Deze dieren leven niet vrij in de natuur. Hun leefgebied is afgezet en de groep is te groot voor het terrein waar ze op staan.
Ik geloof niet in natuurlijke selectie als de dieren geen vrijheid hebben om elders voedsel te zoeken als er niks meer is.
Ze zitten vast en zijn zelf niet in staat om voor meer eten te zorgen.
Wat ik de Gemeente van Almere wel kwalijk neem is dat ze zelf voor vele miljoenen grond overkopen van staatsbosbeheer en deze grond weer doorverkopen als bouwkavel. Deze bouwkavels worden weer villa's op gebouwd, waardoor de leefomgeving en de natuur moet lijden.
Ik vind het belachelijk dat de gemeente daarintegen er niet voor zorgt dat de dieren geen extra voedsel kunnen krijgen ter compensatie van het land dat ze opkopen van staatbos beheer.
Gister was er ook een ander item in het nieuws over een boer uit Giethoorn(Friesland) die 80 paarden kwijt raakte omdat er vermagerde paarden rondliepen. Heel begrijpelijk dat ze deze dieren naar een betere plek hebben over gebracht!
Maar wat ik niet begrijp is dat deze dieren wel worden gered en de dieren van oosvaardersplassen niet!!!
Onder het mum van natuurlijke selectie....
Dit is in mijn ogen klink klare onzin!