Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tallie1979 schreef:Blue_Eyes schreef:Tallie, het gebeurt niet vaak, maar ik voel 200% met je mee, ik werd hier ook zo WOEST om!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wil gewoon niet weten hoeveel pijn dat arme dier heeft gehad ( of nog steeds heeft ) Hetgene waar mijn bloed echt van gaat koken is de nonchalante, niks uitvretende, ongeintresseerde houding van die lui die erbij staan kijken..
"Oh, goh, dat peerd trekt net zijn poot open en hij bloed.. Wat vervelend!!"
Als ik erbij had gestaan hadden ze inderdaad de politie kunnen bellen, ik denk dat ik als een wilde was gaan schoppen daar..
jes_sira schreef:Stelletje idioten, staan gewoon met de handen in de zij te kijken en gaan het dier niet eens helpen. Zelfs niet als ie ondertussen zelf is gaan staan en aan het leegbloeden is.
Als ik ooit die randdebielen van de AID bij mijn pony in de buurt zie, breek ik alle botten in hun lijf!!!!
Niet dat het nodig is om bij mij langs te komen, maar zoals ik begrepen heb, hoeven paarden er niet slecht aan toe te zijn om in beslag genomen te worden. Die van mij is een oudje, en ze zal er de aankomende jaren niet mooier op worden.
Maar ja, onwetende mensen vinden zo'n dier verwaarloosd he en gaan dan bellen. (ik niet zelf meegemaakt hoor!!)
Dierenbeschermers zijn nodig, maar deze mongolen zijn in mijn ogen geen dierenbeschermers.
Eerder dierenmishandelaren.
Dus bij deze is de AID gewaarschuwd!
jes_sira schreef:Stelletje idioten, staan gewoon met de handen in de zij te kijken en gaan het dier niet eens helpen. Zelfs niet als ie ondertussen zelf is gaan staan en aan het leegbloeden is.
Als ik ooit die randdebielen van de AID bij mijn pony in de buurt zie, breek ik alle botten in hun lijf!!!!
Niet dat het nodig is om bij mij langs te komen, maar zoals ik begrepen heb, hoeven paarden er niet slecht aan toe te zijn om in beslag genomen te worden. Die van mij is een oudje, en ze zal er de aankomende jaren niet mooier op worden.
Maar ja, onwetende mensen vinden zo'n dier verwaarloosd he en gaan dan bellen. (ik niet zelf meegemaakt hoor!!)
Dierenbeschermers zijn nodig, maar deze mongolen zijn in mijn ogen geen dierenbeschermers.
Eerder dierenmishandelaren.
Dus bij deze is de AID gewaarschuwd!
Citaat:Dus wel laten een paard in het hek hangen, vervolgens laten we hem lopen met een slagaderlijke bloeding? Omdat men te belazerd is om een fatsoenlijke afscheiding neer te zetten, want wie weet zijn de paarden niet vaak in handen? Nou, inmiddels is het gewonde paard wel in handen, ik begreep eerder in dit topic dat het dier in de kliniek staat voor waarschijnlijk de eerstvolgende maand. Vraag me af wie dat gaat betalen.. Gokje: Niet de AID die dit heeft veroorzaakt..
randie schreef:Citaat:Dus wel laten een paard in het hek hangen, vervolgens laten we hem lopen met een slagaderlijke bloeding? Omdat men te belazerd is om een fatsoenlijke afscheiding neer te zetten, want wie weet zijn de paarden niet vaak in handen? Nou, inmiddels is het gewonde paard wel in handen, ik begreep eerder in dit topic dat het dier in de kliniek staat voor waarschijnlijk de eerstvolgende maand. Vraag me af wie dat gaat betalen.. Gokje: Niet de AID die dit heeft veroorzaakt..
een slagaderlijkebloeding is dit echt niet, dan SPUIT het eruit en naar mijn weten loopt er daar geen slagader..
die fatsoenlijke afscheiding stond er al niet voor dat de AID verscheen...!
randie schreef:Citaat:Dus wel laten een paard in het hek hangen, vervolgens laten we hem lopen met een slagaderlijke bloeding? Omdat men te belazerd is om een fatsoenlijke afscheiding neer te zetten, want wie weet zijn de paarden niet vaak in handen? Nou, inmiddels is het gewonde paard wel in handen, ik begreep eerder in dit topic dat het dier in de kliniek staat voor waarschijnlijk de eerstvolgende maand. Vraag me af wie dat gaat betalen.. Gokje: Niet de AID die dit heeft veroorzaakt..
een slagaderlijkebloeding is dit echt niet, dan SPUIT het eruit en naar mijn weten loopt er daar geen slagader..
die fatsoenlijke afscheiding stond er al niet voor dat de AID verscheen...!
slimmerik schreef:timilon schreef:@ daantjuhh: lees het stuk van perrokai even door...
nu ik dit gelezen heb, krijg ik echt koude rillingen.
met deze informatie erbij word me steeds duidelijker hoe het allemaal in z'n werk is gegaan, en dat is werkelijk een grof schandaal!
nogmaals, we spreken hier over enters en twenters, paarden die volop in de groei zijn.
nu blijkt dat deze paarden geen schuilgelegenheid hadden, door toedoen van de gemeente!
de paarden zijn dus aan het groeien, verharen en moeten zich warm houden.
ik vind dat ze er in die omstandigheden echt niet slecht uit zien.
echter, we kunnen hier lang of kort discussieren of de paarden al dan niet te mager zijn, feit is dat zowel de gemeente ALS de AID enorm hebben gefaalt.
en dat de paardjes het straks een stuk beter krijgen???ik denk het niet, omdat ik denk dat de rechter de paarden terug geeft aan de fokker/opfokker mits de gemeente mee werkt.
ongelooflijke zaak dit, ik mag hopen dat er nog een flinke staart komt.
Hoezo is het de schuld van de gemeente dat er geen schuilgelegenheid is? Kan heel goed zijn dat fokker onmogelijke bouwwerken wil bouwen op onmogelijke plaatsen.
Eigenaar geeft aan dat de meeste jonge paarden zijn. Dus absoluut niet allemaal. En of dat de AID is die daar aan het laden is? Dacht dat het meestal een transportbedrijf is die dat doet in opdracht van de AID. Verders vind ik de paarden er gewoon schandalig uitzien.
vur schreef:Is dit een bedreiging? Dit hoort volgens mij niet op bokt thuis. Misschien toch handiger om je op een andere manier uit te drukken.
liedje89 schreef:ik zie trouwens geen 20 paarden geladen worden. Ik die er maar 4a5 tegelijk geladen worden? Misschien zijn er wel meerdere vrachtwagens? hoewel het los in de vrachtwagen zetten niet ideaal is natuurlijk maar als ze niet halster mak zijn kan je ze toch ook niet vast zetten? (je kan trouwens niet zien of er afscheidingen in de vrachtwagen zijn)
timilon schreef:geloof mij, die 20 paarden worden allemaal in 1 vrachwagen geladen hoor.de vrachtwagen is vrij groot, maar 20 paarden....
we hebben maar heel korte filmpjes gezien, we weten niet hoeveel paarden er al in de wagen stonden en hoeveel er nog bijgeladen werden.
het gewonde paard was mak genoeg om aangeraakt te worden(eind van het filmpje), dus hadden ze hem heus wel een touw om zijn nek kunnen doen toen ie nog in de sluis stond, zodat hij niet meer rond zou struinen.
@ osiris21: als je even het hele topic leest, kun je zien dat de gemeente ook heeft gefaald mbt vergunningen etc.