Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:32

Dat het niet meer gefilmd mag worden, is ergens ook wel positief.
Dat zou betekenen dat deze sport (?)/dit evenement commercieel stukken minder interessant gaat worden voor sponsoren. Dan zou het mogelijk zelfs een langzame dood kunnen sterven.

Needje

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:41

Wanneer is een bok wel gecontroleerd?
Gaat n paard echt bedenken waar ie welk been heen uit zal slaan?

Daar heb je een punt Sjoert.
Overigens moet Budweiser ook geboycot worden. Die hebben optredens op rodeo's met hun bierwagen met 16 Clyds er voor.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:43

Dit zou ook verboden moeten worden!!
En dan zitten ze in vroomshoop te protesteren tegen een bouw van een varkensschuur waar ze gewoon verzorgd worden en geen pijn hebben. En dan hier die buikriemen die zo strak zitten. waar ze dikke wonden aan overhouden ook al overleven ze de rodeo!
De wereld is zo onrechtvaardig!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:44

Een bok die mijn paard, om het op mezelf even te betrekken, maakt in het land is vanuit pret.. Heb haar nou nog nooit zien omkantelen..
Ongecontroleerd bokken noem ik bokken waardoor een paard valt, of die nu achterover klappen is of via de zijkant.

Paarden die onder het zadel bokken heb ik ook nog nooit om zien vallen ( op een 3 jarige na, die raakte uit balans en viel door het gewicht van de ruiter om maar had niks gelukkig).
Als de mijne bokt onder het zadel, op het strand krijg ik meestal wel een boksessie, heeft ze gewoon balans en valt ze echt niet (bijna) om. Dat bedoel ik ermee.

Jadys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:46

Caesar schreef:
Niemand hoeft er mee eens te zijn hoor, het was voor mij een gedachtengang omdat ik een overleden paard in elke willekeurige tak van sport gelijk beoordeel. Dus ook een springpaard wat in concours een been breekt etc. Het is allemaal ontzettend sneu, maar zulke ongelukken gebeuren nu eenmaal.

dit gebeurd nou eenmaal...??? rare gedachte gang
moet dit juist niet voorkomen worden...want dat kan!!

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:47

Afgrijselijk. Alle vormen van bewust aanbrengen van mentaal en fysiek leed aan welk dier dan ook, voor genot van de mens, moet eenvoudigweg verboden worden!!

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:48

Verschrikkelijk.
Meer woorden heb ik niet..

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:50

Flankriemen zijn idd niet prettig :n Maar (te strakke) singels, bitten, bijzetten, strakke slofteugels, slechtpassende zadels ook niet -O- En die zie ik hier bijna dagelijks voorbij komen ;)
Op de meeste rodeo's is men ontzettend zuinig op de livestock, zowel de paarden als runderen, maar er zijn helaas ook rodeo's waar men minder diervriendelijk te werk gaat :\
Maar zeg eens eerlijk: is dat ook niet zo met maneges, trainingstallen, wedstrijdstallen, ponykampen etcetc?

Persoonlijk denk ik dat een bucking horse over het algemeen een beter, paardwaardiger bestaan heeft dan b.v. een dressuurpaard van een rollkür grand prix-ruiter :roll:
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 29-07-09 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:51

Als een paard goed hoog gaat is ie zo uit balans te brengen.

Daarbij hou ik in m'n achterhoofd dat dit speciaal geselecteerde filmpjes zijn. Extremen doen het altijd goed. Sensatie.
De paarden die ik live heb gezien bokten hoog en ruig, maar zeker niet blind.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:52

Needje schreef:
Wanneer is een bok wel gecontroleerd?
Gaat n paard echt bedenken waar ie welk been heen uit zal slaan?

Daar heb je een punt Sjoert.
Overigens moet Budweiser ook geboycot worden. Die hebben optredens op rodeo's met hun bierwagen met 16 Clyds er voor.

Heb je die Clyds wel eens gezien????
Die dragen geen flankriem hoor en die hoeven zeker niet te bokken.
Die bierkar die ze met zijn 12en (bij een gemiddelde hoogte van 1.80 en gewicht denk zo rond de 750 kg mogen die paarden dus euh......1,3 TON trekken uitgaande van 15% belasting!) mogen trekken is léég, puur om de show dus.

Wát een vergelijking weer.....

Als je dan per sé bier wil boycotten doe dan Corona, die sponsoren stierenvechten en Pamplona, maar dat is wrs ook niet dieronvriendelijk genoeg....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:54

Ja ik heb de Clyds live gezien.
Het gata niet om dat deze mishandeld zouden worden, maar om het feit dat ze gekoppeld zijn aan de rodeo. Net als Coca Cola. Die ze nu ineens willen boycotten daarom. Lezen ;)

http://www.redlodgerodeo.com/ Kijk maar wie er sponsor is.
Laatst bijgewerkt door Needje op 29-07-09 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:54

Als ze het overleven dan?

Persoonlijk vind ik dat geen enkel dier zo uitgebuit mag worden om de mens zijn lusten te bevredigen.In welke tak van de sport ze ook gebruikt worden.Het moet ten alle tijde met respect gaan en dat gaat het met de rodeo zowiezo niet! Dus ik vind het ONACCEPTABEL! en ik heb met tranen in mijn ogen het filmpje bekeken.Vreselijk!

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:55

michelleuhh schreef:
verschrikkelijk.. dit noem ik dus ook echt geen sport, dit is dierenmishandeling, hetzelfde met stieren ed.

volledig mee eens! wanneer wordt dit nou eens verboden!!! -:(-

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:55

@Needje: Zou je voor mij dan een filmpje willen laten zien van hetzelfde onderdeel van de rodeo met bokken die niet zo absurd hoog en blind ( zoals jij het noemt) zijn?

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:58

zolang als de mens elkaar blijft uitbuiten. martelen, doden ed zulle zulke praktijken ook blijven bestaan.
als je je eigen soortgenoot al zulke verschrikkelijke dingen kunt aandoen dan is dat bij dieren alleen maar nog makkelijker.

ik moet eerlijk zeggen dat ik rodeo rustig kijk als het op tv is, vind het mooi en spannend om te zien of het nu paarden of stieren zijn, er zijn trouwens ook genoeg deelnemers bij die het er niet heel vanaf brengen.

het merendeel van de paarden hobbelt weer vrolijk de ring uit maar bij degene die een ongelukkige val maken die momenten blijven onthouden! en dan is het ineens weer in opspraak.

die flankriem is natuurlijk niet bepaald paardvriendelijk maar er zijn in ons land ook zoveel mensen die hun paard niet paardvriendelijk behanden.
Laatst bijgewerkt door risky op 29-07-09 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:01

risky schreef:
die flankriem is natuurlijk niet bepaald paardvriendelijk maar er zijn in ons land ook zoveel mensen die hun paard niet paardvriendelijk behanden.

"dat omatje om de hoek die in elkaar geslagen is,is niet mensvriendelijk.. maar ja, er worden ook bejaarden vermoord"

Dat is ongeveer wat je zegt met zo'n opmerking.. Snap dat nooit.. Dus als er ergere dingen zijn is dit opeens minder erg?

Ik snap overigens niet hoe een paardenvriend het vermakelijk kan vinden om een show te kijken waarbij ze het spannend vinden of het goed gaat.
Ik hoef een cowboy niet hard te zien vallen en een paard ook niet.. en als er een grote kans bestaat dat zoiets gebeurt kijk ik niet.
Hou persoonlijk niet zo van leedvermaak en vind het al helemaal niet spannend.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:02

Voor zover ik weet sponsort Budweiser geen rodeo hoor, maar daar ga ik even naar op zoek, voordat ik weer mn scheur opentrek ;)

Voor de liefhebber, 11 minuten geweldig dol dwaze lol @ the rodeo, my oh my, wat zien die paarden eruit alsof ze het prima naar hun zin hebben zeg!
En ik moet zeggen dat die cowboys in het begin van het filmpje echt het beste voorhebben met hun paardje zeg, géweldig!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:03

Nessah, ik kan hier niet op youtube. (werk)

Yeyo, check de link in mijn post. Heb ik er later bijgezet.

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:05

Nessah schreef:
Naide_and_me: waarschijnlijk stuiptrekkingen of in shock.

Dankje :)

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:10

Echt verschrikkelijk, ik snap ook echt niet dat dit nog mag.

Die beelden, geen woorden voor.. Heb verschrikkelijke medelijden met het paard. Dat die op zijn 4e zoiets moet meemaken..

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:17

Leuke rodeo :+

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:18

**scheldwoord van erge ziekte** mongolen! IK DRINK NOOIT MEER COCA COLA

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:22

Bah bah!
Ongeloofelijk wat ze met die koeien/paarden doen voordat ze de ring in worden gedreven!!
Paar keer tegen de box aan geslingerd worden met een touw op de hals en slaan..
Die beesten zijn getekend voor het leven! Die krijg je echt niet meer normaal onder zadel of onder de mens! ongeloofelijk dat ze dat een sport kunnen noemen!!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:24

Als je een dier bent, moet je maar afwachten bij wie je terechtkomt, dat blijkt maar weer.
Triest filmpje, en zo te zien aan het ademhalen was het paard niet op slag dood, maar zal het helaas één en ander min of meer bewust meegemaakt hebben, voor het stierf.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:25

Het is vresselijk om te zien maar het kan in elke tak van de paardensport gebeuren helaas.
Natuurlijk is het risico hier wel vele male groter.

Persoonlijk hou ik ook niet van rodeo, en zeker niet om het een sport te noemen :n

Maar een ongeluk kan altijd gebeuren, helaas.