Jeugd moet erg wennen aan het eten van paardenvlees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Re: Jeugd moet erg wennen aan het eten van paardenvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:51

Ik eet ook alles :j En ik vind paardenvlees lekker, en of het nu een paard of een kip op mijn bord heb liggen uiteindelijk zijn ze allebei geslacht.

Ik heb een keer een stervende koe begeleid tot aan haar laatste adem, dat ging mij ook ontzettend aan het hart. Toch eet ik mijn stukje koeienvlees met smaak. Heb geprobeerd ervan af te blijven maar vind het gewoon te lekker.

heb zelfs al eens kangaroe gehad, maar dat kon ik niet zo waarderen :P

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:54

Uit principe eet ik gewoon geen paardenvlees. Ik weet wel dat het natuurlijk allemaal even zielig is voor ieder beest. Maar ik kan toch echt niet leven met het idee dat ik een paard op loop te eten....Neej echt niet voor mij !

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:55

kyraenlisa schreef:
Ik eet absoluut geen paarden vlees , al is dat het laatste op aarde wat je kunt eten .

Ik denk dat je nog nooit echt honger hebt gehad.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:57

en waarom kon je de kangeroe niet warderen dan?

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:00

Sandeman schreef:
Laatst kocht ik een pak van die mexicano's van Mora. In de supermarkt vergeten te lezen. Kom ik thuis...bevat 5 % paardenvlees. Het lag meteen in mijn vuilnisbak.

Ik zou het niet door me strot krijgen.

Dit zijn dingen die ik zeer respectloos vind tegenover het paard :n
Het paard is nu voor niks doodgegaan.
Net of paarden vies zijn.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:04

Ik eet zelf vast weleens paardenvlees wat ergens in verwerkt zit, maar een kilootje paardenbiefstuk of rookvlees zal ik zelf niet zo snel halen. Voelt toch raar vind ik..

Ik snap niet zo goed waarom ze vinden dat iedereen aan het paardenvlees zou moeten. Krijg je alleen maar meer ellende van. Hoe hoger de vraag, hoe hoger de productie, hoe meer paarden er worden gehouden en gefokt voor de slacht..
Over het algemeen hebben de slachtpaarden het, in verhouding tot hun vrienden die wel worden gebruiktvoor de sport en recreatie, het een stuk minder goed. Dus laten we het alsjeblieft niet gaan aanmoedigen..

Geartje_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:09

Sandeman ben het helemaal met je eens!!
Het paard is nu zonder nut vermoord!!!

En vanitymay: nee we moeten het zeker niet aanmoedigen!!!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:14

Ik kan snappen dat de jeugd het moet leren eten, want het heeft net als lamsvlees een typsiche smaak.
Ik heb gedurende 15-tal jaar geweigerd paardenvlees te eten (niet dat ik het daarvoor at), maar heden proef ik gewoon dat het geen runds-,varkensvlees of gevogelte is. Vind er niks aan net zoals je me ook geen plezier doet met wild (eend, ree, everzwijn,...)

Elk dier voor consumptie wordt "zonder reden" vermoord. Maar waarom zou een paard met gebroken been niet naar de slacht mogen. kwalitatief is er geen beter vlees te vinden.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:15

marieminime schreef:
ZusJacobs schreef:
Paarden vlees smaakt ook echt niet 'anders'

mag toch aannemen dat het vlees van paarden anders smaakt dan koe of kip, waarom eten we anders vlees van verschillende dieren

En daarom staat het tussen "jes... :+

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:17

ah zo ok haha

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:23

irissahorse schreef:
Sandeman schreef:
Laatst kocht ik een pak van die mexicano's van Mora. In de supermarkt vergeten te lezen. Kom ik thuis...bevat 5 % paardenvlees. Het lag meteen in mijn vuilnisbak.

Ik zou het niet door me strot krijgen.

ag stel je toch niet aan, je doet net of het hele paard in dit ene pakje mexicano's zit!

het paard is voor diverse andere doeleinden gebruikt, dus is hoe dan ook geslacht voor cosumptie in andere producten, en heus niet in dit ene weggegooide pakje. paarden die hun hele leven hard voor je hebben gewerkt en je altijd trouw zijn geweest opeten, DAT vind ik respectloos.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:26

marieminime schreef:
irissahorse schreef:

ag stel je toch niet aan, je doet net of het hele paard in dit ene pakje mexicano's zit!

het paard is voor diverse andere doeleinden gebruikt, dus is hoe dan ook geslacht voor cosumptie in andere producten, en heus niet in dit ene weggegooide pakje. paarden die hun hele leven hard voor je hebben gewerkt en je altijd trouw zijn geweest opeten, DAT vind ik respectloos.

Ach stel je toch niet aan, je doet net alsof alle paarden die hard voor je hebben gewerkt per definitie op je bord eindigen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:35

Met paardenvlees vind ik niets (of net zoveel ;) ) mis mee, net als met koeien-, kippen-, of varkensvlees. Ik eet het alleen niet, ben vegetariër.

Met een hogere consumptie van paardenvlees is in principe ook niks mis, míts je geen bio-industrieachtige praktijken krijgt. En nog meer shetlandveulens op transport naar het zuiden? Nee, liever niet. Meer paardenvlees -laten- eten oké, als het maar op een humane manier gebeurt.

Maar dat vind ik voor al het vlees, en dat is ook de reden waarom ik geen vlees meer eet. Dieren die nooit het daglicht zien, biggetjes die als oud vuil worden weggegooid, kippen die door hun poten zakken.. eet smakelijk ;)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:56

Neem me vooral niet kwalijk dat ik dat pak heb weggegooid. Zoals ik al zei, ik schrok dat er paardenvlees in zat en dat was puur mijn eerste reactie.....weggooien. Ik let voortaan wel beter op wat ik in huis haal.
En ik ben zeker niet respectloos. Heb juist veel respect voor paarden en daarom eet ik ze ook niet.

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:01

OMG.. als je bij mij aankomt paard verpakt in een plastic bakje,
dan ga je maar lekker ergens anders eten !
Kan het niet over mn hart verkrijgen.
Ik vind een paard toch iets heel anders dan een koe of een varken.
Paarden begrijpen je denk ik beter, daarmee kan je echt een band opbouwen.
Je eet je hond of kat toch ook niet op ? :O

EDIT: lees even over mora's mexicanos
Vaarwel mexicanos van mora, en vaarwel snackbar t hoekje !
hoewel ik mischien toch nog een milkshake ga halen :P

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:07

Nadat ik mijn paard naar de slacht heb gebracht zou ik er echt niet mee zitten als er daarna een stukje van hem in mijn kroket zit.
Ik heb mijn paard dood zien liggen; nou toen was het mijn paard niet meer. Het wezen van haar zit niet in een stuk vlees.

Liever eet ik trouwens een stukje vlees van een dier (paard) dat een prachtig leven heeft gehad, dan een stukje vlees van een kistkalf.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 04-08-09 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:08

Jaaa, bij was het ook vaarwel snackbar... neem wel een kaassoufle..

peultje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:13

Cayenne schreef:
Voor de mensen die geen paardenvlees eten:
waarom eten jullie geen paard maar wel andere dieren? :)

ik eet helemaal geen vlees, de rede daarvoor is omdat ik het niet eens ben met de behandeling van de dieren. zolang ik 100% zeker weet dat de dieren een gezond en eerlijk leven hebben gehad dan heb ik er geen moeite mee.

paardenvlees ik niet omdat ik het niet lekker vindt.

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:16

ik eet gewoon vlees, en paardenvlees ook wel als het lekker is. in vind paardenvlees gewoon niet altijd lekker dus eet ik het ook minder!
mijn paard zal ik nooit in me vlees terugvinden want ik zal hem niet naar de slager brengen, maar ik vind het niet anders dan een koe of een varken, dat zijn ook ontzettend lieve en nuttige dieren!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:24

mars_loves schreef:
OMG.. als je bij mij aankomt paard verpakt in een plastic bakje,
dan ga je maar lekker ergens anders eten !
Kan het niet over mn hart verkrijgen.
Ik vind een paard toch iets heel anders dan een koe of een varken.
Paarden begrijpen je denk ik beter, daarmee kan je echt een band opbouwen.

Paarden zijn relatief domme dieren he, koeien en varkens zijn vele malen intelligenter.

Citaat:
Je eet je hond of kat toch ook niet op ? :O
:Z :evaw:

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:32

Ik eet helemaal geen vlees. Maar waarom zal je wel een kistkalfie opeten? Of een meststier die 1,5 van zijn 2 jaar op de roosters binne heeft doorgebracht. Of een stukkie varken, waarvan de zeug tussen een paar stangen vastligt. Of een kooikip? En niet een paard wat in de weide heb gelopen?
Een paard wordt vaak met een medische reden geslacht in
tegenstelling tot een prodcutiedier.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:35

Waarom zou je inderdaad terwijl er kalveren en koeien zijn die wel goed geleeft hebben. Waarom constant vergelijken met de slechte kant?

Ik eet paard omdat het een goed leven heeft gehad, waarom kies je dan niet voor het andere vee die ook een goed leven hebben gehad?

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:38

katiavl schreef:
Waarom constant vergelijken met de slechte kant?

Omdat daar het meeste vlees vandaan komt. Melkvee dat naar de slacht gaat
komt in de worst en niet als biefstuk in de winkel.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:54

Veel mensen zeggen dat ze rekening houden met ht dire, maar doen dat juist niet. Als je het hebt over de band die je opbouwt met een hond of een kat of een paard, is dat jóuw gevoel. Het heeft niets te maken met de leefomstandigheden van het dier.

Met andere woorden: de meeste mensen eten liever een kuiken dat 6 weken heeft geleefd, in die tijd vol is gespoten met antibiotica, geen daglicht heeft gezien, bijna door z'n pootjes zakt, geen veren heeft (want daar worden ze op gefokt, scheelt namelijk plukken) en wiens laatste reis plaatsvindt in een krat samen met duizend andere doodsbange kuikens naar de slachterij......

Da's toch lekkerder eten dan een paard of een koe die gewoon jarenlang in de wei heeft rondgehobbeld en iedere morgen de zon heeft op zien komen......

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:58

daar denk je natuuuuurlijk niet over na, het is tenslotte makkelijker om daarvoor je kop in het zand te steken :+

we oordelen alleen over alles wat geen ver van je bed show is, liefst ook lekker kort door de bocht en flink generaliserend.