Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:15

Als John het goed heeft aangepakt met de aannemer is de aannemer verantwoordelijk....... en als diens verzekering niet alles dekt, dan zal de aannemer dat persoonlijk moeten doen.

Maar dat is slechts als John aan kan tonen dat de aannemer de volledige klus heeft aangenomen, dmv de offerte.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 15:43

Laten we dat dan maar hopen met z'n allen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:47

naar wat ik begrijp is de schade enorm...... materiele schade van alle bewoners en pensionklanten........ (al hun bezittingen zijn gecontamineerd, en dus moeten die af gevoerd worden als asbesthoudend) en daarna moet de hele boel gesaneerd worden....

Dus nu maar hopen dat de aannemer goed verzekerd is en John het allemaal goed heeft uitgevoerd als opdrachtgever. Dan komt het allemaal best wel goed.

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:08

Dat hoop ik inderdaad ook. ( Het lijkt me opzich de normaalste zaak van de wereld want je heb huurders op je erf dus dat zal allemaal wel goed zitten)

Tis alleen beetje jammer dat je niet bij je spullen kan en het moet doen met de dingen die je thuis hebt liggen of weer moet kopen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:00

jemig wat een ellende zeg.. lees dit nu pas allemaal. John, Anous en alle meiden van stal heeel veel sterkte!
Zijn er nog mensen die spullen nodig hebben? Ik heb in mijn schuur ook nog vanalles liggen, dekjes, halsters, regendeken, evt. een kunststof zadel (heb ik net te koop gezet, maar dat wacht dan maar even), volgensmij nog een hoofdstel met bitje die ik best even kan missen.
Ik leef met jullie mee :(:)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 12:08

Las dit net op de tvwest site:

Asbestspullen bij De Stal vanaf vrijdag af te halen

vandaag 08:56

MIDDEN-DELFLAND - Omwonenden en paardenbezitters kunnen vanaf vrijdag hun spullen op laten halen vanaf het met asbest besmette terrein rond paardenpension Stal Midden-Delfland.

Na meerdere verzoeken om persoonlijke bezittingen terug te mogen halen, heeft de gemeente besloten een zogenoemde terughaalactie te organiseren.

Er is een bedrijf ingeschakeld dat de spullen aan de hand van een inventarisatielijst van het terrein haalt en vervolgens schoonmaakt. De bewoners en paardenbezitters draaien wel zelf op voor de schoonmaakkosten.

Illegale sloop

Eind vorige maand werd er illegaal een schuur gesloopt op het terrein Abtswoude, waar onder meer paardenpension Stal Midden-Delfland is gevestigd. Daarbij kwam een grote hoeveelheid asbest vrij.

Het terrein werd accuuut tot verboden gebied verklaard en bewoners mogen hun huis sindsdien niet meer in. Het gebied wordt pas weer vrijgegeven als de eigenaar van de schuur het gebied heeft laten reinigen.

Fijn dat een ieder zijn spulletjes weer terug kan krijgen maar wat is het een belachelijk iets dat je zelf moet betalen voor het reinigen van de spullen. Lijkt mij dat niet jullie daar verantwoordelijk voor zijn (al wijs ik hiermee niet in een bepaalde richting).

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:16

Nou het is nog niet helemaal zeker voor welke prijs. Maar de kans bestaat idd dat we spullen terug kunnen krijgen.

Er wordt een inventarisatie gemaakt en daarna horen we een prijsindicatie. Als je daarmee akkoord gaat kun je je spullen terugkrijgen tegen betaling van die prijs. Het kan echter ook hoger uitpakken (of lager) en heel veel kan niet worden schoongemaakt.

Wij zijn er niet voor verantwoordelijk inderdaad, echter gemeente kan dit nu aanbieden en dan moet je wel zelf je ksoten betalen. Je zou eventueel ook een ander bedrijf kunnen huren later en mogelijk goedkoper uitzijn (and again; mogelijk duurder) en daarna kosten proberen te verhalen op de verantwoordelijke...

Vraag is wil je dat? (je spullen langer kwijt en onzekerheid wat je terugkrijgt)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:20

die kosten kan je verhalen op de verantwoordelijke.

IK persoonlijk zou die kans aanpakken en dan de aannemer aansprakelijk stellen.........

als John (en god behoedde het) goed aangepakt heeft dan kan de aannemer John niet meer verder aansprakelijk stellen.

dus dan liggen al die kosten bij de aannemer.

Dus ik voor een zeg DOEN, want anders ben je nog duurder uit....... en nu gelijk de aannemer aansprakelijk stellen voor de schade.

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:12

Vind het wel fantatstich nieuws. Hoorde het van me zus.

Ik durf te wedden dat John het allemaal goed heeft aan gepakt. Tis alleen jammer dat ook al doe je het goed er altijd wel dingen zijn die het verpesten.

Maar we gaan de goede kant op en voor je het weet is Stal Midden delfland weer DE gezellige stal als eerst!!!!
Laatst bijgewerkt door Lala_Laura op 14-07-10 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 14:24

Het is idd fantastisch nieuws en helemaal als de kosten ook nog eens vergoed zouden moeten worden door de verantwoordelijke.

maar Lala_Laura ik vraag me alleen af wat je met de zin "Tis alleen jammer dat ook al doe je het goed er altijd wel mensen zijn die het verpesten."bedoeld?

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:31

sorry hahaha bedoelde dingen.

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:32

Bedoelde dingen.
En dan bedoel ik dingen zoals wat er nu aan de hand is. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:33

ik denk dat John wel goed verzekerd is........ Nous zit in de verzekeringen, dus het zal allemaal best ingedekt zijn :)

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:40

KiWiKo schreef:
ik denk dat John wel goed verzekerd is........ Nous zit in de verzekeringen, dus het zal allemaal best ingedekt zijn :)

inderdaad :P

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:43

We gaan er allemaal van uit dat het goed komt! :D

We kunnen ook niet wachten totdat John zegt dat de stal weer open is!! Daar zitten we op te wachten. En dat komt allemaal goed! :P

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:02

Ik denk dat jullie wel eventjes vergeten dat niet iedereen zomaar even vrijdag minstens 200 euro op tafel kan leggen of meer zelfs en dus genoodzaakt is om langer te wachten of het gewoon niet door deze twee bedrijven wil laten doen. Een medaille heeft altijd twee kanten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:13

Ik heb op dit moment niet even minstens 200,00
pas wanneer mn loon er is en dat is de 23e :+
Ik ben dus hoogst waarschijnlijk genoodzaakt zoiezo langer te wachten.( of mijn ouders moeten het door deze twee bedrijven willen laten doen en mij geld lenen :Y) )

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 17:33

Mochten mensen echt omhoog zitten dan wil ik wel eens kijken of ik nog het ander heb liggen wat geleend zou kunnen worden.
Graag via pb dan.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:40

Iemand aansprakelijk stellen en je geld terugkrijgen zijn twee verschillende dingen.

@ Karin: Het is ook nog eens mogelijk dat het minder dan 200,00 euro wordt, de brief is in eerste instantie voor de bewoners, als je verder leest kan het zijn dat je spullen in een asbestvrije ruimte staan, dat betekent: spullen in een plastic zak, steekproefgewijs monsters nemen en als het idd asbestvrij is: je spullen terug ;)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:03

wat ik bij de bijeenkomst heb gehoord kost het ong 200 euro per uur.. nou weet ik niet hoelang ze erover doen , maar ik heb dat geld niet hoor. vind het belachelijk dat je dit zo ff hoppa moet ophoesten. we zijn alleen gedupeerd.. kost allemaal al genoeg geld die spullen.

heb helaas geen geldboompje in de tuin staan :p

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 18:13

Maar zou het ergens niet bijzonder netjes zijn als John deze kosten op zich zou nemen? Het is tenslotte zijn stal en min of meer zijn jullie door hem gedupeerd. Niet omdat hij wel of niet bewust de fout in is gegaan met de aannemer maar wel omdat jullie je paard en spullen bij hem op het terrein hebben ondergebracht. Als de fout dan echt niet bij John zal liggen dan kan hij ook die kosten natuurlijk altijd verhalen op de verantwoordelijke. Het is maar een idee hoor, ik zeg niet dat hij dit MOET doen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:16

Denk niet dat hij de kosten voor spullen reinigen voor alle paarden eigenaren op zich kan nemen
en dan zal je zien als je heel veel spullen heb kan je het dubbelen betalen voor reinigen .

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 18:22

En toch lijkt het mij niet dat mensen dat zo maar even op tafel hoeven leggen. Als ik de stal eigenaar zou zijn dan zou ik echt mijn uiterste best doen om de mensen zo snel mogelijk hun spullen kosteloos terug te kunnen geven. Al zijn het in ieder geval de meeste dringende/belangrijke spullen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:33

Veel spullen kunnen ook niet gereinigd worden, nouja het schijtn wel te kunnen maar dan wordt het nog veel duurder ;)
Het komt allemaal wel goed!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:47

Marjo_Wystan schreef:
Iemand aansprakelijk stellen en je geld terugkrijgen zijn twee verschillende dingen.

@ Karin: Het is ook nog eens mogelijk dat het minder dan 200,00 euro wordt, de brief is in eerste instantie voor de bewoners, als je verder leest kan het zijn dat je spullen in een asbestvrije ruimte staan, dat betekent: spullen in een plastic zak, steekproefgewijs monsters nemen en als het idd asbestvrij is: je spullen terug ;)

Pff wat een geode allemaal zeg.
En de spullen die in de kasten liggen, moeten die ook gereinigd worden? Mijn zadel ligt nu nl bij 1 van jullie stalgenoten in de kast (die nu btw op vakantie is, handig :+.)