Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Re: Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:30

zo was t geloof ik. 3000 toe.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:36

Pashon schreef:
shilady schreef:
Nou als je voor 3000 een goed sportpaard verwacht kan je droom idd snel in deugen eindigen haha
vind de aanpak van jonh vd heuvel eigelijk niets... slappe confrontaties van heb ook altijd :+

jezus mina is het nou echt zo moeilijk om te lezen!!!

een post boven jou staat al duidelijk dat ze ook nog een paard ingeruild heeft en dus €3000,- heeft toebetaald!!!

:+ Het is al meerdere keren langs gekomen. Lezen is lastig soms.

Maar wat had john v/d Heuvel dan moeten doen volgens jou?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:50

annastasia schreef:
Ok, dat werd er gisteren niet bijverteld, dat ze ook nog een paard had ingeruild...........

Net het filmpje gekeken en het werd wel degelijk verteld, maar niet echt duidelijk inderdaad. Ze hebben het over een ruil en vervolgens dat Kim 3000 euro kwijt is (nu de rest nog even lezen hoor ;) )...
Laatst bijgewerkt door Lante op 08-02-10 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:00

Het is gewoon idioot! Hoeveel meningen iedereen heeft.

Als een paard door een Da gekeurd is hoor je ervan uit te kunnen gaan dat het gewoon goed is.
En dan nog kan je het paard binnen 2 maand na aankoop als toch niet goed is, of niet aan de vereisten die gesteld waren bij de verkoop voldoet terug brengen naar de vorige eigenaar.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:09

ik heb het programma ook gezien, en vind het heel sneu voor de mensen.
maar als ik een paard koop, laat ik hem zélf keuren want er wordt nog weleens gerommeld bij de dierenartsen (heb het zelf meegemaakt)..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:12

Winnie_Smit schreef:
Beeeeeeeeh schreef:
@MarcelDufour
Laat hem dan maar beginnen bij "Het Sportpaard" daar werd zijn naam genoemd (vandaar bronvermelding)
Afgezien van het feit dat hij te herkennen was

Misschien is het toch handig de jaargang en aflevering van Het Sportpaard te noemen, dan kan iedereen het nalezen.

Michael1104 schreef:
marcel, als je op i-net gaat zoeken dan zal je zien dat hij echt vele slachtoffers gemaakt heeft. Beschuldigingen komen niet zomaar aanwaaien bij deze man...

Ik weet niet welke zoekmachine je gebruikt maar als ik google op deze naam levert dat geen zoekresultaten m.b.t. paardenhandel of oplichting.

Het advies van Randalinpony zou ik ook opvolgen.

Ik kwam op google wèl wat tegen; dit topic met alle posts met de volledige naam van deze man en zijn dochter, ook al zijn die namen nu wel op Bokt veranderd; op google niet.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:27

Klopt, maar het blijft een kwalijke zaak dat sommige mensen zo zijn,
maar niemand is tegenwoordig te vertrouwen. Zelfs je buren niet.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:45

Da's toch waarlijk verschrikkelijk voor die mensen? Denk je een goed paard te krijgen van iemand...... en maar praten met zijn mobiel in zijn auto (wat nieteens zo mag.....) Die vent zou je toch echt..... GRRRRR!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:46

voor de mensen die enorm aan het gissen en speculeren zijn
wees zo flink om het mij te vragen via pb in plaats van zomaar dingen te roepen

ik heb al eerder aangegeven dat ik niets te verbergen heb

het oordeel van sommige komt namelijk best kwetsend over, en ik vind dat ik mijzelf hier niet hoef te verdedigen
ik heb immers niets of niemand iets aangedaan.

Bloem10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:50

Kim heeft niets fout gedaan, is alleen op goed vertrouwen van de medemens uitgegaan.
Die handelaar zit goed fout! Hij moet de verantwoordelijkheid nemen voor dit paard en ook voor die 2 paarden die hij heeft gestald en zo ook voor dat paard wat spoorloos is verdwenen.... ?! Hoe kan dit gebeuren?

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:32

,
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 24-06-22 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:57

Ik ben het er mee eens dat de verkoper absoluut fout zit, maar wat ik eigenlijk vreemd vond aan het verhaal en niet begrijp (heb het op tv gezien) is dat jipperdejip het paard door de dierenarts van de verkoper heeft laten keuren. Dit is zoiezo al niet aan te raden, er word geadviseerd om altijd het dier te laten keuren door je eigen dierenarts. Zo kunnen verkoper en dierenarts niet van te voren eventuele gebreken besproken hebben.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:03

jiperdepip schreef:
voor de mensen die enorm aan het gissen en speculeren zijn
wees zo flink om het mij te vragen via pb in plaats van zomaar dingen te roepen

ik heb al eerder aangegeven dat ik niets te verbergen heb

het oordeel van sommige komt namelijk best kwetsend over, en ik vind dat ik mijzelf hier niet hoef te verdedigen
ik heb immers niets of niemand iets aangedaan.

Echt bokt...altijd beter weten wens je succes met de hele zaak en dat het tot een goed einde zal komen ook voor het paard in kwestie die is daar uiteindelijk ook de dupe van..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:16

MarloesRixt schreef:
Ik ben het er mee eens dat de verkoper absoluut fout zit, maar wat ik eigenlijk vreemd vond aan het verhaal en niet begrijp (heb het op tv gezien) is dat jipperdejip het paard door de dierenarts van de verkoper heeft laten keuren. Dit is zoiezo al niet aan te raden, er word geadviseerd om altijd het dier te laten keuren door je eigen dierenarts. Zo kunnen verkoper en dierenarts niet van te voren eventuele gebreken besproken hebben.

Nee, Jipperdepip heeft het paard niet door de DA van de verkoper laten keuren; het paard was al gekeurd door de verkoper, dat is wel wat anders. ;)
Jipperdepip heeft het paard daarna nog een keer laten keuren door de eigen DA.

Ikzelf doe het ook zo als ik een paard van wat verder weg koop. Dan spreek ik af dat ik hem ophaal en thuis laat keuren. Is het niet goed, dan gaat ie terug. Zo raar is dat niet, maar deze man weigert haar haar geld en ingeruilde paard terug te geven.
Als ik een paard verkoop, dan doe ik dat ook als ze het paard door de eigen DA willen laten keuren; haal het paard op, neem het mee eventueel met proeftijd en zo snel mogelijk laten keuren. Niet goed, geld terug en paard terug. Is een vrij normale gang van zaken dacht ik, maar iedereen heeft hier veel commentaar op. Naiif..? Ach ja; ik ben vrij goed van vertrouwen, noem het dom, noem het 'een positieve kijk op het leven hebben', als een handelaar of iemand anders je wil belazeren, dan kan dat op allerlei manieren.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:39

HorseyDude schreef:
Da's toch waarlijk verschrikkelijk voor die mensen? Denk je een goed paard te krijgen van iemand...... en maar praten met zijn mobiel in zijn auto (wat nieteens zo mag.....) Die vent zou je toch echt..... GRRRRR!

Ik zag alleen dat hij belde toen hij stil stond...en dat mag dan weer wel.
Maar goed, het feit dat hij niet netjes aan die mensen het afgesproken bedrag betaald heeft voor het rijden en onderhouden van die paarden plus die man van die auto die hij getild heeft zegt toch wel iets.
Er is nog een slachtoffer, en dat is Sanne, want voor haar moet dit ook niet leuk zijn op concours. Is toch haar vader.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:09

Moderatoropmerking:
Ik heb een heleboel reacties verwijderd. Graag terug ontopic, zonder te speculeren, zonder persoonlijk te worden, zonder oneliners aub én zonder de naam van desbetreffende handelaar te noemen.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:29

,
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 24-06-22 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

nadia_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:38

ik vind dat je voor 3000 euro wel een leuk sportpaardje kan kopen....
een paard van 3000 euro kan evenveel poteantie hebben dat merk je wel ..
als je het beestje ophoog kan rijden en je weet wat er in zit..
Maar ik weet niet wat ze bedoelt met de hogere dressuur sport het kan m zijn maar ook zz dus duidelijk is het niet helemaal
maar vind het wel goed dat dit opgelost word er is niks ergens dan een paard te kopen en er achter te komen dat het paard niet gezond is terwijl je er al begint te hechten dit moet niet kunnen

pS niet slim van haar dat ze hem achter af zelf nog een keer laat keuren!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:29

wilma12 schreef:

Vind je dat echt zo idioot? Jij hebt toch ook een mening?

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:00

Kaja schreef:
wilma12 schreef:

Vind je dat echt zo idioot? Jij hebt toch ook een mening?

Ja meningen zonder een persoon in kwestie ook uberhaupt maar te kennen. Of het hele verhaal gelezen te hebben.
Je moet je eerst verdiepen en niet zomaar wat roepen!

amorbeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:24

Toen ik het gister keek (buiten die keuring) was mevrouw heel blij met het paard. Ze vond hem lief en het paard had geen last van de aanmerking op het achterbeen. Hij zou er eventueel last van kunnen krijgen als hij het hogere dressuur zou halen. Maar dit is dan nog de vraag! Hoe loopt hij, afstamming.. etc.. Al zou hij helemaal gezond zijn geweest, dan nog is niet zeker of hij het hogere dressuur aan kan!.

Als je dan dingen wil voorkomen eerst keuren en dan meenemen! Maar ik ben natuurlijk niet voor de praktijken van die handelaar.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:02

Het geeft te kennen dat men teveel vertrouwen heeft in een ieder die met paarden omgaat/handeld. Niet om het één of ander maar de mensen zijn er zelf bij geweest en je weet het altijd zelf laten keuren anders niet kopen. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten ook deze mensen die helaas te naief zijn geweest en nu zeggen wij zijn belazerd. Nee je wilt belazerd worden en dit soort mensen springt daar nu éénmaal op in.

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:30

In dit geval: Faculteit laten herkeuren en dan de heren advocaten het lekker laten uitzoekn, DAS betaalt toch wel de juridische bijstand denk ik zo.... Ik ben benieuwd of nu duidelijk is of het chipnummer van het paard in het allereerste keuringsrapport overeen komt met dat van het gekochte paard van Kim, en zo ja, wat de reactie van de d.a. van W.v.V. is??
En in alle andere gevallen geldt: eerst keuren laten door eigen dierenarts, dan pas kopen. Als je dat niet doet, neem je zelf het risico.... Marcel Dufour verwoorde het wel mooi: "als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook" En dan moet je dus niet achteraf gaan zitten piepen als je geen pot goud onder de regenboog vindt!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 08:20

amorbeertje schreef:
Toen ik het gister keek (buiten die keuring) was mevrouw heel blij met het paard. Ze vond hem lief en het paard had geen last van de aanmerking op het achterbeen. Hij zou er eventueel last van kunnen krijgen als hij het hogere dressuur zou halen. Maar dit is dan nog de vraag! Hoe loopt hij, afstamming.. etc.. Al zou hij helemaal gezond zijn geweest, dan nog is niet zeker of hij het hogere dressuur aan kan!.

Als je dan dingen wil voorkomen eerst keuren en dan meenemen! Maar ik ben natuurlijk niet voor de praktijken van die handelaar.

Als dit waar is, is het paard voor aankoop alleen klinisch gekeurd en nu nog steeds klinisch goed. Alleen op rontgen niet. Dan ben ik bang dat je geen poot hebt om op te staan. Tenzij je kunt bewijzen dat verkioper wist van bemerking.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 08:28

wilma12 schreef:
Ja meningen zonder een persoon in kwestie ook uberhaupt maar te kennen.

Een mening is een mening... en daar is één ieder vrij in!
Je hoeft nimmer de persoon in kwestie te kennen om een mening te vormen.
Als je daar niet tegen kunt, begeef je je in het verkeerde land.

wilma12 schreef:
Je moet je eerst verdiepen en niet zomaar wat roepen!

Als je je gaat verdiepen, is de kans op meer informatie groot ja, maar niet noodzakelijk om een mening te vormen.

De dame in kwestie is gewoon door haar eigen stommiteiten, maar bovenal goed vertrouwen de dupe geworden van naar wat blijkt een oplichter, heel vervelend allemaal, maar wat nog erger is, is dat het veel vaker gebeurd. Wanneer trekken mensen hier lering uit?