Geen vervolging voor Patrik Kittel na tongincident Scandic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:18

gelukkig geen vervolging voor hem,
en hilarisch een brief hoe die los moet rijden zal die heel veel aan hebben.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:33

arno8 schreef:
Nee, maar ik heb wel het vermogen tot logisch nadenken, een gave die veel mensen hier ontberen.

Maar goed: in al mijn gulheid ik deel mijn kennis: een afgeknelde tong wordt NIET binnen vijf seconden blauw. Daarom was er al langer iets aan de hand voordat hij naar buiten kwam. Daarom kun je niet zeggen: "Ach, het duurde maar 1 rondje, niets aan de hand". Zelfs als het maar 1 rondje duurde, is het schandalig.

Dat kan zeker wel.
Wij hebben een paard op ons bedrijf wat bij het spelen met andere paarden zijn tong heel vaak uitsteekt of dubbel vouwt en dan tussen zijn tanden klemt, je ziet hem dan binnen een paar seconden verkleuren en hij heeft binnen 5 seconden de kleur die Scandic zijn tong op het filmpje heeft.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:34

Als er in het Z1 of hoger een paard de tong tussen de bitten krijgt wordt er geen probleem van gemaakt, maar zodra je naam hebt.. Belachelijk!

Ben blij dat ie vrij is gesproken! Hij kon er ook niks aan doen..

Katja

Re: Geen vervolging voor Patrik Kittel na tongincident Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:04

Moderatoropmerking:
Bericht wat niet aan de regels voldeed verwijderd net als de reacties daarop.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:23

amo500 schreef:
uuh.. Maar mijn paard steekt ook altijd zijn tong uit, en die heeft ook nergens last van. Is dat dan ook dierenmishandeling? :+

dierenmishandeling niet, maar ik zou toch even goed kijken waar het probleem ligt. Een paard heeft zn tong niet voor niks uit zn mond. die van mij is met dubbelgebroken opgeleerd, even een paar keer met enkelgebroken gereden en tong ging er meer uit dan wat anders, terwijl er absoluut geen druk was, was trouwens in de inrijdfase. onmiddelijk weer naar dubbelgebroken overgeschakeld en weg tongprobleem. Paard heeft nooit nog ergens last van gehad.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:30

Joscaa schreef:
Hoe ver moet het gaan voordat er écht wat aan gedaan word?
Blauwe tong hangend uit mond, is voor mij toch wel dieronvriendelijk genoeg.

Niks tegen Patrik persoonlijk verder, ken hem verder ook niet oid, maar een tong die blauw uit de mond hand is voor mij toch wel duidelijk genoeg :=

Sorry hoor, noem mij maar kleurendoof dan maar ik zie echt geen blauwe tong en gezien de korte tijd dat de tong eruit hing lijkt het me ook stug dat ie blauw had kunnen worden,

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:51

gelukkig dat de FEI geen aandacht besteed aan dit soort achterlijkheden.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:52

Michael1104 schreef:

Daar ben ik ook heel blij om. Zijn nog genoeg andere serieuze misstanden waar ze hun aandacht aan kunnen schenken

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:55

zipje71 schreef:
Michael1104 schreef:

Daar ben ik ook heel blij om. Zijn nog genoeg andere serieuze misstanden waar ze hun aandacht aan kunnen schenken

daarom, hopelijk ook een punt naar alle zielige mensen die langs de kant staan te filmen in de hoop dat er iets gebeurd. Hier nog een stuk wat er mee te maken heeft:

De FEI houdt op 9 februari a.s een rondetafelconferentie in Lausanne. Onderwerp van de conferentie is de zogenoemde rollkurtraining, oftewel hyperflexie. Hiertoe heeft de FEI experts uit zoveel mogelijk velden van de paardensport uitgenodigd.

De lijst van genodigden is dusdanig samengesteld dat een zo breed mogelijk expertiseveld wordt bestreken van ruiters, trainers, veeartsen, communicatie, commercie, paardenwelzijn, enz.

"De FEI hoopt met alle deelnemers een gezamenlijke conclusie te bereiken ten opzichte van het onderwerp hyperflexie door te luisteren naar de verschillende standpunten. Mogelijke richtlijnen en conclusies moeten meegenomen worden en moeten gelden voor alle disciplines van de FEI," aldus Ulf Helgstrand, chirurg van beroep en vice-voorzitter van de Deense bond. Hierbij benadrukt hij dat beslissingen genomen moeten worden op basis van rationele gronden in plaats van emotionele.

"De huidige positie van de FEI ten opzichte van hyperflexie is gebaseerd op de resultaten van de conferentie uit 2006," zegt Helgstrand. Volgens hem zijn er na 2006 geen nieuwe ontwikkelingen in de onderzoeken meer geweest.

Onder de genodigden bevindt zich ook bondscoach Sjef Janssen. "Ik hoop dat het eindresultaat van deze meeting er een is die staat voor het welzijn van het paard en inderdaad zal geschieden op rationele gronden," vertelt hij. "Daarom zullen ook de beste veterinairen en onderzoekers present zijn. Het zal een beslissing worden die zal gelden voor alle disciplines en niet alleen voor de dressuur. Dit is heel belangrijk, want een sportpaard is een sportpaard, welke sport het ook doet. Men moet niet gaan proberen de disciplines in eigen hokjes te plaatsen."

Sjef Janssen hoopt dat de rondetafelconferentie nog een ander positief gevolg zal hebben. "Ik hoop dat daarna de discussie over het LDR (laag, diep en rond rijden, red.) ook misschien eens een keer positief uitgedragen zal worden. Maar wel realistisch en volgens de waarden en normen, bepaald in deze meeting."

bron www.horsus.nl

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:32

ik wil niet lullig zijn maar wij hadden een hengst die op vreemd terein tijdens dressuur wedstrijden de tong over het bid legde dan draaide ik de tong vast met een stuk pantykous.. en dan ging die niet over het bitheen werd dieniet blauw en lag die ook niet ergens waar die niet hoorde..
maar je kan er echt niks aan doen..
en ik vind het allemaal dikke larrie koek..
idd ik hoop dat patrik hem op de wc hangt voor iedereen die hem kan lezen nog wat te lachen heeft tijdens zijn boodschap..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:34

Lijkt me logisch dat hij niet vervolgd wordt, wat een waanzin zou dat geweest zijn. Die brief lijkt me echt een klucht, ik zou als ik hem was een uurtje over de grond hebben liggen rollen van de lach. Een brief hoe je moet losrijden....geweldig!
Hij kam em altijd nog gebruiken als toiletlectuur ja! lachend sch*ten is ook best leuk!

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:37

Susyb schreef:
ik wil niet banketstaaf zijn maar wij hadden een hengst die op vreemd terein tijdens dressuur wedstrijden de tong over het bid legde dan draaide ik de tong vast met een stuk pantykous.. en dan ging die niet over het bitheen werd dieniet blauw en lag die ook niet ergens waar die niet hoorde..
idd ik hoop dat patrik hem op de wc hangt voor iedereen die hem kan lezen nog wat te lachen heeft tijdens zijn boodschap..

Ehm, goed, om mn reactie hierop kort te houden... bit schrijf je met een T.
De tong vastdraaien met een stuk pantykous... tja.. het is hoe je er op komt he.. %)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:42

Susyb schreef:
ik wil niet lullig zijn maar wij hadden een hengst die op vreemd terein tijdens dressuur wedstrijden de tong over het bid legde dan draaide ik de tong vast met een stuk pantykous.. en dan ging die niet over het bitheen werd dieniet blauw en lag die ook niet ergens waar die niet hoorde..

met een pantykous nog wel.....
ik kan beter zwijgen nu :o

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:43

word in de draverij vaak gedaan. In eerste instantie toen ik het voor het eerst meemaakte was ik ook flabbergasted.

maar toen ik begreep waarom toen dacht ik bij mezelf zo slecht nog niet, en misschien wel een heel goed ding.

Pantykousje word namelijk goed vochtig, en glijd daarom heel best. Een paard in de koers stikt uiteindelijk als deze doorloopt met de tong uit de mond. Op een karretje voel je dat stukken minder als op het paard. Dus tegen de tijd dat je het doorhebt dat het paard met de tong buitenboord loopt of over het bit heeft, heb je kans dat het dier al dood voor je neervalt.

zoals ik al zei, was ik in eerste instantie ook echt helemaal van........ zooooooo de tandjes! das heftig!!! maar toen ik ging luisteren naar wat mij verteld werd, en het werd me getoond... toen ging ik toch heel anders denken.

ik denk dat dit hetzelfde is met LDR :)

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:21

Tong vastmaken met pantykous of met een elastiek gebeurt vaker dan je denkt! (vandaar dat ik de reguliere concoursen ook noemde)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:25

hmm denk maar dat ik me hier niet meer in ga mengen :) Tong vastbinden.. Tja. Misschien moet je je dan eerst afvragen waarom die de tong uit de mond doet. Maar wie ben ik...

Bentofan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:32

Ik vind het goed dat de FEI zich toch bezig houd met het welzijn van de paarden. Maar ik denk dat dit onderzoek eigenlijk niet zo zeer nodig was geweest, er zijn meer paarden die hun tong over het bit gooien. Ik had volgens mij ook gelezen dat Patrik het bit gelijk goed deed toen hij het merkte.

Ik ben blij voor Patrik dat hij geen verdere officiële waarschuwing heeft gekregen dat zou ik dan toch wat overdreven vinden.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:25

Tong vastbinden wordt heel veel gedaan. Slechte gewoontes moet je in de kiem smoren.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:28

Misschien wel als het paard het uit zichzelf doet. Bijv. in de wei ofzo. Maar niet als dat komt menselijk toedoen...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:30

Vudress schreef:
Tong vastbinden wordt heel veel gedaan. Slechte gewoontes moet je in de kiem smoren.

idd en dat begint door de slechte gewoonte's van de ruiter af te leren!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:31

KiWiKo schreef:
word in de draverij vaak gedaan. In eerste instantie toen ik het voor het eerst meemaakte was ik ook flabbergasted.

maar toen ik begreep waarom toen dacht ik bij mezelf zo slecht nog niet, en misschien wel een heel goed ding.

Pantykousje word namelijk goed vochtig, en glijd daarom heel best. Een paard in de koers stikt uiteindelijk als deze doorloopt met de tong uit de mond. Op een karretje voel je dat stukken minder als op het paard. Dus tegen de tijd dat je het doorhebt dat het paard met de tong buitenboord loopt of over het bit heeft, heb je kans dat het dier al dood voor je neervalt.

zoals ik al zei, was ik in eerste instantie ook echt helemaal van........ zooooooo de tandjes! das heftig!!! maar toen ik ging luisteren naar wat mij verteld werd, en het werd me getoond... toen ging ik toch heel anders denken.

ik denk dat dit hetzelfde is met LDR :)

Dit vind ik een voorbeeld dat als je niet bekend met iets je kunt luisteren naar het argument en daarover kunt nadenken! Mensen zijn vaak direct, whahoeeeee tong vastbinden, hier te kort daar te lang. Je kunt je ook verdiepen in iets en afvragen waarom het wordt gedaan! :j
Dan kun je daar je conclusie uittrekken.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:17

Zou ook compleet belachelijk zijn als dit gevolgen zou hebben voor die jongen. Dierenmishandeling is dit bij lange na niet! Esthetisch onverantwoord, dat wel, maar absoluut geen dierenmishandeling. De discussie moet wel zuiver blijven, wat dat betreft.
De tong over het bit gooien is iets wat vaker voor komt. En vaak wordt die tong grijs vanwege het uitdrogen omdat die lap nou eenmaal binnenboord hoort. Maar dan nog is het geen dierenmishandeling.

Lonink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:46

mooi paard *D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:26

Lonink schreef:
mooi paard *D

:?

name

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:39

Heb m alle dagen gezien in Odense en vind t een zeer correcte ruiter met veel gevoel en geduld.
Ben dus heel blij met de uitspraak!!!!