Dierenbescherming: 200.000 paarden verpieteren in Nederland

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:05

Calanddra schreef:
Wat ikook niet snap van de DB dat als er echte meldingen binnen komen van ernstige gevallen, dan doen ze zelden wat. Maar vorig jaar zijn ze blijkbaar wel bij ons op stal langs gekomen omdat de buurtbewoners het sielug vonden dat enkele paarden nog met de sneeuw buiten stonden :+

Ze WILLEN veel doen, maar MOGEN niets doen.... richt je frustratie op de overheid, niet op de DB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:07

manic schreef:
En helaas zijn er ook nog steeds mensen die denken dat een bejaard paard zonder deken, zonder schuiltstal, met een handje hooi en een bevroren bak water prima de winter door komt.... Dat is in mijn opinie net zo erg als een paard 23 uur per dag naar de muur te laten staren. De DB zou er goed aan doen eerst de echt schrijnende gevallen effectief aan te pakken ipv zich zo druk te maken over alles wat zich in het grijze gebied bevindt...

Nja, als hij aan het eind van de winter nog leeft, dan is het toch best goed gegaan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:08

Ninx schreef:
Calanddra schreef:
Wat ikook niet snap van de DB dat als er echte meldingen binnen komen van ernstige gevallen, dan doen ze zelden wat. Maar vorig jaar zijn ze blijkbaar wel bij ons op stal langs gekomen omdat de buurtbewoners het sielug vonden dat enkele paarden nog met de sneeuw buiten stonden :+

Ze WILLEN veel doen, maar MOGEN niets doen.... richt je frustratie op de overheid, niet op de DB.

Ze MOGEN dus ook geen regels stellen, of diplomaatjes afgeven. Maar goed, als jij graag een diploma wilt, dan wil ik er best eentje voor je in elkaar fabriceren hoor, welk lettertype vind je leuk?

Calanddra

Ninx schreef:
Calanddra schreef:

Ze gaan echt niet eerst aan de overheid vragen naar welke zaken ze wel toe mogen. Dit bepalen ze toch echt zelf als ze de meldingen binnen krijgen. Ik zelf heb een keer gebeld voor een paard dat echt veel en veel te lange hoeven had, kwamen ze niet voor :n maar voor paarden in de weide in de winter komen ze wel :+
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 14-12-10 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Diploma?
Daar moeten ze echt niet bij mijn opa (85 jaar) mee aankomen.
Of bij mijn schoonvader.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:09

Dacht het wel. De dierenbescherming komt met dit soort ideetjes zonder dat ze zelf de kennis en kunde hebben .
Daar komt bij dat de dierenbescherming zelf met dit persbericht naar buiten komt, zijnde als bedenker van het gehele idee.
Dus logisch dat ze anti-reacties krijgen van de doorsnee paardenhouder/liefhebber.
Ninx schreef:

FriesWytske

Illusion schreef:
Citaat:
De paarden die hier binnen staan, krijgen 5 keer per dag paardenkuil. En worden op dit moment 2 keer daags uitgemest.

neem aan dat ze dan de hele dag binnen staan?
in dat geval. nou poeh poeh 5 keer per dag eten, en 2 keer per dag uitmesten. hoe zit 't dan met de sociale contacten?beweging?de natuurlijke behoeftes van een paard?!
sorry als ik je post verkeerd opgepakt heb.

Ze kunnen met de hoofden bij elkaar staan en elkaar krabben. Op dit moment is het hier niet mogelijk om ze buiten te hebben. Boxen zijn zeer ruim. Zodra het weer kan gaan ze in het voorjaar 24 uur per dag naar buiten.

djuulsie

Laten we met zn allen naar Den Haag gaan oom bij de Binnenhof te gaan pleiten voor meer rechten voor de DB! :p dan kunnen ze de schrijnende zaken aan gaan pakken en dit lekker met rust laten!

NikkivanOlst

Re: Dierenbescherming: 200.000 paarden verpieteren in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:10

Zullen we dan ook paarden op het binnenhof zetten? dat is wel zo origineel

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:11

Calanddra schreef:

Ze gaan echt niet eerst aan de overheid vragen naar welke zaken ze wel toe mogen. Dit bepalen ze toch echt zelf als ze de meldingen binnen krijgen.[/quote]

Ehm... duh (whehehe), ze gaan op ALLE meldingen af (dus ja, ook de buurvrouw die denkt dat de shet een roze deken op moet omdat ie anders zielig is).
Ze MOGEN niet altijd, of niet altijd in de mate waarin ze dat zouden willen, ingrijpen... de wetgeving is niet toereikend op dat gebied.
In veel Europese landen is de regelgeving rond het houden van paarden maar bijv ook honden vele malen beter/ strenger.

rockwitch

Goh dan ben ik wel benieuwd hoeveel paarden er een enkeltje slager krijgen omdat mensen geen mogelijkheden hebben om ze ergens te stallen waar ze minimaal 4 uur per dag buiten kunnen rondrennen.
Overigens staat die van mij wel een paar uur per dag nu buiten, ja in de modder, maar daar gaat ie toch lekker midden in liggen, dus zal hem niet zoveel uitmaken, maar rondrennen doen ze niet hoor.
Soms kan de DB wel een beetje doorslaan. Ben het er absoluut mee eens dat er strengere wetten moeten komen en dat ze ook beter gecontroleerd worden.
En no way dat die van mij een deken op krijgt ook al sneeuwt het en hij staat buiten, tis een Fries met een prima wintervacht, dus zou ik dan al niet meer aan de regels voldoen voor een diploma?

Nic

Lovely schreef:
manic schreef:
En helaas zijn er ook nog steeds mensen die denken dat een bejaard paard zonder deken, zonder schuiltstal, met een handje hooi en een bevroren bak water prima de winter door komt.... Dat is in mijn opinie net zo erg als een paard 23 uur per dag naar de muur te laten staren. De DB zou er goed aan doen eerst de echt schrijnende gevallen effectief aan te pakken ipv zich zo druk te maken over alles wat zich in het grijze gebied bevindt...

Nja, als hij aan het eind van de winter nog leeft, dan is het toch best goed gegaan??

Op dat handje hooi na (mag wel iets meer zijn) zou mijn ouwe paard daar een stuk gelukkiger mee zijn dan met op een stal staan die aan de normen voldoet volgens de DB ja.

Ninx

djuulsie schreef:
Laten we met zn allen naar Den Haag gaan oom bij de Binnenhof te gaan pleiten voor meer rechten voor de DB! :p dan kunnen ze de schrijnende zaken aan gaan pakken en dit lekker met rust laten!

Dus alle duizenden leden van Bokt wiens paarden 23/7 in hun eigen stront staan laten we lekker met rust?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:12

rockwitch schreef:
Goh dan ben ik wel benieuwd hoeveel paarden er een enkeltje slager krijgen omdat mensen geen mogelijkheden hebben om ze ergens te stallen waar ze minimaal 4 uur per dag buiten kunnen rondrennen.
Overigens staat die van mij wel een paar uur per dag nu buiten, ja in de modder, maar daar gaat ie toch lekker midden in liggen, dus zal hem niet zoveel uitmaken, maar rondrennen doen ze niet hoor.
Soms kan de DB wel een beetje doorslaan. Ben het er absoluut mee eens dat er strengere wetten moeten komen en dat ze ook beter gecontroleerd worden.
En no way dat die van mij een deken op krijgt ook al sneeuwt het en hij staat buiten, tis een Fries met een prima wintervacht, dus zou ik dan al niet meer aan de regels voldoen voor een diploma?

Wie heeft het over dekens? Dit is allemaal gedoe dat jullie er zelf omheen verzinnen....

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:13

Maar waarom komen ze dan bijv niet naar die melding van dat paard met véél te lange hoeven?

Tijdje terug was er ook nog een bericht van 2 dode ezels die ze hadden gevonden, uitgehongerd... daar waren al zoveel meldingen over geweest maar ze deden er niks mee :n als ze nou maar 1 keer zouden gaan kijken... dan hadden ze misschien nog geleefd.

Of even terug toen ze een karkas hadden gevonden in het weiland, plus nog een boel vermagerde paarden, deden ze niks mee :n volgens mij waren ze niet eens komen kijken (ja uiteindelijk wel, maar toen was het te laat)

Ze gaan dus absoluut NIET op elke melding af.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:14

VDB schreef:
Dacht het wel. De dierenbescherming komt met dit soort ideetjes zonder dat ze zelf de kennis en kunde hebben .
Daar komt bij dat de dierenbescherming zelf met dit persbericht naar buiten komt, zijnde als bedenker van het gehele idee.
Dus logisch dat ze anti-reacties krijgen van de doorsnee paardenhouder/liefhebber.
Ninx schreef:

Werk jij daar op kantoor? Ken je de gehele organisatie van onder tot boven?
Weet je exact hoe alle werknemers daar opgeleid zijn en over welke kennis ze beschikken?

Dacht het niet.....

Ze krijgen anti-reacties van mensen die zich liever niet in de kaart laten kijken om een voor mij volstrekt onbegrijpelijk reden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:15

Ninx schreef:
Werk jij daar op kantoor? Ken je de gehele organisatie van onder tot boven?
Weet je exact hoe alle werknemers daar opgeleid zijn en over welke kennis ze beschikken?

Dacht het niet.....

Ze krijgen anti-reacties van mensen die zich liever niet in de kaart laten kijken om een voor mij volstrekt onbegrijpelijk reden.

En jij dus wel?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:15

Ninx schreef:
rockwitch schreef:

Wie heeft het over dekens? Dit is allemaal gedoe dat jullie er zelf omheen verzinnen....

Iemand had gepost dat er op de site van de DB stond dat de paarden in de winter op stal moesten, of buiten maar dan met een dikke winterdeken omdat ze anders zouden bevriezen :+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:16

Ninx schreef:
Dus alle duizenden leden van Bokt wiens paarden 23/7 in hun eigen stront staan laten we lekker met rust?

Je moet ergens beginnen!!!! Die paarden hebben in elk geval (nog) geen pijn!
Laatst bijgewerkt door djuulsie op 14-12-10 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ninx, waar zie jij dan de kennis en kunde van de DB? Het is mij namelijk nog niet helemaal helder waar ze nu zo deskundig in zijn.

hennyvanamon

helemaal mee eens ik las net ook dat de paarden-eigenaren gekeurdt, worden eer dat ze een paard kopen,,van mij mag het hoor er is zoveel leed, en meestal onkunde van de eigenaar, een cursus is mooi op zijn plaats. en al die andere dingen ben ik het ook mee eens,,,

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:17

djuulsie schreef:
Ninx schreef:

Je moet ergens beginnen!!!! Die paarden hebben in elk geval nog geen pijn!

wel rotstraal en dat kan ook pijn doen.

heene040

Ik sta op een klein schalige pension stal. De meeste paarden komen niet buiten als het koud is, regent of sneeuwt terwijl er wel genoeg land is om de dieren een aantal uren tot een hele dag buiten te zetten. Mijn veulen van 7 maanden staat samen met een merry van 24 dag en nacht buiten met een grote schuilstal. Ik vind het sneu voor de paarden die nu al echt lang binnen staan en niet verder komen dan af en toe een ritje door de bak of een rondje stal. Ik zeg het wel tegen de mensen maar ja ze zijn bang dat de paarden kreupel worden of hun benen breken. Ook dat kan ik wel begrijpen vanuit hun stand punt. Maar het is veel gevaarlijker om je paard 4 weken in de box te laten staan en ze dan eens als het zonnetje schijnt ze buiten te zetten, want dan heb je een ontploffend en vliegend paard. Dus laat ze maar flink rondkijken van de dieren bescherming en dan ook een daadwerkelijk stappen onder nemen. Vroeger stond ik in Rotterdam en daar is dus weinig tot geen weidegang in de winter en mag je een half uur per paard in de paddock, laat ze daar dan ook ens naar kijken.

djuulsie

hennyvanamon schreef:
helemaal mee eens ik las net ook dat de paarden-eigenaren gekeurdt, worden eer dat ze een paard kopen,,van mij mag het hoor er is zoveel leed, en meestal onkunde van de eigenaar, een cursus is mooi op zijn plaats. en al die andere dingen ben ik het ook mee eens,,,

en hoe ga je dan om met alle mensen die al een paard hebben en deze verwaarlozen... (ben Ninx even voor :P)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:18

"•Een paard buiten in de winterkou. Paarden en pony’s die gewend zijn buiten te leven, kunnen heel goed tegen de kou. Wel moeten zij toegang hebben tot voldoende water. Als de dieren ’s avonds op stal worden gezet en daar bijgevoerd worden, is dat genoeg."

Ze zijn blijkbaar toch echt tegen dat paarden in de winter dag en nacht buiten staan, lekker geinformeerd :+