Anky van Grunsven spant zaak aan tegen journaliste

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:20

Ulissa schreef:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd of ze een goed paard wel herkent.

_O- Nee hoor, die herkent ze niet. Het feit dat Bonfire en Salinero haar eigendom waren omdat ze hun talent al vroeg herkende, is natuurlijk géén bewijs :+

Ik ben echt geen Anky-fan ofzo (al bewonder ik haar wel, om haar rijkunsten maar ook om haar vechtlust en het feit dat ze een uitstekende ondernemer is), maar als mensen dit soort onzin gaan lopen verkopen, snap ik echt niet van onder welke steen je vandaan komt.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:21

Ffortuna schreef:
Ulissa schreef:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd of ze een goed paard wel herkent.

_O- Nee hoor, die herkent ze niet. Het feit dat Bonfire en Salinero haar eigendom waren omdat ze hun talent al vroeg herkende, is natuurlijk géén bewijs :+

Ik ben echt geen Anky-fan ofzo (al bewonder ik haar wel, om haar rijkunsten maar ook om haar vechtlust en het feit dat ze een uitstekende ondernemer is), maar als mensen dit soort onzin gaan lopen verkopen, snap ik echt niet van onder welke steen je vandaan komt.

ik ben het met je een :P
ik kijk wel graag naar haar proeven,
maar ik heb toch liever Edward Gal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:25

xTweetyx schreef:
ik heb de andere reacties niet gelezen.
maar op die foto loopt hij niet echt zo heel fijn volgens mij.

Maak eens foto's van jezelf als je aan het rijden bent, heoveel gooi je er weg, of weiger je op bokt te zetten, als je er 300 hebt gemaakt. Ik durf te wedden dat het meer dan de helft is.

Jammer dat mensen het hele beeld bij de foto niet kennen, ik kan me namelijk filmpjes herinneren waarop dit getoond werd, en het er helemaal niet zo gruwelijk uit zag...
Denk dat ik ergere foto's van mijn rijden kan maken...

xTweetyx

Re: Anky van Grunsven spant zaak aan tegen journaliste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:28

daarom moeten mensen niet zoveel problemen maken ervan want het zijn moment opnames,

ik vind het wel raar dat je zegt dat jou fotos er nog erger uitzien??op wat voor manier dan, helemaal met de kin op de borst?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:28

Janine1990 schreef:
xTweetyx schreef:
ik heb de andere reacties niet gelezen.
maar op die foto loopt hij niet echt zo heel fijn volgens mij.

Maak eens foto's van jezelf als je aan het rijden bent, heoveel gooi je er weg, of weiger je op bokt te zetten, als je er 300 hebt gemaakt. Ik durf te wedden dat het meer dan de helft is.

Jammer dat mensen het hele beeld bij de foto niet kennen, ik kan me namelijk filmpjes herinneren waarop dit getoond werd, en het er helemaal niet zo gruwelijk uit zag...
Denk dat ik ergere foto's van mijn rijden kan maken...

Op de tweede pagina schreef ik al:

Citaat:
Deze foto is ook te zien in het boek "Irrwege der modernen Dressur" van Philippe Karl, waar de heer Karl zich ook niet bepaald positief uit over deze manier van rijden.... :o Overigens zijn er meer foto's in dit boek die helaas overduidelijk laten zien dat het niet om een momentopname gaat...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:31

Maar Adil18, een boek kan geen filmpjes opnemen...

En daarbij, om iets of iemand zwart te maken, is het eenvoudiger foto's te tonen dan een filmpje te maken...

Maargoed, iedereen heeft zo z'n eigen mening.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:34

Anky en Sjeff hebben de methode al duizenden keren toegelicht, waarom moeten er dan continu artikelen verschijnen met plaatjes van hun of leerlingen erin. Dit blijft water en vuur en ik kan heel goed begrijpen dat Anky het een keer spuugzat is. Er wordt niet constructief gekeken naar verbeteringen, de methode wordt alleen maar door de slijk gehaald ondanks de successen die er mee geboekt zijn en meestal wordt dit gedaan door de categorie sensatiezoekers, heel erg jammer.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:35

Janine1990 schreef:

En daarbij, om iets of iemand zwart te maken, is het eenvoudiger foto's te tonen dan een filmpje te maken...

Maar meerdere foto's in dezelfde verkrampte houding zijn dus al een bewijs daarvoor dat het niet zomaar om "een momentopname" gaat, het moment komt namelijk meerdere malen voor...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:37

Het is HUN methode...... en dat wil niet zeggen dat iedereen het er maar mee eens hoeft te zijn. Zo zijn er nog veel meer methodes waar niet iedereen het mee eens is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:38

Maar als er eens 20 fotograven aan de kant staan, die met z'n alleen een kleine 100.000 foto's maken, ik noem maar wat. Denk je dan niet dat daar heeeeeeeeeeeeel veel van die momenten tussen zitten.
En als die fotograven anti-LDR zijn, kunnen ze die prima gebruiken. Of wanneer ze de foto's kunnen verkopen...

Tsjah, ik ben iemand die liever niet op foto's afgaat, aan een filmpje heb ik veel meer.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:41

Dit is niet waar hun methode voor staat, maar een foto van een moment in de training waar het niet zo ging als zij wilde. Dat is nu juist de hele stommiteit van deze manier van journalistiek, ze pakken een beeld uit de training die niet de essentie van de training weergeeft en doen alsof dat wel zo is, waardoor de niet beterwetende argeloze "ik geloof alles wat ik lees" lezer denkt dat dit daadwerkelijk de manier is waarop Anky haar paarden wenst te trainen om resultaten te boeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:42

lillytjuh schreef:
Het is HUN methode...... en dat wil niet zeggen dat iedereen het er maar mee eens hoeft te zijn. Zo zijn er nog veel meer methodes waar niet iedereen het mee eens is.

Precies, zie ik echter hele boekwerken inclusief elk mogelijke kritiek over bijvoorbeeld bitloos? Nee. Als dat jou methode is, en het werkt voor jullie, geweldig. Problem solved. Echter lijkt het voor sommige mensen onmogelijk om datzelfde te zien voor de LDR methode, en lijkt het van levensbelang om alles wat er mee te maken heeft uit te maken voor dierenmishandelaar.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:43

Adil18 schreef:
Janine1990 schreef:

Maar meerdere foto's in dezelfde verkrampte houding zijn dus al een bewijs daarvoor dat het niet zomaar om "een momentopname" gaat, het moment komt namelijk meerdere malen voor...

Hoe weet jij dat het een verkrampte houding is? Het lijkt mij dat als paarden in een verkrampte houding worden gereden niet zulke successen kunnen boeken.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:44

Adil18 schreef:
Janine1990 schreef:

De vraag is niet of het voorkomt want dat dit soms gebeurt is wel duidelijk, de vraag is of dit de essentie is van de trainingsmethode of dat dit dingen zijn die gebeuren, zoals je bijv. bij paarden die bovenin worden gesteld foto's kunt maken dat ze ineens helemaal over de teugel komen en uit de piaffe springen of iets dergelijks. Gekke is dat dan niemand denkt dat dat de bedoeling is, noch zijn er journalisten die denken dat het hun taak is om hierover artikelen te schrijven om mensen wijs te maken dat dat het gevolg is van het bovenin rijden van paarden met de ergste foto erbij die ze kunnen vinden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:59

Flosje446 schreef:
Adil18 schreef:

Hoe weet jij dat het een verkrampte houding is? Het lijkt mij dat als paarden in een verkrampte houding worden gereden niet zulke successen kunnen boeken.

Bij het "inrollen" zoals op de foto wordt het voorste deel van de hals extreem opgerekt, de halsaanzet raakt blokkeert en het paard krijgt niet meer over de rug te komen (lees: De lange rugspieren kunnen niet worden "opgerekt"). Daarbij de rechtopstaande staart het verstoorde beeld als je kijkt naar de volgorde van de plaatsering van de voeten zeggen imo genoeg...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:07

Denk jij echt dat dit de essentie van LDR trainen is?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:09

horseyfries schreef:
Denk jij echt dat dit de essentie van LDR trainen is?

Dat durf ik niet te zeggen, nee. Maar het is wel wat ik zie...!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:12

Ik kom heel vaak op trainingsstallen en wedstrijden en dit zie ik daar zelden gebeuren, en als het gebeurd is dit niet de bedoeling maar het gevolg van een paard wat niet meer luistert naar een ophouding en dat zal dan toch gecorrigeert moeten worden. Zelfs Gerd Heuschman is erachter gekomen dat je dan minder fraaie momentopnames krijgt.... ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:16

horseyfries schreef:
Ik kom heel vaak op trainingsstallen en wedstrijden en dit zie ik daar zelden gebeuren, en als het gebeurd is dit niet de bedoeling maar het gevolg van een paard wat niet meer luistert naar een ophouding en dat zal dan toch gecorrigeert moeten worden. Zelfs Gerd Heuschman is erachter gekomen dat je dan minder fraaie momentopnames krijgt.... ;)

Maar dan kom ik toch even op de foto's terug, meerdere zoals gezegd....Zijn dit dan allemaal momenten waarop Salinero niet meer naar de ophouding luistert? Zou dat dan een teken zijn dat het paard zich tegen de rijstijl weert? Of moet ik er vanuit gaan dat Salinero een stukje opvoeding mist ( :+ ) ?

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:19

ik zie zeer veel mensen bij ons op stal met een methode rijden waar ik van denk, waar ben jij mee bezig.

er zijn 2 mensen bij ons op stal die met een zweep recht omhoog rijden, wat het nut daarvan heeft snap ik nog steeds niet.

1 iemand rijd haar paard met de kin op de borst,
een ander zit alleen maar te klakken met haar mond, wat zeer irritant is,
en nog iemand anders loopt bij elke stap aan te sporen(met best scherpe sporen) en die gene traint niet eens, het is alleen maar recreatief wat die vrouw doet.

om steeds commetaar daarop te geven heeft toch geen zin,
die mensen doen maar lekker wat ze willen,

daarom snap ik niet waarom iedereen elkaar steeds moet afkraken,
zo wilt die gene rijden klaar...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:21

Je vergeet nog één mogelijkheid Adil18: die momenten zie je een topfitte Salinero die zich niet tegen een bepaalde rijstijl weert, maar gewoon zo lekker fris en voorwaarts is dat hij niet luistert naar een fijne ophouding in welke houding dan ook en dus terecht wordt gewezen. Als hij dan dus toevallig in een diepere houding loopt klikt hij door met zijn kin naar zijn borst omdat hij niet luistert.
Geen paard is zo perfect getraind dat het nooit geen correctie meer nodig heeft, het blijft een work in progress. Dat heeft niets te maken met een stukje opvoeding maar alles met de balans tussen de hulpen voorwaarts zijn voor het been en terugkomen op een ophouding, die op dat niveau zo ongelooflijk goed in orde moet zijn dat elke reactie die niet helemaal goed is gecorrigeerd moet worden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:24

horseyfries schreef:
Je vergeet nog één mogelijkheid Adil18: die momenten zie je een topfitte Salinero die zich niet tegen een bepaalde rijstijl weert, maar gewoon zo lekker fris en voorwaarts is dat hij niet luistert naar een fijne ophouding in welke houding dan ook en dus terecht wordt gewezen. Als hij dan dus toevallig in een diepere houding loopt klikt hij door met zijn kin naar zijn borst omdat hij niet luistert.
Geen paard is zo perfect getraind dat het nooit geen correctie meer nodig heeft, het blijft een work in progress. Dat heeft niets te maken met een stukje opvoeding maar alles met de balans tussen de hulpen voorwaarts zijn voor het been en terugkomen op een ophouding, die op dat niveau zo ongelooflijk goed in orde moet zijn dat elke reactie die niet helemaal goed is gecorrigeerd moet worden.

Dat laatste ben ik met je eens! Maar dan nog vraag ik me af waar het hier om gaat als je kijkt naar de foto's: Stukje ongehoorzaamheid of oprecht protest?

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:26

Nu snap ik wel waarom er zoveel paarden last hebben van nek-atrose... :o
Misschien 'n "beetje" naief, maar vroeg me dat al enige tijd af :o? , zie regelmatig relatief jonge paarden te koop staan die dit hebben.

Ach, waar trekt men de grens. Alleen bij rijden of bij verzorging/huisvesting of bij omgang of bij allemaal?
Kijk eens wat er allemaal voor rare dingen te koop zijn, ik vraag me werkelijkwaar wel eens af waar 't heen gaat met de paardensport.

Natuurlijk heb ik ook weleens dingen gedaan die wellicht niet door de beugel konden (ook uit onwetendheid), maar toch doe ik m'n uiterste best om vooral EERLIJK met mijn paard te zijn en dat is soms al moeilijk genoeg! Ik vind 't moeilijk om vooral bij mezelf te blijven en niet mee te doen aan de hysterie die ik soms om me heen zie!

Ik ben alleen wel van mening dat als je 'n soort rol-model bent (zoals Anky of welke bekende ruiter dan ook) dat je daar dan ook rekening mee moet houden. In dit geval is 't jammer dat Anky zo met haar paard op de foto is gezet en deze door de ophef die zij en haar man er kennelijk over maken nog meer mensen bereikt dan wellicht de bedoeling is. Als dit echtpaar dit goedkeurt (en daar diverse redenen voor geven) denken de "fans" misschien weer dat dit 'n goedgekeurde houding is en zo werk je alleen maar nog meer paardenleed in de hand. Maar goed, dat is mijn mening... ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:31

Hahaha, Nilan, hoe denk jij dan dat Salinero, Bonfire en vele andere topsportpaarden daar geen last van hebben????

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:34

Janine1990 schreef:
Hahaha, Nilan, hoe denk jij dan dat Salinero, Bonfire en vele andere topsportpaarden daar geen last van hebben????

Ik weet niet of zij daar al of niet last van hebben, maar was me eerder eigenlijk niet gewaar dat paarden die wèl nek-atrose hebben dit wellicht hebben opgelopen door 'n rijstijl waarbij 't nekgebruik misschien niet correct was... ;)