Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:45

die met de grootste mond willen een eerste rang plekje en zijn dan stil..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:46

de enige mening die telt zijn die vn de mensen die denken dat javi er beter van word!!!!!

anders was deze keus niet gemaakt voor HE
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-08-09 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:46

@Rockwitch, ik ken het verhaal van Fiji helemaal niet. Meestal gaat nieuws en grote evenementen aan me voorbij maar vond dit verhaal nu in mijn mailbox.

Alles wat we doen komt stress bij kijken. Maar daarom ga je ook met beleid te werk toch? Als je je paard verkeersmak wilt maken, doe je dat toch ook eerst in een rustige omgeving met weinig risico's?
Op wedstrijd gaan etc. bouw je toch ook op?
Met rijden begin je toch ook met rustig aan in vertrouwen zadelmak maken.

En wbt die hoeven tussen de ogen, wat mij betreft heeft ze alle recht van spreken als ze het doet :-)

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:47

ik vind het een super goede keuze om er iemand bij te halen om toch te proberen dat javi vertrouwen gaat krijgen in mensen, als het je zelf niet lukt.

elk paard verdient een eerlijke kans en hem af laten maken is niet eerlijk vind ik.

snap echt niet wat mensen bezielt om hierover zo te gaan discusseren sorry maar soms wordt ik echt ziek van de discussie's hier, en nog triester vind ik het om eeen stuk te plaatsen wat niet volledig is kwa informatie.

pvd rockwich en alle andere die om pvd heen staan jullie hoeven je niet te verdedigen tegen zulke zielige mensen laat ze ze zijn niet wijzer en is een paard moeilijk slacht je hem toch gewoon ben je daar ook weer vanaf. belachelijk.
Laatst bijgewerkt door CoRiNa1983 op 12-08-09 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:47

er is al 10 maanden aan beleid aan vooraf gegaan, het is niet zo dat ze de dag voor HE uit Roemenie is gekomen, ze is er dan al bijna een jaar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:51

nah kom ik weer met de welbekende domper :)

Ik vind dat dit paard al zoveel meegemaakt heeft dat het niet als "atractie" op een paardenevenement nog meer utigebuit moet worden..........

Noem mij maar gek...........

maar pak voor dat soort dingen de brutale, zich zelf groot vindende paarden, met een ego van hier tot tokio....

maar laat dit geestelijke kapotte paard rustig ergena anders bijscholen..........

Sorrie,

maar in mijn ogen word dit paard nu net zo misbruikt als vroeger toen het voor het baassie geld in het laadje moest brengen........

Nu word het misbruikt voor reclame.....

en ik voor een ...... kan daar weinig mee........... misschien mijn manco, maar ik vind het triest voor dit paard dat zij op een evenement als dit moet opdraven........

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:52

Bovendien heeft Annemarie haar ontmoet, haar kansen ingeschat en overwogen en die ziet geen problemen. Een kundiger iemand is er maar eentje imo en dat is Monty.... :D

Jitske_

Re: Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:55

Dank je wel Kiwiko!

Ik wil bij deze vragen of iedereen die er net zo over denkt een mail wil sturen aan de organisatie van HE en aan Annemarie van der Toorn om dit soort praktijken te stoppen. Doen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:56

Ik denk dat Annemarie van iedereen hier de meeste ervaring met dit soort paarden heeft en dus vertrouw ik haar oordeel, ik bedoel ik kan het niet en dat geef ik toe, dus zal er zelf ook niks mee proberen. PVD heeft voor zover haar kunnen reikt al superveel bereikt maar ook voor haar houdt het een keer op. Dus nu zochten we hulp van buitenaf, we vertrouwen het oordeel van Annemarie, en als wij echt het idee hadden dat Javi HE niet aan zou kunnen, zouden we dat dus niet doen.

tessyke

Jitske_ schreef:
Dank je wel Kiwiko!

Ik wil bij deze vragen of iedereen die er net zo over denkt een mail wil sturen aan de organisatie van HE en aan Annemarie van der Toorn om dit soort praktijken te stoppen. Doen?

veel succes!

CoRiNa1983

Jitske_ schreef:
Dank je wel Kiwiko!

nog belachelijker kun je het niet maken zeg....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:58

mja jammer dat er mensen zo vreselijk negatief tegenover staan, maar goed ik zal morgen met Annemarie contact op nemen en hopelijk kan zij zichzelf dan hier verdedigen en haar verhaal doen.

Anoniem

ja laten we de boel boycotten!!!!!!!! :+

mikster

scandal schreef:
Jitske_ schreef:
Dank je wel Kiwiko!

nog belachelijker kun je het niet maken zeg....

Oja wel dat kan wel degelijk! Kijk maar naar wat ze Javi gaan aandoen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:59

Prachtig initiatief haar naar Nederland te halen, maar.. ik ben het met Kiwiko eens, moet dat nou zo'n evenement?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:00

Ik vind het jammer dat mensen denken dat ze wat over dit paard kunnen zeggen, over hoe ze het zal vinden, terwijl ze dit dier niet eens kennen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:00

Sorry hoor, maar waar bemoeien jullie je mee!? :roll:
De bokkertjes willen zich tegenwoordig overal mee bemoeien en overal hun zin in krijgen! Kom op dames, zet jezelf niet voor lul en doe normaal! Ga allemaal lekker bij Amivedi werken ofzo!
Het wordt steeds gekker!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:01

OOOOOOOOOOOO ik twijfel annemarie haar kennis en kunde nergens in twijfel......... laat dat wel wezen.......

ik vind alleen dat dit paard niet gebruikt moet worden op een evenement om dit te onderstrepen........ een paard als dit is een paard die je in stilte doet, omdat je vind dat het paard al genoeg uitgebuit is.......

ga je ermee naar een evenement ben je niks beter en buit je ook weer het paard uit voor jezelf

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:03

Jitske_ schreef:
Dank je wel Kiwiko!

nog belachelijker kun je het niet maken zeg....[/quote]
Oja wel dat kan wel degelijk! Kijk maar naar wat ze Javi gaan aandoen.[/quote]

ben het daar absoluut niet mee eens Javi verdient deze kans, waar dan ook op HE of ergens waar niemand ze kan zien

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 23:26

We zien dat de reacties in dit topic lijnrecht tegenover elkaar staan. We hebben contact opgenomen met Annemarie van der Toorn omdat zij de aangewezen persoon is om een aantal vragen die in dit topic rijzen te beantwoorden. Zij is op dit moment op vakantie maar heeft telefonisch aangegeven om een kijkje te nemen in dit topic en als dat mogelijk is een reactie te geven.

We wachten haar reactie nog even af.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:50

De reactie van Annemarie van der Toorn staat hieronder. We hopen dat het topic hierna open kan blijven doordat er op een respectvolle manier met elkaar gediscussieerd wordt.

annemariev schreef:
Enige tijd geleden kreeg ik het verhaal van Javi te lezen. Het is niet niks wat in sommige landen gebeurt met paarden. Maar ook in Nederland gebeurt heel veel wat in mijn ogen niet toelaatbaar is. Een veelgehoorde opmerking tijdens mijn cursussen, als we het hebben over de paarden die we op dat moment hebben staan, is dat ze niet wisten dat er nog steeds zoveel geweld is rondom paarden. Paarden die met metalen buizen zijn geslagen tijdens het opstapproces, met tangen op de bovenlip de trailer in getrokken zijn, dagen vastgezet zonder water en eten omdat ze niet makkelijk waren met rijden, bewerkt met de riek, maanden op stal en ga zo maar door. We kunnen er helaas boeken over vol schrijven. Wij trainen deze paarden om weer vertrouwen te krijgen in mensen, niet altijd een gemakkelijke klus. Daarnaast hebben wij altijd 2 – 3 paarden die wij redden van de slacht om ze te hertrainen op gedrag.

Waarom nu Javi op Horse Event? Allereerst willen wij zoveel mogelijk aandacht voor geweld en misstanden rondom paarden. Daarnaast willen we laten zien dat het niet nodig is om paarden te trainen met geweld of pijn. Dat het ook anders kan. Wij werken tijdens demonstraties over ons werk altijd met paarden die een probleem hebben. Natuurlijk hebben we goed overleg gehad over Javi, omdat we wisten dat deze reacties zouden komen en dat ons werk onder kritiek zou komen te staan en dat er negatief op mij gereageerd zou worden. Dat risico neem ik graag als het gaat om het onder de aandacht brengen van misstanden rondom paarden. Heel belangrijk hierbij is dat ik de overtuiging heb dat Javi niet meer stress zal ondervinden dan willekeurig elk ander (probleem)paard dat we zouden kiezen. Of misschien wel ieder paard die in een nieuwe omgeving komt, zelfs de paarden die daar een show verzorgen. En dat die stress waarschijnlijk heel erg mee gaat vallen, dat hebben Leo en Fiji de vorige jaren bewezen. Javi is ondertussen uitgegroeid tot een sterke, dominante en evenwichtige dame die helaas geleerd heeft om mensen te bewegen door agressief gedrag te vertonen. Het is natuurlijk niet voor niets dat ik samen met Karel Bauer naar België ben gegaan om te kijken wat voor paard Javi is. Om een goede inschatting te maken van haar karakter. Ook in Roemenie was zij heel veel gewend geweest en staat ze nu nog steeds op een drukbezochte manege. Hoe ver we gaan komen met Javi? Geen idee. Zij zal het tempo en de richting bepalen. Met dit soort paarden kun je geen vooropgezet doel hebben. Ze zal zelf laten zien wat ze wel en niet aankan, dat kunnen wij nu niet bepalen. Mijn hoop en verwachting is dat ze snel vertrouwen zal krijgen in mensen. Zodat ze na een periode van extra training weer heerlijk terug kan naar haar eigen plekje.

Laat duidelijk zijn dat ik een grote voorstander ben van open discussies. Maar wel respectvol naar ieders mening en persoon. Geef ook de reacties vanuit dezelfde intentie. Zelf zou ik het fantastisch vinden om de energie die nu is losgekomen te gebruiken om met elkaar te zorgen voor een beter welzijn van paarden in Nederland. Want zolang het bijvoorbeeld nog volkomen geaccepteerd is dat wij paarden de trailer in slaan hebben we nog veel te doen.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:53

en die slaat de spijker op z,n kop :)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:58

Hopelijk komt het goed met Javi! Als dit zijn laatste kans is.
Waar maken we ons dan zo druk over??
En hij is die drukte schijnbaar ook gewend.
Ik vind het alleen maar mooi als er eindelijk aandacht voor gaat komen.
Al die mishandelde paarden daar en overal ter wereld.
Daar moet toch snel een einde aan gaan komen hoor.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:01

Na gisteren door een ander topic hier uit gekomen en vluchtig door gelezen.
Ik ben het zeker eens dat er veel paardenleed is, ook in Nederland en dat er door onkunde en haastigheid en vooral snelle winst veel paarden de dupe worden van onnodig leed.

Maar toch, ondanks deze update blijf ik achter de woorden van Kiwiko staan.
Dit paard heeft veel meer meegemaakt dan een Nederlands paard dat de dupe is van leed.
Dat dit paard hulp nodig heeft is zeker waar.
Maar doe dat thuis.
Niet op een van de drukst bezochte evenementen van Nederland.
En het valt mij dan eigenlijk ook tegen van deze bekende mevrouw van der Toorn dat ze dit doet.
Misstanden aan de kaak stellen is hard nodig, maar zo niet.
Ze stond bij mij op een voetstukje, maar daar keldert ze zo wel vanaf.

En ik begrijp ook dat het paard op een drukke manege staat, dan kun je ook nog de vraag stellen of het paard daar wel op de plek staat waar het hoort te staan.
Genoeg niet mishandelde paarden kunnen niet aarden op een drukke stal.
Dat is ook denken een welzijn.

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:02

Ik hoop dat het goed komt met Javi en dat ze zich uiteindelijk laat benaderen. En of dat nou op HE of thuis gebeurt dat doet er in mijn ogen niet echt toe.