Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
arno8 schreef:Nee, maar ik heb wel het vermogen tot logisch nadenken, een gave die veel mensen hier ontberen.
Maar goed: in al mijn gulheid ik deel mijn kennis: een afgeknelde tong wordt NIET binnen vijf seconden blauw. Daarom was er al langer iets aan de hand voordat hij naar buiten kwam. Daarom kun je niet zeggen: "Ach, het duurde maar 1 rondje, niets aan de hand". Zelfs als het maar 1 rondje duurde, is het schandalig.
amo500 schreef:uuh.. Maar mijn paard steekt ook altijd zijn tong uit, en die heeft ook nergens last van. Is dat dan ook dierenmishandeling?
Joscaa schreef:Hoe ver moet het gaan voordat er écht wat aan gedaan word?
Blauwe tong hangend uit mond, is voor mij toch wel dieronvriendelijk genoeg.
Niks tegen Patrik persoonlijk verder, ken hem verder ook niet oid, maar een tong die blauw uit de mond hand is voor mij toch wel duidelijk genoeg
zipje71 schreef:Michael1104 schreef:gelukkig dat de FEI geen aandacht besteed aan dit soort achterlijkheden.
Daar ben ik ook heel blij om. Zijn nog genoeg andere serieuze misstanden waar ze hun aandacht aan kunnen schenken
Susyb schreef:ik wil niet banketstaaf zijn maar wij hadden een hengst die op vreemd terein tijdens dressuur wedstrijden de tong over het bid legde dan draaide ik de tong vast met een stuk pantykous.. en dan ging die niet over het bitheen werd dieniet blauw en lag die ook niet ergens waar die niet hoorde..
maar je kan er echt niks aan doen..
en ik vind het allemaal dikke larrie koek..
idd ik hoop dat patrik hem op de wc hangt voor iedereen die hem kan lezen nog wat te lachen heeft tijdens zijn boodschap..
Susyb schreef:ik wil niet lullig zijn maar wij hadden een hengst die op vreemd terein tijdens dressuur wedstrijden de tong over het bid legde dan draaide ik de tong vast met een stuk pantykous.. en dan ging die niet over het bitheen werd dieniet blauw en lag die ook niet ergens waar die niet hoorde..
maar je kan er echt niks aan doen..
en ik vind het allemaal dikke larrie koek..
idd ik hoop dat patrik hem op de wc hangt voor iedereen die hem kan lezen nog wat te lachen heeft tijdens zijn boodschap..
KiWiKo schreef:word in de draverij vaak gedaan. In eerste instantie toen ik het voor het eerst meemaakte was ik ook flabbergasted.
maar toen ik begreep waarom toen dacht ik bij mezelf zo slecht nog niet, en misschien wel een heel goed ding.
Pantykousje word namelijk goed vochtig, en glijd daarom heel best. Een paard in de koers stikt uiteindelijk als deze doorloopt met de tong uit de mond. Op een karretje voel je dat stukken minder als op het paard. Dus tegen de tijd dat je het doorhebt dat het paard met de tong buitenboord loopt of over het bit heeft, heb je kans dat het dier al dood voor je neervalt.
zoals ik al zei, was ik in eerste instantie ook echt helemaal van........ zooooooo de tandjes! das heftig!!! maar toen ik ging luisteren naar wat mij verteld werd, en het werd me getoond... toen ging ik toch heel anders denken.
ik denk dat dit hetzelfde is met LDR