“Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:02

Omdat niemand de moeite lijkt te nemen om de post op de page over Giro 555 te kopiëren doe ik het maar ;)

"We hebben giro555 benaderd met de vraag of er een fonds bestond waar we terecht zouden kunnen. Nu begint het zijn eigen verhaal te krijgen en dat waarderen wij niet. We betreuren het dat het nu zo'n verhaal gaat krijgen.
De beheerder heeft nooit kunnen bedenken dat de oproep Steun Edward Gal en Totilas zoveel reacties zou geven en moest hier snel op reageren. Dan ga je overal informatie inwinnen en dat geeft soms misverstand."

Misschien kan het nieuwsbericht daarover dus iets anders geformuleerd worden.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:04

Prachtige blog en die man heeft helemaal gelijk.
Nu word er steeds geroepen van nee men wil proberen of ed op to kan blijven rijden. NIET WAAR!

Dit word in de eerste melding geschreven: "De initiatiefnemers hebben ambitieuze plannen: “We willen via een Nationale tv-actie Totilas terug halen, of beter gezegd, kijken of we de verkoop nog kunnen tegenhouden.” Sorrie maar waar haal je het gore lef vandaan je met zo'n unieke verkoop te bemoeien. Denk eens wat het voor de sport doet, voor de handel en voor ons kleine kikkerlandje? Straks denkt iedereen nog van nou haal maar geen klassepaard uit Nederland want je krijgt heel paardlievend Nederland op je dak.

Het is zeker triest voor de betrokkenen dat dit is gebeurd maar denk je nou echt dat ze dit zelf niet in hun achterhoofd hebben gehad dat dit zou kunnen gebeuren. Het zou fantastisch zijn als de nieuwe eigenaar zou zeggen ach kom rij hem nog maar tot de OS in Londen maar dat zal niet gebeuren denk ik.
En wie weet wat voor klasse ruiter To nu zal krijgen? Wie weet kan hij nog groeien?
En Edward heeft denk ik nog genoeg ambitieuze paarden ter beschikking dus daar zullen we nog genoeg van kunnen genieten hoor.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:05

Bluem schreef:
Omdat niemand de moeite lijkt te nemen om de post op de page over Giro 555 te kopiëren doe ik het maar ;)

"We hebben giro555 benaderd met de vraag of er een fonds bestond waar we terecht zouden kunnen. Nu begint het zijn eigen verhaal te krijgen en dat waarderen wij niet. We betreuren het dat het nu zo'n verhaal gaat krijgen.
De beheerder heeft nooit kunnen bedenken dat de oproep Steun Edward Gal en Totilas zoveel reacties zou geven en moest hier snel op reageren. Dan ga je overal informatie inwinnen en dat geeft soms misverstand."

Ze zeggen ook dat er van terugkopen geen sprake is, maar waar heb je dan een fonds voor nodig?

Prima als mensen graag zien dat Edward hem blijft rijden en daar een soort petitie voor opstellen, maar het gaat nu gewoon wel erg ver allemaal.

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:07

Wat een pennygedoe, Giro 555 benaderen voor zoiets, hoe verzin je het :o
Paarden komen en gaan, zo werkt het nou eenmaal in de paardenbusiness, alleen wordt dit gave paard voor iets meer verkocht dan normaal gesproken het geval is. Geld inzamelen om hem terug te kopen oid lijkt me zinloos, wie zegt dat Paul Schockemohle daar op in gaat... En gaan ze dat gedoneerder geld dan weer terug storten naar al die donateurs?
Het is vreselijk jammer en eeuwig zonde van de prachtige combinatie, maar er zijn echt ergere dingen in de wereld!

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:09

Bluem schreef:

Dit hebben ze achteraf aangepast. In het bericht stond namelijk al eerder dat ze de reactie van Giro 555 hadden gekregen dat die hier niet aan mee werken. Als de actie WERKELIJK bovenstaand had gevraagt, had Giro 555 een heel ander antwoord gegeven.

Dus omdat ze nu schrikken van de reactie ineens zeggen: zo bedoelden we het niet hoor!!!!!!!!!
Net als dat verhaal van de verkoop terugdraaien, dat hadden ze ook anders bedoeld.

Ja tuuuuuuuuuuurlijk!!!!!!!!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:15

Moeni11 schreef:
Dit hebben ze achteraf aangepast. In het bericht stond namelijk al eerder dat ze de reactie van Giro 555 hadden gekregen dat die hier niet aan mee werken. Als de actie WERKELIJK bovenstaand had gevraagt, had Giro 555 een heel ander antwoord gegeven.

Dus omdat ze nu schrikken van de reactie ineens zeggen: zo bedoelden we het niet hoor!!!!!!!!!
Net als dat verhaal van de verkoop terugdraaien, dat hadden ze ook anders bedoeld.

Ja tuuuuuuuuuuurlijk!!!!!!!!!

Dit is precies zoals ik het ook gelezen heb. :)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:19

eilleen333 schreef:
Ze zeggen ook dat er van terugkopen geen sprake is, maar waar heb je dan een fonds voor nodig?

Kopen van de sportrechten misschien?? Die 'volgens onbevestigde berichten' zijn gekocht door de moeder van een Duitse ruiter??

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:21

Het is maar een paard. Toen Ruud van Nistelrooij voor 30 miljoen naaar Engeland ging zijn ze bij psv toch ook niet met de pet rondgegaan om hem te behouden?

Ik vind het behoorlijk onbeschoft om als buitenstaander je hiermee te bemoeien.

Wie betaalt bepaalt, in dit geval dus dhr Schockemöhle

Anoniem

Re: “Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:22

Precies en garanties op gouden medailles bestaan ook niet.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:28

Wouter24 schreef:
Het is maar een paard. Toen Ruud van Nistelrooij voor 30 miljoen naaar Engeland ging zijn ze bij psv toch ook niet met de pet rondgegaan om hem te behouden?

Ik vind het behoorlijk onbeschoft om als buitenstaander je hiermee te bemoeien.

Wie betaalt bepaalt, in dit geval dus dhr Schockemöhle

Naar mijn weten wat Ruud géén goedgekeurde dekhengst die op nr. 1 van de wereldranglijst staat én heeft hij geen wereldkampioenschappen gewonnen :D. Daarbij bepaalt Ruud zélf waar hij voetbalt én is hij nog steeds Nederlander die in Oranje voor Nederland speelt.. geen vergelijking dus.

Onbeschoft en bemoeien? Hmm.. nee gewoon vrijheid van meningsuiting. Niemand zag de verkoop op deze korte termijn aankomen.. en zeker niet naar Duitsland. Voor velen was het dus een donderslag bij heldere hemel!
Laatst bijgewerkt door Tafje op 20-10-10 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:31

Daarnaast, Ruud blijft voor NL spelen. Stel je voor dat Stekelenburg morgen voor Duitsland gaat keepen, dan is er ook onrust hoor.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:31

wat zou dan het doel zijn van het geld inzamelen?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:32

heel leuk,deze steungroep,maar wat dan??? Schockemöhle dwingen Edward er op te houden? Dan moet er iemand met een berg geld mede eigenaar worden en Edje er op houden. Tuurlijk zou ik hem ook graag onder Edward zien,maar ja....kan er beter iemand met de nieuwe eigenaar hier over gaan praten. Want die wordt even een soort van vergeten..

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:33

Michael1104 schreef:

Sportrechten? Of een deel van Toot terugkopen (al is het maar 1/8-deel).. dat we toch het gevoel hebben dat hij nog een beetje in Nederland is!

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:34

Tsja....ik vind het goed dat we met ze allen proberen om edward op totilas te houden maar idd, giro 555?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:36

Dan zou er al iemand met verstand ( van paarden en zaken) samen met ( bijvoorbeeld) een nederlandse hengstenhouder met de nieuwe eigenaar moeten praten en dan kan er gekeken worden wat mogelijk is. En dan kan ingezameld geld misschien aan iets bijdragen.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:38

mylittlejoy schreef:
Daarnaast, Ruud blijft voor NL spelen. Stel je voor dat Stekelenburg morgen voor Duitsland gaat keepen, dan is er ook onrust hoor.

Heb jij een petitie gezien voor Jos Lansink? Bart Veldkamp? Of wil je het alleen over paarden hebben? Tomboy? Okidoki ging uiteindelijk ook gewoon, moet ik doorgaan?

Denk dat Toot het ook heel slecht gaat krijgen, ze staan daar bij Schockemöhle allemaal in van die donkere hokken :Z

En dit heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken, je neus in andermans zaken steken heet dat :j

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:40

Ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zijn die er een stuiver in zouden willen steken. Ik zou me helemaal kapot lachen als ik 15 miljoen voor een paard beurde en heel paardlievend Nederland kwam in actie om via datzelfde paard nog meer geld te genereren.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:52

Tafje schreef:
Michael1104 schreef:

Sportrechten? Of een deel van Toot terugkopen (al is het maar 1/8-deel).. dat we toch het gevoel hebben dat hij nog een beetje in Nederland is!

dream on :z alsof PS 1/8 ste van dat paard aan jullie gaat verkopen ...wees realistisch ...hij koopt hem ..en als ze hem daar houden en niet doorverkopen ...dan gaat ie lekker Duiste trots wezen deze keer ..of het nu leuk bevonden wordt of niet

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:04

Tafje schreef:
[

En denk je dat dhr. Schockemohle dat uberhaupt wil?

Het is een penny actie, meer wil ik het niet noemen. Onbegrijpelijk en vooral hysterisch.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:10

Moeni11 schreef:
Tafje schreef:
[

En denk je dat dhr. Schockemohle dat uberhaupt wil?

Het is een penny actie, meer wil ik het niet noemen. Onbegrijpelijk en vooral hysterisch.

helemaal mee eens.
Verder zijn de sportrechten al verkocht. Dus is het een loze actie.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:24

GamblersCup schreef:
Wat een grote onzin zeg, mensen die dit leuk vinden en er serieus op ingaan, slechter nog, eraan mee doen, moeten hun hoofdje na laten kijken.

Pardon??? Wie ben jij dat je dat kunt bepalen. Dat het jou een worst zal wezen. Prima dan doe je lekker niets, maar waarom ben je dan meteen niet goed bij je hoofd als je vindt dat Edward op Totilas moet blijven rijden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:27

Wouter24 schreef:
Denk dat Toot het ook heel slecht gaat krijgen, ze staan daar bij Schockemöhle allemaal in van die donkere hokken :Z

Yes, hij heeft vást heel veel geld neergelegd om hem te laten verpieteren op stal :D

Paard zal echt niets tekort gaan komen mensen ;)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:33

Wouter24 schreef:
mylittlejoy schreef:

Heb jij een petitie gezien voor Jos Lansink? Bart Veldkamp? Of wil je het alleen over paarden hebben? Tomboy? Okidoki ging uiteindelijk ook gewoon, moet ik doorgaan?

En dit heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken, je neus in andermans zaken steken heet dat :j

Ik beweer geen van de dingen die jij nu opnoemt; leg deze woorden dus ook niet in mijn mond alsjeblieft.

Ik geef alleen maar aan dat er altijd onrust is een groot sporter het land verlaat. Hetzelfde als Sven Kramer nu voor Noorwegen zou gaan schaatsen. Het verschil daarmee is alleen wel dat men kan blijven genieten van het fenomeen, dat is in dit geval met Edward op Toot voorbij.

Ik denk dat Toot het prima naar zijn zin gaat krijgen waar hij ook naartoe gaat; goede verzorging zal hij echt wel krijgen. Maar of een volgende ruiter diezelfde chemie binnen de hekjes kan gaan laten zien? Dat zullen we moeten afwachten.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:35

Sorry hoor maar ik vind dat er nu wel een beetje heel erg overdreven word. Tuurlijk is het jammer dat toot verkocht is maar kom op he om daarom giro 555 en de koningin daarvoor te benaderen gaat wel heel erg ver.
Mensen moeten wel een beetje realistisch blijven, net alsof toot het daar zo slecht krijgt.