robert45 schreef:Er zijn al zat paarden in NL. Laten we dus niet nog meer goedkope onbruikbare paarden in omloop brengen.
Ik vind dat ,,men'' in het algemeen genomen eens wat meer verantwoordelijkheid moet nemen voor wat er allemaal op de wereld geschopt word.
We hebben hier nooit inheemse paarden gehad,dus waarom moet je imitatiekoniks fokken terwijl we hier zat paarden hebben die dezelfde taak zouden kunnen volbrengen.
Neem dan bijvoorbeeld Ijslanders of zo,daar kun je nog wel liefhebbers voor vinden, mocht je er teveel krijgen. Zorg dat je goed fokmateriaal hebt om me te beginnen,zodat als je er te veel krijgt ze ook nog een toekomst hebben ipv afgevoerd worden naar een gelegenheidsslachthuis.
Ik vind het bijzonder storend dat zogenaamde paardenliefhebbers er zo luchtig over doen dat deze dieren vanwege een verkeerd kleurtje en door malpractice in het beheer van de kudde, de aantallen zo uit de hand lopen dat je ze moet afvoeren naar het slachthuis....?
Dat moet je als paardenliefhebber toch tegen de borst stuiten. Zoniet vind ik dat je eigenlijk geen paarden moet houden. Je bent in mijn optiek geen paardenmens,maar een mens met paarden.
Ik vind dat hier best eens degene die het zo uit de klauw laat gieren,verantwoording over af moet leggen.
Dit soort waardeloze expirimenten met faunavervalsing is gewoon sollen met levende wezens.
We schieten tienduizenden herten,zwijnen en fazanten af,die we eerst in dit land hebben geintroduceerd
om op te jagen. Ga daar nog lekker paarden aan toevoegen terwijl je aal geen ruimte genoeg hebt voor eerst genoemden.
Ik ben sowiso voor een veel stringenter fokbeleid wat paarden betreft. Dan hoef je er ook niet zoveel
onder slechte omstandigheden te laten leven en sterven.
Paarden houden mag wat mij betreft wel weer wat exclusiever worden. Dan blijven de echte liefhebbers over. Diegenen die ze niet als wegwerpartikelen zien.