Even de boel op een rijtje zetten.
Soms lopen politiek en de realiteit een beetje door elkaar heen

. Een regel moet helderheid en duidelijkheid geven, en ik ben bang dat deze regel dat niet geeft of gaat geven. Het is niet duidelijk bij het publiek, niet bij de ruiters en al helemaal niet bij de stewards. Nu zijn het woordspelletjes en veelmensen zijn dol op 'spelletjes'.
Werkgroepen en verschillende commissies zullen worden ingesteld om e.e.a. duidelijk te maken.
Voor mezelf sprekend kan ik alleen maar zeggen dat ik geen ènkele werkgroep nodig heb om te zien en te beoordelen wat 'kan' en wat 'niet kan'.
Ik weet het, gevoel heeft niet zoveel waardering. Ook al is het gevoel wat behoorlijk ontwikkeld is en niet hysterisch of uit boosheid voortkomend, maar nuchter Hollands is. Toch is het mijn persoonlijke gevoel wat iedere stap in mijn leven bepaalt. Zo ook hoe ik zelf omga met paarden en met mensen en hoe ik verwacht dat anderen dat ook zo doen.
Ik hoop dat niemand de rioolpolitiek die voorgesteld wordt gaat uitvoeren, daar wordt namelijk niemand beter van. Plaatjes schieten is geen optie, en is ook niet waar het om gaat.
Het zal zich ook zonder meer tegen de actievoerders keren, en vanuit mijn eigen geweten zou ik dat niet onterecht vinden ook. Stenen gooien en bommen plaatsen heeft nooit de waardering gehad van het publiek en niets bijgedragen behalve irritatie en gewonden en dus verdriet.
Dat wil niemand.
We willen sportieve sport, ruiterlijk en eerlijk. Laat paardensport dat blijven.
Er zitten velekanten aan dit hele gebeuren, zoveel dat je het je niet kan voorstellen bijna. Toch speelt alles mee, van puur economische gronden tot plezier.
Het idee van FS spreekt mij bijvoorbeeld erg aan, wie weet wel een Bokt prijs uitloven, ja wie weet, ooit.
We gaan het zien. Het is nog niet voorbij !
Trek me alleen even terug.