Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:04

Laten we hopen op een goed plekje voor P&P

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:04

Mindfields schreef:
Maak daar maar gerust: nog wel meer geliefd van. P&P is gewoon jarenlang een goudmijntje geweest. Zodra hij zijn diensten geleverd had en er kon fiks geld aan hem verdiend worden, dan verhuisde hij linea recta weer ergens anders heen.

Puur om sportprestaties, weinig met liefde te maken in mijn ogen..

p&p werds nooit verhuist maar stond altijd op stal bij van baalen, dat was een van de voorwaarden als je hem leastte, net als daar lessen.
(ik denk wel te weten waarom)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:06

themuisje schreef:
voor de ouders mischien niet. maar de meisjes die hem reden hebben écht wel een band met zo'n pony gekregen hoor! voor een kind werkt dit nu eenmaal anders ;)

Vooropgesteld dat ik de meisjes in deze kwestie niet persoonlijk ken, maar wel al een poosje meedraai in het wereldje en genoeg van dit soort rijkeluiskindjes heb meegemaakt, heb ik vaak genoeg gezien dat er juist helemaal geen liefde voor de pony bij kwam kijken, ook niet door de meiden zelf. Veelal zat er druk van de ouders achter, kinderen werden zowat gedwongen te trainen, zaten er met totaal onverschillige koppen op en zowel voor als na het rijden was er iemand anders om de pony op te zadelen/na te verzorgen.

Dus ik ben ietwat sceptisch over het segment amazones in die categorie, sorry.

Heb er teveel meegemaakt.

Maargoed misschien zijn alle ruitertjes van P&P wel uitzonderingen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:07

pietsie schreef:
p&p werds nooit verhuist maar stond altijd op stal bij van baalen, dat was een van de voorwaarden als je hem leastte, net als daar lessen.
(ik denk wel te weten waarom)

Leaste ja, maar kopen?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:09

timilon schreef:
als ik het goed begrijp, heeft de fam.Fokker P&P,als zijnde SPORTpony, voor 160.000 euri's van de fam.Pasch gekocht.
daar P&P niet goed meer bleek, wilden de fam.Fokker de koop ongedaan maken,danwel de kosten op de fam.Pasch verhalen.
zit ik goed tot zover?
dan is het imo vrij logisch dat de fam.Fokker P&P niet WEER kopen, voor beduidend minder geld om er vervolgens niets aan te hebben.
en vanwege de geschillen tussen de fam.Fokker en de fam.Pasch staat P&P tijdelijk bij stal Korenbloem?

correct me if i'm wrong...

overigens ga ik wel weer met KiWiKo mee, en is het in en in triest dat de fam.Fokker danwel de familie's van de andere kindjes die op P&P's rug de wereld hebben mogen ontdekken, P&P de dupe laten worden van dit gevecht...

ik quote mezelf maar even...want er word veel gepraat over "geef hem een waardig eind, breng hem naar de slager", maar geld speelt hier een heel grote rol in imo, en daar word P&P dus de dupe van.
niet zozeer om het feit dat P&P zo nodig verkocht moet worden, maar vanwege de geschillen.

toch???

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:13

timilon schreef:
timilon schreef:
als ik het goed begrijp, heeft de fam.Fokker P&P,als zijnde SPORTpony, voor 160.000 euri's van de fam.Pasch gekocht.
daar P&P niet goed meer bleek, wilden de fam.Fokker de koop ongedaan maken,danwel de kosten op de fam.Pasch verhalen.
zit ik goed tot zover?
dan is het imo vrij logisch dat de fam.Fokker P&P niet WEER kopen, voor beduidend minder geld om er vervolgens niets aan te hebben.
en vanwege de geschillen tussen de fam.Fokker en de fam.Pasch staat P&P tijdelijk bij stal Korenbloem?

correct me if i'm wrong...

overigens ga ik wel weer met KiWiKo mee, en is het in en in triest dat de fam.Fokker danwel de familie's van de andere kindjes die op P&P's rug de wereld hebben mogen ontdekken, P&P de dupe laten worden van dit gevecht...

ik quote mezelf maar even...want er word veel gepraat over "geef hem een waardig eind, breng hem naar de slager", maar geld speelt hier een heel grote rol in imo, en daar word P&P dus de dupe van.
niet zozeer om het feit dat P&P zo nodig verkocht moet worden, maar vanwege de geschillen.

toch???

geld speelt hier een VEEL te grote rol!!!! en ik voor een vind dat schandalig voor twee vermogende families...............

SCHANDALIG!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:15

KiWiKo schreef:
geld speelt hier een VEEL te grote rol!!!! en ik voor een vind dat schandalig voor twee vermogende families...............

SCHANDALIG!!

Tjeutje Kim je zou toch zo langzamerhand moeten weten hoe geld werkt ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:16

Mindfields schreef:
themuisje schreef:
voor de ouders mischien niet. maar de meisjes die hem reden hebben écht wel een band met zo'n pony gekregen hoor! voor een kind werkt dit nu eenmaal anders ;)

Vooropgesteld dat ik de meisjes in deze kwestie niet persoonlijk ken, maar wel al een poosje meedraai in het wereldje en genoeg van dit soort rijkeluiskindjes heb meegemaakt, heb ik vaak genoeg gezien dat er juist helemaal geen liefde voor de pony bij kwam kijken, ook niet door de meiden zelf. Veelal zat er druk van de ouders achter, kinderen werden zowat gedwongen te trainen, zaten er met totaal onverschillige koppen op en zowel voor als na het rijden was er iemand anders om de pony op te zadelen/na te verzorgen.

Dus ik ben ietwat sceptisch over het segment amazones in die categorie, sorry.

Heb er teveel meegemaakt.

Maargoed misschien zijn alle ruitertjes van P&P wel uitzonderingen.

blijkbaar helaas niet Mindfields.............. anders was de pappa van een van die meisjes vast opgestaan om te zeggen dat die wel ging bieden.........

en geloof me bij een openbare verkoop, is de prijs echt, echt heel laag :) ze mogen blij zijn als ze de slachtwaarde krijgen........ ik hoop dat er nog wat mensen komen die uit emotie bieden, want het dier is ook echt niks meer waard dan dat..........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:17

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

SCHANDALIG!!

ja........... en ik kan er maar niet aan wennen.................. tis niet ikke zegmaar

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:17

sarabande schreef:

Ik weet ook hoe geld werkt, maar dat maakt niet dat ik er minder met mn hart in zit! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 22:17

Kim, maar in dit geval gaat het niet om zomaar een pony. Ik kan me de veiling rond Poetin nog herinneren (goed, die was er iets beter aan toe maar liep ook niet goed), en ook die ging niet voor een vriendenprijsje weg hoor.
Ik denk dat je je daar niet in moet vergissen.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:18

@ michael1104: over/tegen wie heb je het nu???

@ kiwiko: ben ik het helemaal met je eens...zeker omdat het om een dier(een wereldpony!) gaat waar zoveel mensen van hebben geprofiteerd.
ik vind persoonlijk ook dat deze pony een waardiger afscheid/pensioen had moeten krijgen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:18

Ach en zo zou het altijd met geld gaan!
vind het ook niet echt knap om op een pony te gaan zitten waar alle knopjes opzitten, maar dat is weer een ander verhaal!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:19

Ben bang als de familie Fokker hem zou willen kopen op de veiling ze weer een rechtzaak krijgen met de familie Pasch denk dat daar op de rechtbank vast iets over af gesproken is.
(wil niet zeggen dat ik ook vindt dat een van de oude amozones moeite er voor mag doen om de pony op een goeie plaats te krijgen waar die nog even lekker kan genieten van zijn oude dag(mits dit redelijk pijnvrij kan))

Groetjes genja

Bramasole

Die pony gaat niet weg voor een klein prijsje, we zullen woensdag horen hoeveel en wie hopelijk het gelukkige adresje mag bieden.

Anoniem

De dure mensen hebben geen weitje meer over, maar moet idd voor de liefhebber met veel geld in de achtertuin geparkeerd worden om voorts te pronken met die wereldberoemde dure pony. Maar als het mensen zijn met een dierenhart, is het die pony dubbel en dwars gegund.

Alleen siert het die 3 partijen die er in betrokken zijn niet...totaal niet....het grote geld gaat voor de ervaring die dit dier al die meiden heeft kunnen geven.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:20

@ ddw1190: van de amazones misschien niet knap, van P&P daarentegen veel meer!!!
dat hij met zoveel amazones zich telkens in het team wist te lopen etc, dat is gewoon heel bijzonder.
dat hij het zo lang heeft volgehouden ook, trouwens...:o

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:22

Gewoon voor weinig kopen en 10x laten klonen. Brengt ie genoeg op ;) (zie knipoog, grapje, etc)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:23

manic schreef:
Gewoon voor weinig kopen en 10x laten klonen. Brengt ie genoeg op ;) (zie knipoog, grapje, etc)

:)* Ik zie mogelijkheden

Ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:24

timilon schreef:
@ ddw1190: van de amazones misschien niet knap, van P&P daarentegen veel meer!!!
dat hij met zoveel amazones zich telkens in het team wist te lopen etc, dat is gewoon heel bijzonder.
dat hij het zo lang heeft volgehouden ook, trouwens...:o

dat vind ik ook hoor, maar heb het ook over de amazones!
ach hij zou toch wel weer gereden worden, want waarom zou je een dure pony kopen om er alleen na te kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 22:25

Zo'n pony moet je imo niet klonen.
Eeuwig zonde van zo'n dressuurfenomeen. Het wordt nooit een tweede Power.

Maar goed, ik ben het er wel mee eens dat het de familie Van Baalen zou sieren om nu als gebaar de pony te kopen en lekker op het land te zetten. Hopelijk komt er woensdag mooi nieuws :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:28

ik vind dat de van baalens gewoon hun poenlap moeten trekken........... ze hebben genoeg aan het dier verdiend.......

dat zijn de grondleggers van het dier zijn verdere verloop van zijn leven, hun hebben het dier gemaakt, hun hebben eraan verdiend....... hun zijn het dier zijn leven.........

laten hun het ook afmaken!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:30

KiWiKo schreef:
ik vind dat de van baalens gewoon hun poenlap moeten trekken........... ze hebben genoeg aan het dier verdiend.......

dat zijn de grondleggers van het dier zijn verdere verloop van zijn leven, hun hebben het dier gemaakt, hun hebben eraan verdiend....... hun zijn het dier zijn leven.........

laten hun het ook afmaken!

Dit dacht ik eigenlijk ook. Dat is toch het minste wat ze voor hem kunnen doen...

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:30

Wat dacht je overigens van dat verhaal van Inspekteur die inene stond te pronken op sporthorses.
Laatst bijgewerkt door ZzzeiN op 24-05-10 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

sametje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:31

Ik ken de fam fokker persoonlijk en het zijn super aardige mensen en zorgen echt super goed voor de pony`s inclusief power! De pony`s hadden niks te klagen daaro. Maar toch. En Rachell was helemaal verliefd op de bananen gek:P. Ik denk wel dat die pony een super goed plekje gaat krijgen dat heeft die pony wel verdient. Enja dat ze hem niet terug nemen dat moet ieder voor zich weten het kost toch geld om een pony te onderhouden en als je eenmaal verder in de sport wil moet je toch keuzes gaan maken. Maar het is die pony gegunt om een super plekje te krijgen en dat gaat hem wel lukken hoor! En als je om een paardje geeft maakt geld niks uit. Iedereen denkt dat het leven altijd om geld draait. Nu is dat ook wel bij vele mensen maarja. Hope dat het goed komt. Die pony verdient dat gewoon! :D