Item over oplichting door paardenverkoopster op tv *CLIP*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:58

Niet betalen voordat het paard goedgekeurd wordt en duidelijke afspraken maken vooraf! T'is geen broodje kaas dat je ff koopt zeg. Vind het heel sneu voor de kopers, zijn te goed van vertrouwen geweest... Wat een aso's van verkopers :(

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 07:29

Heb de aflevering op tv gezien en het is idd niet erg handig gelopen. Niet alleen wb keuring (ook voor verkopende partij: eerst keuren, dan meenemen!!) maar ook het paard al laten laden voor er geld is, het tekenen van het contract vóór het ontvangen van het volledige bedrag etc.

Maar dat keurt niet goed dat een verkoper op dergelijke wijze handelt!!! Helaas zie je het te vaak dat er misbruik gemaakt wordt van de onkunde van mensen.

Goed dat die meid naar tv is gestapt, dat is erg dapper en hopelijk een (kleine) stap in de goede richting wb de paardenhandel!

Een volgende keer zal de koper vast niet meer op dezelfde manier een paard kopen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:44

MLD schreef:
ik weet niet hoor,, maar jij hebt er geen bal verstand van wat er allemaal is..want ten 1e was op dat filmpje niet eens het paard waar het om ging want melanie had al eerder gekeken bij andere paarden en dat hebben ze toen gefilmd en dat hebben ze uitgezonden..
en ten 2de je weet niet eens hoe dat voelt als alles je word afgenomen :S . ik zou jou wel eens willen zien als je in haar schoenen had gestaan! dus ga niet zo'n reactie plaatsen ;)

Dat bruine paard in het filmpje leek wel heel sterk op het bruine paard op de foto's... ;)
En in het programma stond er geen "reconstructie" bij of "ander paard". Dus dan is het logisch dat de kijker aanneemt dat het om hetzelfde paard gaat. Ook toevallig dat dit paard net als het paard waar het omging, dan ook zo stijf liep ;)
Maar goed, als jij er blijkbaar meer van weet; prima, dan geloof ik je best dat dit een ander paard was.
Maar neem het de kijker niet kwalijk. Als kijker kun je alleen conclusies maken over de dingen die je te zien krijgt.

Dat is het nadeel van een tv programma; het is lastig te beoordelen wat er exact gebeurd is.
Want je hoort het verhaal natuurlijk ook maar van 1 kant.

En het is echt niet zo'n schokkende conclusie van me hoor... dat alles een beetje op een "naïeve" manier verlopen is ;)
Dat hoor je vrijwel alle andere mensen hier in 't topic ook zeggen.
Dus ik vind het heel bijzonder dat je speciaal voor mij een account op bokt hebt aangemaakt...

En ten 2e? Ik weet niet hoe dat voelt als alles van me afgenomen wordt?
Lekker bij de hand... die opmerking...
Hoe kun jij dat nou beoordelen?

Ik zal je het hele verhaal besparen.
Maar ik ben enkele jaren geleden op 1 dag maar liefst 6 zeer dierbare paarden tegelijk kwijtgeraakt, waar ik helemaal niets aan kon doen. Ik heb nooit afscheid van ze kunnen nemen, heb ze nooit meer kunnen zien, en weet tot op de dag van vandaag nog steeds niet hoe het met ze gaat.
Dus hou je mond maar over dat ik niet weet hoe zoiets voelt.

Ik vind 't bovendien echt heel naar van je, om iemand zoiets toe te wensen.
Bah.

melanie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:13

Hypofocus schreef:
Bah.

ze wenst het je niet toe... ze zegt alleen dat ze wel had willen zien hoe jij op dat moment had gehandeld....!!! dat is heel wat anders dan toe wensen..!!!

melanie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:20

kamsel schreef:
Alano, ze had in ieder geval wel iemand mee met 'verstand' van paarden. Of die had er toch geen verstand van of ze heeft het advies in de wind geslagen. Maar tekenen voor iets dat je nog niet hebt, daar had haar vader haar voor moeten behoeden.

jah ik had het al getekend... maar heb dat contract NIET aan haar gegeven het werd uit mijn hande getrokken...
en daarbij je verwacht naar jurridische uitspraak niet dat ze het papiertje uit je handen gist..!!! en dat ze haar afspraken naar komt als het bij de rechter is voor gelegd!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:29

melanie18 schreef:
Hypofocus schreef:
Bah.

ze wenst het je niet toe... ze zegt alleen dat ze wel had willen zien hoe jij op dat moment had gehandeld....!!! dat is heel wat anders dan toe wensen..!!!

Komt op hetzelfde neer...
Ze wil me in die schoenen zien staan, dus ze wil dat ik dat door maak ;)
Het is gewoon geen aardige opmerking. Hoe iemand 't ook wil omschrijven. ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:32

Ook al heb ik zelf ook ?? bij de hele gang van zaken, erger ik me wel aan de harde, verwijtende toon van deze topic. :evaw:
En bedenk wel achteraf kun je een koe in zijn kont kijken.
Afbeelding

melanie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:36

IKbenEllen schreef:
funnyhorses schreef:
Als je me wilt qouten dan qoute de hele tekst en niet 1 zinnetje zo trek je mn hele antwoord uit het verband!
Weet niet wat je daarmee wilt bereiken hoor.

Ik trek niks uit verband, je vraagt je tot 2x toe af of deze mensen wel capabel zijn een paard te onderhouden. En die quote was de kern van je verhaal, anders krijg je alleen maar dubbele lappen tekst ;)

funnyhorses schreef:
ik heb niet gezegt of melanie capabel is maar spreek in algemene zin des woords!

Mwah, vind dit niet echt algemeen hoor:
funnyhorses schreef:
Zoooo dom!!!!En dat terwijl vader er ook bij was.
Zijn zulke mensen dan wel kapabel genoeg om überhaubt een paard te houden denk ik dan!

Maar goed, ik ben er verder klaar mee, heb mijn punt geloof ik gemaakt. Overigens was FH niet de enige die zo ondoordacht reageerde in mijn ogen.

Zie dat Melanie zichzelf ook gemeld heeft. Is er al verloop verder in de zaak, en heb je nu geen paardje meer, of heb je al iets anders gevonden?
Hoop dat het snel opgelost wordt, want vind het een behoorlijke schofterige streek die ze je geleverd hebben.

en idd vind ik die uitspraken van funnyhorses ook niet helemaal kloppen...!!!en ook echt niet in het algemeen het gaat over mij en niet over het algemeen..!!!! maar dat je het dan zoooo dom vind en dat terwijl me vader er bij was...!! je weet niet eens hoe het helemaal is gegaan dus hoe kan je dat zeggen...!!! (Zijn zulke mensen dan wel kapabel genoeg om überhaubt een paard te houden denk ik dan!) en die zin gaat echt nergens over... je weet niet wie ik ben hoe ik rij en whatever...!!! dus ga niet van te voren oordelen wat sommige mensen hier nog meer doen..!!! tenx

Abeltje77

Re: Item over oplichting door paardenverkoopster op tv *CLIP*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:30

Melanie... maak je niet te druk over wat iedereen hier schrijft. De meesten vinden terecht dat de verkoopster gewoon een asociaal rotwijf is, en dat is ze ook.

Dat je achteraf dingen slimmer had kunnen doen, het zij zo. Dat is achteraf gepraat. En dan nog is de verkoopster de grootste b*tch want als zij rechtmatig gehandeld had, was er helemaal geen reden geweest tot achterafgepraat.

Waar ik overigens wel heel nieuwsgierig naar ben: ben je nu weer juridisch bezig tegen de de verkoopster?

melanie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:05

Abeltje77 schreef:
Waar ik overigens wel heel nieuwsgierig naar ben: ben je nu weer juridisch bezig tegen de de verkoopster?

ik ben vanaf het begin al juridisch bezig voor de uitzending al... maar kan verder niet veel meer doen me advocaat doet ze best...
het is nu alleen nog afwachten.. meer kan ik op het moment niet doen.. heb alles al gedaan wat ik kon doen..;) dus maar als ik iets hoor dan laat ik het wel op bokt weten...:)

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:42

Ik ben wel heel benieuwd geworden naar de desbetreffende handelaar eigenlijk...

Vegas_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:32

weet iemand wie die verkoper(s) zijn??

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 07:22

Ook al zou iemand dat weten, dan nog mag dat niet openbaar op het forum gezet worden neem ik aan :).

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:42

Siets schreef:
Ook al zou iemand dat weten, dan nog mag dat niet openbaar op het forum gezet worden neem ik aan :).

Daarvoor hebben we een pb knop :)*
Zo'n mensen zouden júist bekend gemaakt moeten worden om andere mensen te waarschuwen en te beschermen!

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:38

Oef dat is even pech hebben
Wordt je inderdaad totaal niet vrolijk van!!!

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:42

Ik heb de aflevering gezien, sjeesus zeg, echt niet normaal dat mensen dit doen :\

madacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:20

FindingJack schreef:
Ik vind dat de afspraken die gemaakt zijn niet nagekomen zijn. Dat is helaas bij meerdere handelaren zo heb ik ondervonden. Je kunt best een leuk recreatiepaard kopen tussen de 1500 en 2000 euro. Daar spelen ze handig op in. Mij is paard verkocht wat zeer geschilt zou zijn voor de ORUN cursus. Was wel iets duurder overigens. Ik ruilde een mooie Trakhener merrie erbij in. Er was van tevoren wel duidelijk dat mocht er iets zijn je geen geld terug krijgt maar wel omruilen voor iets anders. Toen bleek dat dit paard helemaal niet geschikt was bleek dat ze het paard ook niet meer in wilde ruilen. Sta je dan. Die afspraak bleek ook niets waard.

Daarom is het ook jammer dat je een paard niet langere tijd kunt proberen. Ik begrijp zeker wel het oogpunt van de verkoper, dat er iets mee zou kunnen gebeuren. Maar als ik dat wel had gekund had ik het paard niet gekocht omdat later bleek wat er mee was. Nu was ik ook een hoop geld kwijt.
Is het naif? Nee, je vertrouwd iemand en de gemaakte afspraak. Ook een mondelinge afspraak is bindend. Maar in de paardenhandel gaat erg veel verkeerd.

En had je het paard helemaal afbetaald?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:46

Ik vind het voor koper heel vervelend dat het zo gelopen is voor haar (en voor het paard).
Ik ben het eens met Jury en de opmerkingen van Funnyhorses vind ik belachelijk.
Ik denk wel dat koper te goed van vertrouwens was, maar met een rechterlijke uitspraak kan ik wel begrijpen dat ze tekende voor het geld. Ik denk dat niemand dan verwacht dat je het geld niet overhandigd krijgt.
Jammer dat de namen van zulke handelaren niet openbaar gemaakt mogen worden, zou een hoop leed kunnen voorkomen.
Ik wens koper nog veel sterkte en succes met de volgende rechtzaak.