Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
millennium schreef:Alleen even een (misschien dom) vraagje; behoort Anky binnen de westernsport en dan de reining (sorrie, heb van deze tak niet zoveel verstand) nou bij beste van Nederland? Want kan me voorstellen dat er naast Anky nog wel een aantal toppers zijn, welke niet deze roem hebben.
Kan me voorstellen dat ze wel bij de beste behoort, aangezien je anders niet in het team zit, maar horen de 'wedstrijd-westernruiters' nou veel veel van Anky binnen deze dicipline?
Biieniie schreef:waarom trekt jurgen zich terug?
En nee Anky is niet de beste van Nederland, maar wel één van de betere, mja niet zo gek met zo'n paard en rieky als goeie vriendin
YouthReiner schreef:Anky is bij lange na niet de beste en zelfs niet 1 van de beteren in de Nederlandse reining sport.
Maar niet iedereen heeft de middelen om naar Kentucky te gaan, dan blijven er maar een paar over..
Heel jammer voor de rest van het team en natuurlijk helemaal voor Jurgen!
quarterH schreef:owja en bokt: hadden jullie nu echt geen slechtere foto kunnen vinden?
geen chaps, korte teugel, mond half open.... lekkere promotie
Nebraska schreef:Nou we zetten Jurgen op Anky's paard, ondanks de trainingsachterstand enz zullen we veel beter eindigen!!![]()
kim2008 schreef:aaaahhh jongens ik wordt zo moe van dat gehak op Anky!!!!!!! HOU TOCH EENS OP!!!!!!!!
Ik wordt totaal niet gehinderd door enige kennis van reining of elke andere tak van western, dus ik kan er technisch gezien niets over zeggen of het terecht is dat ze uitgezonden wordt. Maar volgens mij zou Anky (gezien haar mentaliteit als topsporter en prestatiedrang) nooit gaan als ze niet dacht dat ze een BIJDRAGE kon leveren aan het TEAMRESULTAAT en de bondscoach selecteert haar heus niet ALLEEN omdat ze Anky heet hoor!! Het is trouwens al zou oud als weet ik niet wat dat er meerdere factoren meespelen met selectie voor een nationaal team, dan uitsluitend de sportieve prestaties.
Ik wordt er gestoord van dat een groot gedeelte van Bokt Anky gebruikt als nationale boksbal, egaal om welk onderwerp het ook gaat!! Ik weet hoge bomen vangen veel wind, maar dit begint echt de spuigaten uit te lopen!!!!
Goooooooooo anky, heel veel succes!!!!
cube schreef:Ik zal aankomende zaterdag wel even beoordelen hoe het niveau van Anky is. Ze komt hier nl. een reiningdemonstratie gevenNee hoor, ik heb geen ballen verstand van de westernsport. Maar ik denk dat het juist heel goed is voor deze tak dat ze meedoet. Er zal ongetwijfeld veel aandacht voor zijn en dat lijkt mij alleen maar goed. En ook ik denk dat ze haar stinkende best gaat doen! Dus ik zeg ook go Anky!
Jasmijn76 schreef:kan me toch ook wel boos om maken hoor..ik heb nu alles gelezen, de betere reinigershebben zich niet gekwalificeerd, anky wel en dan is zij de sjaak!...lekker mooi verhaal!...anky wil gewoon goed zijn in wat ze doet en ik weet zeker dat ze op het bot toe getraind naar de WEG gaat en alleen dat al mag wel gewaardeerd worden, de pro reiners(we gooien er weer een ander in
..zitten allemaal wel te zeuren maar ondertussen zit zij niet te zeuren maar pak ze dingen aan....over dat sponser gebeuren..ze heeft niet eens een hoofdsponser met salinero!!...de centen die zij in reining steekt zijn van haarzelf en die heeft ze goud eerlijk verdient door keihard te werken!...en owww..boehoehoe, ja ze heeft een vrachtwagen staan van een sponser, mag het mens..ze staat al een eeuwigheid aan de N'landse dressuurtop..en dan kunnen de pro zeuren..maar ondertussen heeft zij heb wel haar zaakjes op orde..en staat wizzie strak in training met alle papieren netjes in orde!
Cayenne schreef:. Daar hoor je de westerngarde niet over![]()
Laten we gewoon sportief blijven en haar het beste wensen. Uiteindelijk bestaat ze niet in d'r uppie uit het gehele Nederlandse team. .
Moniek schreef:juist en dat je als nederlands team alles behalve goede reclame voor je land neer zet.
maar het hele team staat op losse schroeven
Romkabouter schreef:.
No offence, maar bij endurance heb je als het goed is meer verstand van algeheel paardenwelzijn en conditietraining dan dat je rijtechnisch super onderlegd bent.
Jorie schreef:Romkabouter schreef:.
No offence, maar bij endurance heb je als het goed is meer verstand van algeheel paardenwelzijn en conditietraining dan dat je rijtechnisch super onderlegd bent.
Nee, dat is dus niet goed.Basis van elke discipline is dressuur. (engels of western) Dat zou jij moeten weten.
Dus ook voor de endurance. Denk dat Anky van huis uit beter gebalanceerd op een knol zit dan menig basis ruiter in welke tak van paardensport dan ook.
En op de lange afstand maakt dat degelijk verschil. Scheef op een knol zitten 160 km gaat hem niet worden. En als ook de knol alleen maar gewent is recht toe rechtaan door bossen te crossen, komt ook niet goed op de langere afstanden. (niet soepel, niet in evenwicht enz)
Dus jawel, beetje endurance ruiter doet ook aan dresuurprikken!!! Natuurlijk de basis gewoon maar wel op beide teugels lopen, ruggebruik, buiging stelling, voorwaartsneerwaarts en de hele mikmak. Dressuur als gymnastiseren.
En daarnaast ook nog algeheel paardenwelzijn en conditietraining!!! Gut, wat zijn we lekker veelzijdig!!![]()
![]()
Dat heeft ze imo ook voor op startende western ruiters die nog nooit op een knol gezeten hebben, zij kan toch wat dingen overslaan en wat ik altijd heb begrepen komt het basis princiepe van western en engels aardig overeen.
Jorie schreef:Natuurlijk de basis gewoon maar wel op beide teugels lopen, ruggebruik, buiging stelling, voorwaartsneerwaarts en de hele mikmak
Jorie schreef:basis princiepe van western en engels aardig overeen.
HumbleTalent schreef:Oh dus een top endurance ruiter zou ook binnen een jaar mee moeten kunnen doen aan de eventing op de WEG? Het goed zijn in de basis wil niet zeggen dat je goed bent in de dicipline op hoog niveau..
Desiree01 schreef:@Moeni11, stel Anky doet het dus super, dan gaat de westernsport overspoeld worden met dressuurruiters die ook ff willen gaan reinen, en daar is nederland nog niet aan toe.
Jorie schreef:Anky zit op hoog niveau. En nog wel in een discipline die de basis vormt voor alle andere disciplines.
Desiree01 schreef:@Moeni11, stel Anky doet het dus super, dan gaat de westernsport overspoeld worden met dressuurruiters die ook ff willen gaan reinen, en daar is nederland nog niet aan toe.
Romkabouter schreef:ook correct (vind ik), en weer: topsport reining gaat veel verder dan "basis"
besita schreef:YouthReiner schreef:Anky is bij lange na niet de beste en zelfs niet 1 van de beteren in de Nederlandse reining sport.
Maar niet iedereen heeft de middelen om naar Kentucky te gaan, dan blijven er maar een paar over..
Heel jammer voor de rest van het team en natuurlijk helemaal voor Jurgen!
als topsporter mee doen aan zo'n evenementen hoef je niet de meest bedelde te zijn ..alles wordt door de betreffende nationale federaties bekostigd ..ook vliegreis, transport van paarden , grooms enz