Matthias Alexander Rath is de nieuwe ruiter voor Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deeeeeeemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:39

een combinatie [i]ls edward & totilas, komt er nooit meer ;) [/i]

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:41

wauw wat verassend... (ahum!!) kon ook niet missen, toch jammer dat hij edward niet alsnog gevraagd heeft... als deze combinatie tegen gaat vallen had hij met edward toch een beter keuze gemaakt...

ach, we zien wel wat de toekomst brengt...

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:43

Heel veel succes voor Rath, hopelijk overtreft hij de prestaties van Gal want dat is hem wel gegund. Hij heeft veel lef dat hij dit doet!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:45

Heel veel succes voor Matthias Alexander Rath en Totilas!
het is natuurlijk wel moeilijk, om de prestaties die Edward met Toto heeft gehaald om te overtreffen. er ligt wel druk op z'n schouders.
maar ik gun 't hem wel!

RIAAANDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:47

echt zonde,
edward en totilas waren echt goeie combinatie!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:52

* negeert heel hard de bizarre opmerkingen over de financiering uit Unicef giften *

Fijn dat Toot een nieuwe berijder heeft en dat hij terug komt in de wedstrijdring. Kunnen we weer van hem genieten. Ik denk dat Rath een prima keuze, het is een fijne ruiter om naar te kijken en het is een man, ik kan me Toot om de een of andere reden niet onder een amazone voorstellen, vind het een echt mannenpaard.

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:56

PERENBOOMPIE schreef:
Kaspar schreef:
Ongelooflijk, 24 jaar en dan zo'n paard onder je kont krijgen!
Benieuwd of hij Edward kan evenaren.

Ongelooflijk,nou zo ongelooflijk is het nou ook weer niet,heeft het echt niet verkregen uit prestatie's ofzo hoor,maar gewoon van stiefmama's bankboekje een plekje gekocht in het landenteam en nu heeft ze weer het beste paardje van de wereld gekocht voor het net uit het ei gekropen jong,nu nog zien te presteren,maarja moet je wel aanleg hebben :+

We zullen het wel zien,we zullen het wel zien,maar denk dat het geen lang succesverhaal zal gaan worden.

Waar gaat dit nu weer over???
Denk je nou echt dat je talent kunt kopen? Die jongen heeft er zo veel trainingsuren op zitten, bloed zweet en tranen. Iedereen denkt maar dat je met geld een topruiter wordt. Erg kortzichtig en ronduit dom. Ga er maar aan staan, een paard naar Grand Prix niveau trainen, en dan ook nog zo'n toppaard durven uitbrengen met (zoals je kunt lezen zo links en rechts op deze site) alle negatieve kritieken als gevolg!

Nirvana_

Re: Matthias Alexander Rath is de nieuwe ruiter voor Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:08

Super dat Matthias Rath hem gaat rijden, volgens mij worden zij een supercombinatie. Jammer voor Edward, maar er komen wel weer nieuwe goede tijden!

@ lovejw: Ik ben het helemaal met je eens, hoewel je er zónder geld ook niet komt natuurlijk; het is een combinatie van. :)

Ontzettend veel succes Rath&Totilas!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:08

liempje schreef:
Als hij met Totilas gaat winnen zal ik er toch een dubbel gevoel bij hebben...... Nederland was niet te verslaan en nu kopen de duitsers een nederlandse topper weg. Ik zal dat nooit als een echte duitse winnaar zien als jullie begrijpen wat ik bedoel :n

Het paard doet het niet zelf hoor... Hij zal het er toch uit moeten rijden :j

Heel veel succes Matthias!

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:09

@ Nargini: Klopt helemaal, geld geeft net het laatste zetje vaak. Maar het overgrote deel moet je toch echt helemaal zelf doen ;)

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:10

Hmm. Ondanks dat ik het toch niet helemaal leuk vind wil ik ze superveel succes toewensen :j Matthias kan heel aardig rondsturen en het zal me ook echt niet verbazen als ze het samen beter gaan doen dan velen verwachten. :D

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:11

Eigenlijk is de opmerking van Ed over de nationaliteitswissel wel heel toepasselijk.
Win je 3 keer goud op een WK (unieke prestatie), zit je nog niet bij de uiteindelijke genomineerden voor sportman van het jaar. Belachelijk.

En dan on topic: we zullen zien wat de toekomst brengt. Vooraf veroordelen is in mijn ogen wat kansloos. Voor Rath hoop ik dat hij vele goede resultaten mag behalen.
Uiteraard wel net iets lager dan Edward's scores :P

Norway_girl

xx_Horsiex schreef:
En toch blijf ik een bitter gevoel houden als ik dingen over Totilas lees. Wel jammer dat ze het eerst ontkend hebben, had het dan gelijk toegegeven. Ik wens de combinatie veel succes, ook al hoop ik stiekem, hoe onsportief en kinderachtig ook, dat hij ontzettend afgaat...

In deze post kan ik mij wel vinden eigenlijk. :P

Noisy

xx_Horsiex schreef:
En toch blijf ik een bitter gevoel houden als ik dingen over Totilas lees. Wel jammer dat ze het eerst ontkend hebben, had het dan gelijk toegegeven. Ik wens de combinatie veel succes, ook al hoop ik stiekem, hoe onsportief en kinderachtig ook, dat hij ontzettend afgaat...

Dat heb ik nou ook... :o

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:12

easygoing schreef:
Goh, PS zal wel blij zijn dat Rath zn mond voorbij gepraat heeft.

Weet niet of ik zo blij ben met Alexander Rath. Wat ik op Youtube van hem zag vond ik niet echt passen bij Totilas. Allemaal een beetje statisch en emotieloos.
Wat hij trouwens zelf ook al aangeeft in dit interview "ik ben meestal geen emotionele ruiter".

Maar we zullen gaan zien hoe het uit gaat pakken allemaal.

Dit vond ik wel de moeite waard om op te reageren. Ik ben van mening dat je van elk paard iets kunt leren. Wellicht kan Matthias Alexander Rath van Totilas leren om meer emotie te tonen in het rijden. Een veel betere leermeester kun je daar denk ik niet voor vinden. Ik wens hem daarom ook een geweldige leerzame tijd toe samen met dit paard. Dat moet toch fantastisch zijn.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:15

Ik weet niet echt goed hoe ik erover denk..
Jammer voor Edward..
Maare..
Misschien gaat dit heel goed, ofwel gaat ie enorm op zijn bek..
Ben benieuwd..
Toch wens ik hem veel succes!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:21

Kaka schreef:
* negeert heel hard de bizarre opmerkingen over de financiering uit Unicef giften *

Fijn dat Toot een nieuwe berijder heeft en dat hij terug komt in de wedstrijdring. Kunnen we weer van hem genieten. Ik denk dat Rath een prima keuze, het is een fijne ruiter om naar te kijken en het is een man, ik kan me Toot om de een of andere reden niet onder een amazone voorstellen, vind het een echt mannenpaard.

mag ik vragen waarom je denkt dat totilas een mannenpaard is?

hij is immers als 4 jarige opgeleid door jiska van den akker :)

en ben het met suzanne F der mening eens.
dat Duitsland zich op het ere podium heeft gekocht :7

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:23

Super leuk voor Rath toch?! Mooie kans om een geweldig paard te rijden. Ik ben heel benieuwd hoe deze combinatie zich zal gaan ontwikkelen :j Zolang Toot maar gewoon in de sport blijft want volgens mij is het er niet eentje om niets te doen ;)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:32

Ik denk dat dit van Rath een verstandige keuze is, zo kan hij laten zien wat hij wel of niet waard is. Het wordt hem in de schoot geworpen, het zou dan zonde zijn om er vanaf te zien.

Ik zie dit ook niet als een verlies, ik denk dat dit voor Totilas een kans is om zich echt te bewijzen als hij voor Rath ook goed werken wil, dat is dan pas een toppaard.

Ik wens deze combinatie dan ook heel veel succes en geluk in de toekomst.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:38

Toch vind ik het wel jammer dat bijna niemand het hem gunt,
iedereen die wilt zien dat het helemaal niet goed gaat & dat het duidelijk word dat niemand hem als Edward kan rijden ofzo? Zou dat voor Totilas ook niet een beetje zielig zijn dan?
Beetje egoïstisch weer.

Kom op, die jongen kan er toch niks aan doen dat Nederland Toot verkoopt?

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:40

Ach ja het is jammer he. Maar zo zit die handel nou eenmaal in elkaar. Ik ben niet zo bekend met Rath dus het maakt me ook eigenlijk niet zoveel uit. Ben uiteraard wel benieuwd naar de beelden straks.
Maar veel liever richt ik me op Adelinde en Parzival, dat is immers ook een hele mooie combinatie die zich helaas soms door omstandigheden niet heeft mogen bewijzen, maar dat heeft ze dit weekend maar weer mooi gedaan!! En wie weet wat er voor die 2 nog gaat komen :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:53

Elbrich schreef:
Jammer dat Edward er nooit meer op gaat rijden, maar dat was te verwachten. :\
Als ze wel goud winnen, vind ik dat ze het niet op een eerlijke manier hebben gewonnen: gewoon het beste paard van de concurrent kopen...

Toot loopt natuurlijk ook helemaal op de automatische piloot he :))

Ik blijf bij mij spreuk: Een goede ruiter komt met een minder goed paard verder, dan een minder goede ruiter met een toppaard.

Het vermogen en de capaciteiten zijn er, ja! Maar dat ligt niet aan Edward, Toot is een natuurtalent, net als vele andere paarden die op dat niveau meedraaien. Maar dat vermogen en die capaciteiten moet je weten te benutten, je moet het eruit kunnen rijden.

Edward kon dat....Maar Rath kan dat waarschijnlijk ook...En heeft hij dat dan aan Edward te verdanken, wanneer hem dat lukt? Nou, misschien heeeeeeeel erg minimaal, aber nicht die Rede wert ;)
Laatst bijgewerkt door Adil op 28-11-10 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:53

ik wens hem alle geluk toe kunnen . :o

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:56

wens hem ook al het geluk toe, en hoop dat ie goed voor onze toot zal zorgen!

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:04

ik denk dat Rath de enigste goede ruiter voor Totilas is,in Duitsland.of hij Edward gaat evenaren is de vraag,wel is Rath een fantastische ruiter.