Anky eindigt als laatste tijdens reiningwedstrijd van Lyon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:07

rapido schreef:
Hebben jullie eigenlijk wel enig idee hoe ontzettend hard deze mensen moeten werken om de top te bereiken? Hoe hard je moet knokken om uberhoupt sponsors voor je te winnen? van smorgen's vroeg tot savond's laat verzorgen,trainen enz en dat elke dag? Veel en ver te moeten reizen om competitie te rijden? Ik heb diep respect voor de mensen die dat doen in welke tak van paarden sport dan ook! Want het is zwaar heel erg zwaar en je moet er dan ook verdomd veel plezier in hebben wil je dit kunnen volhouden.

Dat wordt inderdaad ernstig onderschat.
Maar kijk inderdaad maar eens naar de plaatselijke maneges, hoe hard moet men daar wel niet werken? En dan hebben we het niet eens over topniveau, dichtbij is het ook zwaar.

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:26

rapido schreef:
Hebben jullie eigenlijk wel enig idee hoe ontzettend hard deze mensen moeten werken om de top te bereiken? Hoe hard je moet knokken om uberhoupt sponsors voor je te winnen? van smorgen's vroeg tot savond's laat verzorgen,trainen enz en dat elke dag? Veel en ver te moeten reizen om competitie te rijden? Ik heb diep respect voor de mensen die dat doen in welke tak van paarden sport dan ook! Want het is zwaar heel erg zwaar en je moet er dan ook verdomd veel plezier in hebben wil je dit kunnen volhouden.

hmm, ben het niet volledig met je eens. Anky en andere topsporters in de paardensport hebben naar mijn zeggens toch wel een luxeleventje!

Oke, ze moeten wel veel trainen, en reizen, en er is ook altijd de spanning van die wedstrijden, maar strond (mest) scheppen behoort niet tot één van hun taken. Ze worden overal goed ontvangen, hebben een hele boel mensen die ze kunnen commanderen, grooms die al het werk voor hen doen, zij moeten enkel hun paard opstappen. Natuurlijk zijn er ook topsporters die ook af en toe een handje toesteken, maar kortom, echt HARD werken moeten ze toch niet doen???? Volgens mij is dit echt een droomjob.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:29

charlie1989 schreef:
rapido schreef:

hmm, ben het niet volledig met je eens. Anky en andere topsporters in de paardensport hebben naar mijn zeggens toch wel een luxeleventje!

Oke, ze moeten wel veel trainen, en reizen, en er is ook altijd de spanning van die wedstrijden, maar strond (mest) scheppen behoort niet tot één van hun taken. Ze worden overal goed ontvangen, hebben een hele boel mensen die ze kunnen commanderen, grooms die al het werk voor hen doen, zij moeten enkel hun paard opstappen. Natuurlijk zijn er ook topsporters die ook af en toe een handje toesteken, maar kortom, echt HARD werken moeten ze toch niet doen???? Volgens mij is dit echt een droomjob.

Heb je enig idee hoe zwaar het is om een bedrijf te runnen?
En dan is dit ook nog een bedrijf waarin alles leeft. Heb je het over verzekeringen, is dat ook zwaar, maar dat is veelal papier.

Heb je uberhaupt enig idee wat er bij de verschillende bedrijfsprocessen komt kijken?

Misschien hebben de werknemers van Anky BV het zwaar, maar als eigenaar ben je eindverantwoordelijke. En dat wordt ook zwaar onderschat. Je moet namelijk van ALLES op de hoogte zijn.

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:33

Ja, ik weet dat je die verantwoordelijkheid niet mag onderschatten, maar volgens mij is dat ook net boeiend, anders zouden ze er toch gewoon mee ophouden en alles veel kleinschaliger gaan houden? Ik blijf toch bij mijn mening dat die topsporters, met alle problemen die er bij komen kijken, toch wel een boeiend en leuk leven hebben.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:34

charlie1989 schreef:
rapido schreef:

Nou en jij leeft ook van de hemelse dauw ofzo.
Mijn ouders zijn ook van niets begonnen, tot ze over enkele jaren geleden verschillende bedrijven hadden. tuurlijk deden ze niet elke job meer, maar als het moest hadden ze dat vast gedaan.
Een bedrijf leiden is veel complexer dan enkel een jobspeciefieke inhoud, zoals je nu eigenlijk doelde op een stalhulp.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:36

charlie1989 schreef:
Ja, ik weet dat je die verantwoordelijkheid niet mag onderschatten, maar volgens mij is dat ook net boeiend, anders zouden ze er toch gewoon mee ophouden en alles veel kleinschaliger gaan houden? Ik blijf toch bij mijn mening dat die topsporters, met alle problemen die er bij komen kijken, toch wel een boeiend en leuk leven hebben.

Volgens mij is dat toch zeker wel boeiend.
En behoorlijk bekrompen bedacht, zeker van iemand van 20 jaar.

Heeft een eigenaar van een verzekering geen boeiend en leuk leven? Natuurlijk wel, die hoort dagelijks allerlei verhalen. Maar dat maakt zijn leven en het runnen van zijn bedrijf niet minder zwaar.

naadjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:53

jeetje wat een commentaar allemaal zeg van sommige... zou bijna denken dat jullie jaloers zijn :D
als jullie in haar schoen zouden staan, zouden jullie misschien wel hetzelfde doen..

ik vind het in ieder geval helemaal leuk dat ze is gaan westernrijden.. ben zelf namelijk ook helemaal omgeslagen :))
ik hoop ook dat ze er heel goed in wordt.. zou toch geweldig knap zijn als onze dresssuurkampioene ook in de reining uitblinkt!!

Popstra

Re: Anky eindigt als laatste tijdens reiningwedstrijd van Lyon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:07

En wil je bereiken dat er personeel voor je rond loopt, dat je goede naams bekendheid krijgt en leuke sponsoring dan moet je toch eerst echt heel hard werken, sterk in je schoenen staan. en enorm gemotiveerd zijn. Dat moet echt je levens stijl zijn of je nu geld als water hebt of niet!

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:07

Ik zeg: Schoenmaker hou je bij je leest!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:15

Novice schreef:
Ik zeg: Schoenmaker hou je bij je leest!

zullen we iedereen die eventing doet, ook maar een onderdeel laten kiezen dan?

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:33

Sorry iedereen voor mijn k* t reacties in dit topic :o |( . Ik bedoelde het zo echt niet, maar ik kon echt ff niet meer, ik heb problemen thuis gehad, zat gewoon ff helemaal niet goed in me vel. Ik heb respect voor alles wat Anky doet, maar helaas was dit topic het slachtover van mijn domme uitleverij. Ik begrijp achteraf ook niet hoe ik zulke dingen had kúnnen zeggen.

Nou dat moest ik dus gewoon even bekennen, een beetje errug stom van mezelf, geef ik zelf toe, maar aangezien ik mijn berichten nu niet meer kan verwijderen, en aangezien ik ze zo ook echt niet wil laten staan omdat ik het zo niet bedoel. Maar misschien is dit dan alleen een goede straf voor mezelf...

Sorry iedereen die ik misschien heb gekwetst in dit topic, maar ik ben ook maar een mens....... en ik moet nog een hele hoop leren

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:59

hopla schreef:
Hoe kan het dat Anky in de hoogste klasse mee rijdt?
Moet zij niet net als iedereen gewoon onderaan beginnen?

Dat ben ik met je eens, maar ja wie zijn wij

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:46

Op onder andere bladzijde vijf staat daar een hele duidelijke uitleg over. Kort samengevat moet Anky verplicht in de 'open' starten omdat ze prof is.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:14

Ja maar je hebt open en je hebt open...

Er zit een enorm verschil in niveau tussen de open op een gemiddelde Nederlandse wedstrijd en een CRI**** westrijd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:36

Als Anky mee wil doen aan de WEG in Kentucky in 2010, moet ze zich wel kwalificeren. En dat gaat niet via een gemiddelde Nederlandse Wedstrijd, daar moet je CRI voor rijden.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:46

Als je als laatste eindigt gaat dat ook niet lukken.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:47

Ik denk dat 't 2010 een pennydroom zal moeten blijven voor haar...

Ze kan heel leuk dressuur rijden hoor maar als zij volgend jaar op dat niveau zit dan is er iets mis met de huidige lichting reiningruiters.

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:23

Hartstikke leuk voor haar dat ze de western sport nu gaat doen.
En is dan nu misschien als laatste geeindigd maar wie weet wat er nog komen gaat!!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:57

vanavond is Lyon te zien bij Eurosport!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:14

Ook de reining?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:20

nee, alleen springen en dressuur. (volgens eurosport dan)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:18

Hmm, mammie lief aankijken. Er komt toch geen vrouwenfilm op rtl? :P

Evanescence, kan gebeuren, volgende keer gewoon even beter nadenken. Dat zul je hier ook wel van hebben geleerd ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:19

Ik vergeet echt ALTIJD paardensport te kijken, hou het ook niet bij omdat ik zelf natuurlijk niet in het wedstrijdcircuit zit.

Misschien over een jaar of zes dat ik er meer van weet, dan moet ik haast wel. ;)

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:29

anky was niet laaste maar 13e van de 14. Ze kreeg 5% aftrek omdat ze tijdens de spin haar zadelknop had aangeraakt. Had ze dit niet gedaan dan was ze in de middenmoot geeindigd. Ik vind het reuze knap wat ze doet. de proef is al op een site te zien, ben even de naam kwijt. Ze rijdt al stukken beter dan ze in Wanroij deed. En dat ze maar een makkelijk leventje heeft dat is echt onzin van de bovenste plank. Ze zit al om acht uur op het paard en is de hele dag druk. ook met lesgeven. En ze runt niet alleen het paardenbedrijf maar ook haar kleding en assecoires lijn. Daarnaast geeft ze ook nog clinics en is ze bij allerlei andere activiteiten betrokken, denk maar niet als je je zoveelste clinic geeft het nog voelt als een "uitje". Ik denk dat het dan toch echt werk wordt. Oh en dan heb ik nog niet haar kinderen genoemd waar ze ook nog aandacht aan moet besteden. hm ik ben blij dat ik Anky niet ben (alhoewel een beetje van haar rijkwaliteiten.................)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:31

Waar haalt iedereen toch die 5% vandaan :?
Reining werkt helemaal niet met percentages?