'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:15

Ik heb alle reacties in dit topic niet helemaal goed gelezen, maar wat me opvalt is dat iedereen het over P.S. heeft, over het feit dat degene die met Totilas gaat rijden geld moet betalen en P.S. daarom Totilas als 'geldautomaat' ziet.. Maar ik vraag mij af waarom K.V. Totilas heeft verkocht, hij staat in de Quote 500 (Quote 500 nr. 189, €141 miljoen).. dan is dat bedrag wat hij nu voor Totilas heeft gekregen toch een schijntje..?! :? Hij Had dat beest echt niet hoeven te verkopen, hij had er ook van kunnen genieten, zo kon Edward hem nog blijven rijden sowieso t/m de OS en had hij zo ook een steentje kunnen bijdragen aan de NL dressuursport..

Je zou dus ook kunnen zeggen dat KV 'geld' ziet, hij vond dat kennelijk belangrijker dan zijn plezier, het genot dat hij en mevrouw V hebben als Edward en Totilas winnen, de vreugde, de vreugde en het genot bij de NL fans, dat van Edward enz.. Waarom zou P.S. dat paard niet mogen kopen, P.S. wil hem graag, hij wil hem voor Duitsland uit laten komen en levert dus zo zijn bijdrage aan de Duitse dresuursport, iets wat de heer K.V. in mijn ogen ook had kunnen doen, gezien zijn vermogen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:17

zipje71 schreef:
Het ging om het feit hoeveel Ratina had gewonnen toen ze naar Ludger ging en ze was dus geen 3 x WK. Niet meteen zo heetgebakerd reageren

:? Denk dat je mijn bericht een beetje fout geïnterpreteerd hebt. :)

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:31

Jannepauli schreef:
Money makes the world go round..... Ik geloof dat meneer P.S. het beste paard praktisch alleen nog maar ziet als een geldspuwende automaat. De nieuwe ruiter mag een huurprijs betalen? Mede door deze uitspraak: 'Ik heb een aantal boze brieven ontvangen. Er zijn altijd een paar idioten, maar ik ben er niet bang voor' wordt de man mij met de dag onsympathieker.

Mee eens. Belachelijk gewoon. Toto & Edward waren een combi en voor dat stomme klere geld wordt dat uit elkaar getrokken.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:55

Jannepauli schreef:
Money makes the world go round..... Ik geloof dat meneer P.S. het beste paard praktisch alleen nog maar ziet als een geldspuwende automaat. De nieuwe ruiter mag een huurprijs betalen? Mede door deze uitspraak: 'Ik heb een aantal boze brieven ontvangen. Er zijn altijd een paar idioten, maar ik ben er niet bang voor' wordt de man mij met de dag onsympathieker.

Helemaal mee eens!

BigOne

Re: 'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:06

En een zeer rijke Nederlander heeft hem verkocht dus Edward en Totilas uit elkaar gehaald, als PS hem niet gekocht had was er wel een of andere oliemagnaat met toti gaan showen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:06

Jannepauli schreef:

Wat een onzin, we leven niet in een of andere droomwereld. Waarom zou hij er geen geld aan mogen verdienen. Het is niet een of andere Shetlandpony die je in je achtertuin houdt. Totilas is een 'fenomeen' waar goed geld mee te verdienen is. PS zag die kans en heeft 'm gepakt. Zo werkt het in de wereld. En in de filmpjes zie ik echt niet dat het paard er nou zoveel slechter op wordt. Wordt vast prima verzorgd, dus ik zie het probleem niet.

(Hoewel ik het wel heel erg vind voor Edward dat 'ie z'n paard kwijt is)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:25

Ironisch genoeg wordt PS verweten dat hij er grof geld mee verdient of wil verdienen terwijl de enige die er tot nog toe grof geld mee verdient hebben Kees Visser en Edward Gal zijn. :+ PS heeft tot nog toe enkel uitgegeven.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:49

momenteel zal geen enkele ruiter ervoor uitkomen dat hij totilas zal rijden. Ze zien ook allemaal wat het teweeg brengt als er maar een suggestie van een nieuwe ruiter wordt gemaakt. Die persoon zijn sites en gastenboeken worden belaagt van alle kanten met haatmails.
Het huren van totilas; da zal wel niet door een ruiter gebeuren maar door een sponsor die zijn naam wil zien verschijnen voor de naam totilas dus dat zal ook geen probleem zijn.
Dus zal er volgens mij als de grote storm geluwd is plotseling wel ineens een ruiter verschijnen op de rug van totilas en zal deze zonder grote klok ineens op een startlijst verschijnen.
En wie is de grote winnaar in de hele commotie rond totilas. PS natuurlijk sinds het geweten is over totilas is er geen dag dat hij uit het nieuws bij de paardeliefhebbers is. Een betere gratis reclame voor totilas kan hij niet krijgen. Op enkele jaren is zijn investering terugbetaald en kan het beginnen winst opleveren.
Het tklink cru maar das zaken doen en PS en een verdomd goeie zakenman op dit gebied.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:55

Ayasha schreef:
Ironisch genoeg wordt PS verweten dat hij er grof geld mee verdient of wil verdienen terwijl de enige die er tot nog toe grof geld mee verdient hebben Kees Visser en Edward Gal zijn. :+ PS heeft tot nog toe enkel uitgegeven.

Dit was ook mijn gedachte := (al weet ik niet wat edward ermee verdiend heeft maar KV denk ik wel genoeg)
Wat het dan ook niet minder vervelend maakt voor edward die had er van mij best nog wat langer van mogen genieten :(:) maar je kunt dus net zo goed kwaad zijn op KV dat ie hem te koop had staan :o PS koopt gewoon een paard wat te koop staat... (en geniet vd aandacht nu)

maar nu moet PS het 1st nog terug gaan verdienen :+ tenminste ik neem aan dat hij hem wel gekocht heeft als "investering"
Hij noemde het voor NL een gemiste kans, maar ik vind het toch meer "het is maar wat de gek er voor geeft"
Wat als ie koliek krijgt, kreupel wordt, de nakomelingen niet zijn wat men verwacht, er niemand zo op weg kan rijden als Edward enz enz...

PS krijgt wel veel aandacht op dit moment... dat mag van mij best afgelopen zijn nu :o
Laatst bijgewerkt door grid op 03-11-10 12:07, in het totaal 5 keer bewerkt

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:59

Ketaki schreef:
Olle schreef:
Edward Gal heeft ongetwijfeld dit ook wel een beetje zien aankomen, misschien iets sneller als hij verwacht had. Maar als hij het paard zo graag zelf had willen houden had hij medeeigenaar moeten worden, zoals Anky met paarden van haar heeft gedaan. Tevens is het ook zo dat wij niet in de portemonnee van Gal kunnen kijken, dus misschien had hij zelf ook niet de middelen om een Totilas te bekostigen.

iedereen verteld dan wel dat edward mede eigenaar had moeten worden, maar heeft edward daar dan op dat moment wel geld genoeg voor gehad?

ga dat eens afvragen, anders had hij het denk ik wel gedaan.

of Dhr visser wilde geen mede eigenaar.

dus ga niet zeggen dat het edward zijn schuld is dat totilas is verkocht.

Je kan lezen dat ik het erbij vermeld dat wij niet kunnen weten of het voor Gal mogelijk was om mede-eigenaar te worden.

Ben het verder met Adil18 eens..

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:06

Ik ben echt heel benieuwd. Zeker hoe de nieuwe constructie er uit gaat zien.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:07

Hmmm, hoeveel bedraagt die huurprijs?

Ik kan Duits en het lijkt me wel leuk om een keertje een EK'tje te rijden. :7

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:09

upendo schreef:

Maar dan wel onder een andere naam...! Heinrich of zo....Laten we dan helemaal op de Duitse tour gaan :+ :Y)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:10

Adil18 schreef:
upendo schreef:

Maar dan wel onder een andere naam...! Heinrich of zo....Laten we dan helemaal op de Duitse tour gaan :+ :Y)

_O-

Mnaaaah, dat dan weer niet, ik word gewoon import-Duitser! _O-

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:11

upendo schreef:

Nou als je dan wat presteert wil ik je wel sponsoren ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:11

jouke_h schreef:
upendo schreef:

Nou als je dan wat presteert wil ik je wel sponsoren ;)

Het zou wat zijn.. :')

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:15

Mensen, get over it...

Totilas is verkocht, hij is nooit van Gal geweest en al evenmin zal ooit iemand van jullie er iets aan te zeggen hebben...

Schockemoehle heeft z'n geld verdient met de paarden, net door hypes te creëeren (zie Sandro Hit) of hypes over te nemen (zie Totilas)...
En dat hij geld vraagt voor zo'n paard uit te brengen op wedstrijd, zelfs stal Hexagon bijvoorbeeld biedt leasepaarden aan, dat is ook niet gratis!

Dus nogmaals, get over it!

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:21

s0173957 schreef:
Mensen, get over it...

Totilas is verkocht, hij is nooit van Gal geweest en al evenmin zal ooit iemand van jullie er iets aan te zeggen hebben...

Schockemoehle heeft z'n geld verdient met de paarden, net door hypes te creëeren (zie Sandro Hit) of hypes over te nemen (zie Totilas)...
En dat hij geld vraagt voor zo'n paard uit te brengen op wedstrijd, zelfs stal Hexagon bijvoorbeeld biedt leasepaarden aan, dat is ook niet gratis!

Dus nogmaals, get over it!

amen +:)+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:24

Jannepauli schreef:

:j omdat ie geld heeft kon ie wel een gokje wagen en dat zaad levert hem ook voldoende op maar dat je als topruiter moet betalen om zijn paard uit te brengen }:0 gaat er bij mij niet in.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:40

Jannepauli schreef:

Dus hij moet wel bang worden van scheldbrieven?
En wees gerust, enkele pure idioten hebben dar héél domme dingen in geschreven, ik twijfel er niet aan dta er zelfs quasi doodsbedreigingen zijn geweest...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:42

Nou ik vind het echt ronduit belachelijk dat PS geld vraagt aan de ruiter die op Totilas gaat rijden.

Dan selecteer je niet een ruiter die het beste bij het paard past en die het paard het beste aanvoelt, maar een ruiter die het meeste geld weet op te brengen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:58

Ik denk dat PS al aardig mag commercen om de prijs er uit te halen tijdens het leven van Totilas. Of ie er winst op gaat maken betwijfel ik ten zeerste en gzeien hij zakenman is, zal hij dat risico ook heel goed kennen en toch heeft hij het genomen...

Als het hem om het geld te doen was, dan had ie Totilas laten staan waar ie stond. ;) Zoals alle Nederlanders die misschien wel de middelen hadden. En zoals Edward Gal zelf die vermoedelijk echt wel het e.e.a had kunnen regelen. Of is echt iedereen zo naïef om te denken dat niemand dat paard heeft proberen hier te houden omdat iedereen dacht dat ie toch niet verkocht zou raken?
Zelfs al heb je de middelen, dan nog is om en bij de 15 miljoen een gok die geen verstandig zakenman zal nemen als het hem om het geld te doen is gezien dat peerd morgen alleen nog zijn prijs per kg waard kan zijn alstie een hoef verkeerd zet.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-11-10 13:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:59

Janine1990 schreef:
easygoing schreef:
Ja ik heb het gezien en vond de duitse paarden (combinaties) tegenvallen.

En ja Isabel heeft 2 goede paarden maar Satchmo is nou niet echt het paard waar je op kan bouwen neem bv zijn gedrag op de afgelopen OS.Overigens is dit laatste een reactie op iemand anders hoor maar weet ff niet meer wie precies.

Beide Donnperignon en Dablino tonen ontzettend veel kwaliteiten in mijn ogen. En dat zijn geen oudjes...
Kijk voor de aardigheid ook eens op de wiki van Isabell, naar de jonge paarden die ze GP heeft lopen atm...

Vergeet Garisol van Nadine Capellmann niet..

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:04

En de basis aan jonge beloftevolle GP ruiters en amazones is ook immens in Duitsland...
Ze hebben niet de toppaarden die Nederland heeft, maar naast Totilas, Parzival, Salinero en Sunrise heeft Nederland die ook niet...

Sisther, Nadine, Tango,... allemaal goede paarden, zonder enige twijfel, maar niet de toppers zoals die hier boven vermeld!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:07

Denk nou eens even na mensen, PS gaat echt geen winst maken met Totilas .... het dier heeft naar zeggen E15 miljoen gekost ... Toot is voor PS een "hebbedingetje" waarmee hij NOG meer bekendheid gaat krijgen en waarmee hij vele toekomstige toppers gaat fokken en de Duitsers misschien wel de gouden plak gaat bezorgen.

Op de lange termijn kan hij misschien wel veel geld aan Toot verdienen, nafok en naamsbekendheid etc.