Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:49

hyppolyte schreef:
@ gini, dat weet je toch al? Al die andere mensen hadden natuurlijk zelf hun paard nooooooit in zo'n situatie gebracht, want het is veeel te zielugh. En als ze over een paar weken zelf toevallig een stel klerekoters tegenover zich hebben die een rotje naar ze toegooien, dan zeggen ze heel lief 'braaf paard, ho paard' en dan aaien ze vriendelijk en gaan absoluut niet aan de teugels zitten trekken of met hun zweep slaan op het moment dat hun paard zwaar over de zeik op een menigte afdendert :j. :')

Ja tuurlijk.
We doen dan ook join up en even NH dan praat ik met mijn paard en is alles goed.
Of nee beter idee: Laat ik een paard in paniek gaan slaan! Dat is een goed idee! Word ie vast rustig van!

Super hoor ;) Laat ik dat maar gaan doen! :)*

Alsjeblieft zeg.
Het paard dendert niet eens op de menigte af en is al vrij snel rustig VOOR de agent hem slaat.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:50

Gini schreef:
Elin_ schreef:
@Gini nee ze voelen ook geen vlieg zitten hoor ;)

Dus jij denkt dat het gevoel van een paard evenredig omhoog gaat omdat ze "zelfs al een vlieg voelen zitten"?
Jeetje, dan moet een halster echt wel een kwelling zijn voor een paard, want dat is zoveel zwaarder als een vlieg.
En als ze een balk van een hindernis zouden afgooien, zouden ze meteen stokkreupel staan, want de kracht van een dode balk is zoveel meer als de kracht van een vlieg.
Sorry, maar het argument van de vlieg is een graag aangehaald, maar loos argument.

En nogmaals de vraag (die de hele tijd heel handig ontweken wordt door de anti-groep, het wordt bijna grappig): welke actie hadden jullie dan liever gezien, wat hadden jullie in zijn plaats gedaan, welke reactie hadden jullie goedgekeurd? Please, willen jullie hierop antwoorden?

Als je even beter leest heb ik dit geschreven naar iemand die zij dat een paard veel minder voelt.
Dus lees beter voor je iets gaat quote das een goed idee :)*
Danku O:)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:40

Waarom word ik toch altijd verweten van niet te lezen, terwijl jullie gerust mogen zijn dat ik dit topic al meer dan mij lief is gelezen heb.
Ik reageer gewoon op wat jij RECHTSTREEKS tegen mij zegt, nl @Gini (ik geloof toch dat die @Gini daar niet voor niks staat) en dan de zin 'nee, ze voelen ook geen vlieg zitten hoor'. DAAR reageer ik op, DIE zin die AAN MIJ gericht is. Dat heeft niets te maken met wat een ander wel of niet gezegd heeft. En idd ga ik geen hele berichten (en die van anderen) quoten wanneer ik enkel op een aan mij gerichte zin wil reageren.

Kom op zeg, discussieren en het niet met me eens zijn, ok. Maar ga niet iedere keer als je niet meer weet wat zeggen of als ik blijkbaar een goed punt aangehaald heb, mij verwijten dat ik moet leren lezen, zo werkt het jammer genoeg niet.

Jolandaa_

Re: Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:13

Gini schreef:
Vergelijk paarden alsjeblieft niet met mensen.

Als ik een rake trap tegen mijn buik krijg van een paard, kunnen ze mij naar spoed brengen met een gescheurde lever en interne bloedingen.
Bij paarden heet dat een standje krijgen.
Als een paard tegen mij op steigert, zal ik hoogstwaarschijnlijk omvergeworpen/vertrappeld worden met alle gevolgen vandien.
Bij paarden heet dat spelen.
Als een paard mijn vel beetneemt met zijn tanden en trekt, heb ik hoogstwaarschijnlijk een flinke wonde.
Bij paarden heet dit kroelen.

Als ik een rake trap tegen mijn buik krijg van een paard, Dan krijgt mijn paard een hele harde schup terug in zijn buik.
Als een paard tegen mij op steigert, dan doet hij zoiets nooit meer.
Als een paard mijn vel beetneemt met zijn tanden en trekt, Dan krijgt hij van mij een flinke rechtse.

Ik heb een hele andere kijk op paarden dan jou. Maar een paard flikt zoiets niet bij mij. Helemaal niet als je weet dat ik op een stal rijd waar ook een zorgboerderij aanwezig is. Zulk gedrag word daar niet getollereerd.

Mijn geluk is dat we zulke paarden niet hebben. Mijn merrie heeft mij 1x geschupt en die heb ik hard tegen haar been terug geschupt. Ze had er last van, maar moest van mij gewoon rijden. Dat was haar probleem. Ze heeft nooit meer geschupt hierna.

Als ik een schop krijg, daar word ik niet gauw bang van. Maar een cliënt kan goed nooit meer een paard willen zien.

dáár houd ik rekening mee.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:17

Nils_010 schreef:
back to reality voor jou idd.. stel: jij loopt met je paard over straat in een steegje en er toetert een auto voor je (is beetje banketstaaf van de automobilist maar ok) en je paard schrikt ervan en deinst achteruit en er staat een groep mensen achter je. Je kan niet achteruit, je kan niet naar de zijkanten weg, en je paard doet steeds een stap meer terug. op een begeven moment sta je bijna op de groep mensen achter je dus moet je vooruit ook al is het paard bang. wat doe je dan? mijn reactie is dan maar paar tikken met de zweep om te voorkomen dat het paard op de mensen achter je stapt. Maar jij zou dus een angstig paard niet slaan en over de mensen achter je laten lopen?

ps. afstappen is dus ook geen optie met een angstig paard, stel hij rukt zich los dan heb je helemaal een probleem (en die agent kan al helemaal niet afstappen vergeet niet er staat een groep demonstraten voor hem)

Ben jij dan helemaal gek geworden? Wat als jouw paard achteruit slaat door die klap van de zweep, en 4 van die mensen op hun hoofd raakt?

Soms verbaas ik me echt over mensen die paarden houden....
Laatst bijgewerkt door Vienna2007 op 29-11-10 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:20

Vienna2007 schreef:
Nils_010 schreef:
back to reality voor jou idd.. stel: jij loopt met je paard over straat in een steegje en er toetert een auto voor je (is beetje banketstaaf van de automobilist maar ok) en je paard schrikt ervan en deinst achteruit en er staat een groep mensen achter je. Je kan niet achteruit, je kan niet naar de zijkanten weg, en je paard doet steeds een stap meer terug. op een begeven moment sta je bijna op de groep mensen achter je dus moet je vooruit ook al is het paard bang. wat doe je dan? mijn reactie is dan maar paar tikken met de zweep om te voorkomen dat het paard op de mensen achter je stapt. Maar jij zou dus een angstig paard niet slaan en over de mensen achter je laten lopen?

ps. afstappen is dus ook geen optie met een angstig paard, stel hij rukt zich los dan heb je helemaal een probleem (en die agent kan al helemaal niet afstappen vergeet niet er staat een groep demonstraten voor hem)

Ben jij dan helemaal gek geworden? Wat als jouw paard achteruit slaat, en 4 van die mensen op hun hoofd raakt?
Soms verbaas ik me echt over mensen die paarden houden....

Daarom sla je dat paard ook naar voren om dat te voorkomen ;)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:21

Jolandaa_ schreef:

Nog nooit een paard zien trappen naar aanleiding van een tik met de zweep?
Zeker in gevallen van angst vergroot je dat effect. (Dat is namelijk een natuurlijke reactie!)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:36

Jolandaa_ schreef:
Gini schreef:
Vergelijk paarden alsjeblieft niet met mensen.

Als ik een rake trap tegen mijn buik krijg van een paard, kunnen ze mij naar spoed brengen met een gescheurde lever en interne bloedingen.
Bij paarden heet dat een standje krijgen.
Als een paard tegen mij op steigert, zal ik hoogstwaarschijnlijk omvergeworpen/vertrappeld worden met alle gevolgen vandien.
Bij paarden heet dat spelen.
Als een paard mijn vel beetneemt met zijn tanden en trekt, heb ik hoogstwaarschijnlijk een flinke wonde.
Bij paarden heet dit kroelen.

Als ik een rake trap tegen mijn buik krijg van een paard, Dan krijgt mijn paard een hele harde schup terug in zijn buik.
Als een paard tegen mij op steigert, dan doet hij zoiets nooit meer.
Als een paard mijn vel beetneemt met zijn tanden en trekt, Dan krijgt hij van mij een flinke rechtse.

Ik heb een hele andere kijk op paarden dan jou. Maar een paard flikt zoiets niet bij mij. Helemaal niet als je weet dat ik op een stal rijd waar ook een zorgboerderij aanwezig is. Zulk gedrag word daar niet getollereerd.

En hoe haal jij uit mijn quote dat ik een andere kijk op paarden heb dan jij. Heb ik ergens ook maar beweert dat ik stampen, steigeren en bijten goedkeur. Mijn reactie sloeg alleen op het feit dat paarden "anders" voelen dan mensen. Wat opvoedkundig correct is en wat niet, is hier compleet irrelevant en voer voor een andere discussie.

Oh ja, en nog iets. Neem maar gerust van mij aan dat na een harde rake stamp van een paard recht in je buik, het eerste wat je doet naar adem happen is (en dat nog in het beste geval).
Als het op kracht aankomt, wint een paard altijd. Maar goed, voer voor een andere discussie.

MH_linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:23

eventjes tussendoor...

bekijk het filmpje goed.. achter dat paard staan ook mensen zijn die minder belangrijk dan de mensen die er 50 meter vanaf staan... denk het niet..

wat gummieknuppel betreft.. dat gebruiken ze bij het trainen van bijthonden dus het zal echt niet zo hard zijn als een gewone knuppel.

Het paard schrikt van het vuurwerk het paard wil niet meer vooruit...en de menigte van collega's staat praktisch naast je... wat doe je dan? Ja sorry zeggen? Hij zal toch van hun weg moeten en die dekens zijn vrij dik hoor... veel er van voelen zal hij niet. Je zit in een situatie waarin je snel moet handelen en met die riemen moet roeien die je hebt.

en er zit verschil in een tik met een zweep en tik met een zweep... het paard voelt echt wel wanneer je het doet uit of uit pure woede waanzin.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:12

Denk je dat die honden het fijn vinden?
Ze zijn zeker wel hard hoor ;)

Echt ik vind het zo belachelijk dat iedereen zegt: Neeee het is niet hard blabla
Je weet niet hoe zo klap voelt hoor ;)
Hetis echt niet een prettig gevoel hoor.

en dan zeiken op iemand op bokt als die al op 1 foto iets verkeerd doet

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:16

Elin_ schreef:
Echt ik vind het zo belachelijk dat iedereen zegt: Neeee het is niet hard blabla
Je weet niet hoe zo klap voelt hoor ;)
Hetis echt niet een prettig gevoel hoor.

Niet alles in een paardenleven moet prettig zijn. Het paard volgt op dat moment niet de bevelen van zijn baas en kan dus gevaar veroorzaken. Iedere paardeneigenaar die met paarden kan omgaan zou in zo een geval het paard straffen en bij de les houden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:19

Je hebt het nog steeds over een dier toch ?
Het is geen robot.
Dan moet je maar geen paarden bij de politie nemen (waar ik overigens tegen ben , net zoals honden inzetten)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:29

Dieren hebben zo een groot nut voor de mens in het algemeen en de politie in het bijzonder.
Mensen die op 11 september onder het puin van het WTC lagen, waren maar wat blij dat de politie reddingshonden ingezet hadden.
Hoe kan met ooit een halt toeroepen aan de drugshandel wanneer men niet de beschikking zouden hebben over een drugshond?
Hoe zouden vermiste personen of lijken teruggevonden kunnen worden?
Hoe zou men een relletje uiteen kunnen drijven zonder paarden. Een politieagent op een paard straalt veel meer macht uit.
Die dieren verrichten heel wat werk wat een mens nooit zou kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:32

Elin_ schreef:
Je hebt het nog steeds over een dier toch ?
Het is geen robot.
Dan moet je maar geen paarden bij de politie nemen (waar ik overigens tegen ben , net zoals honden inzetten)

Dus liever 100 man dood dan 1 hond meenemen en beetje laten snuffelen op een vliegveld naar explosieven?

Aparte manier van denken.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:37

Zeg , Ik ben er tegen en daar blijf ik bij.
Soms is het handig maar het is ten koste van de dieren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:49

Elin_ schreef:
Zeg , Ik ben er tegen en daar blijf ik bij.
Soms is het handig maar het is ten koste van de dieren ;)

Yup.
Soms, heel heeeeeeeeeeeeeeeeeel soms gebeurd er wat met een paard.
Nouja so be it, liever wat met een paard dan een mens dood.

http://www.youtube.com/watch?v=6X2pL0Xyr50
Kijk dat filmpje eens, en durf dan is met een eerlijk geweten te zeggen dat er geen dieren gebruikt mogen worden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:01

Je kan nog zo lang doorgaan maar ik blijf bij mijn standpunt
En ik weet niet maar wij zijn allemaal mensen en die idioten die zo aan het rellen zijn zijn ook mensen.
Dus eigenlijk is de mens zowieso fout ;)
Je gebruikt dieren om mens vs mens te hebben.
Het zijn wel allemaal mensen en hierdoor moeten we dus dieren in gevaar breng voor ... die mensen ... Van het zelfde ras etc?

Snap je wat ik bedoel?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:56

@Elin. Ik hoop serieus voor je dat je nooit hoeft te kiezen tussen het leven van je moeder of een andere dierbare en dat van je paard of pony. Dat hoop ik dan voornamelijk voor je moeder of die andere dierbare.

MH_linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:44

Ik zeg niet dat ze niets voelen, maar het scheelt wel een stuk... een echte knuppel of zo'n gummy ding daar wilde ik eigenlijk het verschil laten zien

en dieren niet inzetten bij zo'n dingen... je mag je eigen standpunt hebben dat is belangrijk ;) maar mag ik dan precies vragen waarom je er precies op tegen bent? mag ook PB'en ofzo vind altijd interessant om zo'n dingen te weten.

En indd er zijn mensen die over de kleine dingen al zeuren maar ja kleine dingen blijf je houden. Als mensen tegen mij beginnen houd ik wijselijk mijn mond tot ik ze een spiegel kan voorhouden... niemand is perfect en dingen die ik doe hoeft een ander nog niet mee eens te zijn en ik niet met de ander.

Dat zijn leermomenten, en ik snap de reactie van de agent en mishandeling... nee absoluut niet. Ik vraag me af wat ieder ander hier zich in de situatie gedaan zou hebben? Ho paardje zeggen..? Ik ben niet van het slaan en schoppen als het niet hoeft maar ho paardje zeggen helpt ook niet op zo'n moment.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:36

robeer schreef:
@Elin. Ik hoop serieus voor je dat je nooit hoeft te kiezen tussen het leven van je moeder of een andere dierbare en dat van je paard of pony. Dat hoop ik dan voornamelijk voor je moeder of die andere dierbare.

Dit is echt een belachelijk iets.
Sorry... Maar ben er echt boos om eigenlijk .

Wat een belachelijk iets.
Dus je bent dan bang dat ik voor een dier kies .

Nee dit doe ik niet. Ik kies voor mijn moeder of een andere dierbare.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:47

Vienna2007 schreef:
Jolandaa_ schreef:

Nog nooit een paard zien trappen naar aanleiding van een tik met de zweep?
Zeker in gevallen van angst vergroot je dat effect. (Dat is namelijk een natuurlijke reactie!)

Hier doen de paarden dat niet ;)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:50

Elin_ schreef:
robeer schreef:

Waarom in dit geval wel en als het om een vreemd persoon en dier gaat niet? Je bent tegen het inzetten van paarden of honden door de politie terwijl die toch echt wel levens kunnen redden en dit ook gedaan hebben in het verleden. En dit dan niet eens ten koste van hun eigen leven maar wel ten gunste van het leven van een mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:51

robeer schreef:
Elin_ schreef:

Waarom in dit geval wel en als het om een vreemd persoon en dier gaat niet? Je bent tegen het inzetten van paarden of honden door de politie terwijl die toch echt wel levens kunnen redden en dit ook gedaan hebben in het verleden. En dit dan niet eens ten koste van hun eigen leven maar wel ten gunste van het leven van een mens.

My thoughts...

@Elin
Zoals ik eerder al zei, kijk dat filmpje eens over hoek van holland, denk dat je dan een hele andere kijk tegen het gebruik van paarden aanneemt.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:58

Idd, Hoek van Holland zijn echt levens gered door de inzet van de dienstpaarden. Levens van agenten en van burgers. Levens van mensen die iemands vader of moeder of dierbare zijn. De paarden hebben er overigens niks aan overgehouden, behalve misschien een beetje spierpijn de volgende dag.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 09:59

@Aysaa dat heb ik allang gezien,maar houd nou maar op me te overtuigen.
Mijn standpunt blijft Stand - punt heten want ik blijf erbij.
Ik heb gewoon een hekel aan dat paarden of honden ingezet worden en zelf niet kunnen zeggen of ze het willen of niet.
(Ik ben het ook niet mee eens met de topsport bij paarden , het topniveau en wat daar allemaal gebeurd -Rollkur, Drugs, Barrageren etc- )