Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Hmm, grappig dat heel bokt valt over Penny meisjes die paardjes sielugh vinden en ze willen redden, en als er dan zo'n Penny actie wordt uitgevoerd is het allemaal ineens wel ok? De paarden stonden er echt niet ZO hopeloos bij, vind dit een echte Penny actie, sorry hoor.
geerke schreef:grappig dat de meeste paardenliefhebbers hier toch liever hebben dat de paarden het slechter hebbe dan beter nu....niet volgens de wet....ja,ja....het is ook niet volgens de wet om je dieren niet te verzorgen...net zo erg dus.
Leg mij het verschil maar eens uit....tussen nalatige verzorging en dieren ergens weghalen en zorgen dat ze het beter krijgen.
Wet of geen wet...ik weet wel waar ik voor kies hoor...
Zeeuwtje68 schreef:Tuurlijk is het strafbaar om dieren te stelen en andere spullen.
Maar ik snap niet dat er niet eerder is ingegrepen door de rechter als ze echt er zo slecht bij stonden??
Nu is weer een dier de dupe geweest van de nalatigheid van de mens. Hoevaak gebeurd dat niet de laatste tijden??
Moet alles dan maar dood gaan?? Voor er ingegrepen word??
geerke schreef:grappig dat de meeste paardenliefhebbers hier toch liever hebben dat de paarden het slechter hebbe dan beter nu....niet volgens de wet....ja,ja....het is ook niet volgens de wet om je dieren niet te verzorgen...net zo erg dus.
Leg mij het verschil maar eens uit....tussen nalatige verzorging en dieren ergens weghalen en zorgen dat ze het beter krijgen.
Wet of geen wet...ik weet wel waar ik voor kies hoor...
denice schreef:Ik rijd regelmatig met de trein langs dit gebied en verbaasde mij er toen al heel erg over dat mensen hier hun paarden kunnen houden. Alle paarden staan daar rot, niet alleen die van haar. Kleine gangetjes, blubber, alles aan elkaar gebouwd, komt op mij over als een krottenwijk voor paarden.
Fijn voor die beesten dat ze weg zijn daar, blubber lijkt me erg slecht voor de benen, rotstraal, mok, ontstekingen, rottende dingen. Al staat daar niet het hele jaar door modder.
Maar stelen, is dan weer het andere uiterste.
russel schreef:Over jouw voorbeeld, kunnen we niet vergelijken. Ik ken alleen de plek van deze situatie en die vind ik paardonwaardig en zelfs nog gevaarlijk ivm verwonding.
Citaat:k ben Marlene Kiers, die de Loolaanzaak aanhangig heeft gemaakt bij media en Poliite……..zou je aub met mij contact op willen nemen, ivm de Paardenhel en je actie…..ook willen we een landelijke actie starten om de wet aangepast te krijgen voor dierenbeulen etc etc….
Als je weet dat die Paardenbeul met politiebegeleiding het terrein betreedt…..omdat ze als de dood voor mij is!!!