Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quellian schreef:Ik ben heel wakker en heb jarenlang naast de paardenmarkt gewoond. Weet echt wel wat daar aan slachtpaarden en -pony's staat en die komen echt niet in vol ornaat daar staan. De bedrijven die een naam hoog te houden hebben rijden ze door.
Eilander, dat gaat niet vanuit de stalnaam.
Dan zullen ze op den duur ook door krijgen dat het niet loont om met bepaalde merries te fokken, die zullen echt niet doorgaan met die merries als ze nog minder dan de kostprijs binnen halen. Dat ze ze nog proberen te verkopen is goodwill.
Quellian schreef:Afschaffen die paardenmarkten... we leven niet meer in de middeleeuwen!
Quellian schreef:Ik ben heel wakker en heb jarenlang naast de paardenmarkt gewoond. Weet echt wel wat daar aan slachtpaarden en -pony's staat en die komen echt niet in vol ornaat daar staan. De bedrijven die een naam hoog te houden hebben rijden ze door.
Eilander, dat gaat niet vanuit de stalnaam.
Dan zullen ze op den duur ook door krijgen dat het niet loont om met bepaalde merries te fokken, die zullen echt niet doorgaan met die merries als ze nog minder dan de kostprijs binnen halen. Dat ze ze nog proberen te verkopen is goodwill.
Quellian schreef:Eilander, jij wilt dus zeggen dat ook de houders van de goede stallen enorme hufters zijn?
HC, ik rij niet met al die meuk, rij helemaal niet, vind de hulpmiddelen inderdaad ook middeleeuws. Het tegenwoordige 'rijden' heeft niets meer te maken met het originele rijden.
eilander schreef:Rinske schreef:En het is achterhaald dat er alleen slachtpaarden staan hoor, er stonden echt wel leuke paarden op de markt.
Mee eens.
Leuke gebruikspaarden met een niet zo bijzonder papiertje.
Jolliegirl schreef:lang leve de paardenmarkt!
En dan nog te bedenken dat er Bokkers zijn die dit als een 'leuk dagje uit' zien...
Ook niet als :
De dieren goed verzorgd zijn, zoals staat in de regels.
De dieren water hebben, zoals staat in de regels.
De dieren goed behandeld worden, zoals vanzelfsprekend is
De dieren ruimte hebben, zoals staat in de regels.
WIE verzieken nou dit leuke uitje??
Dat zijn de lompe verkopers die kosten wat het kost hun dier verkocht willen hebben.
Ik ga nooit naar een markt omdat ik weet wat daar gebeurt.
Maar als dit anders zou zijn, zou ik zeer graag eens een kijkje nemen!
Quellian schreef:HC, ik rij niet met al die meuk, rij helemaal niet, vind de hulpmiddelen inderdaad ook middeleeuws. Het tegenwoordige 'rijden' heeft niets meer te maken met het originele rijden.
ponies schreef:Nu de wedstrijdprijzen heel slecht zijn
en ze vaker als recreatie paard worden verkocht zullen deze cijfers wel achterhaald zijn maar dit is toch een gigantische wergwep mentaliteit'.
.bonte_bente schreef:ik kom jaarlijks op paardenmarkten. soms gaat er wel eens wat mee naar huis.
maar, HEDEL staat bekend om deze taferelen over hedel is er al genoeg in het (dieren) nieuws geweest.
zuidlaren is in oktober geweest
daar staan
waterbakken, balen hooi, tig dierenartsen tig mensen van de aid die alles in goede banen leiden.(dan nog kan er iets fout gaan)
in elst is het nu zo dat kroegen na 4 uur geen drank meer schenken omdat er in het verleden verschillende incidenten tussen dronken handelaren zijn geweest.
ook daar water en hooi beschikbaar.
naar mijn idee moeten ze niet de paardenmarkt afschaffen maar de rotte apppels die zich daar vertonen aanpakken.
Megg schreef:bonte_bente schreef:ik kom jaarlijks op paardenmarkten. soms gaat er wel eens wat mee naar huis.
maar, HEDEL staat bekend om deze taferelen over hedel is er al genoeg in het (dieren) nieuws geweest.
zuidlaren is in oktober geweest
daar staan
waterbakken, balen hooi, tig dierenartsen tig mensen van de aid die alles in goede banen leiden.(dan nog kan er iets fout gaan)
in elst is het nu zo dat kroegen na 4 uur geen drank meer schenken omdat er in het verleden verschillende incidenten tussen dronken handelaren zijn geweest.
ook daar water en hooi beschikbaar.
naar mijn idee moeten ze niet de paardenmarkt afschaffen maar de rotte apppels die zich daar vertonen aanpakken.
Helemaal mee eens! Ik vond dat het in Hedel helemaal niet zo erg was. Ik heb me iig prima vermaakt, en vond het hartstikke leuk!
Ik ben van 2h snachts tot 9h in de ochtend geweest. De waarnemingen uit de openingspost zijn merendeels echt dikke b*llshit.
Ga er eerst maar eens heen, en DAN oordelen. De paarden waren helemaal niet uitgemergeld. De meesten stonden op stro. Er waren er veel mooi getoiletteerd.
Oftewel, zo erg was het HELEMAAL niet.