KNHS staat per 1 april trensbit toe in Grand Prix

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marco_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:32

Fijn om te horen die nieuwe wijzigingen! :) Met name het S&T vindt ik een goeie zaak!! Toppie!

manie

Re: KNHS staat per 1 april trensbit toe in Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:35

Toch wel grappig hoeveel mensen helemaal in de gloria zijn wat betreft het afschaffen van de S&T verplichting.....denk dat 99% die hierover hulde spreekt nooit en te nimmer op dat niveau zal rijden. (een enkeling daar gelaten)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:40

Wat een vooruit gang! Nou hopen dat het ook gaat werken en niet nog steeds iedereen met sporen en s&t komt rijden.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:45

Coentjuh schreef:
Wat een vooruit gang! Nou hopen dat het ook gaat werken en niet nog steeds iedereen met sporen en s&t komt rijden.

want? dat moet iedereen zelf weten toch?

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:48

was het verplicht dan? S&T in het Z1?
want anders heb ik een aantal keren keer niet volgens de regels gestart :P en velen met mij geloof ik.

fijne veranderingen. Ook niet zo moeilijk doen over dat tenu, bij weer en wind. Gezond verstand :)

snap het alleen niet echt van die hulpteugels... waarom zou je dat willen?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:48

@ Michael1104 ; Ja dat is zo, maar straks blijft iedereen gewoon met S&T rijden en sporen etc (omdat ze misschien denken minder goed te presteren) en dan heeft deze nieuwe 'regel' niet zoveel nut

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:50

regel heeft toch nut? Er is een keuze, en het is aan de ruiters om er al of niet gebruik van te maken. Wat zou je dan willen?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:01

Wat een onzin Coentjuh. De regel is waarschijnlijk veranderd, omdat men nu gewoon kan kiezen en dus ook de keus heeft om met trens te starten. Een goede ontwikkeling dus. Dat betekent niet direct dat ze dat ook MOETEN doen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:09

Goh wat een veranderingen...
Maar ik vindt het opzich wel goed dat de keus nu gewoon aan jezelf wordt gelaten of je met sporen, S&T, plastron weet ik wat wilt rijden, en het niet verplicht is van een bepaalde klasse.
zo is iedereen blij (neem ik aan ;)) en kan iedereen zelf bepalen waarmee ie wel of niet rijd :)

Lucky48

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:22

manie schreef:
Toch wel grappig hoeveel mensen helemaal in de gloria zijn wat betreft het afschaffen van de S&T verplichting.....denk dat 99% die hierover hulde spreekt nooit en te nimmer op dat niveau zal rijden. (een enkeling daar gelaten)

Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk met deze uitspraak!
Is ook wel te zien, daar er niemand op reageert.....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 01:54

Daphaan schreef:
was het verplicht dan? S&T in het Z1?
want anders heb ik een aantal keren keer niet volgens de regels gestart :P en velen met mij geloof ik.

nee, maar vanaf ZZ licht wel

marco_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:45

manie schreef:

Wie zegt dat wij dat een voordeel vinden voor ons zelf?? Dat heeft toch niks te maken met of wij ooit op dat niveau zullen rijden? De vrouw van mijn instructeur rijdt alle paarden gewoon lekker op een trensje tot dat ze verplicht is met S&T te rijden. Voor haar is het dus fijn die nieuwe regel, dus ik ben blij voor haar! :D Zelf zou ik het super vinden als ik daar zou komen, maar dat zal ik in de toekomst wel zien ;)

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:54

Zooo jeetje, daar sta ik van te kijken. Wat een veranderingen....

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:08

sjaantje schreef:
Wat een onzin Coentjuh. De regel is waarschijnlijk veranderd, omdat men nu gewoon kan kiezen en dus ook de keus heeft om met trens te starten. Een goede ontwikkeling dus. Dat betekent niet direct dat ze dat ook MOETEN doen.

Nee dat zeg ik ook niet, maar ik ben wel benieuwd hoeveel ruiters het GAAN doen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:09

manie schreef:

Ook als je niet op dat niveau rijdt kun je blij zijn dat de VERPLICHTING om met S&T te rijden vervallen is. Er zijn hier al diverse voorbeelden genoemd van mensen die bijvoorbeeld in hun kennissenkring iemand kunnen noemen die blij is met de afschaffing van de S&T verplichting.

Persoonlijk vind ik het heel erg goed dat de verplichting er niet meer is, dat men nu kan kiezen. Gewoon uit principe.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:25

Dit is nog eens een verandering. Een verademing zou ik zeggen! Nu staat het pas in het teken van paardvriendelijk, licht en ongedwongen rijden. Helemaal super. En, nu hebben alle ruiters bovendien iets extra's om op te oefenen. Namelijk met minder hulpmiddelen beter rijden! helemaal super ..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:31

macke schreef:
Little_pony schreef:
[qute="MarcelDufour"]
LAAT JULLIE NIET GEK MAKEN!! IS EEN MISLUKTE 1 APRIL GRAP!!!!!
[uote]

8)7 Marcel verdiep je even in de KNHS site, de paard en sport en zeg dan verder niks meer oke :P

Dit is voor de heer Dufour te moeilijk hij heeft iets tegen de organisaties die ook maar iets regelen wat hem niet aanstaat en dan raak je wel eens wat kwijt, daarbij komt dat de heer Dufour graag mag stoken tussen groepen mensen, hij zit dus ook in allerlei discussiegroepen.

Dufour heeft keurig netjes zijn excusses aangeboden Macke, dus dit was nergens voor nodig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:52

Coentjuh schreef:

Serieus, wat is er nu mis met sporen en s&t, wanneer deze goed worden gehandeld?

Mensen denken zó kortzichtig....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:52

SantaCruz schreef:
Dit is nog eens een verandering. Een verademing zou ik zeggen! Nu staat het pas in het teken van paardvriendelijk, licht en ongedwongen rijden. Helemaal super. En, nu hebben alle ruiters bovendien iets extra's om op te oefenen. Namelijk met minder hulpmiddelen beter rijden! helemaal super ..

Er is een keuze, geen verplichting...

En losrijden met thiedemann, paardvriendelijk, licht en ongedwongen joh?
Das nieuw voor me....

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:00

Drunksheep schreef:
Gelukkig iemand [en zat andere mensen] die dit snapt. Vind het echt raar en zou me niet voor kunnen stellen dat je als je wedstrijden rijd je niet weet dat je met sporen mag rijden... Dit wist ik op m'n 9e al :=

Goed hoor, op mijn 9e reed ik nog geen wedstrijden. ;)
Buiten dat, mensen die niet met sporen rijden gaan zich daar minder snel in verdiepen.
Ik ben geen superambitieuze wedstrijdruiter, dus ik ben daar ook minder mee bezig.

En zoals eerder gezegd denk ik inderdaad ook dat niet iedereen een wedstrijdregelement uit zijn hoofd weet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:15

Ik had toch liever gezien dat sporen vanaf de M optioneel werden. Nu blijft iedereen in de B en L dus met sporen rijden (als ik weleens mee ga naar wedstrijd zie ik maar donders weinig combinaties zonder) terwijl ze hun pootjes niet stil kunnen houden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:17

stef schreef:
Ik had toch liever gezien dat sporen vanaf de M optioneel werden. Nu blijft iedereen in de B en L dus met sporen rijden (als ik weleens mee ga naar wedstrijd zie ik maar donders weinig combinaties zonder) terwijl ze hun pootjes niet stil kunnen houden.

Dan heb je dus niet goed gelezen, sporen zijn nu optioneel in ELKE klasse...
Dus je mag ook KNHS Grand Prix rijden zonder sporen...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:20

Janine volgens mij lees / begrijp jij niet goed en bedoelt Stef dat sporen vanaf de M optioneel zouden moet worden en in de B en L niet toegestaan, als het aan haar lag.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:21

Klopt daan_ordeal

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:22

Janine1990 schreef:
stef schreef:

Dan heb je dus niet goed gelezen, sporen zijn nu optioneel in ELKE klasse...
Dus je mag ook KNHS Grand Prix rijden zonder sporen...

Ik vind dat je een beetje fel reageert op iedereen die iets zegt wat jij anders opvat.
Misschien moet je zelf de reacties even iets beter lezen voordat je kan gaan rellen... ;)