Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LDRD schreef:Sabinee__ schreef:Ik bedoel, als de manege mij een oefening laat doen waarbij je achterstevoren op je paard een rondje moet galoperen, ja, dan zou ik de manege ook aanklagen als ik er met 40 km per uur van af wordt gelanceerd.
In dat geval zou ik zeggen 100% eigen schuld aan jouw kant en dus geen schadevergoeding. Je kunt zelf ook wel snappen dat dat nooit goed gaat, je bent toch geen mak schaap die alles doet wat hem opgedragen wordt?![]()
.
Kostolany schreef:Malibu: Super leuk wat je daar zegt..dan beginnen mensen met eigen paard dus nooit meer aan een bijrijder. Want als ik je eerlijk vertel wat mijn paard dus kan doen want tja het is en blijft een vluchtdier!! Dan vind ik als ik je goed ingelicht hebt je ook je eigen verantwoording met wat je wel en niet kan doen met mijn paard of er niet aan beginnen als je denkt dat je het niet aan kan.
En tja ik vind als je ene kind hebt en die een sport gaat doen. Dat je voorgelicht moet worden door de maneges over het risico wat ene kind kan lopen. Bij ons deden ze dat vroeger. En dan ben je gewaarschuwd.
Waar stop je dan! Als jou dochter op voetbal gaat en een bal tegen haar gezicht krijgt en 5 tanden mist??? Zo kunenn we wel door gaan. OF ze valt thuis van de trap..zeg...het is zo makkelijk de schuld bij een ander neer te leggen maar niet naar jezelf te kijken als er iets ergs gebeurd.
Kostolany schreef:Tjee, ook al ben je beginnner hoop ik dat ze je toch ooit verteld hebben ergens wat een paard is en waarom het een vluchtdier is? En tjee beginner in welke tak van sport als ik roep tegen jou spring in de sloot tik je toch ook tegen je voorhoofd of niet? Zn schaap zijn we niet!
Sabinee__ schreef:Maar HOE is het gebeurd ?
Sientje schreef:Sabinee__ schreef:Maar HOE is het gebeurd ?
Dit had je ook zelf in de uitspraak kunnen opzoeken, maar vooruit:
Vast staat dat het ongeval is ontstaan nadat Dominant – onberekenbaar als een paard als zodanig is – plotseling bij de overgang van stappen in galop een onverwachte manoeuvre heeft gemaakt. Dominant strekte zijn linker been naar voren, deed zijn hoofd naar voren en beneden tot kniehoogte, trok de beide voorbenen in en gleed door de bak.
Kostolany schreef:Maar je kan je kind als ouder ook niet overal tegen beschermen hoe graag we dat ook zouden willen. Want ongelukken zitten in een klein hoekje zeker als je sporten beoefend met dieren! Er zijn grotere risicos aan omdat een dier niet kan praten tegen je. Maar ja op straat of iets zijn mensen ook nie taltijd aardig meer tegen elkaar en kan je ook uit het niets een klap in je gezicht krijgen. HEt blijft moeilijk..geen leuke ervaring voor die mensen, jammer dat er weer regels aan te pas moeten komen om het op te lossen.
Remember schreef:Cayenne schreef:Alles afwegende komt de rechter tot het oordeel dat de manege 70% van de totale schade van het meisje moet vergoeden. 30% van de schade blijft dus voor rekening van het meisje zelf.
Over wat voor schade hebben we het dan? Want stel dat het meisje een been gebroken heeft, dan wordt dit toch zowiezo vergoedt door haar ziektekostenverzekering (die het op hun beurt misschien weer verhalen op de verzekering van de manege?).
Welke kosten komen dan überhaupt voor de eigen portemonnee van het meisje/ouders?? Want waarom zou je anders een procedure starten?
Ik zal wel iets over het hoofd zien hoor, maar dat vraag ik me af
Kostolany schreef:Heb je ooit mijn premies voor mijn eigenpaard kwa aansprakkelijkheid weleens gezien. laat staan dat jij dat voor al je manegepaarden hebt.
Moontje1991 schreef:Remember schreef:Over wat voor schade hebben we het dan? Want stel dat het meisje een been gebroken heeft, dan wordt dit toch zowiezo vergoedt door haar ziektekostenverzekering (die het op hun beurt misschien weer verhalen op de verzekering van de manege?).
Welke kosten komen dan überhaupt voor de eigen portemonnee van het meisje/ouders?? Want waarom zou je anders een procedure starten?
Ik zal wel iets over het hoofd zien hoor, maar dat vraag ik me af
Traumatische ervaring?
Kind draagt het eeuwig met zich mee?
En dat soort gezemel?