Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:45

Laten we Sjef als bondscoach nemen! :)*

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:45

Cer schreef:
Blijkbaar interesseert dat de mensen niet, die erover gaan.
Of kan iedereen zichzelf uitroepen tot bondscoach?

het is nu onmogelijk iets te veranderen zolang de jong (die achter naam hahaha ) er inzit.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:46

Boldly schreef:
Laten we Sjef als bondscoach nemen! :)*

neeeeeee liever niet..

Cer

Re: Anky opgeroepen voor Nederlands reiningteam naar de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:46

Wie heeft dat bedacht dan?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:47

wat?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:47

Dat hij de BC is?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:49

millennium schreef:
Alleen even een (misschien dom) vraagje; behoort Anky binnen de westernsport en dan de reining (sorrie, heb van deze tak niet zoveel verstand :o ) nou bij beste van Nederland? Want kan me voorstellen dat er naast Anky nog wel een aantal toppers zijn, welke niet deze roem hebben.
Kan me voorstellen dat ze wel bij de beste behoort, aangezien je anders niet in het team zit, maar horen de 'wedstrijd-westernruiters' nou veel veel van Anky binnen deze dicipline?

Die discusie is nu al zo vaak gevoerd....

Biieniie schreef:
waarom trekt jurgen zich terug?

En nee Anky is niet de beste van Nederland, maar wel één van de betere, mja niet zo gek met zo'n paard en rieky als goeie vriendin

Staat in t stukje tekst...
Een slepende blesure van Tabasco
En betreft Anky ik denk dat niet iedereen de middelen heeft om zulke wedstrijden te bezoeken en dat heeft zei in haar voordeel.

YouthReiner schreef:
Anky is bij lange na niet de beste en zelfs niet 1 van de beteren in de Nederlandse reining sport.
Maar niet iedereen heeft de middelen om naar Kentucky te gaan, dan blijven er maar een paar over..
Heel jammer voor de rest van het team en natuurlijk helemaal voor Jurgen!

Idd!

quarterH schreef:
owja en bokt: hadden jullie nu echt geen slechtere foto kunnen vinden?
geen chaps, korte teugel, mond half open.... lekkere promotie

Helemaal mee eens :D

En betreft geld Kentucky is echt een dure aangelegenheid daar schik je va.
Ik heb twee jaar terug bedragen gehoord en ben ze ook maar weer gauw vergeten!
En dan hebben we t nog niet over de verplichte CRI s die ook aardig wat kosten...

Nebraska schreef:
Nou we zetten Jurgen op Anky's paard, ondanks de trainingsachterstand enz zullen we veel beter eindigen!! }:) }>

Wat is dit nou weer voor uitlating...

kim2008 schreef:
aaaahhh jongens ik wordt zo moe van dat gehak op Anky!!!!!!! HOU TOCH EENS OP!!!!!!!!

Ik wordt totaal niet gehinderd door enige kennis van reining of elke andere tak van western, dus ik kan er technisch gezien niets over zeggen of het terecht is dat ze uitgezonden wordt. Maar volgens mij zou Anky (gezien haar mentaliteit als topsporter en prestatiedrang) nooit gaan als ze niet dacht dat ze een BIJDRAGE kon leveren aan het TEAMRESULTAAT en de bondscoach selecteert haar heus niet ALLEEN omdat ze Anky heet hoor!! Het is trouwens al zou oud als weet ik niet wat dat er meerdere factoren meespelen met selectie voor een nationaal team, dan uitsluitend de sportieve prestaties.

Ik wordt er gestoord van dat een groot gedeelte van Bokt Anky gebruikt als nationale boksbal, egaal om welk onderwerp het ook gaat!! Ik weet hoge bomen vangen veel wind, maar dit begint echt de spuigaten uit te lopen!!!!

Goooooooooo anky *\o/* , heel veel succes!!!!

;)

cube schreef:
Ik zal aankomende zaterdag wel even beoordelen hoe het niveau van Anky is. Ze komt hier nl. een reiningdemonstratie geven :+ Nee hoor, ik heb geen ballen verstand van de westernsport. Maar ik denk dat het juist heel goed is voor deze tak dat ze meedoet. Er zal ongetwijfeld veel aandacht voor zijn en dat lijkt mij alleen maar goed. En ook ik denk dat ze haar stinkende best gaat doen! Dus ik zeg ook go Anky!

Grote kans dat ze dit dus of rustig aan doet of op een ander paard.
Ik denk niet dat ze WW nu gebuikt voor deze dingen...

Jasmijn76 schreef:
kan me toch ook wel boos om maken hoor..ik heb nu alles gelezen, de betere reinigers ;-) hebben zich niet gekwalificeerd, anky wel en dan is zij de sjaak!...lekker mooi verhaal!...anky wil gewoon goed zijn in wat ze doet en ik weet zeker dat ze op het bot toe getraind naar de WEG gaat en alleen dat al mag wel gewaardeerd worden, de pro reiners(we gooien er weer een ander in ;-)..zitten allemaal wel te zeuren maar ondertussen zit zij niet te zeuren maar pak ze dingen aan....over dat sponser gebeuren..ze heeft niet eens een hoofdsponser met salinero!!...de centen die zij in reining steekt zijn van haarzelf en die heeft ze goud eerlijk verdient door keihard te werken!...en owww..boehoehoe, ja ze heeft een vrachtwagen staan van een sponser, mag het mens..ze staat al een eeuwigheid aan de N'landse dressuurtop..en dan kunnen de pro zeuren..maar ondertussen heeft zij heb wel haar zaakjes op orde..en staat wizzie strak in training met alle papieren netjes in orde!

Kan niet anders dan dit beamen...

Cayenne schreef:
. Daar hoor je de westerngarde niet over :)
Laten we gewoon sportief blijven en haar het beste wensen. Uiteindelijk bestaat ze niet in d'r uppie uit het gehele Nederlandse team. .

Een CRI wedstrijd rijden kost gewoon veel geld.
Er zijn er idd zat die heel stabiel rijden en niet enkel de pro ruiters maar ook non pro ruiters.
Dus idd mischien wel keus genoeg maar mischien niet altijd geld genoeg voor zulke dingen.

Moniek schreef:
juist en dat je als nederlands team alles behalve goede reclame voor je land neer zet.
maar het hele team staat op losse schroeven

Dit zijn dingen die denk ik een grote rol spelen of hebben gespeeld...
Mischien nu niet zo erg meer als enkele jaren terug...

Jeetje zodra Anky en Reining vallen in een zin is er nog net geen rel :+

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:55

Phoe heb ff het hele topic doorgeworsteld.

Maar het lijkt dus op een corrupt zooitje als ik de westernkenners goed begrijp :D

Verkeerde of vreemde keuzes worden vaker gemaakt door bondscoaches, bij voetbal, de springsport, de dressuursport enz. Maar waarom zijn al die andere ruiters, want ik begrijp dat het er best wat zijn, niet geselecteerd hiervoor dan?

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:57

Romkabouter schreef:
.
No offence, maar bij endurance heb je als het goed is meer verstand van algeheel paardenwelzijn en conditietraining dan dat je rijtechnisch super onderlegd bent.

Nee, dat is dus niet goed. :P Basis van elke discipline is dressuur. (engels of western) Dat zou jij moeten weten. :D Dus ook voor de endurance. Denk dat Anky van huis uit beter gebalanceerd op een knol zit dan menig basis ruiter in welke tak van paardensport dan ook.
En op de lange afstand maakt dat degelijk verschil. Scheef op een knol zitten 160 km gaat hem niet worden. En als ook de knol alleen maar gewent is recht toe rechtaan door bossen te crossen, komt ook niet goed op de langere afstanden. (niet soepel, niet in evenwicht enz)
Dus jawel, beetje endurance ruiter doet ook aan dresuurprikken!!! Natuurlijk de basis gewoon maar wel op beide teugels lopen, ruggebruik, buiging stelling, voorwaartsneerwaarts en de hele mikmak. Dressuur als gymnastiseren.
En daarnaast ook nog algeheel paardenwelzijn en conditietraining!!! Gut, wat zijn we lekker veelzijdig!! :D 8-)

Dat heeft ze imo ook voor op startende western ruiters die nog nooit op een knol gezeten hebben, zij kan toch wat dingen overslaan en wat ik altijd heb begrepen komt het basis princiepe van western en engels aardig overeen.

Love_Uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:00

Succes Anky! Maar waarom is ze ook reserve bij de dressuur? Zoja, waarom?

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:02

Jorie schreef:
Romkabouter schreef:
.
No offence, maar bij endurance heb je als het goed is meer verstand van algeheel paardenwelzijn en conditietraining dan dat je rijtechnisch super onderlegd bent.

Nee, dat is dus niet goed. :P Basis van elke discipline is dressuur. (engels of western) Dat zou jij moeten weten. :D Dus ook voor de endurance. Denk dat Anky van huis uit beter gebalanceerd op een knol zit dan menig basis ruiter in welke tak van paardensport dan ook.
En op de lange afstand maakt dat degelijk verschil. Scheef op een knol zitten 160 km gaat hem niet worden. En als ook de knol alleen maar gewent is recht toe rechtaan door bossen te crossen, komt ook niet goed op de langere afstanden. (niet soepel, niet in evenwicht enz)
Dus jawel, beetje endurance ruiter doet ook aan dresuurprikken!!! Natuurlijk de basis gewoon maar wel op beide teugels lopen, ruggebruik, buiging stelling, voorwaartsneerwaarts en de hele mikmak. Dressuur als gymnastiseren.
En daarnaast ook nog algeheel paardenwelzijn en conditietraining!!! Gut, wat zijn we lekker veelzijdig!! :D 8-)

Dat heeft ze imo ook voor op startende western ruiters die nog nooit op een knol gezeten hebben, zij kan toch wat dingen overslaan en wat ik altijd heb begrepen komt het basis princiepe van western en engels aardig overeen.

Oh dus een top endurance ruiter zou ook binnen een jaar mee moeten kunnen doen aan de eventing op de WEG? Het goed zijn in de basis wil niet zeggen dat je goed bent in de dicipline op hoog niveau..

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:03

Ook het hele topic doorgeworsteld, maar stel dat Anky het super gaat doen, wat gebeurt er dan in Nederland?
Sport wordt gepromoot yes, iedereen wil de combi gaan maken....engels en western, ships niet genoeg trainers die de ruiters de waarheid kunnen vertellen dat de combi te groot is voor 1 paard en vele paarden die beide sporten moeten gaan uitoefenen zonder de degelijke begeleiding die Anky wel heeft. Want als Anky het kan kan ik het ook ;) vervolgens gaan we ook nog de pleasure en de trail erbij pakken, volgend jaar 2 weken NK?

Bij mijn weten hebben we de laatste 15 jaar keihard gewerkt om het hele niveau en slechte imago van de western op te krikken, maar met goede resultaten van Anky zou dat dus ook nog eens heel verkeerd uit kunnen pakken.

hoop dat iemand mijn gedachtengang nog snapt

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:07

Dat laatste zinnetje kan ik niet volgen Desiree?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:11

Jorie schreef:
Natuurlijk de basis gewoon maar wel op beide teugels lopen, ruggebruik, buiging stelling, voorwaartsneerwaarts en de hele mikmak

Dat zeg je precies goed en precies zoals ik het bedoel: de basis.
Topsport reining gaat veel verder dan "basis".

Jorie schreef:
basis princiepe van western en engels aardig overeen.

ook correct (vind ik ;) ), en weer: topsport reining gaat veel verder dan "basis"

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:13

HumbleTalent schreef:
Oh dus een top endurance ruiter zou ook binnen een jaar mee moeten kunnen doen aan de eventing op de WEG? Het goed zijn in de basis wil niet zeggen dat je goed bent in de dicipline op hoog niveau..

Dat bedoel ik dus niet. 8-) Anky zit op hoog niveau. En nog wel in een discipline die de basis vormt voor alle andere disciplines.
Geloof dat ik een aantal top endurance ruiters (voor zover we die hebben in NL maar dat is weer een hele andere discussie) echt niet in een dressuurring zou willen zien. :+

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:14

@Moeni11, stel Anky doet het dus super, dan gaat de westernsport overspoeld worden met dressuurruiters die ook ff willen gaan reinen, en daar is nederland nog niet aan toe.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:15

Desiree01 schreef:
@Moeni11, stel Anky doet het dus super, dan gaat de westernsport overspoeld worden met dressuurruiters die ook ff willen gaan reinen, en daar is nederland nog niet aan toe.

Sluit mooi aan bij het gros van de instructeurs die 'ook even westernles willen geven' .. of ben ik weer eens te cynisch :P

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:15

Jorie schreef:
Anky zit op hoog niveau. En nog wel in een discipline die de basis vormt voor alle andere disciplines.

Alweer correct.
En daarom zou ze dan ook snel een endurance mee kunnen doen, maar geen reining. Juist omdat je voor endurance genoeg hebt aan de basis en bij reining niet.

Maar we gaan offtopic :P

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:16

Desiree01 schreef:

Maar natuurlijk wel heel goed voor de omzet van de westernmaneges!!

Hmm voor dit besluit dat Anky mee doet had ik al met een clubje op stal afgesproken om eens een westernlesje te nemen. Was laatst op een westernmanege in de regio Utrecht en die mensen waren zo enthousiast dat het mij gewoon hardstikke leuk leek :D

Maar ik begrijp dat jullie daar niet op zitten te wachten :D ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:19

'stel anky gaat het heel goed doen' ? (dus top 3 ofzo?)
tja.... stel we hebben morgen wereldvrede....denk dat die kans ongeveer even groot is. maar daar gaan we ook niet over fataseren omdat die kans toch echt te klein is.

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:20

Dat zeggen we niet, maar er is nu al een tekort aan echte goede instructeurs voor onze sport, juist het imago van losse teugels en in stoelzit zitten is alles willen we vanaf en daar heb je goede instructeurs voor nodig.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:20

Romkabouter schreef:
ook correct (vind ik ;) ), en weer: topsport reining gaat veel verder dan "basis"

Ja maar volgens mij is Anky wel een beetje de basis dressuur overstegen..... beetje maar hoor....... :D Kan me voorstellen dat je alles dan veel sneller oppakt. Heeft ook geld voor goeie knol en goede instructie. Dat scheelt ook een bekkie.

En dat ze nog geen topruiter is, tja, daar kan ik niet over oordelen. Feit blijft dat nu veel niet western mensen voor de TV gaan zitten. Western mensen kijken misschien met kromme tenen maar ik denk dat mensen ook gaan denken, dat wil ik ook. Dus meer mensen dien western zullen gaan rijden zoals jaren geleden met dressuur. Natuurlijk vallen mensen ook weer af maar toch. Ik denk dat de sport erdoor zal groeien.

Of je daar blij mee moet zijn is een tweede.......

Ik hoor nog wel eens uit betrouwbare bron: ik was 2e op western wedstrijd. Oh, wat goed!!! Nou ja, er waren in dat onderdeel maar 2 deelnemers....... :+ Das ook niet leuk lijkt mij.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:23

Ach, misschien maar een hele nieuwe discipline :P :

"Make it alive" :D

Ontopic: Wat ik me wel afvraag of de vraag wel is gekomen om Jurgen op Wizz te laten starten, uberhaubt... In het belang van de resultaten (als NL toch zo hoog mogelijk wil eindigen) zou ik (tja, wie ben ik...) dit overwegen.

Maar goed, misschien wil Anky dat niet of de fam. Baeck niet (in het belang van het Belgische team }> ).

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:27

besita schreef:
YouthReiner schreef:
Anky is bij lange na niet de beste en zelfs niet 1 van de beteren in de Nederlandse reining sport.
Maar niet iedereen heeft de middelen om naar Kentucky te gaan, dan blijven er maar een paar over..
Heel jammer voor de rest van het team en natuurlijk helemaal voor Jurgen!

als topsporter mee doen aan zo'n evenementen hoef je niet de meest bedelde te zijn ..alles wordt door de betreffende nationale federaties bekostigd ..ook vliegreis, transport van paarden , grooms enz

dit klopt niet helemaal dit keer. de ruiters moeten ook een deel van de kosten betalen wegens te duur nu voor de KNHS als ik het me goed herinner uit eerdere berichten.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:40

hi hi dat filmpje van eecee, vooral de 'uitgestrekte stap' is uhhh uitgestrekt.