Gerd Heuschmann flink in opspraak door LDR-foto's op clinic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:26

Michael1104 schreef:
onderbouwing genoeg, de foto's en dat de Duitse Bond ook niet met hem geasocieerd wil worden. Wat voor onderbouwing wil je nog meer zien.
Als jij niet ziet dat hij deze paard met enorm veel kracht en getrek aan het berijden is, dan houd ik ermee op.

Graag een citaat van mij waar ik aangeef dat hij ook op het paard moet gaan zitten om te bewijzen dat hij kan rijden...

Dat geef je met je commentaar.

Michael1104 schreef:
hoe kunnen mensen zijn gedrag goedpraten? Hij doet op alle foto's precies hetgeen waar hij altijd tegen 'gestreden' heeft...
Dat is het hele punt, niet of het verklaarbaar is wat hij doet.

Dit is niet het enige waardoor hij twijfelachtig in het nieuws is gekomen hoor....

Michael1104 schreef:
hoezo moet je zelf goed kunnen rijden om te kunnen zeggen dat iemand niet goed kan rijden? Rare logica op bokt hoor...

Michael1104

Re: Gerd Heuschmann flink in opspraak door LDR-foto's op clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:31

daarmee geef ik toch het tegenovergestelde aan??

Ik kan zelf totaal niet rijden, maar zou ik dan geen commentaar op anderen mogen hebben?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:33

Michael1104 schreef:
daarmee geef ik toch het tegenovergestelde aan??

Ik kan zelf totaal niet rijden, maar zou ik dan geen commentaar op anderen mogen hebben?

Inderdaad je geeft het tegenovergestelde van wat je zelf eerst zei en daarna ook weer zegt aan.
Dat si nou niet echt goed te snappen.

Waarom jij wel en hij niet?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:35

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:37

Het is heel makkelijk hoor x_marr, kwestie van lezen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:41

kamsel schreef:

Heb al zijn posts gelezen hoor, maar als je zoveel commentaar levert op iemand omdat die dus zelf de fout in gaat en dat volgens jou niet mag doen door zijn boek ed. is het raar dat je zelf wel vindt dat je kritiek mag leveren, terwijl je dan dus hetzelfde doet.

prizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:59

3 keer een berichtje op bokt vind ik toch wel iets anders dan boeken vol schrijven, clinics geven en zich daarvoor laten betalen. Is de kritiek uit Duitsland zelf dan niet voldoende onderbouwd? Lijkt mij genoeg zeggen dat Balkenhol hem vraagt om niet meer te rijden tijdens zijn clinics. Het gaat er niet om of de inhoud van zijn boek klopt maar het feit dat hij zelf met zijn tegenovergestelde manier van rijden zijn hele boodschap teniet doet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:03

x_Marr schreef:
kamsel schreef:

Heb al zijn posts gelezen hoor, maar als je zoveel commentaar levert op iemand omdat die dus zelf de fout in gaat en dat volgens jou niet mag doen door zijn boek ed. is het raar dat je zelf wel vindt dat je kritiek mag leveren, terwijl je dan dus hetzelfde doet.

Als hij dan nog toe gaf dat hij een fout gemaakt heeft.... Maar hij staat volledig achter deze manier van doen. :?
Schrijf dan niet zo hypocriet een boek.

Ik heb niets tegen mensen die wel lesgeven terwijl ze het zelf niet kunnen, echt niet. Maar ga het niet vóór doen als je het niet kan. Houd het dan ook gewoon bij lesgeven.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-08-10 12:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:03

x_Marr schreef:
kamsel schreef:

volgens mij heb je moeite met begrijpend lezen, je maakt het zelf ingewikkeld hoor. Lees het stukje van prizz maar, dat verwoordt mijn mening.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:25

Volgens mij is dit ldr trekken!!!!!!!! LDR rijden gaat toch een heel stuk vriendelijker en wordt door een paard ook beter geaccepteerd. Snap nu ook wat hij bedoeld RIJDEN mag niet maar TREKKEN wel. Goh wat een logisch iets begin deze man te snappen, vind ldr rijden niks maar trekken is toch een stuk makkelijker %) 8)7

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:54

Mijn eigen instructeur sleurt me van mijn paard moest ik zo bezig zijn en zo belabberd zitten. :o

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:51

Ayasha schreef:

Als hij dan nog toe gaf dat hij een fout gemaakt heeft.... Maar hij staat volledig achter deze manier van doen. :?
Schrijf dan niet zo hypocriet een boek.

Ik heb niets tegen mensen die wel lesgeven terwijl ze het zelf niet kunnen, echt niet. Maar ga het niet vóór doen als je het niet kan. Houd het dan ook gewoon bij lesgeven.[/quote]

Daar heb ik dus altijd mijn twijfels bij, hoe KAN je in godsnaam goed les geven als je niet weet hoe iets voelt? Dat vind ik op zich al hypocriet en een geval van: de beste stuurlui staan aan wal. Zeker omdat Mr. Heuschmann het vertikt ook maar enige zelfreflectie aan de dag te leggen over zijn rijstijl maar wel jan en alleman de levieten leest omdat ze niet diervriendelijk bezig zijn.

Weet je wat Mr. Heuschmann, begin met een betere wereld, start bij jezelf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:53

Omdat je niet alles hoeft te voelen om het goed te kunnen uitleggen. :)
Ik heb jaren goed les gehad van iemand die zelf niet verder komt dan stappen (en liefst niet eens. :D)
Maar haar dochter reed internationaal en ze hield haar oren en ogen open en leerde dingen te zien. :)

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:01

jeej, dat dat paard niet enorm in protest komt.. Dit kan gewoon niet.. Hij heeft wel een onwijs mooi shirt aan.. Dat plaatje wat er op staat lijkt vrij veel op zijn manier van rijden op een bepaalde foto..

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:03

@Jannepauli: Tuurlijk, als je zulke foto's ziet van een man die er zijn levenswerk van heeft gemaakt om paard met ruggebruik etc. te laten bewegen ga je zoeken op internet of dit daadwerkelijk zijn manier van rijden zijn. En foto;s geven naar mijn mening erg vaak een vertekend beeld van hoe het in de werkelijkheid is, vandaar dat ik deze filmbeelden ook erbij wilde zetten. (Zou ook wel eens graag commentaar hebben gelezen van iemand die tijdens de betreffende clinic met de fries aanwezig is geweest en de foto's in een context kan plaatsen)

Maakt niet uit met welke achtergrond hij zo rijd op het filmpje. Hij zal zeker zijn redenen hebben gehad om zo naar voren te hangen (zoals Idra meen ik al eerder in het topic heeft aangehaald is het een bepaalde houding om het paard te ontlasten), maar het oogt nou allemaal niet erg professioneel corrigerend...
Hij zal zelf zeker het idee hebben gehad goed bezig te zijn, conform zijn theorie, enkel blijkt het in de praktijk toch iets anders uit te zien (en daar hebben we allemaal toch wel eens last van??)
Dit zal ook wel de reden zijn geweest dat Klaus Balkenhol hem heeft verzocht niet meer te rijden tijdens de clinics, je ziet wat zulke foto's kunnen aanrichten. Gelijk wordt de hele theorie ondermijnd...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:43

jammer dat hij op een paard is gaan zitten....

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:00

TinekeHorses schreef:
http://www.horses.nl/horsesnl/nieuws/16 ... -na-clinic

Te erg voor worden hoe hij rijd! Zo hard trek je toch niet aan de teugels!!
Dat paard heeft ook nog eens een bit, en dan zo rijden..! |( }:)
En hoe hij de teugels vast houd.. :?

Ik denk niet dat het minder erg was geweest als meneer met een bitloos hoofdstel had gereden...gebroken neus schijnt ook niet zo lekker te voelen ;)

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:44

Pfff.. als die een bloederige kwpner was geweest had hij er allang naast gelegen denk ik! Wat een mafkees.. Sneu voor die fries zeg.. als ik de eigenaar was geweest en zag dat hij zo met het paard bezig ging, was ik er meteen heen gelopen en dan had ik gezegd stap nu maar onmiddelijk weer af!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:04

Ik lees zojuist het bericht op horses waarin de fotograaf/journaliste aangeeft dat het een trage en luie Fries is. Na dat gelezen te hebben vraag ik mij helemaal af wat hij daar aan het doen is.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:12

Vudress schreef:
Ik lees zojuist het bericht op horses waarin de fotograaf/journaliste aangeeft dat het een trage en luie Fries is. Na dat gelezen te hebben vraag ik mij helemaal af wat hij daar aan het doen is.

Nou inderdaad ja!
Als hij traag is dan ga je toch juist eerst daar mee bezig en niet met aanleuning :n

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:25

:= hoe kan je serieus denken dat die man bezig is met de aanleuning?

Ik bedoel, ik vind het ook verre van de juiste manier, maar het is bijna hilarisch om te horen wat mensen denken dat hij aan het doen is. Deze plaatjes hebben echt niets met aanleuning of LDR te maken :n Dit noemen we op de rem trappen :+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:55

Als hij al lui en niet voorwaarts is, waarom zou je dan in vredesnaam op de rem willen trappen?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:42

horseyfries schreef:
Als hij al lui en niet voorwaarts is, waarom zou je dan in vredesnaam op de rem willen trappen?

Traag en lui staat niet gelijk aan niet voorwaarts en niet door de teugelhulpen heenlopen.

Mensen hij is niet bezig me aaanleuning of het dier laten nageven... dat is toch ook wel te zien?!
Dat bedoel ik dus met de subjectieve openingspost.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:54

Nageven doet een paard vanuit correct gereden worden.... Niet omdat je hem dusdanig hard in de bek rukt dat ie niet anders durft. Dus ik zou niet durven stellen dat hij bezig is met het dier te laten nageven.....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:18

x_Marr schreef:
horseyfries schreef:

Traag en lui staat niet gelijk aan niet voorwaarts en niet door de teugelhulpen heenlopen.

Mensen hij is niet bezig me aaanleuning of het dier laten nageven... dat is toch ook wel te zien?!
Dat bedoel ik dus met de subjectieve openingspost.

Traag en lui staat niet gelijk aan niet voorwaarts?? Het wordt hier steeds mooier....