AID neemt paarden in beslag in Tilburg *update filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Likemaaike

Re: AID neemt paarden in beslag in Tilburg *update filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:11

Paarden zijn misschien sommige wat te schraal maar om ze meteen in beslag te nemen wat een onzin. Het kan idd komen door een strenge winter, en als ze niet voor de camera durven te komen dat is wel erg zwak van de AID

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:09

WWisecracker schreef:
Pashon schreef:
ik heb al meerdere malen gezegt dat ik het probleem niet zie bij deze paarden, de paarden zijn redelijk in het vlees oke zijn niet dik maar dat is ook niet nodig de vachten glimmen goed en een paard dat niet goed verzorgt word glimt simpelweg niet. paarden zitten kort in de vacht wat te zien is op het filmpje.
het kan altijd beter of slechter, maar nogmaals ik vind het onnodig om deze paarden in beslag te nemne.

Oke dus het is oke dat de paarden niet droog kunnen liggen?
Het is dus oke dat ze onregelmatig gevoerd worden (paarden dienen de hele dag door te kunnen eten ivm het darmstelsel van het paard e.d.).?
Het is dus oke dat 19 paarden in een kleine paddock staan?
Het is dus oke dat ze niet gehele dagen over water beschikken?

Ach ja wat maakt het uit....
Ze zien er toch nog best redelijk uit.... :Z

Wil je mij geen woorden in de mond gaan leggen, wat jij hier zegt heb ik nooit beweerd noch gezegt!

Nogmaals jullie maken allemaal speculatie's en jullie hebben geen harde feiten om aan te tonen dat die dieren daat 24/7 in staan gezien hun uiterlijke verzorging in het filmpje ga ik er niet vanuit dat dit het geval is.
zoals al jou argumenten je hebt geen bewijs of feiten, enkel speculatie's

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:22

KiWiKo schreef:
dan heb jij het leuk voor elkaar :) andere mensen in andere gebieden met andere grond zullen dat nooit voor elkaar krijgen om de paarden in de wintermaanden ook op het land te hebben :)

en dan gaan ze inderdaad een paddock in....... zolang er onbeperkt hooi ligt is dat geen probleem!!

en ik denk dat er in elk koppel wel een of twee schrale dieren lopen........ dat is heel normaal!

juist !!
Bij ons gaan eind november tot half april ook alle weiden op slot ..het is niet anders maar we hebben hier gewoon hele natte grond en het kan gewoon niet dat ze erop lopen want dan krijg je paarden tot aan de kogels in de modder ..dus ze gaan in de bak ..in groepjes ..4 tot 6 uur , bij mooi weer langer , bij vorst ( en dat hebben we veel gehad deze winter ..kunnen ze wel lekker uithollen in de weiden . In april zijn de mijne dan ook eerder schraal als je ze zo in de bak ziet staan want ze verharen stilaan en zien er dan wat dof uit .Dit jaar konden ze de 3 de week van april al in het volle gras ..en dan zie je op een weekje tijd niets meer van de schraalheid en dofheid ..

Aid had ze mischien allemaal een keer goed kunnen laten ontwormen en bloedcontroleren ipv in beslag te nemen ..denk dat er ergere gevallen zijn dan deze ..

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:39

Moeilijk een oordeel te geven aangezien alle feiten niet bekend zijn.......
Ik neem aan dat de AID niet zomaar paarden in beslag neemt.
Ik wacht liever met een mening totdat er meer feiten boven water komen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:16

zolang er teveel geld verdiend kan worden in de paardensector en het niet aan banden wordt gelegd, zullen dit soort problemen alleen maar erger worden en steeds vaker voorkomen.
ik hoop voor de dieren dat ze niet meer terug gaan naar de handelaar.
maar als het onterecht is dan is het sneu voor de man, en is de kans groot dat zijn bedrijf naar de knoppen
geholpen wordt.
dus ik ben benieuwd wat de uitslag zal zijn.

hoempa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:24

Ik heb gezien dat die paarden iederedag verzorging kregen er zijn ook foto`s van het laden.wel eens gehoord van AID die dieren mishandelen .Hier het bewijs soms is het terecht dat ze dieren in beslag nemen ,maar in dit geval niet volgens twee dieren artsen die gespecializeert zijn in paarden. zie foto`s als het bewijs. de eigenaar mocht niets doen hij kon alleen maar toekijken naar het leed van zijn dieren. Er stond ook iemand te filmen. Terwijl twee dieren artsen in de ochtend de dieren gezond verklaarde. kijk op de site van het brabands dagblad.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:38

Fijn dat je er even een extra account voor aangemaakt hebt! Zo te horen ben je de enige in de buurt daar die er zo over denkt.

De rechtspraak zal het uitwijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 02:16

hoempa schreef:
Ik heb gezien dat die paarden iederedag verzorging kregen er zijn ook foto`s van het laden.wel eens gehoord van AID die dieren mishandelen .Hier het bewijs soms is het terecht dat ze dieren in beslag nemen ,maar in dit geval niet volgens twee dieren artsen die gespecializeert zijn in paarden. zie foto`s als het bewijs. de eigenaar mocht niets doen hij kon alleen maar toekijken naar het leed van zijn dieren. Er stond ook iemand te filmen. Terwijl twee dieren artsen in de ochtend de dieren gezond verklaarde. kijk op de site van het brabands dagblad.

ik zie nu echt geen mishandeling op die foto van het brabants dagblad hoor :S gewoon iemand die een paard de vrachtwagen wijst. Die houdt gewoon het halster vast. ik wil die foto's waar jij het over hebt wel eens zien dan.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:22

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 07:37

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:21

Dat niet... maar veel vertrouwen heb ik er ook niet in, eerlijk gezegd. Heb zelden meegemaakt dat eigenaar dieren uiteindelijk weer terug krijgt. Knap frustrerend voor de AID lijkt me. En daarom kan ik me voorstellen dat er hier meer aan de hand is geweest.

Hoop ècht dat de paarden goed terecht komen uiteindelijk. Want die waren de dupe en die zijn de dupe.....

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:34

hoempa schreef:

Jahoor... de dieren stonden daar in een waar paradijs zeker.

Alleen jammer dat het eten, drinken en loopruimte ontbrak. Maar ach... waar hebben we het over?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:38

Abeltje77 schreef:
Alleen jammer dat het eten, drinken en loopruimte ontbrak. Maar ach... waar hebben we het over?

Is dat bewezen dan?
De AID heeft nog geen uitspraken gedaan wat de verwaarlozing inhield.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:13

Ik kan het hier even niet meer volgen.
Gaan we nu op de toer dat de AID dieren mishandeld!!!
Kom op mensen, typisch nederlands!
Als ze komen is het in 9 van de 10 gevallen te laat, als ze niet komen is het ook niet goed maar als ze dan ergens een keer op tijd komen zijn ze helemaal verkeerd bezig???

Ben helemaal niet flauw met paarden, bij ons achter staan in de winter een kudde van zo's 30 drachtige merries die beschikken over 2-3 HA (afgemaaide maisstoppels) Deze dieren hebben beschutting, volop voer en drinken.

En de paarden stonden 24/7 buiten wat voor bewijs willen jullie hebben een foto, of dat de eigenaar hier verklaard dat ze 24/7 buitenstaan en af en toe gevoerd worden.
Dat zal hij echt niet doen, nee hij verteld dat er voor 100.000euro sportpaarden loopt en dat ze goed verzorgd worden.
Mensen die er kort bij wonen en/of zelfs er op kijken als ze in hun huiskamer zitten zijn absoluut niet geloofwaardig die blazen de zaak op en zullen er zeker geen verstand van hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:14

hoe wil je dit dan noemen Vonnie??

ik zal je vertellen dat als je op zo een manier paarden laad op een veemarkt, je echt ernstige boetes krijgt!!

loetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:23

loetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:24

Ik vind de paarden er niet oke bij staan maar dit filmpje is ook alles behalve oke...

En wie zijn er weer de dupe....

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:26

sorry maar dta filmpje vind ik ook alles behalve normaal .
Arm paard .
Is dat de manier om paarden op een vrachtwagen te zetten .
ze jagen ze er gewoon op sorry maar afschuwelijk :(

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:40

:oo zijn dit mensen met verstand van zaken?????????????????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:41

Dat filmpje, echt afschuwlijk!.. :(

btw, de paarden hebben het nu goed... ;)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:43

Oohh jeetje, dat paard :oo
Schrok toch wel heel erg bij het zien van het filmpje, wat een bloed!
En die mannen staan erbij en kijken er naar :+

Of de paarden wel of niet verwaarloosd zijn, geen idee.
Schrikbarend dun vind ik ze er niet uitzien, schrammetjes hier en daar, maar dat is vrij normaal met een grote kudde.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:46

jeetje mina en dat strijd tegen het dierenleed in nederland :n
te triest voor woorden en er vervolgens ook nog geen da bij halen. nouja de eigenaren althans wel.

de paarden op het filmpje zijn inderdaad wat schraal, maar staan er verder netjes bij qua verzorging. dat het beter kan lijkt me duidelijk maar vind het geen rede tot in beslag name.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:49

Jonge paarden zijn vrijwel altijd schaal, met schrammen en lange haren als ze in een grote groep lopen..snap nog steeds niet waarom ze weg moeten..zal wel aan mij liggen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:23