Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blue_kim

Re: Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:45

goh maar als dit in samenwerking met de politie is gedaan, zoals jij zegt, waarom is dit dan nergens vermeld? waarom wordt er dan in de media over diefstal gesproken. als dit een inbeslagnemings actie van de politie was geweest, was dit gewoon overdag gebeurt en was quirina daar gewoon van op de hoogte gesteld.
en ik denk ook niet dat de politie dan de zadels zou meenemen... of toch...?? om op hun eigen paarden te gebruiken....
kom op zeg... blijft gewoon diefstal...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 12:10

phormicola schreef:
Hmm, grappig dat heel bokt valt over Penny meisjes die paardjes sielugh vinden en ze willen redden, en als er dan zo'n Penny actie wordt uitgevoerd is het allemaal ineens wel ok? De paarden stonden er echt niet ZO hopeloos bij, vind dit een echte Penny actie, sorry hoor.

Waar lees jij dat dit door heel bokt wordt goedgekeurd? :?
Ik zie meer afkeurende reacties dan goedkeurende hoor.

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:26

geerke schreef:
grappig dat de meeste paardenliefhebbers hier toch liever hebben dat de paarden het slechter hebbe dan beter nu....niet volgens de wet....ja,ja....het is ook niet volgens de wet om je dieren niet te verzorgen...net zo erg dus.
Leg mij het verschil maar eens uit....tussen nalatige verzorging en dieren ergens weghalen en zorgen dat ze het beter krijgen.

Wet of geen wet...ik weet wel waar ik voor kies hoor...

Inderdaad grappig, er is namelijk geen verschil, beiden zijn strafbaar.
Nalatige verzorging is strafbaar, daar kan een rechter zich over buigen als dat het geval is.
Dieren ergens weghalen zonder toestemming van de eigenaar " genaamd diefstal ", is ook strafbaar.

Het punt, net zo erg of niet, doet niet terzake, het zou een mooie boel worden, als het ene wordt toegstaan, omdat het minder erg is dan het andere.
Daar hebben we juist ons rechts-systeem voor, om daar over te oordelen en veroordelen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:29

Tuurlijk is het strafbaar om dieren te stelen en andere spullen.
Maar ik snap niet dat er niet eerder is ingegrepen door de rechter als ze echt er zo slecht bij stonden??
Nu is weer een dier de dupe geweest van de nalatigheid van de mens. Hoevaak gebeurd dat niet de laatste tijden??
Moet alles dan maar dood gaan?? Voor er ingegrepen word??

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:40

Zeeuwtje68 schreef:
Tuurlijk is het strafbaar om dieren te stelen en andere spullen.
Maar ik snap niet dat er niet eerder is ingegrepen door de rechter als ze echt er zo slecht bij stonden??
Nu is weer een dier de dupe geweest van de nalatigheid van de mens. Hoevaak gebeurd dat niet de laatste tijden??
Moet alles dan maar dood gaan?? Voor er ingegrepen word??

Eigenlijk geef je zelf het antwoord al.
Blijkbaar vond de rechter dat ze er niet zo erg bijstonden.
Dit kan dus komen doodat de rechter verkeerd, onjuist of slecht geinformeerd is geweest of dat het toch wel is meegevallen.
Met andere woorden, degene die het bij de rechter aanhangig hebben gemaakt hebben hun huiswerk blijkbaar slecht gedaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:37

@ geerke, dan hoop ik voor jou dat jpouw paarden nooit in de drek staan als marilene en haar kornuiten langsrijden, want voordat je het weet worden ze verplaatst!!

En DAAR gaat het om, eigen rechter spelen....... DAT mag niet, nu niet en nooit niet, dat is een ondermijning van ons rechtssysteem en een hele ernstige ook!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:38

geerke schreef:
grappig dat de meeste paardenliefhebbers hier toch liever hebben dat de paarden het slechter hebbe dan beter nu....niet volgens de wet....ja,ja....het is ook niet volgens de wet om je dieren niet te verzorgen...net zo erg dus.
Leg mij het verschil maar eens uit....tussen nalatige verzorging en dieren ergens weghalen en zorgen dat ze het beter krijgen.

Wet of geen wet...ik weet wel waar ik voor kies hoor...

Dus als ik vind dat jouw paarden er niet goed bij staan, vind jij het normaal dat ik ze kom ophalen?

Zou een mooie boel worden....

Weet er nog iemand en noorse boskat die ik kan 'verplaatsen'???

jessica4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:44

kinderachtig zeg! Heel kinderachtig. Hele verhalen... maar is er 1 van jullie die deze situatie in het echt heeft gezien!? Al enig wat jaartjes!? Dan zouden jullie wel anders piepen. Ook ik keur het echt niet goed ( zie mijn eerdere reacties ) dat dit zo is gebeurd. Maar ik hoor er niet 1 van jullie die hier het grootste woord hebben, dat ze ondanks de manier... toch blij zijn voor de paardjes. En dat vind ik nog het ergste van alles!!!! Het gaat om de paarden... en niets meer dan de paarden! En die hebben het goed! Maak jullie niet druk.. als dit echt diefstal is, en dat zou de politie of wie dan ook die daar overgaat ook zo vinden,dan hebben degene die dit veroorzaakt hebben daar zelf voor boeten. Maar ze hebben wel voor de paarden een hele goede daad gedaan. Geloof nou eens de mensen die deze paarden jaar in jaar uit hebben bekeken, geobserveert... dat dit niet goed voor ze was. Jullie vinden modder niet erg.. maar wie durft er te zeggen dat de kleine pony die tot bijna aan zijn buik in de drap staat, goed verzorgt wordt. En natuurlijk wordt het er nu droger, maar nog ziet het er echt niet goed uit! Dat ligt ook echt wel aan de grond daaro.... hoor dat zeg ik ook niet, maar zorg dan gewoon dat je paarden ergens anders terecht komen. En daar heeft deze vrouw nooit niet haar best voor gedaan. Tja, en dan wil je als dierenliefhebber gewoon na zo'n jarenlange strijd maar wel eens de heft in eigen handen nemen. Geef ze op zo'n manier toch echt geen ongelijk.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:52

denice schreef:
Ik rijd regelmatig met de trein langs dit gebied en verbaasde mij er toen al heel erg over dat mensen hier hun paarden kunnen houden. Alle paarden staan daar rot, niet alleen die van haar. Kleine gangetjes, blubber, alles aan elkaar gebouwd, komt op mij over als een krottenwijk voor paarden.

Fijn voor die beesten dat ze weg zijn daar, blubber lijkt me erg slecht voor de benen, rotstraal, mok, ontstekingen, rottende dingen. Al staat daar niet het hele jaar door modder.

Maar stelen, is dan weer het andere uiterste.

Maar nu jessica4ever hier toch is, kan ze waarschijnlijk heel goed uitleggen waarom alle commotie zich op één houdster toespitst, terwijl de rest in dat gebied ook niet bepaald in een vijf sterrenhotel schijnt te staan.

Truusjek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 00:18

Marlene Kiers is nu wel heel erg stil. Natuurlijk weet zij dondersgoed waar de paardjes zijn. Vroeg of laat zal zij hier voor betalen. Je kunt nu eenmaal niet ongestraft andere mensen bedreigen en paarden stelen, compleet met zadels.
Quirine is één van de weinigen in het gebied langs het spoor die haar paarden niet achter een hoge schutting houdt. De rest van de paarden staan netjes verstopt en komen vrijwel niet buiten. Echte paardenkenners zien dat de paarden in prima conditie zijn. Die foto van de pony in de modder is van oktober/november. Toen heeft het inderdaad een tijdje erg hard geregend. Ik ken de situatie van dichtbij, maar vanwege de bedreigingen en hysterische scheldpartijen van Marlene Kiers en vriendinnen kom ik liever niet meer in de buurt. Ordinair.
Pure diefstal. Schandalig. Geen woorden voor. Wat een tuig.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 04:58

Misschien wordt de DB nu eens wakker en zien ze in dat het geen DB is maar gewoon een stichting belust op geld ten koste van alle beesten.

Diefstal is natuurlijk niet goed maar ik denk dat het wel de beste oplossing is voor de paarden want je kan lullen wat je wil maar paarden zo houden kan echt niet en wie dit goed keurd is geen dierenvriend.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:15

Er zijn er nog veel meer die nooit posten, en alleen maar lezen hier, dat zegt niet zoveel..

Dit is niet goed te praten, het verstoppen achter smoezen etc is not done.... en dan nog... ze hebben de zadels erbij meegenomen... dat noem ik wel eigen gewin
Een rechter heeft er uitspraak over gedaan...

Ik houd mijn hart vast over de nasleep, en ziet mensen her en der paarden uit de weide halen omdat het sielugh is...

@Tussel: speculaties... gewoon grappen, niets meer en niets minder....

De rechter heeft beslist dat die dieren mochten blijven staan.....
en ik spreek het ook niet goed dat paarden op die manier gehouden worden, maar daar helpt diefstal niets aan... dat veranderd de regels niet... en daar gaat hetm om.. dit is niets meer en niets minder dan diefstal... dezelfde diefstal als iemand jouw paard meeneemt, of je auto, fiets...

Het kan toch niet zo zijn dat het maar goed gesproken wordt dat mensen zomaar dieren uit een weide halen omdat zij vinden dat het die dieren niet goed gaat... daar zijn instanties voor...

Ze zien me al aankomen in de oostvaardersplassen en koniks meenemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:21

Tussel :D

Maar hier wordt gesproken dat men even snel oordeelt dat een paard niet goed staat en wordt meegenomen, maar we hebben allemaal de filmpjes kunnen zien en de echte paardenliefhebber wil toch niet dat zijn paard zo staat?

Het is nu zo droog al weken lang, die grond daar is louter bulten en gaten, ook zo fijn voor de hoeven. Ik zie haar niet met een vlakker voor de droogte de grond egaliseren. Dan die meters stront, kom op, daar laat je een paard toch niet in staan?

Ok, grappen, dat snap ik ook wel.

Maar nood breekt wet, ik ken er nog wel een paar die steeds op het randje zitten. Nu, nu het gras gaat groeien, vallen die types weer door de mazen van de wet. Maar het overgrote deel van het jaar, is het bar en boos. Er wordt te veel gekeken naar de situatie op het moment en momenteel kan men niet anders concluderen dat ze niet in de modder staan, dus kennelijk is de noodzaak ze in beslag te laten nemen ivm verwaarlozing van de baan. Kromme rechtspraak, maar dat komt omdat dieren nog steeds bezit zijn en niet zelfstandig beschermd worden door de wet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:30

hee............. natuurlijkhouden toch :) :)

stal is stal........ weiland is weiland.......... inclus blubzooi :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:49

Ik snap je niet.

Natuurlijk houden? Zij heeft geen wei, dus dan is er al niets natuurlijks meer. Het graasinstinct is dan poepwreetinstinct geworden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:52

maar he, volgens hoe heettie ook al weer van hoefnatuurlijk (van wie ooit twee paarden zijn geweest!!) is quirine haar habitat goddelijk L:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:57

Ja, die, dat zijn paardenleken die anderen de les lezen, die mensen sporen toch niet?

Daar zit er eentje op het forum waar zijn paard op de bank bij hem zit..... :(:)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:04

ergens aan het begin van het topic heeft hij ook gereageerd :)

nah dan weet je gelijk hoe natuurlijke over dingen denken ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:12

@Russel -:)
Er was geen nood, en men mag geen wetten breken....
Dan hadden ze dat gelijk moeten doen... en ik vraag me af, gezien de uitspraken die ik her en der vind op www, of dit niet meer persoonlijk was dan een reddingspoging.

En dan de reden om de zadels mee te jatten...
En hadden ze veel en veel eerder wat kunnen doen, en op een geheel andere manier dan deze.

Hier in de buurt zijn ook 2 stallen, grote echt enorm grote inloop, die er af en toe erg vies uitziet... en de weide, daar moet je naar een sprietje zoeken, enorm groot stuk.... en afgelopen winter toen het begon te dooien, blubber de blub...
Daar had ik ook foto's kunnen maken, maar ook hierzo.... een stuk van de weide was zo papperig nat.... en nu is het hier bijna te droog geworden.
Ik praat de manier van houden niet goed, maar andere manier hebben hun voors en tegens.... en dan moet iedereen maar het recht in eigen hand gaan nemen, omdat men het niet eens is met de manier van houden, en dan ook nog nadat de rechter uitspraak heeft gedaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:43

Het is mij nog steeds onduidelijk of ze echt wel zijn gestolen, of ze niet gewoon door de eigenaresse verplaatst zijn en of zij zelf niet die zadels heeft meegenomen. Ik ben onderhand oud genoeg te weten dat mensen nogal erg makkelijk liegen en bedriegen, helaas pindakaas...

Over jouw voorbeeld, kunnen we niet vergelijken. Ik ken alleen de plek van deze situatie en die vind ik paardonwaardig en zelfs nog gevaarlijk ivm verwonding.

Dan zijn tinkers koudbloeden, die hebben een ander postuur dan kwpners en daarvan wordt nogal snel gedacht dat ze er goed uitzien, omdat ze forser zijn. Maar gezond is iets wat van binnen zit en dat kan je ook niet aan een glanzende vacht alleen bepalen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:37

Dan ga je toch geen aangifte doen van diefstal, lijkt mij..
en waarom dan s'nachts weghalen.... ik zie de meerwaarde daarvan niet echt.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:54

russel schreef:
Over jouw voorbeeld, kunnen we niet vergelijken. Ik ken alleen de plek van deze situatie en die vind ik paardonwaardig en zelfs nog gevaarlijk ivm verwonding.

Stel, ik ken de plek van jouw situatie ( hypothetisch he, ik ken jouw situatie niet) stel ik ben het niet eens met hoe jij jouw paarden houdt, om er wat kracht bij te zetten zou ik zelf je land onder kunnen laten lopen ( ook hypothetisch he) daarna ga ik naar de Telegraaf, ik ga op de televisie zeggen dat ik je poten wel breek. Ik haal de media erbij. Ik ga me helemaal kapot lachen dat je bang bent van me omdat je met een hooivork over je eigen erf moet lopen.
Stel er komt een rechtszaak van, jij krijgt je eigen paarden toegewezen door de rechtbank. Maar op dat moment kom ik met de hele media aan, ik ga jouw paarden pikken, ik ga daarna ook nog publiek op weblogs schrijven zoals deze http://digitalehofstad.wordpress.com/20 ... v-drukker/, stel ik noem jouw een paardenbeul?
Citaat:
k ben Marlene Kiers, die de Loolaanzaak aanhangig heeft gemaakt bij media en Poliite……..zou je aub met mij contact op willen nemen, ivm de Paardenhel en je actie…..ook willen we een landelijke actie starten om de wet aangepast te krijgen voor dierenbeulen etc etc….
Als je weet dat die Paardenbeul met politiebegeleiding het terrein betreedt…..omdat ze als de dood voor mij is!!!

Kun je mij verklaren wie er hier schuldig is? Het gaat niet alleen om paardendiefstal het gaat ook om bedreiging.
Het is hier dus niet een hypothetische zaak, het gaat hier om minachting van de wet. In Nederland kun je tegen een uitspraak in beroep gaan.
Wil je de wet aanpassen, dan moet je het niet zo doen, maar gaan vragen om objectieve meetgegevens over welzijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:58

Eén ding is zeker: er wordt hier puur en alleen maar gespeculeerd. Er zijn mensen die daarvoor geband zijn. Scheelt waarschijnlijk weer dat hier prominente bokkers speculeren zelfs vlàk voor een opruimaktie van een mod..... (die posten blijven gewoon staan !! ) :?

Onbegrijpelijk dat dit topic nog open is en er doorgezeurd mag worden.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 00:10

slimmerik schreef:
Onbegrijpelijk dat dit topic nog open is en er doorgezeurd mag worden.

Het gaat hier om een basisrecht, je bent pas schuldig na een veroordeling, de paarden die gestolen zijn door anderen daar is Quirine door de rechtbank voor vrijgesproken, deze paarden zijn aan haar toegewezen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 00:23

de rechtzaak ging over de in beslag genomen paarden.
Daar is ze voor bestraft.
Deze paarden waren niet in beslag genomen en hebben de rest van de winter daar in die vieze natte bende door moeten brengen, maar blijkbaar was het niet slecht genoeg volgens de Dierenbescherming om die in beslag te nemen en er een rechtzaak voor te beginnen...