Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:43

Janine1990 schreef:
Ninx schreef:
Storteboom is idd vreselijk, dat is bij jou om de hoek. Ik heb er ook vlakbij gewoond... heel, heel, heel erg naar.
Varkens en koeien hebben het natuurlijk ook niet goed.
Evenals veel paarden in particulier bezit.
Ik zou het ervoor hebben mijn paard van de hand te doen en in een natuurgebied los te laten en nooit meer te kunnen rijden, wanneer ik daarmee alle ellende een halt zou kunnen toeroepen.
Maar helaas werkt dat uiteraard niet zo.
Bewust consumeren, diervriendelijk keuzes maken en mijn hond en paard een zo vrij mogelijk leven geven is wat binnen mijn macht ligt.

Tsjah, ik vind het transport geen fijn idee, maar ik heb verder geen idee hoe het er daar aan toe gaat.
M'n zusje heeft er wel gewerkt, maar bij de inpak afdeling.

Een paard van mij in een natuurgebied gooien? Nee, dat zou ik liever niet doen. Ik denk dat dat ook een vorm van mishandeling kan zijn, wanneer het gewend is om in de hand te komen en dergelijke....

Ik chargeer ook even uiteraard. Ik wil er alleen mee zeggen dat ik bereid zou zijn een hoge prijs te betalen (niet meer een eigen paard hebben en niet meer rijden) wanneer ik dit soort praktijken daarmee zou kunnen stoppen.
Ik geef feitelijk aan hoezeer het me raakt.

toot

idd knert :
bij de paarden is het zielig maar bij de konijnen in een lab. niet.
de kreeften in een kokend heete pan gooien is niet erg.

maarja, nu ben ik ook wel eerlijk als ik muizen heb
zet ik vallen neer,
als ik een nestje vind laat ik die niet leven. .

hmm hoe dubbel..

Anomien

en dan al onze 'niet bruikbare'paarden in natuurgebieden loslaten.. alsof dit goed is voor natuurlijk balans.. tja menig bioloog zal dit echt niet steunen.

Al die paarden reten maar raak.. weet je wel wat dit betekend voor de overige dieren? wij hebben al zoveel willen sturen in de natuur... moet een keer minder worden.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:44

Vreselijk dat er zo wordt omgegaan met dieren, maakt niet uit welke dieren, dit gebeurd ook met koeien, varkens, etc etc etc.......

Ik ben ooit in een slachthuis geweest en liep wat verder dan normaal, gewoon puur uit interesse, ik had er ook toestemming voor............................maar wat er toen gebeurde, als ik er nu aan denk ben ik nog steeds laaiend -:(-

Hoe die kerel toen een koe doodde :n Gewoon niet normaal :r

Die kerel hadden ze zelfs een kogel door de hasses moeten schieten, maar tja dat mag dan weer niet :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:45

Ninx schreef:
Ik chargeer ook even uiteraard. Ik wil er alleen mee zeggen dat ik bereid zou zijn een hoge prijs te betalen (niet meer een eigen paard hebben en niet meer rijden) wanneer ik dit soort praktijken daarmee zou kunnen stoppen.

Aaah, okee :)
Ja, nu snap ik het! :j

keeltje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:46

bah krijg al tranen in me ogen als k alleen al de tekst lees ;(
die mensen zouden zelf afgeschoten moeten worden!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:46

Veulen84 schreef:
Ik heb er net bij het ontbijt even overna gedacht. Ik vind dit zo walgelijk...

Wie doet er mee met een actie? (Mag dit eigenlijk op bokt?)

Waar mijn gedachten heen gaan:
- Via Hyves, facebook, twitter het artikel van horsetalk.co.uk verspreiden in link vorm met het verzoek om de verkoop van canadese paardenvlees in nederland te boycotten. Omdat het vaak niet duidelijk is welke producten er paardenvlees waar vandaan bevatten een lijst met alle snacks die paardenvlees bevatten.

Is dit een idee?

Ik wil wel even puzzelen op een tekst.

Hierbij info over paardenvlees in snacks:
http://www.wakkerdier.nl/persbericht/33 ... in_snacks/
Op sites in de US is er nog veel te vinden, maar daar moet ik naar zoeken. Op Bokt zijn er ook eerder topics, met links, over geplaatst.
Het zou zinvol zijn snackfabrikanten aan te schrijven, massaal, en mensen op te roepen hun consumptiegedrag ernstig terug te schroeven.
Los daarvan vind ik dat niet alleen paarden deze aandacht verdienen....

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:47

ik blijf eten wat ik at! uiteraard wel 'humaan' vlees.. maar ik ga niet minderen. Puur om de redenen die ik opgaf. Ik vind het lekker.. en wanneer wij deze dieren neit meer nodig hebben, zullen ze uiteindelijk ook verdwijnen.

En die lokale slager... doet die echt wat hij zegt wat hij doet?

En trouwens mijn paarden houd ik zo natuurlijk mogelijk. In zoverre ik dat kan. geen stalling, geen ijzers .. etc.. a la paardnatuurlijk.nl

menig bokker reageert hier, terwijl hun viervoetertje weer begint aan hun 23/7 urige staldag... en dan maar oooh aaah wat zielig zeggen bij zo'n filmpje en alleen een actie op willen zetten voor paarden en de rest maar laten voor wat het is... lekker bekrompen. Daar kan ik mij boos over maken, maar blijkbaar ben ik afwijkend.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 04-04-10 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:47

Knert schreef:
en dan al onze 'niet bruikbare'paarden in natuurgebieden loslaten.. alsof dit goed is voor natuurlijk balans.. tja menig bioloog zal dit echt niet steunen.

Al die paarden reten maar raak.. weet je wel wat dit betekend voor de overige dieren? wij hebben al zoveel willen sturen in de natuur... moet een keer minder worden.

Je moet hier uitkijken dat wat je zegt niet al letterlijk genomen wordt merk ik :D

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:48

trouwens in nederland worden ook paarden gefokt voor de slacht hoor.
het zijn niet alleen maar particulieren dieren die niet meer verder kunnen als gebruiksdier.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:49

Heb er wel een filmpje van gezien op youtube..
echt vreselijk hoor :n
hoe ze die arme beestjes neersteken met messen, en neerschieten om vervolgens nog een tijdje door te laten spartelen :r

vreselijk, heb er geen andere woorden voor!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:50

Knert schreef:
ik blijf eten wat ik at! uiteraard wel 'humaan' vlees.. maar ik ga niet minderen. Puur om de redenen die ik opgaf. Ik vind het lekker.. en wanneer wij deze dieren neit meer nodig hebben, zullen ze uiteindelijk ook verdwijnen.

Wat jij wil. Maar blijf hier dan ook weg en roep niet dat je het zo vreselijk vind. Niemand heeft iets aan zo'n dubbele moraal, de dieren niet, wij niet, jij niet.
Dus kies om fors te consumeren en accepteer dat op zo'n grote schaal humaan slachten een onmogelijkheid wordt, of maak een keuze en minder wel.
Een dier kan beter verdwijnen dan een leven van lijden te moeten doorstaan voordat het op jouw bord land he?

Je kunt bij de lokale slager gaan kijken. Als je het niet kunt doden, moet je het niet eten.
Dus sta voor je zaak en wees bereid te zien wat je eet.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:51

Ik heb de foto's bekeken; valt inderdaad niet veel op te zien, maar de bijschriften zeggen al meer dan genoeg. Hartverscheurend vind ik de volgende tekst (en bijgaande foto's): "Een paard dat vriendelijk zijn neus uitstak naar een werknemer werd vervolgens in zijn oog geschoten."

Ik moest na het lezen van dit artikel toch echt serieus denken aan mijn eigen paardje en wat er met haar moet gebeuren als ze 'op' is; ook al is dat nu misschien nog lang niet aan de orde. Alleen al van de gedachte dat ze ook zoiets zou kunnen meemaken, zit ik met tranen in mijn ogen. Om er zeker van te zijn dat ze zo humaan mogelijk heengaat, ga ik me wel even verdiepen in de mogelijkheden...

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:51

Lees het boek Dieren Eten van Jonathan Safran Foer, dan weet je pas precies hoe walgelijk het slachten er aan toe gaat en wat dieren slachten met mensen doet (varkens waarbij de neuzen worden afgesneden en levende koeien die in dood-vee bakken worden gedumpt).
Na dit boek eet je nooit meer vlees

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:52

Ik heb de filmpjes gezien en mijn maag draait er van om. Wat een lijdensweg hebben die paarden moeten ondergaan. Hulde aan diegene die het filmpje heeft gemaakt. Waarschijnlijk met gevaar voor zijn eigen leven. Ik ben niet tegen de slacht. Maar laten we alstublieft op een respectvolle manier met die paarden omgaan. Ik hoop van ganser harte dat die twee slachthuizen in Canada gesloten gaan worden en dat de verantwoordelijke mensen hiervoor gestraft worden. Ik heb zelf vorig jaar mijn paard naar van Veen in Nijkerk gebracht. Daar had ik een goed gevoel bij. Respect voor alles wat leeft is toch niet teveel gevraagd.
Laatst bijgewerkt door Fleuribelle op 04-04-10 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Alexx

Knert schreef:

En trouwens mijn paarden houd ik zo natuurlijk mogelijk. In zoverre ik dat kan. geen stalling, geen ijzers .. etc.. a la paardnatuurlijk.nl

menig bokker reageert hier, terwijl hun viervoetertje weer begint aan hun 23/7 urige staldag... en dan maar oooh aaah wat zielig zeggen bij zo'n filmpje en alleen een actie op willen zetten voor paarden en de rest maar laten voor wat het is... lekker bekrompen. Daar kan ik mij boos over maken, maar blijkbaar ben ik afwijkend.

lees dieren eten dus, dan zul je merken dat er geen humaan vlees bestaat, want biologische koeien worden in de zelfde slachthuizen geslacht als niet biologische. En die slachthuizen zijn nog bijna het aller ergste van de hele bioindustrie!

Veulen84

Knert schreef:
dit bedoel ik nu... waarom alleen het paard? En de rest dan?

Waarom niet een paard? Het feit is dat het meeste paardenvlees uit het buitenland komt. Merendeel is verborgen vlees. Je kunt dus niet kiezen om het te laten liggen. 3/4 van nederland weet niet eens dat dit soort zaken bestaan en al zeker niet de het hun vlees is.

Op eigen bodem hebben wel heel veel acties die voor eerlijk kippenvlees en varkensvlees strijden. We gaan ook steeds meer die kant op. Maar door dit soort dingen blijft het nog altijd wel verborgen...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:53

Ten 1e: Verschrikkelijk.

Máár waarom zo'n ophef? Puur omdat het paarden zijn? Ooit in een kippenslachthuis in Nederland geweest? Sorry, dat gaat er nog veel erger aan toe dan dit.

Niet dat het 1 het ander goed praat, alleen in ons eigen land zijn er ook zulke praktijken, dan wel niet met paarden.. Maar ik vind een kip net zo erg.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:54

Veulen84 schreef:
Knert schreef:
dit bedoel ik nu... waarom alleen het paard? En de rest dan?

Waarom niet een paard? Het feit is dat het meeste paardenvlees uit het buitenland komt. Merendeel is verborgen vlees. Je kunt dus niet kiezen om het te laten liggen. 3/4 van nederland weet niet eens dat dit soort zaken bestaan en al zeker niet de het hun vlees is.

Op eigen bodem hebben wel heel veel acties die voor eerlijk kippenvlees en varkensvlees strijden. We gaan ook steeds meer die kant op. Maar door dit soort dingen blijft het nog altijd wel verborgen...

We gaan helemaal niet die kant op! Ja steeds meer kippen hebben iets meer dan een half A4tje ruimte, maar de slachtwijze is nog steeds precies hetzelfde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:55

Walgelijk...
Paarden,koeien,varkens,kippen... Maakt me niks uit wat voor dieren het zijn, zo horen dieren gewoon niet behandeld te worden.... Bah...walgelijk :n

kim1207

gelukkig is het filmpje verwijderd, ik vraag me ook steeds weer af waarom ik kijk terwijl ik weet dat ik er ziek van word. Mijn meest akelige filmpje is nog steeds van de wasberen die levend gevild worden, dan zie je zo'n dier nog even rondlopen zonder vel met van die zielige oogjes! vreselijk! Wat heb ik zitten janken. Waar mensen op deze manier omgaan met dieren lijkt het wel of ze alle respect en emotie kwijt zijn geraakt!

Alexx

@ bizzybijtje; je kunt hier dus zelf iets aan doen; door geen vlees meer te eten. Want als je vlees eet ben je hier indirect verantwoordelijk voor ;)

(weet trouwens uberhaupt niet of je wel vlees eet ;) )

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:56

Op de foto's zie ik niks...of ik ben misschien heel scheel?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:56

Ninx schreef:
Knert schreef:

Wat jij wil. Maar blijf hier dan ook weg en roep niet dat je het zo vreselijk vind. Niemand heeft iets aan zo'n dubbele moraal, de dieren niet, wij niet, jij niet.
Dus kies om fors te consumeren en accepteer dat op zo'n grote schaal humaan slachten een onmogelijkheid wordt, of maak een keuze en minder wel.
Een dier kan beter verdwijnen dan een leven van lijden te moeten doorstaan voordat het op jouw bord land he?

Je kunt bij de lokale slager gaan kijken. Als je het niet kunt doden, moet je het niet eten.
Dus sta voor je zaak en wees bereid te zien wat je eet.

hoho ik zei humaan vlees.. ik koop geen regulier vlees in de supermarkt. En ik eet echt geen kilo's weg hoor. gewoon 4 a 5 keer per week een stukje zei ik. Ik ben ook absuluut niet tegen vleesconcumptie.. maar alleen wel tegen niet humaan slachten. Daar ben ik tegen. Dus dan begrijpen wij elkaar niet helemaal denk ik. Wij weten beiden hoeveel duurder dit is.. ten opzichte van supermarktvlees.. dus ik doe dat omdat ik het leuk vind? Nee, gewoon omdat ik tegen zulke slachtafarelen ben. Maar vraag me wel eens af of dit echt klopt wat die slager en label etc verteld.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:57

Eigenlijk is er niets te zien op die foto's dus had eerlijk gezegd de beelden wel willen zien (als iemand ze nog heeft...?), maar ik vind niet dat je iemands gezelschapsdier als eetbaar vlees mag verkopen tenzij die persoon dat nou per se wil - maar dan alleen aan die persoon teruggeven. (Er zijn zulke mensen.)

Maar dat je zo'n beest in het oog of langs het voorhoofd schiet, nee, dat moet niet kunnen. Dat moet netjes op de juiste plek gebeuren zodat ze meteen dood zijn. Bovendien kun je er geen twee tegelijk in die stunbox gooien, en volgens mij verdoven ze zelfs slachtvee eerst voor ze dit soort dingen doen (hier in Nederland dan). Hoop dat ze op al die dingen gepakt kunnen worden.

Messah: Tja, kippen is helaas een ander verhaal en ik vraag me ook al een tijd af of je ze niet eerst dood kunt maken en dan pas plukken.
Wat de ruimte betreft: de meeste pluimveehouders in Nederland houden hun kippen heel humaan nu, alleen dat krijg je niet te zien omdat er geen kruisbesmettingen plaats mogen vinden (denk aan vogelgriep) dus houden ze mensen die er niet hoeven zijn liever buiten de stal en de kippen binnen (al krijgen de meesten wel een aantal uren buiten scharrelen, maar binnen is er ook genoeg ruimte). Ik zeg niet dat ALLE stallen dat doen, daarvoor zou ik in elke stal moeten gaan kijken en dat is ook weer onzin, maar er zijn in Nederland gelukkig regels - ook juist omdat de consument daarom vraagt. :)

Voor de rest: ja ik eet gewoon vlees. Maar wel "eerlijk" vlees.