Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:easygoing schreef:[
Hij is toen toch naar duitsland gegaan omdat hij hier geen kans kreeg om in het landenteam te rijden toen der tijd?
Nee omdat hier ieder goed paard onder zijn kont verkocht werd
Citaat:Paul Schockemöhle hofft weiter auf eine deutsche Lösung. Zuletzt war der WM-Dritte Matthias Alexander Rath (Kronberg) im Gespräch, der Totilas nach eigenem Bekunden "gern ausprobieren würde". Die fünfmalige Olympiasiegerin Isabell Werth (Rheinberg) indes hat bereits abgelehnt, weil sie lieber eigene Pferde reiten wolle.
easygoing schreef:Zonnetje81 schreef:Ja in 1 van die honderd persberichten stond dat. En zo niet dan heb ik het verkeerd onthouden...
Echt? dat kan ik me niet meer herinneren. Weet wel dat hij zoekt naar een duitse oplossing.
Adil18 schreef:Nee hoor, hij had de kans bij de toen der tijd olympisch kampioen springen Alwin Schockemöhle te trainen, dat was de hoofdreden....Echter meende ik dat hij pas 4 jaar later of zo de Duitse nationaliteit aan heeft genomen. Dat was een gouden kans voor Sloothaak, toen nog best jong.....
sarabande schreef:Adil18 schreef:Nee hoor, hij had de kans bij de toen der tijd olympisch kampioen springen Alwin Schockemöhle te trainen, dat was de hoofdreden....Echter meende ik dat hij pas 4 jaar later of zo de Duitse nationaliteit aan heeft genomen. Dat was een gouden kans voor Sloothaak, toen nog best jong.....
In alle hippische bladen indertijd stonden interviews met Franke waarin hij luid en duidelijk zei dat zijn belangrijkste reden was dat als hij een goed paard had waar hij mee scoorde dat verkocht werd. In Nederland zijn meer paardenhandelaars dan ruiters was ook een opmerking in zon artikel en ik weet het vrijwel uit de eerste hand.
Dat hij In Duitsland aan de top zou meedoen was duidelijk, hij was toen al top.
sarabande schreef:Adil18 schreef:Nee hoor, hij had de kans bij de toen der tijd olympisch kampioen springen Alwin Schockemöhle te trainen, dat was de hoofdreden....Echter meende ik dat hij pas 4 jaar later of zo de Duitse nationaliteit aan heeft genomen. Dat was een gouden kans voor Sloothaak, toen nog best jong.....
In alle hippische bladen indertijd stonden interviews met Franke waarin hij luid en duidelijk zei dat zijn belangrijkste reden was dat als hij een goed paard had waar hij mee scoorde dat verkocht werd. In Nederland zijn meer paardenhandelaars dan ruiters was ook een opmerking in zon artikel en ik weet het vrijwel uit de eerste hand.
Elin_ schreef:Naja ik laat het hier maar bijsommige blijven hier bij hun standpunt (heb ik niets op tegen , je mening is van jezelf natuurlijk
)
maar ik moet eigenlijk wel wat grinneken aangezien er nu word gezegt dat edward maar een stoere vent moet zijn terwijl ik zeker weet dat zowieso de helft van de bokkers de mening van ''wees een stoere vent'' hebben dat die ook zelf aardig zullen slikken / traantje laten of er helemaal niet tegen kunnen als hun paard word verkocht
Elin_ schreef:Daarom juistdat het onder je kont zomaar verkocht word.
Iedereen mag zijn mening zeggen etc ,maar ik vind dat je niet zo ''klakkeloos'' kan oordelen over hoe hij moet gaan doen zegmaar (niet letterlijk ,maar iig zoiets als : ''Veeg je tranen en wees een stoere vent'' zoiets vind ik niet dat je dat zomaar mag oordelen.
Ik vind het net zoiets als een kind afstaan ofseu , Je kan wel oordelen vanaf de zijlijn ,maar zie maar eens hoe je reageert als je het ZELF moet doen
Adil18 schreef:Elin_ schreef:Daarom juistdat het onder je kont zomaar verkocht word.
Iedereen mag zijn mening zeggen etc ,maar ik vind dat je niet zo ''klakkeloos'' kan oordelen over hoe hij moet gaan doen zegmaar (niet letterlijk ,maar iig zoiets als : ''Veeg je tranen en wees een stoere vent'' zoiets vind ik niet dat je dat zomaar mag oordelen.
Ik vind het net zoiets als een kind afstaan ofseu , Je kan wel oordelen vanaf de zijlijn ,maar zie maar eens hoe je reageert als je het ZELF moet doen
Oh, jawel hoor, toch al een paar keer meegemaakt. Is wel ff hard, maar er komen wel weer andere paarden. Als je het paard van een ander rijdt, weet je dat de dag kan komen dat het paard verkocht wordt....Maakt niet uit of je nu over een boscrosser of over Totilas praat.
Adil18 schreef:Nee hoor, hij had de kans bij de toen der tijd olympisch kampioen springen Alwin Schockemöhle te trainen, dat was de hoofdreden....Echter meende ik dat hij pas 4 jaar later of zo de Duitse nationaliteit aan heeft genomen. Dat was een gouden kans voor Sloothaak, toen nog best jong.....
Citaat:Ik zie net dat Franke met ong. 18 jaar naar Alwin ging.....Lijkt me sterk dat er toen al meerdere toppers die hij reed verkocht werden....? De echte grote internationale successen boekte hij vanaf ong. 1981...Toen was hij al meerdere jaren bij Alwin.