen mag het paard 20 minuutjes in de stapmolen of even zijn benen strekken en los in een bak
. Hoe bedoel je hersendodend... en het gebeurd nog steeds...
Een paard heeft recht op vrije beweging en weidegang met soortgenoten. Een hond in een bench 24/7 dat vinden we wel zielig maar een paard 24/7 in een stal is niet zielig.
maar volgens de regels zou dat dan weer niet mogen. sommige regels zijn wel ok maar andere regels zou je zo afschaffen. Citaat:ik denk dat een hoop paardeneigenaren t wel anders zouden willen zien maar dat er geen ruimte is voor buiten in de winter op pensionstallen.Bij ons gaan ze zomer en winter buiten,maar wij zijn een van de weinigen waar dat gebeurt.T is nog altijd "normaal"dat paarden vanaf 1 oktober naar binnen gaan.De meeste paardeneigenaren werken dus wanneer moeten ze dan de paarden in een padock zetten als de staleigenaar dat niet doet(of stalgenoten).Ze kunnen dan wel naar iets anders op zoek,maar hier in de buurt staan ze allemaal binnen in de winter.En dan gaan ze hoogstens een uurtje naar buiten in de paddock of bak.