Paard raakt gewond tijdens inbeslagname van de AID

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:20

Ja, klopt Lovely :) Ik heb het ook gezien :)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:21

Tallie1979 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Tallie, het gebeurt niet vaak, maar ik voel 200% met je mee, ik werd hier ook zo WOEST om! -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

Ik wil gewoon niet weten hoeveel pijn dat arme dier heeft gehad ( of nog steeds heeft ) Hetgene waar mijn bloed echt van gaat koken is de nonchalante, niks uitvretende, ongeintresseerde houding van die lui die erbij staan kijken..

"Oh, goh, dat peerd trekt net zijn poot open en hij bloed.. Wat vervelend!!"

Als ik erbij had gestaan hadden ze inderdaad de politie kunnen bellen, ik denk dat ik als een wilde was gaan schoppen daar.. -:(-

Ik ben bang dat dat onderste ook voor mij geldt.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:22

die jas koop je gewoon online of op de open deur dag ..
dat oogt mooi :+

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:24

jes_sira schreef:
Stelletje idioten, staan gewoon met de handen in de zij te kijken en gaan het dier niet eens helpen. Zelfs niet als ie ondertussen zelf is gaan staan en aan het leegbloeden is.

Als ik ooit die randdebielen van de AID bij mijn pony in de buurt zie, breek ik alle botten in hun lijf!!!!
Niet dat het nodig is om bij mij langs te komen, maar zoals ik begrepen heb, hoeven paarden er niet slecht aan toe te zijn om in beslag genomen te worden. Die van mij is een oudje, en ze zal er de aankomende jaren niet mooier op worden.
Maar ja, onwetende mensen vinden zo'n dier verwaarloosd he en gaan dan bellen. (ik niet zelf meegemaakt hoor!!)

Dierenbeschermers zijn nodig, maar deze mongolen zijn in mijn ogen geen dierenbeschermers.
Eerder dierenmishandelaren.

Dus bij deze is de AID gewaarschuwd!

En zelfs op het gebied van een oudje heb ik al negatieve ervaring, het was dan wel niet de AID maar de DB.
Ik vind het overigens helemaal niet erg dat ze ter controle even langskomen,maar in mijn geval werd er direct van alles verweten.

Mijn oudje (nu 33) had anderhalf jaar terug (vlak voor de winter) een ontsteking opgelopen aan haar kaak (waarschijnlijk door kiezen die begonnen uit te vallen, uiteraard is hier een tandarts en DA bij geweest en stond ze op recept (antibiotica) maar omdat mevrouw slecht kon eten (hooi,biks) en alleen slobber weg kreeg viel zij ontzettend af, dit in combi met ouderdom kwam haar qua uiterlijk (natuurlijk ook lichamelijk) niet ten goede.
Ze stond keurig met deken op (was dan ook niets te zien) maar ik wandel elke dag met haar en doe dan haar deken af, buurtbewoners merkte haar op en trokken aan de bel bij DB.
Afijn die staan voor de deur, beschuldigen mij van verwaarlozing terwijl het verhaal hun niet bekend was, na de nodige verwijten laat ik de (net ontvangen) DA rekening zien. In hun ogen niet voldoende!!! meegenomen naar mijn paarden en laten zien wat er aan de hand is, na grondige inspectie op water,voer,stalling etc werden zij iets aardiger, bij het zien van mijn goed uitziende 2 andere paarden kreeg ik pas excuses.

Nogmaals....terecht dat ze langs kwamen maar zeer onterecht wat ik naar mijn hoofd geslingerd kreeg.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:24

besita schreef:
die jas koop je gewoon online of op de open deur dag ..
dat oogt mooi :+

Dat vermoedde ik al maar is niet echt goede reclame.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:26

jes_sira schreef:
Stelletje idioten, staan gewoon met de handen in de zij te kijken en gaan het dier niet eens helpen. Zelfs niet als ie ondertussen zelf is gaan staan en aan het leegbloeden is.

Als ik ooit die randdebielen van de AID bij mijn pony in de buurt zie, breek ik alle botten in hun lijf!!!!
Niet dat het nodig is om bij mij langs te komen, maar zoals ik begrepen heb, hoeven paarden er niet slecht aan toe te zijn om in beslag genomen te worden. Die van mij is een oudje, en ze zal er de aankomende jaren niet mooier op worden.
Maar ja, onwetende mensen vinden zo'n dier verwaarloosd he en gaan dan bellen. (ik niet zelf meegemaakt hoor!!)

Dierenbeschermers zijn nodig, maar deze mongolen zijn in mijn ogen geen dierenbeschermers.
Eerder dierenmishandelaren.

Dus bij deze is de AID gewaarschuwd!

Is dit een bedreiging? Dit hoort volgens mij niet op bokt thuis. Misschien toch handiger om je op een andere manier uit te drukken. ;(

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:30

Citaat:
Dus wel laten een paard in het hek hangen, vervolgens laten we hem lopen met een slagaderlijke bloeding? Omdat men te belazerd is om een fatsoenlijke afscheiding neer te zetten, want wie weet zijn de paarden niet vaak in handen? Nou, inmiddels is het gewonde paard wel in handen, ik begreep eerder in dit topic dat het dier in de kliniek staat voor waarschijnlijk de eerstvolgende maand. Vraag me af wie dat gaat betalen.. Gokje: Niet de AID die dit heeft veroorzaakt..

een slagaderlijkebloeding is dit echt niet, dan SPUIT het eruit en naar mijn weten loopt er daar geen slagader..
die fatsoenlijke afscheiding stond er al niet voor dat de AID verscheen...!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:34

randie schreef:
Citaat:
Dus wel laten een paard in het hek hangen, vervolgens laten we hem lopen met een slagaderlijke bloeding? Omdat men te belazerd is om een fatsoenlijke afscheiding neer te zetten, want wie weet zijn de paarden niet vaak in handen? Nou, inmiddels is het gewonde paard wel in handen, ik begreep eerder in dit topic dat het dier in de kliniek staat voor waarschijnlijk de eerstvolgende maand. Vraag me af wie dat gaat betalen.. Gokje: Niet de AID die dit heeft veroorzaakt..

een slagaderlijkebloeding is dit echt niet, dan SPUIT het eruit en naar mijn weten loopt er daar geen slagader..

Dus dan is het gerechtvaardigd dat er zo met een dier omgegaan word?

Het paard scheelde op een doffe vacht en een schraal lijf niks.. Nu staat het dier met een kapot been op de kliniek.. Omdat de AID geen fatsoenlijke hekken gebruikt voor het in de varkenskar jagen van 20 paarden..

De eigenaar van de dieren verdient ook absoluut geen schoonheidsprijs hoor, bij het zien van het filmpje vind ik toch ook dat de dieren echt te mager zijn. Maar om op deze manier 20 paarden in te gaan nemen? :?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:34

randie schreef:
Citaat:

Slagaderlijke bloeding spuit niet altijd. Het bloed wat uit deze wond komt is zo helder dat het echt niet zomaar een bloeding is.

En wat betreft de afscheiding, hoe weet jij of dier er al stond?

Tallie1979

Re: Paard raakt gewond tijdens inbeslagname van de AID

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:35

Ik heb overigens ook al eens een slagaderlijke bloeding uit de neus van een paard gezien, dit spoot er ook niet uit, maar kwam er, net als bij dit dier, toch met een bloedgang uitzetten..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:40

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:42

slimmerik schreef:
timilon schreef:
@ daantjuhh: lees het stuk van perrokai even door...

nu ik dit gelezen heb, krijg ik echt koude rillingen.
met deze informatie erbij word me steeds duidelijker hoe het allemaal in z'n werk is gegaan, en dat is werkelijk een grof schandaal!
nogmaals, we spreken hier over enters en twenters, paarden die volop in de groei zijn.
nu blijkt dat deze paarden geen schuilgelegenheid hadden, door toedoen van de gemeente!
de paarden zijn dus aan het groeien, verharen en moeten zich warm houden.
ik vind dat ze er in die omstandigheden echt niet slecht uit zien.
echter, we kunnen hier lang of kort discussieren of de paarden al dan niet te mager zijn, feit is dat zowel de gemeente ALS de AID enorm hebben gefaalt.
en dat de paardjes het straks een stuk beter krijgen???ik denk het niet, omdat ik denk dat de rechter de paarden terug geeft aan de fokker/opfokker mits de gemeente mee werkt.
ongelooflijke zaak dit, ik mag hopen dat er nog een flinke staart komt.

Hoezo is het de schuld van de gemeente dat er geen schuilgelegenheid is? Kan heel goed zijn dat fokker onmogelijke bouwwerken wil bouwen op onmogelijke plaatsen.

Eigenaar geeft aan dat de meeste jonge paarden zijn. Dus absoluut niet allemaal. En of dat de AID is die daar aan het laden is? Dacht dat het meestal een transportbedrijf is die dat doet in opdracht van de AID. Verders vind ik de paarden er gewoon schandalig uitzien.

als je door een gemeente een andere plek krijgt aangeboden om daar je bedrijf verder te leiden, horen imo alle papieren al klaar te zijn.
de gemeente had kunnen weten hoeveel gebouwen er moeten komen voor het aantal paarden,en daar een vergunning voor af moeten geven voordat het bedrijf op dat terrein zou beginnen.

tevens had de AID het hele project moeten begeleiden, en niet nutteloos toe staan kijken terwijl de chauffeurs? de paarden inladen.
een ongeluk zit in een klein hoekje, maar je bent verdorrie met jonge,onervaren paarden bezig en zo'n wond als dit dier heeft opgelopen had voorkomen kunnen worden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:09

Als de AID MOET begeleiden moet de eigenaar wél willen!
Als ik het filmpje zie loopt er inderdaad minimaal één met een dikke/ontstoken anus en zijn de andere paarden echt wel mager.
Trouwens dat gebér vanaf de kant doet die beesten ook geen goed.
Als die jaarlingen niet of nauwelijks in de hand komen zijn ze door deze mannen niet echt te vangen of met gevaar voor eigen leven dus lijkt deze manier me wel logisch.
Alleen inderdaad erg sneu voor dat paardje dat viel en klem komt onder het hek.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:12

vur schreef:
Is dit een bedreiging? Dit hoort volgens mij niet op bokt thuis. Misschien toch handiger om je op een andere manier uit te drukken. ;(

Vindt je dat heel raar? Na al die berichten hoe de AID handelt, en dit filmpje.
Heb zitten janken van medelijden met het dier en ja ook van woede.

Dus ja, als ze aan die van mij komen hebben ze een probleem. Sorry dat ik wel een dierenliefhebber ben en misselijk wordt hiervan.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:12

nee, als de AID beslag komt leggen, MOETEN zij ervoor zorgen dat de paarden op een veilige manier geladen worden.
hier heeft de eigenaar niets over te zeggen.
wat betreft het laden zelf, ze hadden absoluut veilger materiaal kunnen kiezen EN nadenken hoe ze het precies gingen aanpakken.
met 3 a 4 paarden in zo'n sluis is niet handig.
de "rel" in dit topic gaat voornamelijk over het gevallen en gewonde paard, ze hadden het dier niet zo terug mogen laten lopen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:18

he ja laten we een topic maken om de AID zwart te maken. Dat heeft toch geen enkele nut? Wie zo hard roept dat het allemaal zo verschrikkelijk zielug is, waarom zetten die het niet om in daden ipv alleen maar af geven op mensen die hun werk proberen te doen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:24

Inderdaad wel sneu dat er niet zoveel verstand van zaken lijkt te zijn bij de AID. Maar ik vraag me trouwens ook een beetje af of het bespringen van het paard op het moment dat hij vast lag wel zo slim zou zijn. Immers zou het best een niet hand mak paard kunnen zijn en als het dier aan de onder kant van het hek vast zat en eens flink in het rond zou gaan trappen was zijn been waarschijnlijk nog kapotter geweest dan doordat hij nu met enig beleid opstond. (Neemt niet weg dat het een ongeschikt hek was en dat men beter iets anders mee had kunnen nemen maar je weet niet wat daar al stond en wat daar mogelijk was natuurlijk)

Een slag aderlijke bloeding spuit wel (of het moet een verdomt klein arteriëtje zijn). Een slag aderlijke bloeding bij de neus is ook niet direct vanuit de ader toch, logisch dat het dan al wat gelijkmatiger is. Een paard heeft trouwens iets van 40 liter bloed, zo snel is die niet leeg hoor.

Ik heb trouwens ook wel eens verhalen gehoord over de AID die schotse hooglanders oid moesten schieten. Maar dat dan direct door de schedel probeerde te doen. Toen zijn ze daar geloof weggejaagd dor de boswachters en die hebben maar zelf geschoten. Was geloof ik in verband met ruimingen met MKZ of zo. Zal even kijken of ik het kan vinden. Dat soort dingen geven wel aan dat het opleidingsniveau (igg voor de praktijk) nogal laag is bij de AID.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 21-05-10 15:35, in het totaal 2 keer bewerkt

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:28

RamboBink Nieuw bericht Geplaatst: 18-05-10 13:32
Hier dit komt uit een ander topic, ze zijn dus wel degelijk goed verwaarloosd

GEWELDIG NIEUWS!

deze man woont vrijwel achter mij!

het is/was hartverscheurend om erlangs te rijden!

Stonden inderdaad ongeveer 20 paarden bij elkaar in een kleine buitenbak/paddock en zagen er niet ál te fris uit.

Sommige waren redelijk mager en ze hadden geen mogelijkheid om te schuilen als het slecht weer was.

Ik ga er zo even langsrijden kijken of het wel echt gebeurd is.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:42

of het verwaarlozing is kan ik niet inschatten vanaf de beelden.

wat wel duidelijk is dat je op zo'n manier geen 20 paarden laad.
je kunt toch geen 20 paarden los in een vrachtwagen laden! nu gaat het fout tijdens het laden, maar anders was het waarschijnlijk wel fout gegaan tijdens transport.

ze mogen wel eens goed naar zichzelf kijken voordat ze andere aanspreken op hun gedrag.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:44

ik zie trouwens geen 20 paarden geladen worden. Ik die er maar 4a5 tegelijk geladen worden? Misschien zijn er wel meerdere vrachtwagens? hoewel het los in de vrachtwagen zetten niet ideaal is natuurlijk maar als ze niet halster mak zijn kan je ze toch ook niet vast zetten? (je kan trouwens niet zien of er afscheidingen in de vrachtwagen zijn)

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:47

Iedereen lijkt zich drukker te maken om hor de AID gehandeld heeft!!
Die paarden worden niet zomaar in beslag genomen,
Of is de reden waarom dat gebeurt niet zielig.!!
Moet er dan eerst bloed te zien voordat het zielig is.
Een paard wat niet na behoren verzorgd en gevoed word en dit op langer termijn,
Dat vind ik zielig.
Ze zijn toch niets gewaarschuwd,
Iedereen weet dat in Nederland niet zomaar beslag word gelegd op dieren.
En daarbij komt: Wie zegt dat deze paarden halstermak waren.
Wie weet hadden ze dit allang geprobeerd.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:49

liedje89 schreef:
ik zie trouwens geen 20 paarden geladen worden. Ik die er maar 4a5 tegelijk geladen worden? Misschien zijn er wel meerdere vrachtwagens? hoewel het los in de vrachtwagen zetten niet ideaal is natuurlijk maar als ze niet halster mak zijn kan je ze toch ook niet vast zetten? (je kan trouwens niet zien of er afscheidingen in de vrachtwagen zijn)

ik zou ook niet graag 5 paarden los in een vrachtwagen zetten.
je maakt mij niet wijs dat ze schotten gebruiken want ik het begin van het filmpje zie je een stuk of 4/5 paarden tegelijk naar de vrachtwagen rennen. daar gaat echt niemand tussen lopen om een schot dicht te doen.

feit blijft dat je beter kunt voorkomen dat de aid je paarden op moet komen laden.
maar als ze het moeten doen, dan kan dit wel wat netter.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:50

geloof mij, die 20 paarden worden allemaal in 1 vrachwagen geladen hoor.de vrachtwagen is vrij groot, maar 20 paarden....
we hebben maar heel korte filmpjes gezien, we weten niet hoeveel paarden er al in de wagen stonden en hoeveel er nog bijgeladen werden.
het gewonde paard was mak genoeg om aangeraakt te worden(eind van het filmpje), dus hadden ze hem heus wel een touw om zijn nek kunnen doen toen ie nog in de sluis stond, zodat hij niet meer rond zou struinen.

@ osiris21: als je even het hele topic leest, kun je zien dat de gemeente ook heeft gefaald mbt vergunningen etc.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:00

timilon schreef:
geloof mij, die 20 paarden worden allemaal in 1 vrachwagen geladen hoor.de vrachtwagen is vrij groot, maar 20 paarden....
we hebben maar heel korte filmpjes gezien, we weten niet hoeveel paarden er al in de wagen stonden en hoeveel er nog bijgeladen werden.
het gewonde paard was mak genoeg om aangeraakt te worden(eind van het filmpje), dus hadden ze hem heus wel een touw om zijn nek kunnen doen toen ie nog in de sluis stond, zodat hij niet meer rond zou struinen.

@ osiris21: als je even het hele topic leest, kun je zien dat de gemeente ook heeft gefaald mbt vergunningen etc.

Als je dieren los zet kan je ze beter dicht opelkaar zetten veel minder kans op val of vecht partijen als daar gewoon de ruimte niet voor is :Y) . (kijk je hebt natuurlijk dicht en dicht maar als je ze teveel ruimte geeft neem je ook een risico :\ ). Hoe weet je dat trouwens dat ze daar met zijn 20tige op gaan? want als ik zie dat er dus op de foto op deze pagina en de filmjes aan het begin er een heel andere siuatie is hebben ze dus op twee afzonderlijke gelegenheden geladen? dan zouden er dus geen 20 paarden per vrachtwagen zijn maar een stuk of 10)

Paard kan best mak genoeg geweest zijn maar wie zegt dat de AID medewerkers die informatie hadden gekregen van de fokker?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:04

Citaat:
Iedereen weet dat in Nederland niet zomaar beslag word gelegd op dieren.

Laat me niet lachen zeg alsjeblieft.