Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:50

Citaat:
Heyy, ich finds echt doof das du DAS TRAUMPAAR getrennt hast... du solltest dich schämen.. der arme totilas tut mir jetzt schon leid

Hey, ik vind het echt stom dat je het droompaar uit elkaar hebt gehaald...Je moet je schamen.....Ik heb nu al medelijden met die arme Totilas

Citaat:
Geflecht ihn wie ein Hengst aussehen sollte

Vlecht hem zoals een hengst er zou moeten uitzien

Citaat:
Edward Gal gehört zu dem Pferd und nicht Sie (Gelds...).
Leider verdirbt Geld den Charakter (siehe Pferdefabrik Schockemöhle).
Weggekaufte Pferde bringen kein Glück.

Edward Gal hoort bij dit paard en niet u (Geld...). Helaas verpest geld het karakter (zie paardenfabriek Schockemöhle). Weggekochte paarden brengen geen geluk

Even vertaald, het is trouwens best slecht Duits, dus ik weet niet of je met een google-translater ver komt...
Laatst bijgewerkt door Adil op 30-11-10 22:52, in het totaal 2 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:51

Moderatoropmerking:
Zoals ik in de andere Totilas topics ook al heb aangegeven is het niet de bedoeling om hier de reacties uit het gastenboek te bespreken. Graag weer on topic.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:52

Oh, excuus ThePast03! Die waarschuwing heb ik over het hoofd gezien (of helemaal niet gezien)!

Zal er niet verder op door gaan!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:55

Dat was in de andere topics, hier heeft hij nog niet gestaan dus kon je hem ook niet zien.

Shanelle

Re: Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:00

Ik vind het echt geen fijn beeld geven :n

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:05

Tja... die reacties in dat gastenboek vind ik toch echt te ver gaan! Net of matthias er wat aan kan doen dat dat paard verkocht is... :P Hij is jong en krijgt een geweldige kans in zijn carriere!!! Gewoon een kans geven!!
Verder over het filmpje, het is natuurlijk een wereld van verschil met de proeven die Edward met Totilas reed! Maar die twee waren ook helemaal op elkaar ingesteld en hebben er heel veel voor getraind om dit te bereiken! Voor de 6e keer dat hij erop zit vind ik het er nog niet zo slecht uitzien. :) Ben benieuwd hoe het er over een maandje of 2 uitziet!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:10

Shanelle schreef:

Ik ook niet.. Totilas ziet er... 'gewoon' uit. Als een paard van het kaliber van bijv. Painted Black, Parzival, Nadine of Jazz. Totilas had altijd net dat beetje extra, wat hem beter maakte dan eerder genoemde top-paarden.

Als ik naar de foto's kijk zie ik een bloedmooi paard, maar als je zou zeggen dat dit niet Totilas is dan had
ik het zelfs geloofd. Rath zit er veel minder mooi op dan Edward, bij Edward liep Totilas mooier in zijn hals en kwam zijn draf er veel mooier uit.

Ik ben ontzettend benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:10

Shanelle schreef:

Ik juist wel!
Totilas lekker met de oortjes erop!
Leuk toch, voor die jongen, dat hij zo'n paard mag rijden.
En ik bedoel, als ik een paard uit Duitsland zou kopen voor een miljoentje of 10 (zelf al was het maar 1000 euro..) dan zou ik ook op de eerste plaats een Nederlandse ruiter zoeken, om even van plek te verwisselen met PS. Hij geeft ook toe dat hij Edje er weer op zou hebben gezet als het niet geklikt/gewerkt had met de duitse ruiters die hij voor ogen had. Nou, dat is dan toch prima?

Matthias moet nog wel leren natuurlijk, hij moet het paard nog naar zijn hand zetten. Maar ik vind het enorm knap hoe hij hem nu al rijdt en ik vind het ook top dat ik het achterbeentje er weer mooi bij zie! Want dat miste ik nogal eens.

Verder al het succes van de wereld gewenst aan Ed, want hij verdient het ook om zijn carrière mooi voort te kunnen zetten. Weliswaar met een ander paard, maar dat hoeft toch niets slechts te betekenen?
Kans te meer om zichzelf te bewijzen! Op verschillende paarden!
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 30-11-10 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:11

Shanelle schreef:

Wat vind je er niet fijn uit zien? Of is het alleen het feit dat Edward er niet op zit? :7

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:12

Jaimyliefje schreef:
Shanelle schreef:

Ik juist wel!
Totilas lekker met de oortjes erop!
Leuk toch, voor die jongen, dat hij zo'n paard mag rijden.
En ik bedoel, als ik een paard uit Duitsland zou komen voor een miljoentje of 10 (zelf al was het maar 1000 euro..) dan zou ik ook op de eerste plaats een Nederlandse ruiter zoeken, om even van plek te verwisselen met PS. Hij geeft ook toe dat hij Edje er weer op zou hebben gezet als het niet geklikt/gewerkt had met de duitse ruiters die hij voor ogen had. Nou, dat is dan toch prima?

Matthias moet nog wel leren natuurlijk, hij moet het paard nog naar zijn hand zetten. Maar ik vind het enorm knap hoe hij hem nu al rijdt en ik vind het ook top dat ik het achterbeentje er weer mooi bij zie! Want dat miste ik nogal eens.

Verder al het succes van de wereld gewenst aan Ed, want hij verdient het ook om zijn carrière mooi voort te kunnen zetten. Weliswaar met een ander paard, maar dat hoeft toch niets slechts te betekenen?
Kans te meer om zichzelf te bewijzen! Op verschillende paarden!

Hier ben ik het helemaal mee eens.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:18

winnieloves schreef:
robincera schreef:
verder heb ik er echt niet HET gevoel bij zoals bij edward en totilas, dat was echt anders dan alle anderen..

idd :)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:19

he BAH!! :n

het ziet er nog best goed uit ook :'( :P haha had stiekem gehoopt dat het iets minder zou klikken zeg maar.... toot is gewoon een toppaard getraint door een topruiter en we zullen ze zeker weer net zo hoog aan de top terug zien ( hoe pijnlijk het ook is!! :n )

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:33

Oef wat zijn we hard met zijn allen. Men verwacht schijnbaar dat paarden machines zijn en op elk paard dezelfde knoppen zitten. Neehoor, er wordt niet getracht dingen eruit te halen die er nog niet in zitten, gewoon de combinatie zoals hij nu is. Slimme zet van Schockemohle, Rath en het team!

Ook ik had liever gezien dat Toot niet weggekocht zou worden, niet aan Duitsland, maar ook niet naar Engeland. Of nog erger, naar een land waar de ruiters de kwaliteiten van dat paard er niet uit kunnen halen. Ik was zelfs plaatsvervangend trots ( :+ ) na de hand van de opmerking van Rath, dat hij zo ondersteboven in lachen uitbarste op Toot.

Gal heeft een relatief jong dier, hengst, zo netjes aangereden dat ook een ander erop weg kan rijden. Dat getuigd voor mij van veel meer kwaliteiten dan goed scoren op concour. Sterker nog, ik kan Gal er meer om waarderen dan dat ik hiervoor deed.

Verder zie ik hier op maar ook buitenom bokt veel mensen afgeven op Rath en Schockemohle. Mensen die hiervoor die namen niet eens kenden. Oordelen is heel makkelijk, maar verdiep je ook eens in wat beiden tot nu toe gedaan hebben. Ik gun ze een fijne toekomst, en een mooi 2e plaatsje achter onze Adelinde :+

En nu ga ik mijn Duitse (paarden) vrienden even in het gezichtje smeren dat hun afkrakende opmerkingen betref onze ruiters en hun rijstijl bij deze deels ontkracht is :Y)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:34

robincera schreef:
verder heb ik er echt niet HET gevoel bij zoals bij edward en totilas, dat was echt anders dan alle anderen..

Tja, na 1 filmpje van het nieuwe stel te zien hebben vind ik niet dat je daar al over kan oordelen.
Toen Edward er voor het eerst er op zat, zal het ook wel niet spectaculair geweest zijn..

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:36

Er zijn toch frontriemen met letters??
Made in Holland

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:37

Ja moet je er bij zetten 'made in holland met duits bloed' :roll: dat maakt het nog leuker.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:40

TOTILAS over 3-5 minuten NED 2

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:46

Wat moet die Edward het vandaag moeilijk hebben Y;(

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:48

Nu op ned 2 een stuk erover!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:53

Nou hij zag er zeker niet ongelukkig uit, ik vond dat hem gewoon netjes reed/rijd.

Deal with it :))

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:06

In iedergeval zijn alle egards voor Edward die Totilas zelf heeft opgeleid. Rath heeft hier nu profijt van. Alleen dat gewouwel over das wunderpferd so und so, alsof je erop gaat zitten en hij doet alles. Meen Edward gezegd te horen hebben, dat het niet alleen om een wonderpaard gaat, maar dat je ook een klik moet hebben met het paard om eruit te krijgen wat erin zit. ( Dat was toen Mathijs van Nieuwkerken opperde dat hijzelf op Totilas kon gaan zitten en alles zou winnen omdat Totilas alles deed :D .)
De tijd zal het allemaal uitwijzen. Hoop voor Totilas dat hij fair en netjes gereden zal worden en voor Edward dat hij een nieuwe topcombinatie kan vormen met een ander paard.

Vraag me ook af in hoeverre Edward op de hoogte was dat Totilas hoe dan ook na de wereldruiter spelen verkocht zou worden, zoals PS zegt.
Zag in interview dat Edward zei dat hij uitzag naar de OS in 2012 met Totilas en dat zei hij na Kentucky..... Heeft meneer Visser open spel gespeeld naar Edward?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:10

Sjonge, jonge... die man rijdt er voor de 6e keer op... geef hem de tijd, en geef dan maar eens je mening.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:10

Volgens mij was Rath heel positief over Edward. Hoe hij het paard heeft opgeleid. En geeft zelf ook nog aan dat hij de knopjes nog moet vinden, omdat bepaalde dingen op iets andere hulpen zijn aangeleerd.
En wie zegt dat hij niet de klik heeft/krijgt?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:13

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:19

Mensen mensen, wat een ge-emmer! Je kunt van niemand verwachten dat ze in zo'n korte tijd Edward ook maar enigzinds in de buurt kunnen komen met dit paard. Over een paar maanden zullen vele mensen hun mening bij moeten stellen! Als een nederlandse ruiter/amazone dit paard was gaan rijden had je er een stuk minder mensen negatief over gehoord! Ik vind het er allemaal niet verkeerd uit zien en Totilas maakt geen ongelukkige indruk! De tijd zal het leren maar ik denk dat ze het ver gaan schoppen samen en ik gun het ze ook.