Morgenavond persconferentie Paul Schockemohle over Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:17

bruceandnoon schreef:
Het is bijna alsof je loopt te kokketeren met de term nationalist; je weet elke keer zelf weer de term naar boven te brengen in elke discussie. Hoe je hem nu ook weer in verband weet te brengen met mijn reactie op de door jou aangehaalde WO?? Ik distantieer me van verdere discussie hierover.

Nou ja, weet je, noem me gewoon lekker een nationalist. Ik ben liever een nationalist met een realistische kijk op de verkoop van een knol dan...nou ja, dan sommige mensen hier op bokt...

Voor de rest kun je je afvragen wat er eerder was...de kip of het ei...Roep ik die reactie op, of zijn soommige mensen gewoon zo bekrompen dat ze met zulke begrippen om zich heengooien wanneer ik een mening verkondig die hun niet past?

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:18

_Pansy_ schreef:
El_Paso2009 schreef:
op youtube staat onder: Mathias Rath totilas, een filmpje van vanochtend. Nou geef mij Edward maar, kan er gewoon niet aan wennen.......

Dankje!

Deze toch? :)

Wat moet je doen om dit filmje te zien? Ik kan hem niet kijken namelijk...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:19

nikilover schreef:
Adil18 schreef:

Ja, over twee jaar! Wat Rath over twee jaar kan laten zien heeft niks meer met Gal te maken maar alleen met het talent van Totilas en de capaciteiten van Rath als ruiter.

Waar wil jij deze discussie nou weer naartoe leiden?
We hadden het niet meer over Gal, maar over dat jij je druk maakte om het feit dat sommige bokkers zeggen dat ze het goud wilden kopen...

He? Je hebt dus blijkbaar niet (goed) mijn post gelezen.... :n

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:19

op die enorme play-knop drukken?
Ik snap niet echt wat je bedoelt met, ik kan hem niet zien...wat gebeurt er als je op de play knop drukt dan?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:20

Waar wil jij deze discussie nou weer naartoe leiden?
We hadden het niet meer over Gal, maar over dat jij je druk maakte om het feit dat sommige bokkers zeggen dat ze het goud wilden kopen...[/quote]

He? Je hebt dus blijkbaar niet (goed) mijn post gelezen.... :n[/quote]

Okee, ik lees niet goed...jij dan ook weer blij toch?
Wat lees ik hier verkeerd aan? Verklaar uw nader.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:22

GewoonNoor schreef:
Zo, je voelt je aangevallen? Ja, tuurlijk iedereen is nationalistisch. Maar ik ga niet tegen alle reacties op nederland in. :)
Ik ben uitgediscuseerd met U.

Natuurlijk voel ik me in een zekere zin aangevallen. Trouwens, ik ga ook niet tegen alle reacties in en heb ook in andere topics betreft dit onderwerp te kennen gegeven dat ik sommige gevoelens echt wel snap....Maar ja, als je maar de helft leest, dan krijg je dat soort dingen. Je maakt het je er erg makkelijk vanaf op deze manier, maar goed, als dat jouw stijl is.....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:25

nikilover schreef:

simpel: Vele bokkers maar ook andere mensen roepen dat "de Duitsers" de gouden medaille kopen omdat Gal Totilas al zo ver heeft gebracht...In meerdere opzichten absurd:

1. De Duitsers is gewoon fout, het was er een, Paul Schockemöhle
2. Gal heeft Totilas ver gebracht, maar dit geeft geen garantie. Totilas heeft enorm veel kwaliteiten, maar dat moet je er als ruiter maar net uit weten te rijden.

Daarom zeg ik: Mocht Rath over twee jaar het goed doen, heet dat niks meer met Gal te maken, en dus ook niet met het opkopen van de gouden medaille. Mochten ze goud winnen, dan is die medaille niet gekocht maar verdiend!

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:25

GewoonNoor schreef:
simo0ne schreef:
En wie weet haalt Rath misschien nog wel meer uit Totilas dan Edward
De tijd zal het leren

Wie weet het Edward het ook nog wel gedaan. ;)

Daarom zeg ik ook; de tijd zal het leren
Ik geef Rath een eerlijke kans

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:26

Bij mij staat er: deze video is privé. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Want ik wil het filmpje graag zien!

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:28

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:30

Adil18 schreef:
nikilover schreef:

simpel: Vele bokkers maar ook andere mensen roepen dat "de Duitsers" de gouden medaille kopen omdat Gal Totilas al zo ver heeft gebracht...In meerdere opzichten absurd:

1. De Duitsers is gewoon fout, het was er een, Paul Schockemöhle
2. Gal heeft Totilas ver gebracht, maar dit geeft geen garantie. Totilas heeft enorm veel kwaliteiten, maar dat moet je er als ruiter maar net uit weten te rijden.

Daarom zeg ik: Mocht Rath over twee jaar het goed doen, heet dat niks meer met Gal te maken, en dus ook niet met het opkopen van de gouden medaille. Mochten ze goud winnen, dan is die medaille niet gekocht maar verdiend!

Okee, kijk dit is al duidelijker, nu snap ik je punt.
Toch ben ik het er in zekere zin niet heel erg mee eens.
Totilas kent alles al, tuurlijk moet je als ruiter de kwaliteiten hebben om het eruit te halen, maar het is nu makkelijker voor Rath, als wanneer hij een 3 jarige had gekocht met kwaliteiten die hij alles nog zou moeten leren.
Totilas kopen was natuurlijk wel een makkelijke weg.
Buiten dat ben ik het wel eens met je uitspraak: het waren niet de duitsers, het waren er 1.
Daarom snap ik de reacties niet van mensen die Rath ongelukken toewensen e.d.
PS kocht hem, niet Rath.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:32

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:34

nikilover schreef:
Okee, kijk dit is al duidelijker, nu snap ik je punt.
Toch ben ik het er in zekere zin niet heel erg mee eens.
Totilas kent alles al, tuurlijk moet je als ruiter de kwaliteiten hebben om het eruit te halen, maar het is nu makkelijker voor Rath, als wanneer hij een 3 jarige had gekocht met kwaliteiten die hij alles nog zou moeten leren.
Totilas kopen was natuurlijk wel een makkelijke weg.
Buiten dat ben ik het wel eens met je uitspraak: het waren niet de duitsers, het waren er 1.
Daarom snap ik de reacties niet van mensen die Rath ongelukken toewensen e.d.
PS kocht hem, niet Rath.

Natuurlijk is het makkelijker een paard te kopen wat al "klaar" is, helemaal mee eens :j Maar of het dan makkelijk is met zo'n paard goud te halen, dat weet ik zo net nog niet.

Voor de rest ben ik het met je post eens, vooral met het laatste stuk :j

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:59

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:05

Moderatoropmerking:
Graag nu stoppen met de off topic discussie. De Tweede Wereldoorlog erbij halen is helemaal niet nodig en zwaar off topic. Ook is het zeer beslist niet nodig om anderen nationalist uit te maken. Vanaf hier graag weer on topic en inhoudelijk op de berichten reageren in plaats van op de persoon.

Anoniem

Re: Morgenavond persconferentie Paul Schockemohle over Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:09

Wat een nare discussie is dit geworden. Ontstippen dan maar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:56

simo0ne schreef:
Ik denk vooral dat de ruiters het aanbod hebben afgeslagen omdat ze waarschijnlijk Edward geen mes in de rug willen steken omdat iedereen het een prachtcombinatie vond.

Daar geloof ik niets van.
Op het moment dat PS hem koopt weet je dat hij een andere ruiter krijgt, zonder twijfel.
Als hij je vraagt voordat hij hem koopt kun je er ook wel van op aan dat hij die koop doorzet, een ruiter vind hij toch wel.
Vind dit ook weer geen nette opmerking tegenover Matthias.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:06

Ik vind enkele reacties hier nogal oneerlijk tegenover zowel Paul Schockemohle als tegenover Matthias Alexander Rath. Matthias is een erg goede ruiter, hij reed al Grand Prix toen hij pas 22 jaar was en heeft inmiddels met meerdere paarden succesvol internationaal gereden. Eveneens heeft hij met Triviant bewezen zelf een paard op te kunnen leiden tot Grand Prix niveau. Ik vind het een erg sympathieke ruiter en een heleboel respect voor hem zou dan ook wel op z'n plaats zijn.

Hij is degene die het met Totilas moet gaan doen, dus laten we hem steunen in plaats van hem belachelijk maken.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:27

anneliesdj schreef:
simo0ne schreef:
Ik denk vooral dat de ruiters het aanbod hebben afgeslagen omdat ze waarschijnlijk Edward geen mes in de rug willen steken omdat iedereen het een prachtcombinatie vond.

Daar geloof ik niets van.
Op het moment dat PS hem koopt weet je dat hij een andere ruiter krijgt, zonder twijfel.
Als hij je vraagt voordat hij hem koopt kun je er ook wel van op aan dat hij die koop doorzet, een ruiter vind hij toch wel.
Vind dit ook weer geen nette opmerking tegenover Matthias.

Dat is maar net weer hoe je het opvat; ik vind het juist heel goed van Matthias dat hij deze kans heeft gegrepen
Dat andere ruiters het aanbod hebben afgeslagen heeft helemaal niks met Matthias te maken

bastiano680

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:01

Wat een gezeur hier zeg!

Ben ik nou de enige die het filmpje veelbelovend vind? Ik zie namelijk dat Matthias het paard veel meer op lengte voorsteld. Iets wat mij zeer aanspreekt. Bij edward was het natuurlijk fantastisch, maar altijd net wat te opgekropt aan de voorkant.

En dat rijd Matias er gelijk al uit, de neus eruit, de hals op lengte.................

Nee, ik ben bang dat Totilas onder Rath beter gaat lopen dan onder Gal. Zal wel niet boktvriendleijk zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:38

simo0ne schreef:
simo0ne schreef:

Dat is maar net weer hoe je het opvat; ik vind het juist heel goed van Matthias dat hij deze kans heeft gegrepen
Dat andere ruiters het aanbod hebben afgeslagen heeft helemaal niks met Matthias te maken

Je zou dat kunnen opvatten alsof Matthias dat niet intresseert ;)

bastiano680; ik ben het met je eens, denk ook dat we er nog genoeg van gaan horen :j

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:58

Ziet er goed uit :)
Verder weet ik nog niet wat ik er van moet denken

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 07:13

:+ ik moet af en toe toch zo lachen om die dramatische reacties. :+

Het paard is gewoon verkocht en hij zal uitstekend verzorgd worden. En hij komt uit voor zijn nieuwe club.

Zo werkt het toch ook in het voetbal;
De jeugdopleiding in Nederland in het voetbal is super; er komen massa's talenten vanaf en vervolgens vertrekken ze voor veel geld naar het buitenland om daar de sterren van de hemel te spelen.

Het enige verschil; Totilas naturaliseert tot Duitser en komt voor Duitsland uit. En dat is jammer, maar helaas. Maar ik weet zeker dat de heer Visser en Edward Gal ook mega trots zullen zijn als Totilas in Londen goud haalt over 2 jaar. Voorop gesteld dat het paard gezond blijft tot de Spelen, maar dat geldt voor alle topsporters.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:45

Bomba schreef:
Ik vind enkele reacties hier nogal oneerlijk tegenover zowel Paul Schockemohle als tegenover Matthias Alexander Rath. Matthias is een erg goede ruiter, hij reed al Grand Prix toen hij pas 22 jaar was en heeft inmiddels met meerdere paarden succesvol internationaal gereden. Eveneens heeft hij met Triviant bewezen zelf een paard op te kunnen leiden tot Grand Prix niveau. Ik vind het een erg sympathieke ruiter en een heleboel respect voor hem zou dan ook wel op z'n plaats zijn.

Hij is degene die het met Totilas moet gaan doen, dus laten we hem steunen in plaats van hem belachelijk maken.

_/-\o_

ik kan er zo NIET bij dat mensen dan wel P.S. alswel M.A.R. geen succes wensen. Zeer zeer onsportief en kinderachtig gedrag !

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:49

Ik gun het ze van harte dat ze goud winnen. Als ze dat doen, hebben ze het dik verdiend. Tot goud kom je niet met een paard waar de knopjes al op zitten.... je moet er veel voor doen.

Wat ik ervan kan zien, ziet deze combinatie er zeer veelbelovend uit. Pràchtig toch?