Cyrina schreef:met 1 hand rijden, is de moelijkheidsgraad verhogen, de Duitsers en Kyra deed dit met regelmaat in de Kur omdat de moeilijkheidsgraad verhogen ook meer punten is,, mits het natuurlijk nog steeds goed uitgevoerd is.
Maar buiten dat laat die man genieten van wat hem gelukt is op de WEG! Zag je hoe trots hij op zijn paard was!! En rukken aan de teugels dat zie ik niet, terugbrengen wel. Als er toch 1 is met de stangteugels die meestal in een boogje hangen is het de Spanjaard wel en een constant totaal achteroverslaande stang is bij hun ook niet te vinden. Ik denk dat een paard liever wat wisseling heeft met af en toe dan een wat pittigere correctie dan een mega harde maar stille hand. (heb ik het niet over Edward hoor, maar ik zag er een paar voorbij komen,, tjonge..)
Ik zag hem ook alleen maar genieten. En rukken in de mond? Dacht het inderdaad niet. Kijk maar eens hoe hij begon voor de kür met heel rustig zijn teugels op maat maken om direct erna van start te kunnen gaan. Geen geruk en gepluk, maar rustig op maat maken en contact met zijn paard hebben.
Verder heb ik alle bewondering hoe hij blijft zitten op zo'n enorm los en beweeglijk paard. Want daar waar de PRE's bekend staan om hun comfortabele gangen heb ik het idee dat dit paard met zijn geweldige beweging een uitzondering op die regel is.
En hij genoot tot en met de lichte ontploffing van Fuego aan toe. Geen paniek of gehang aan de teugels, maar een brede lach en daarna paard weer bij zich terug halen. Geweldig!
Hoop dat deze combinatie nog wat ruwe kantjes weg kan werken, dan wordt het zo mogelijk nog meer genieten!