Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alves schreef:Toch blijf ik het stom vinden, dat er zo over wordt gedachtAyasha schreef:Omdat...?
Citaat:hmmmm........grote hengst,voernijd,benadering met een stok(altijd),hengst op eigen terrein..........tja ik kan het dier begrijpen,zo erg hoe het voor de mensen ook is. Paard was het waarschijnlijk spuugzat om steeds te moeten wijken voor die man op zn eigen terrein.
KiWiKo schreef:ik heb genoeg merries gekend die erger waren dan menig hengst........
de pest met een hengst is dat het dier onvoorspelbaar is, maargoed houd je daar rekening mee..... dan is die niet onvoorspelbaar
laura929502 schreef:Ik heb bijna 18 jaar een hengst. Zelf opgevoed en alles. Nu is die super braaf, kan een kind hem rijden. Een tijdje heeft hij mensen en andere paarden aangevallen. De reden hiervoor was dat mensen op stal, zonder dat ik het wist hem sloegen!! Zijn agressie werdt veroorzaakt door stress en was ook een vorm van zelfverdediging.
JaBa schreef:Shokkend filmpje, maar wel de natuur. Stel je voor dat de hengst uit dit artikel hetzelfde deed met die man? Niet te verwonderen dat hij het niet overleeft. Maar het is in dit filmpje ook mogelijk dat er niets mis was met het veulen, maar dat deze hengst niet de vader was. Dat ruiken ze en dan schakelen ze ook het veulen uit. BIj leeuwen en tijgers is dit ook zo...