Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoolgangster schreef:Maar in de OVP mag, nee, moeten dieren wel afgeschoten worden van ons? Hmm, beetje meten met 2 maten?
Zoolgangster schreef:Ik blijf Koniks en heckrunderen bijzondere dieren vinden: bij leven zijn ze "wild" ook al zijn ze huisdieren die een beetje lijken op wilde dieren, maar als ze dood zijn, vallen ze ineens wèl onder één of andere vee-wet en moeten hun kadavers verdoezeld, eh... weggehaald worden.
Wat dat afschieten betreft: een groot deel van Bokt is in alle staten als er in de VS overtollige mustangs worden afgeschoten, en/of gevangen en geslacht... en in Australie mag men van veel bokkers ook al geen overschot aan dieren (door gebrek aan roofdieren) doodschieten.
Maar in de OVP mag, nee, moeten dieren wel afgeschoten worden van ons? Hmm, beetje meten met 2 maten?
Zoolgangster schreef:Wat dat afschieten betreft: een groot deel van Bokt is in alle staten als er in de VS overtollige mustangs worden afgeschoten, en/of gevangen en geslacht... en in Australie mag men van veel bokkers ook al geen overschot aan dieren (door gebrek aan roofdieren) doodschieten.
Maar in de OVP mag, nee, moeten dieren wel afgeschoten worden van ons? Hmm, beetje meten met 2 maten?
Citaat:Nou je hondje kun je maar beter dicht bij je in de buurt houden, maar het gevaar voor mensen zal wel meevallen. Als de PVV nou dat hoofddoekjesverbod erdoor krijgt maar dan alleen voor rode hoofddoekjes voor kleine meisjes die op weg zijn naar hun oma in het bos dan komt alles goed.
randalinpony schreef:Over afschieten: ik geloof niet dat degenen die hier actief meediscussieren nou heel representatief zijn voor 'bokt' (zoals waarschijnlijk geen enkele piepkleine selectie uit die 100.000 leden.)
Wat mij betreft is er niets mis met afschot als daardoor het welzijn kan verbeteren. Die wildfok aan Koniks is leuk, maar erg mooie rijdieren zijn het nou ook niet qua bouw en maat, zoveel afzet is er waarschijnlijk niet voor.
Alane schreef:randalinpony schreef:Over afschieten: ik geloof niet dat degenen die hier actief meediscussieren nou heel representatief zijn voor 'bokt' (zoals waarschijnlijk geen enkele piepkleine selectie uit die 100.000 leden.)
Wat mij betreft is er niets mis met afschot als daardoor het welzijn kan verbeteren. Die wildfok aan Koniks is leuk, maar erg mooie rijdieren zijn het nou ook niet qua bouw en maat, zoveel afzet is er waarschijnlijk niet voor.
per kilo kun je ze ook verkopen....
Alane schreef:randalinpony schreef:Over afschieten: ik geloof niet dat degenen die hier actief meediscussieren nou heel representatief zijn voor 'bokt' (zoals waarschijnlijk geen enkele piepkleine selectie uit die 100.000 leden.)
per kilo kun je ze ook verkopen....
Zoolgangster schreef:Wat dat afschieten betreft: een groot deel van Bokt is in alle staten als er in de VS overtollige mustangs worden afgeschoten, en/of gevangen en geslacht...
_sparta_ schreef:En de jonge gebruikers van bokt. Die al een keer boos kijken naar een paard zielig vinden.![]()
Uitmergelen van een paard is onnodig lijden. Gewoon voor de winter selectie toe passen. Snel en daardoor vriendelijk. En van de opbrengst mag van mij staatsbosbeheer best wat doen ten goede van de gebieden die ze hebben.