Anky heeft Whizashiningwalla BB gekocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:09

Gleyla schreef:
Ik vraag me af welke kenners anky hebben wijsgemaakt dat whiz niet genoeg kwaliteiten zou hebben :D *lol* (dan zijn het geen kenners)

Anky mag dan nog in haar zadel blijven zitten tijdens een spin, roll back of een stop... Ze heeft niet de houding van een echte reiningruiter, en alle reiners zullen het daar met mij eens zijn.

Ze had veel beter gescoord als ze de pleasure-richting uit was gegaan. Daar zie ik ze wél in.

Fijn voor haar dat ze whiz heeft gekocht. Paardje zal niks tekort komen, en Anky zal zich zeker inzetten, daar twijfel ik niet aan.

Wat is het verschil in houding dan? Ik ben een westernleek.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:47

dat wil ik ook wel weten :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:22

beaversrun schreef:
Western zit niet op een ankie-gehalte te wachten. ;)

Daar weet jij helemaal niks van. Dat jij dat vindt wil niet zeggen dat anderen dat ook vinden. ik denk dat er genoeg mensen zijn die een leuk "western setje" willen hebben...
En die opmerking over dat hij wel voor de kinderen zal zijn slaat ook nergens op. Hebben jullie soms met Anky gesproken???

Echt mensen, zoals al eerder gezegd: Leef en laat leven. Al wisselt ze honderdduizend keer van paard/discipline, dat is toch zeker haar keuze. Al dat commentaar altijd...Lijkt wel of de eigen levens hier minder interessant zijn dan de levens van anderen...
Sorry hoor maar ik kan hier zo kwoad om worden, altijd en eeuwig dat gezeik op anderen, lekker makkelijk...
Ik vind het super dat Anky Whizje heeft gekocht, hij krijgt een betere verzorging/training dan menig paard/pony van eigenaren hier op bokt.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:41

Noisy schreef:
beaversrun schreef:
Western zit niet op een ankie-gehalte te wachten. ;)

Daar weet jij helemaal niks van. Dat jij dat vindt wil niet zeggen dat anderen dat ook vinden. ik denk dat er genoeg mensen zijn die een leuk "western setje" willen hebben...
En die opmerking over dat hij wel voor de kinderen zal zijn slaat ook nergens op. Hebben jullie soms met Anky gesproken???

Echt mensen, zoals al eerder gezegd: Leef en laat leven. Al wisselt ze honderdduizend keer van paard/discipline, dat is toch zeker haar keuze. Al dat commentaar altijd...Lijkt wel of de eigen levens hier minder interessant zijn dan de levens van anderen...
Sorry hoor maar ik kan hier zo kwoad om worden, altijd en eeuwig dat gezeik op anderen, lekker makkelijk...
Ik vind het super dat Anky Whizje heeft gekocht, hij krijgt een betere verzorging/training dan menig paard/pony van eigenaren hier op bokt.

Ben het helemaal met je eens!! Al dat negatieve gel*l wordt ik moe van Dankzij Anky floreert de westernsport meer in Nederland! Daar mogen de zogenaamde cojbojs wel eens aandenken. Mede door haar staat het meer op de kaart of moet het soms een besloten kliekjes sport worden??
}>

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:43

Iedereen weet toch: succesvol zijn in de paardensport èn van een dier houden is nou eenmaal onverenigbaar :+ Alleen wij leken kunnen ons echt oprecht aan ons paard hechten! Mocht het ooit goed gaan in de sport dan verliezen wij onherroepelijk dat vermogen :+

Tsjonge... Alsof geen van ons ooit eens iets heeft overwogen, besproken met jan en alleman en uiteindelijk toch maar niet gedaan... Alsof geen van ons meerdere uiteenlopende hobby's en interesses heeft... Alsof alleen een 100%westernruiter een Quarter mag aanschaffen, en alleen een 100%dresuurruiter een WPN'er oid.
:O

Urielle

Re: Anky heeft Whizashiningwalla BB gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:47

Nou dan zal ik met slechts enkele andere mensen in dit topic maar wel de enige juiste sociaalvoelende reactie geven: Goh, wat leuk voor Anky! Hopelijk heeft ze er veel plezier van!

Puckenires

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:15

Ik vind het helemaal geweldig voor Anky, laat haar lekker plezier maken samen met Whiz!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:34

Wat leuk :) een keer een beslissing genomen uit het hart en geen zakelijke...

Anky heeft genoeg mogelijkheden, als whiz niet de capaciteiten heeft dan regelt ze wel wat anders als ze daar mee door gaat. Hun zijn gewoon in de luxe positie dat ze hem kunnen behouden omdat ze er gehecht aan zijn, waarom zou je dat dan niet doen?

Een betrouwbaar en toegankelijk paard is dus ook misschien voor de van grunsvens/janssen een perfect familie paard ;)

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:44

Abercrombie; als je bv een shawn, tim of bernard ziet rijden tegenover een anky zie je het verschil in houding wel.

Ook al doet Anky nog zo haar best, die dressuurhouding zit daarin vastgeroest. Niet dat ze dan geen reining kan rijden, maar ze is en blijft een amateur. En dat zij juist diegene is dat naar Kentucky mag is IDD alleen te danken aan haar naam en het geld dat daarachter steekt. Natuurlijk wilt zij niet afgaan en zal zij wel trainen, maar KENNERS zullen het met mij eens zijn dat Anky gewoon geen echte reiner is :-)
Hobbymatig zal zij er wel plezier in hebben, en als ze dan toch het geld heeft, waarom dan geen paard die het allemaal beter kan dan zij. Waar ze de dingen op kan leren.

Als je op youtube naar pleasure kijkt, dan begrijp je me waarschijnlijk ook waarom Anky daar veel beter had in kunnen scoren. Op die manier had ze ook de westernsport kunnen promoten.

Het gaat hier niet om dat we Anky afkraken, of ze geen geluk toewensen met haar nieuwe paard. Het gaat vooral rond de omstandigheden waarin en waarover.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:14

lachen dat hier nog steeds mensen zeggen dat whiz niet goed genoeg is terwijl in de openingspost staat dat cira er wereldkampioen mee is geworden.... tja... het is maar wat je niet goed genoeg vind he.....

ben het met je eens met gleyla! ze heeft niet de houding van een reiner wat haar tegenhoud in de manouvres

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:20

Leuk toch dan weet je dat het dier het goed krijgt.

En voor de rest.... Anky moet toch zelf weten wat ze doet en wat ze wil, toch?

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:32

Wat weet iedereen weer meteen een oordeel te vellen! In het eerdere bericht zegt ze dat kenners van mening zijn dat het paard niet genoeg kwaliteit heeft, niet dat dat haar mening is. Neemt ze een keer een besluit met haar hart, omdat ze allemaal gehecht zijn geraakt aan dit paard, is het weer niet goed. En Anky wisselt niet vaak van paarden, dus de mensen die dat beweren, zijn gek! Prisco, Bonfire, Salinero: allemaal staan ze nog in Erp!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:43

Citaat:
Western zit niet op een ankie-gehalte te wachten.

grapjas, de westernorganisatie's zijn dolblij met anky, een goede promotie voor de western(reining) sport!

Citaat:
Ik vraag me af welke kenners anky hebben wijsgemaakt dat whiz niet genoeg kwaliteiten zou hebben *lol* (dan zijn het geen kenners)

Anky mag dan nog in haar zadel blijven zitten tijdens een spin, roll back of een stop... Ze heeft niet de houding van een echte reiningruiter, en alle reiners zullen het daar met mij eens zijn.

Ze had veel beter gescoord als ze de pleasure-richting uit was gegaan. Daar zie ik ze wél in.
(dan zijn het geen kenners)

grappig dat een bokker kan zeggen dat de kenners geen kenners zijn, ik denk dat zij Whiz beter kennen als de gemiddelde bokker hier en dat heus wel weten waar ze 't over hebben. en om dan maar achter je computer te roepen dat 't geen kenners zijn, knap :Z
overigens ben ik wel benieuwd naar jou perfecte reininghouding!
iedereen moet leren, ook anky. en omdat anky 't toevallig geweldig heeft gedaan in de dressuursport maakt haar toch niet meteen een reinigamazone? wat is er mis mee dat ze nog wat moet leren? ik denk overigens ook dat ze een betere reinigamazone is als de bokkers hier...

echt waar.. sommige reactie's hier :z de jaloezie/ontwetendheid spat er vanaf.
de beste stuurlui staan aan wal.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:44

Gleyla schreef:
Abercrombie; als je bv een shawn, tim of bernard ziet rijden tegenover een anky zie je het verschil in houding wel.

Ook al doet Anky nog zo haar best, die dressuurhouding zit daarin vastgeroest. Niet dat ze dan geen reining kan rijden, maar ze is en blijft een amateur. En dat zij juist diegene is dat naar Kentucky mag is IDD alleen te danken aan haar naam en het geld dat daarachter steekt. Natuurlijk wilt zij niet afgaan en zal zij wel trainen, maar KENNERS zullen het met mij eens zijn dat Anky gewoon geen echte reiner is :-)
Hobbymatig zal zij er wel plezier in hebben, en als ze dan toch het geld heeft, waarom dan geen paard die het allemaal beter kan dan zij. Waar ze de dingen op kan leren.

Als je op youtube naar pleasure kijkt, dan begrijp je me waarschijnlijk ook waarom Anky daar veel beter had in kunnen scoren. Op die manier had ze ook de westernsport kunnen promoten.

Het gaat hier niet om dat we Anky afkraken, of ze geen geluk toewensen met haar nieuwe paard. Het gaat vooral rond de omstandigheden waarin en waarover.

De reden waarom Anky naar Kentucky is gegaan is omdat zij haar zaken wel op orde heeft. Wat blijkbaar niet geld voor de rest van de Western prutsers.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:46

Lekker boeiend bericht ook... Volgende keer koopt ze een geit om te melken.. Anky uitgemelkt.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:52

sporter schreef:
Gleyla schreef:

De reden waarom Anky naar Kentucky is gegaan is omdat zij haar zaken wel op orde heeft. Wat blijkbaar niet geld voor de rest van de Western prutsers.

Euhm sorry maar vind dat een kinderachtige opmerking... westernprutsers. Er is niemand geweest die Anky een prutser heeft genoemd o.id. Sommigen zijn gewoon verbaasd. Zoals het dikgedrukte ;)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:56

Citaat:
Euhm sorry maar vind dat een kinderachtige opmerking... westernprutsers. Er is niemand geweest die Anky een prutser heeft genoemd o.id. Sommigen zijn gewoon verbaasd. Zoals het dikgedrukte

anky heeft 'n slechte houding, anky wil dit alleen maar voor de hobby, anky van beter pleasure gaan rijden, zal wel voor de kinderen zijn dit paardje, de kenners hebben er geen verstand van enz. enz.
bokt heeft 'n hoop commetaar, maar zelf zo'n prestatie neerzetten. ho maar :z

Wat maakt 't nou uit dat ze eerst 'n ander paard wou? als dat in overleg met KENNERS(en dan bedoel ik niet de bokkertjes :j ) uit zijn gekomen dat Whiz onder anky misschien niet genoeg kwaliteiten beschikt en daarom misschien naar een ander paard ging zoeken? of dat ze toch n band heeft met Whiz, toch blijkt dat Whiz samen met anky genoeg kwaliteiten beschikt o.i.d. en ze Whiz kocht, nou prima toch? je moet soms keuze's maken.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:02

Dat geld voor heel veel ruiters, wat voor een bericht het ook is. Maar om dan gelijk met zon kinderlijke opmerking te komen ;)

En anky wil dit alleen voor de hobby, zal wel voor de kinderen zijn vind ik geen negatieve opmerkingen !
Dat mensen verbaasd zijn en daarop reageren heeft er niks mee te maken of het wel of niet net zulke goede ruiters zijn.

Mensen laat elkaar nou eens in zn waarde. Als mensen een mening willen geven dan mag dat toch...
I.p.v met het vingertje naar elkaar te wijzen :(
Zolang het netjes wordt gezegd is er toch niks aan de hand.
En al hobbelt iemand maar wat rond met zn paardje, dat maakt niet uit of ze hun mening willen geven.
Daarom staat het ook in een topic waarop je kunt reageren.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:07

tuurlijk, alleen voor de hobby naar de WEG :+ daar zit echt wel wat meer achter dan alleen hobby hoor ;)
Citaat:
zal wel voor de kinderen zijn vind ik geen negatieve opmerkingen !

maar 't is wel 'n opmerking die nergens op slaat, waar baseren ze dit op?

mening geven, Prima!
maar ga dan niet met zo'n domme argumenten gooien, ik denk dat heel veel bokkers(onderandere ik) niet weten hoe de situatie precies zit dus om er dan over te oordelen?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:14

Er zijn veel opmerkingen die nergens op slaan in de ogen van de ander, maar in de ogen van degen die het typt misschien wel.

En het oordelen heb je gelijk over, maar dan kun je in bijna geen enkel topic reageren ;)

Het is toch van de zotte dat iemand die niet reageerd in de trant van ...WAUW Anky wat geweldig !!!
Meteen wordt afgezaagd ? Dat al die mensen zelf niet zo kunnen rijden ?
Prutsers zijn ?

Jij vind het misschien dom, degene die het post niet.

En nogmaals voor Anky is het super leuk, daar gaat het toch om ?

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:27

pluisje88 schreef:
Beetje raar verhaal inderdaad. Waarom koop je een paard waarvan je zegt dat hij niet goed genoeg voor je is? al leek me dat een beetje sterk.... vaak licht het meer aan de ruiter dan aan het paard

Maakt het echt uit? Het raakt ons toch niet in onze portemonnee o.i.d.? ;)
Waarschijnlijk wou de familie Wiz terug en heeft Anky daar met haar verstand op gereageerd in de trant van 'so be it'. Maar uiteindelijk spreekt haar hart en kan ze hem toch niet missen. Wiz is al gewend aan haar stal, is ook gewend aan trailerrijden... Ik zie dus totaal geen kwaad in bovenstaand berichtje.

Ik wens Anky, de kids & Wiz veel plezier toe in de komende jaren! En ik vind het fantastisch nieuws.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:28

daar gaat 't niet om Fenartoe. (je mag best je mening uiten imo)
mij ging 't er gewoon om dat de mensen hier 't allemaal beter weten, Anky geen echte reiningruiter is in hun ogen enz. maar zelf zo'n prestatie niet neer kunnen zetten maar vanachter hun computertje wel overal commetaar op kunnen geven waar ze in de meeste gevallen niet eens over kunnen oordelen omdat ze de situatie niet helemaal kennen? of om het kwaliteitengedoe met Whiz, kenners hebben er naar gekeken en misschien is het wel gewoon ze dat Whiz in combinatie met Anky niet over genoeg kwaliteiten bleek te schikken? so what. is dat dan 'n reden om die kenners maar af te schrijven als ''reining leken'' misschien hebben ze wel gewoon gelijk, dat zeggen ze namelijk ook niet zomaar. en wie weet wat anky toch heeft gedreven Whiz te kopen, misschien hebben ze zich idd wel bedacht, misschien heeft whiz die kwaliteiten wel in combinatie met Anky of wou ze er toch nog uithalen wat er in zit. dat zijn dingen die je (nog) niet weet.
misschien wel 'n idee voor Anky, volgende keer bokt om advies vragen want die weten 't allemaal beter;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:37

nog grappiger engels ruiters die denken te weten wie de kenners zijn in nederland en er klakkeloos van uit gaan dat als anky zegt 'kenners' dit dan ook zo is en deze mensen heilig zijn.

niet dus. whiz is een van de beste paarden (bewezen) dat paard heeft meer geld verdient dan de mensen die ze hier 'kenners' noemen

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:39

de kenners zijn niet genoemd dus dus lijkt me sterk ;)
Whiz mag dan een van de beste paarden in Europa zijn, dat wil nog niet zeggen dat hij in combinatie met anky die prestatie's er ook uit kan halen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:41

Dat klopt en vind dat je het netjes uitlegd Illusion !
Ik vind het ook apart om te beweren dat de kenners er geen verstand van hebben, begrijp me niet verkeerd !!! Maar wat quarterH zegt is ook terecht !! Iedereen valt nu op mensen die "commentaar" hebben op Anky, maar andersom mag er wel commentaar gegeven worden op Westernruiters.
Waar ik meer over val zijn de reactisch naar mensen die een afwijkende mening hebben, en die dan ineens allemaal beter zouden weten ??
Ik snap gewoon echt niet waarom mensen elkaar zo aanvallen om iemand zijn/haar mening.