Ernstig geval van verwaarlozing in Friesland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:22

En zo is het @Caira. Iedereen die dit topic leest is bezorgd om de paarden en iedereen hoopt allemaal op een goeie afloop!
Hulde voor degenen die zich voor deze dieren in hebben gezet, nu maar hopen dat de wet ze verder helpt.
Ik ben vandaag ook nog langs de Trekweg gegaan, daar staat idd een baal kuilvoer waar ze niet bij kunnen en ik voer ze het niet op, maar paardjes snappen dat natuurlijk niet, zo sneu.
Maar vanaf de foto's te zien (die circuleren op verschillende sites) denk ik dat die beestjes in Broeksterwoude het nog minder hebben.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:57

Hier zijn de foto s ook duidelijk te zien op een nieuws-site http://112-nof.nl/?p=6458
Ik blijf het niet snappen dat ze op Bokt niet zichtbaar mogen, waarom wel bij ander nieuws en gezonde paarden?
Niet de bedoeling de discussie hier weer over te voeren, maar gezien de reacties een paar pagina's om de vraagstelling het wel of niet mogen bijvoeren is het wel nodig om de foto s te laten zien, en daarbij de uitleg waarom dit niet kan.
Pas als er echt openheid is kunnen deze zaken ook aangepakt, de media zijn er helaas bij nodig om te voorkomen dat hulp uitblijft juist omdat er wordt bijgevoerd door goedwillende mensen.

De AID is dus wel bezig en doet erg zijn best net zoals deze vriendenploeg, de tekst bij dit bericht is niet echt correct, maar de foto's spreken en liegen niet.
Het bericht maakt ook duidelijk hoe lang dit al speelt.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:51

Kun je zien in wat voor krom land we wonen.........zoiets doe je niet onwetend, iedereen ziet toch hoe die beesten erbij lopen!!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:48

Meya_ schreef:
Volgens mij gaat mijn baas hier zowiezo eens per week heen met grote emmers.. (lees GROOT) met groente en fruit 'afval' van de winkel. En dat geeft ie aan de paarden :j Gebruiken we het toch nog nuttig.

ja! dat krijgt hij van de groenteboer in bergum! ;)

Kinke

Re: Ernstig geval van verwaarlozing in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:59

Meya, laat het dan direct weten dit deze week niet te doen!!! Zul je net zien dat de AID langskomt en die dieren staan te eten......

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:28

Kinke schreef:
Meya, laat het dan direct weten dit deze week niet te doen!!! Zul je net zien dat de AID langskomt en die dieren staan te eten......

Lees even een paar pagina's terug ;) Verder laat ik me er buiten, ben benieuwd hoe het afloopt ;)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:11

toch ga ik het doen. want het mag!!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:22

Als je ruzie wilt ktijgen met omwonenden moet je dat vooral doen.....

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:29

papagroom schreef:
Als je ruzie wilt ktijgen met omwonenden moet je dat vooral doen.....

waarom ruzie met omwonende? wille die het niet?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:34

NEe natuurlijk niet!
De AID is geen stelletje amateurs ofzo

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:52

Sjors, denk nou even rustig na. Als je ze gaat voeren dan denkt de AID dat de eigenaren dat hebben gedaan en mogen ze de paarden houden. Als je je nu even rustig houdt dan zal blijken dat de eigenaren er helemaal niet voor zorgen en kunnen die arme dieren eindelijk een betere plek krijgen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:54

Kinke schreef:
Sjors, denk nou even rustig na. Als je ze gaat voeren dan denkt de AID dat de eigenaren dat hebben gedaan en mogen ze de paarden houden. Als je je nu even rustig houdt dan zal blijken dat de eigenaren er helemaal niet voor zorgen en kunnen die arme dieren eindelijk een betere plek krijgen.

oke zo dat had ik niet gedacht!!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:14

Geeft niets, ik denk dat iedereen het liefst met een enorme hoeveelheid hooi naar die arme dieren toe wil rennen maar nu is het gewoon verstandig om nog even af te wachten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:16

Het moet... zit niks anders op...

Nog even de adem in houden... er gebeurt van alles op het moment... nog even de kiezen op elkaar... en dan hoop ik dat ik kan gaan applaudiseren... voor Sita, Avalon en de rest...

Jongens... nog even volhouden... en ik heb het diepste respect voor jullie... (en ik wilde echt dat ik dichterbij woonde...).

Groetjes, [***]

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:17

wachten duurt wel lang moet ik zeggen.... :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:10

Jep :)
Al het goede komt langzaam he ;)

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:55

Liezel1 schreef:
Searcher schreef:
Dat is vlak bij waar mijn paard staat. Ik ga er volgend weekend eens kijken.

Voorlopig even helemaal niets doen, aub.....
Ook niet gaan kijken. Dit op verzoek van de AID.

Volgens mij zeg ik ook niet dat ik wat ga doen.
Langsrijden mag, t is een openbare weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:21

Het 'langsrijden' van ramptoeristen maakt de 'bewoners' erg zenuwachtig... en u weet... een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Groetjes, [***]

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:29

Moderatoropmerking:
Er staat een hele duidelijke waarschuwing onder de beginpost om op een respectvolle manier te reageren. Op de persoon spelen valt niet onder respectvol en dat soort berichten worden dus ook verwijderd. Hopenlijk kan het vanaf hier weer op een respectvolle manier, het zou zonde zijn als dit topic ook op slot moet.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:26

Het is te hopen dat er voor de paarden geluisterd wordt naar de AID. Ze zijn er inderdaad zeer druk mee bezig, en dit gaat helemaal goed aflopen. Mits paarden liefhebbers even hun hart aan de kant zetten ten bate voor die paarden.
Ze zullen het even wat minder hebben, maar dat wordt later enkel beter!!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:18

Wieke schreef:
Het 'langsrijden' van ramptoeristen maakt de 'bewoners' erg zenuwachtig... en u weet... een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Groetjes, Wieke

Dan fiets ik er wel langs, kan ik toch niet zo hard.
Bovendien dat die pony's die er zo uitzien niet ver van de weg af staan zou hun hoe dan ook al zenuwachtig moeten maken.
Ik snap heus de bedoeling wel van deze opmerking en ik ben heus niet zo stom dat ik t ga verpesten, ik heb (helaas) eerder met dergelijke situatie te maken gehad.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 01:20

@ kimmie1:
ThePast03 schreef:
Er staat een hele duidelijke waarschuwing onder de beginpost om op een respectvolle manier te reageren. Op de persoon spelen valt niet onder respectvol en dat soort berichten worden dus ook verwijderd. Hopenlijk kan het vanaf hier weer op een respectvolle manier, het zou zonde zijn als dit topic ook op slot moet.

ik begrijp je reactie wel, maar begrijp ook van andere mensen dat ze weleens met eigen ogen willen zien wat er nu echt aan de hand is.....
je hebt gelijk dat er eerder is gewaarschuwd om niet langs te gaan, maar je bericht komt nogal heftig over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 01:32

@ Searcher... een vriendelijk verzoek om even te wachten... tot de nVWA alles geregeld heeft... en langsfietsen... ik vraag me nu echt af of je één en ander niet begrijpt...

Wat is er belangrijker... de dieren? Of jouw behoefte om het met eigen ogen te zien. Vertrouw je niet op de foto's die gemaakt zijn?

[***]

Edit... moet er even bij... je beseft... dat een deuk in een auto minder zeer doet (fysiek dan... ) dan dat ze je ergens mee weet te raken als je langs komt fietsen? Het was al duidelijk dat één van de bewoners enigszins labiel en impulsief is he? Bovendien heeft ze, gezien je lagere snelheid, meer tijd om je te raken... dus ik zou er zeker nog 2 x over nadenken. Als je er niet hoeft te zijn... ga er dan ook niet langs...

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 01:45

Waarom met eigen ogen willen zien als je daarbij het 'redden' van deze paarden in gevaar brengt, dan ben je in mijn ogen gewoon ramptoeristje aan het spelen. Mijn bericht kan heftig over komen, ik vind het veel heftiger dat iemand de boel moedwillig in gevaar brengt om zn eigen nieuwsgierigheid te bevredigen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 16-02-11 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 01:49

Nou, ik heb een aantal foto's de revue zien passeren, en op een enkele na, kan ik er niet goed vanaf zien dat ze mishandeld of slecht verzorgt worden. Dat ze in de modder staan? Elke winter wei ziet er rond dit jaargetijde zo uit. Troosteloze omgeving? Precies de reden dat ik nooit in de Noordelijke provincies zou willen wonen. Dan blijft over de gezondheid van de paarden. Nou dat is lastig aflezen op een foto van iemand die niets van paarden af weet en wat ie daarvoor moet laten zien. Ik zou de instanties afwachten en er gewoon op vertrouwen dat die hun werk naar behoren doen. Dus, ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die eerst met eigen ogen en paardenkennis willen zien wat er aan de hand is.
Als ik van onze eigen "Harry de hengst" een foto zou maken op een regenachtige dag en ie net lekker in de modder heeft liggen rollen.. dan komen een paar foto's in aanmerking voor de competitie prijs.
En toevallig heeft meneer net white line gehad, dus de achter hoeven zien er ok niet florisant uit op het moment (gelukkig hebben we de DA en hoefsmid rekeningen en behandelschema's liggen, stel je voor dat de buren gaan klagen) Ik bedoel maar. De soep wordt nooit zo heet gegeten als ie wordt opgediend.