WEG Dressuur: Edward en Totilas WERELDKAMPIOEN kür op muziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:34

Ik heb juist erg gelachen om de Spanjaard die met 1 hand aan de teugels reed.... Spanjaarden ZIJN nu eenmaal uitslovers :D en dan niet alleen de paarden (schitterend paard trouwens die Fuego - jammer van de kleur alleen ;) - maar wat een uitstraling). Zo even de proef van Totilas kijken, ben ik wel benieuwd naar (ben nooit zo'n extreme fan van Toti, maar ik heb verder ook weinig met dressuur en nog minder met het type sportpaard). :)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:41

met 1 hand rijden, is de moelijkheidsgraad verhogen, de Duitsers en Kyra deed dit met regelmaat in de Kur omdat de moeilijkheidsgraad verhogen ook meer punten is,, mits het natuurlijk nog steeds goed uitgevoerd is.

Maar buiten dat laat die man genieten van wat hem gelukt is op de WEG! Zag je hoe trots hij op zijn paard was!! En rukken aan de teugels dat zie ik niet, terugbrengen wel. Als er toch 1 is met de stangteugels die meestal in een boogje hangen is het de Spanjaard wel en een constant totaal achteroverslaande stang is bij hun ook niet te vinden. Ik denk dat een paard liever wat wisseling heeft met af en toe dan een wat pittigere correctie dan een mega harde maar stille hand. (heb ik het niet over Edward hoor, maar ik zag er een paar voorbij komen,, tjonge..)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:45

Zo die is gezien... moet zeggen dat de passage van Totilas geweldig blijft :) maar ik word er verder niet echt warm van. :o Ik heb gewoon helemaal niks met het hele gebeuren en dit soort paarden, vind Toti z'n beenwerk aan de voorkant (in draf) iets te extreem naar zijn smaak en de achterkant blijft imo wat achter... ach niet mijn ding. Wel een hele nette proef natuurlijk maar ik heb gewoon meer lol tijdens het kijken bij zo'n Spanjaard die er zelf ook overduidelijk veel plezier aan heeft en de boel wat minder stijfjes maakt. :D

Sandeman schreef:
Omdat , en das mijn mening, hij er meer een soort show van aan het maken was. Ik mag toch mijn mening geven. Ik vond hem vreselijk arrogant overkomen.

Dressuur is show... zonder show geen punten ;) kan je nog zo goed rijden en je paard nog zo goed lopen, dan blijft het een tamme boel. Als Totilas op z'n sloffen zijn proef loopt scoren ze ook echt niet zo hoog, nee die moet ook alles uit de kast trekken en de beentjes naar voren gooien.. :))

ayo

Re: WEG Dressuur: Edward en Totilas WERELDKAMPIOEN kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:51

het zal ongetwijfeld al vaker gevraagd zijn, maar is het ergens terug te kijken? Op youtube kan ik zo niks vinden en op nos.nl staat volgens mij alleen één filmpje van de kur van Edward...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:52

Even teruglezen, staan genoeg linkjes in het topic. ;)

Seasons schreef:
Eddie reed echt top. Ik schrok me dood toen hij ging aangalopperen in uitgestrekte draf, want [***] had enorm goed gereden!
Ik blijf vinden dat Imke 3e had moeten worden. Stephen was érg rommelig en Ravel rommelig in de aanleuning en voerde niet alles 100% uit.
Imke daarintegen reed PERFECT op de muziek en er was geen foutje te bekennen!

Ik dacht dat die muziek speciaal voor haar en haar paard is geschreven? Dan moet je wel echt iets fout doen wil je er niet goed op rijden.

rsv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:53

ach het was toch super om het te zien en ontzettend knap om zo te blijven presteren!

BrankaZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:56

Ayasha schreef:
met 1 hand rijden doen de duitsers ook met enige regelmaat en is om de jury te tonen dat het paard niet op de teugels hangt en men de teugels niet "nodig" heeft om het recht te houden en de oefeningen uit te voeren. ;) Heeft niets met uitsloven te maken maar is gewoon tonen dat je de controle ook hebt zonder dat je hem in zijn bek zit te rukken. ;)

Kortom: hij sloof zich niet meer uit dan Edward door Totilas zo met zijn benen te laten smijten. Kortom: Ook Edward heeft uitsloverij nodig . :) Ik zou Edward maar wat graag eens een stel wissels op 1 hand willen zien rijden trouwens. Rest de vraag of ie dat kan. ;)

Ik zou dat ook wel willen zien :D Of op een paard dat zo enorm los in het lijf is als Fuego.
En dat is niets ten nadele van Totilas, maar vraag mij wel af hoe het plaatje eruit zou zien ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:59

Ik wil ook wel de proef van Imke zien, maar ik heb nog geen link in het topic gevonden (of ik kijk scheel :7 ) iemand die er een heeft?

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:00

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:01

Dankje!

BrankaZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:02

Cyrina schreef:
met 1 hand rijden, is de moelijkheidsgraad verhogen, de Duitsers en Kyra deed dit met regelmaat in de Kur omdat de moeilijkheidsgraad verhogen ook meer punten is,, mits het natuurlijk nog steeds goed uitgevoerd is.

Maar buiten dat laat die man genieten van wat hem gelukt is op de WEG! Zag je hoe trots hij op zijn paard was!! En rukken aan de teugels dat zie ik niet, terugbrengen wel. Als er toch 1 is met de stangteugels die meestal in een boogje hangen is het de Spanjaard wel en een constant totaal achteroverslaande stang is bij hun ook niet te vinden. Ik denk dat een paard liever wat wisseling heeft met af en toe dan een wat pittigere correctie dan een mega harde maar stille hand. (heb ik het niet over Edward hoor, maar ik zag er een paar voorbij komen,, tjonge..)

Ik zag hem ook alleen maar genieten. En rukken in de mond? Dacht het inderdaad niet. Kijk maar eens hoe hij begon voor de kür met heel rustig zijn teugels op maat maken om direct erna van start te kunnen gaan. Geen geruk en gepluk, maar rustig op maat maken en contact met zijn paard hebben.
Verder heb ik alle bewondering hoe hij blijft zitten op zo'n enorm los en beweeglijk paard. Want daar waar de PRE's bekend staan om hun comfortabele gangen heb ik het idee dat dit paard met zijn geweldige beweging een uitzondering op die regel is.
En hij genoot tot en met de lichte ontploffing van Fuego aan toe. Geen paniek of gehang aan de teugels, maar een brede lach en daarna paard weer bij zich terug halen. Geweldig!
Hoop dat deze combinatie nog wat ruwe kantjes weg kan werken, dan wordt het zo mogelijk nog meer genieten!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:05

Ik vond hem af en toe wel wat onrustig in de hand, zeker met de uitgestrekte draf... maar ik kreeg idd ook wel een beetje de indruk dat zijn paard niet de makkelijkst uitzitbare gangen heeft, wat jij ook al aangeeft BrankaZ. Het was natuurlijk nog niet allemaal tip top in orde, er zaten wat slordigeheidsfoutjes in ook, maar ik vond het een geweldige combinatie om te zien, het straalde heel veel plezier uit iig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:06

Ayasha schreef:
Anky heeft wel degelijk piaffes met 1 handje gereden en ik meen ook passages. ;)

Nope, onlangs nog een engels interview met haar gelezen over de aanpak van de moeilijkheidsgraad in de dressuur en daar vertelde ze dus juist in dat ze dit nog nooit had gedaan in een kür. Ik ben dan wel benieuwd naar een filmpje :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:09

En om heel eerlijk te zijn heb bijzonder weinig zin om filmpjes te gaan zoeken op het moment. :D Ben al lang blij dat ik er in slaag voor bokt te zitten. :') Als ze zegt van niet zal het zo wel niet zijn. Ze zal beter weten wat ze doet dan ik. :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:13

Je was er zo zeker van, vandaar ;)
Ik blijf het jammer vinden voor Imke, zo dichtbij een medaille, maar hoe dan ook heeft ze de kür van haar leven gereden en daar mag ze gigantisch trots op zijn :)
Ik ben wel bekaf van vannacht maar het was het zeker waard!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:18

Ik weet dat het jou vreemd is maar vergissen is meestal wel menselijk cayenne.
Ga er verder dus ook maar niet meer op in. :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:24

Wat een rare opmerking? :? Ik mag toch wel iets verduidelijken? Jammer dat je het verkeerd opvat, maar goed :) ik ga er verder niet op in.
Overigens gaf de spanjaard nog een superleuk interview :D ik zal hem morgen eens opzoeken. Nu eerst :Z

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 08:16

Die muziek voor de kur van Imke is toch geschreven door Wibi Soerjadi... Prachtige kur. Had haar echt een medaille gegunt. Vind haar ook zooo leuk. Kom haar steeds weer tegen op Horse Event, echt een top wijffie.

Fifill, dan zullen Spanjaarden uitslovers zijn... Prima. Ik kon niet genieten van hun show. Het irriteerde me gewoon, wellicht ook omdat ik het een spuuglelijk paard vond, hij een arrogantie uitstraalde waar ik misselijk van werd en ik zenuwachtig werd van de muziek...

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 08:59

Sandeman schreef:
Moll schreef:
wat velen niet kunnen onderscheiden is kwaliteid of show, wat de spanjaard heeft gereden kwa punten 81% kan niet worden afgewimpeld als niet goed

Hij kan wel goed zijn, ik vind het gewoon niet mooi. Sorry.

het is moeilijk voor somminge om kwaliteid te kunnen herkennen en dit aftewimpelen als zijnde lelijk of show, het is de eenige geweest die niet met druk op de stang heeft gereden, en wel even 81% sommige NL ruiters doen hem dit niet niet na

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:12

Mijn hemel kan jij niet lezen ofzo.(spellen kan je ook niet) Je ziet mij nergens schrijven dat ik niet vind dat ie niet goed rijdt. Je mag toch iets gewoon niet mooi vinden, hoe goed het ook is. Dat is een kwestie van smaak. Er zijn er zat die Totilas niks aan vinden. Ik geef gewoon mijn mening en dan hoef je niet te beginnen dat het moeilijk is voor sommige om kwaliteit te kunnen herkennen. Dat herken ik echt wel hoor. Kom niet uit een ei.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:13

Het is ook een kwestie van smaak.
Wat de een mooi kan vinden, vind een ander misschien niet mooi.
Daar hoeft niemand zich verder toch voor te verantwoorden? :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:15

Precies. Maar ik kreeg het gevoel dat ik me moet verdedigen omdat ik het gewoon niet mooi vind. Het is toch fijn dat we niet allemaal hetzelfde leuk en mooi vinden ;)

BrankaZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:23

Sandeman schreef:
Die muziek voor de kur van Imke is toch geschreven door Wibi Soerjadi... Prachtige kur. Had haar echt een medaille gegunt. Vind haar ook zooo leuk. Kom haar steeds weer tegen op Horse Event, echt een top wijffie.

Heb haar nog nooit in het echt gezien, maar Imke Schellekens komt inderdaad heel sympathiek over. Kür was degelijk en zonder duidelijke fouten, maar ik miste bij haar dat beetje extra.

Sandeman schreef:
Fifill, dan zullen Spanjaarden uitslovers zijn... Prima. Ik kon niet genieten van hun show. Het irriteerde me gewoon, wellicht ook omdat ik het een spuuglelijk paard vond, hij een arrogantie uitstraalde waar ik misselijk van werd en ik zenuwachtig werd van de muziek...

Arrogantie? Of gewoon iemand die geniet terwijl hij bezig is met iets dat hij leuk vindt en waarvan hij weet dat hij er vrij goed in is? Ik vind dit zo typisch Nederlands, dat calvinistische.
En lelijk is een kwestie van smaak. Zie zat KWPN-ers waar mensen lyrisch over zijn omdat ze ze prachtig vinden terwijl ik er werkelijk geen bal aan vind.l

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:41

De muziek van Edward vond ik wat depri en niet echt waar je lekker inzit en geen kippenvel gevoel.
Wel terecht gewonnen ondanks zijn aangaloppeer momentje,vond de score wel erg hoog.

Laura,ja toppie gereden niks op aan te merken,vind alleen het paard wat te zwaargebouwd voor haar als zijnde mooie combi,vind het nu meer het kleine ranke smurfje met de grote reus,
maar dat is alleen uiterlijk en ze zijn zeker wel op technisch gebied een geweldig goede combinatie!

Imke vond ik niet echt overtuigend gereden hebben en de muziek ook maar zo zo.

Die Spanjaard echt geweldig,wel een terechte 3de plaats door nog wat technische slordigheden,maar hij had van mij wel wat %tjes meer mogen hebben.
En zijn paard wat een heerlijk blij,krachtig en werkwillend dier!
De muziek...tja Spaans,daar hou je van of niet.

Baal nog wel steeds dat we Adelinde niet in de piste hebben kunnen zien met de kúr,maarja niks aan te doen.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:46

Waarom is dat nou weer typisch Nederlands. Op mij komt ie zo over, daarom schrijf ik ook uitstraalde. Calvinistisch ben ik zeker niet, want ik kan zeker ook genieten van combinaties uit andere landen. Maar die spanjaard kwam op mij over als een pocherd. En ik mag dat vinden, das mijn mening.
Zo kijk ik graag naar Isabel Werth. Vinden anderen niks aan. En natuurlijk Anky en Salinero. Vond dat Britse meisje laura ook errug gaaf om te zien.

Ooh, ik vond de muziek juist prachtig van Edward, kippevel en traantjes...