noviceh schreef:Stravero schreef:Dit is ook erg kort door de bocht. Hoe warm het ook is buiten, bij mijn paard gaat altijd het zeiltje dicht. Weliswaar met tochtgaten aan beide kanten, maar hij gaat dicht. Als ik dit niet doe hangt mijn paard voorin de trailer omdat ze bang is van verkeer wat achterop komt rijden. Neem bijvoorbeeld vrachtwagens en zandauto's die rijden er praktisch bovenop.En het zeiltje dicht is echt verschrikkelijk voor je paard, dan wordt het snikheet in de trailer! Je moet er eens zelf in gaan staan met 2paardstrailer, paard links, jij rechts. Zeiltje dicht en rijden. Zul je meemaken hoe warm je het ervan krijgt. Ons zeiltje is áltijd open. Hoe koud het ook is buiten. Paarden hebben FRISSE LUCHT nodig!
Er is verder al een hoop gezegd in dit topic. In Amerika zijn de omstandigheden heel anders. Er wordt nergens wat over de weersomstandigheden gemeld, de weg kan icm de banden weer andere geluiden voortbrengen, men gebruikt daar andere auto's en trailers en ik neem aan dat het lang niet zo dichtbevolkt is als Nederland. Buiten dat, als je gezellig aan het kletsen bent in de auto met de radio een klein beetje aan, dan zijn 3 kilometers zo verstreken. De dierenactiviste in het filmpje laat mij een typisch Amerikaans beeld zien: er moet een schuldige aangewezen worden, er moet een rechtszaak komen en er moet iemand veroordeeld gaan worden. Kijkt mi ook niet verder dan haar neus lang is.
Uiteindelijk is het natuurlijk ontzettend sneu dat het dier op deze manier aan zn einde is gekomen.
Ik ben het in zijn geheel met jou eens!