Paard sterft na trektocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:11

Arm dier, ben benieuwd naar wat nu echt de doodsoorzaak was.. Snap die toeristen ook nooit zo, dat ze perse een ritje met huifkar moeten maken, terwijl die dieren vaak niet goed behandeld worden.. Misschien is het hier wel anders hoor..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:12

Natuurlijk uitspannen, maar misschien dacht hij daar niet aan. Ik denk dat het paard dan net zo goed 2 uur had liggen lijden, of misschien iets langer zelfs. Misschien werd het wel gekoeld, het is niet te zien of die lap nat was of niet maar hij was wel rond de hals en de schouders etc. bezig en dat is ook waar ik altijd even kijk of ik ze met de spons van dienst kan zijn na het rijden. ;)

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:19

Leonora schreef:
28 mensen in een wagen met luchtbanden getrokken door twee paarden lijkt me eigenlijk niet eens zo heel apart.
Als een wagen eenmaal op gang is dan valt het trekken ook wel mee, tenzij de omgeving erg heuvelachtig is.
De paarden zien er goed verzorgd uit. In alle ziekenhuizen gaan jonge en oude mensen dood aan allerlei vreselijke dingen.
Daar wordt nooit zo'n drukte over gemaakt als over een stervend paard wat op Bokt wordt getoond.
Voordat iedereen over deze ongetwijfeld ook hardwerkende man heenvalt, zou misschien overwogen
kunnen worden dat een paard net als een jong mens maar zo kan sterven door een aangeboren defect in het lichaam.

Echt weer Bokt meteen dat hysterische commentaar :(:)

Hier sluit ik me volledig bij aan.
Wat weer een gezeik. Dit paard ziet er prima uit. Kijk eens in Bulgarije hoe de paarden er daar bij lopen en dat is ten slotte ook nog een Europees land...
Deze man zal hier ook niet blij mee zijn want zijn paarden zijn waarschijnlijk zijn inkomen. Denk daar ook eens aan.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:20

Ik wil het filmpje niet eens zien:(

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:22

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic berichten weggehaald. Het is een vreselijk naar wat er met het paard gebeurd is, maar blijf toch ontopic.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:22

niemand weet wat er psies gebeurt is
niemand weet of er een dierenarts is geweest of niet
niemand weet of er een emmer water was
niemand weet waar het paard last van had
niemand weet hoeveel mensen er in de wagen zaten
niemand weet of die man echt goed gehandelt had
niemand weet waarom er geen toeristen hielpen
niemand kan pools om ons te vertellenw at er nou presies gezegt word.

zolang we niet weten wat er presies gezegt word weten we niks meer als dat we nu weten. we kunnen met zn allen wel gaan pseculeren (ofzowiets) over wat er wel niet aan de hand zou kunnen zijn/ wat er gebeurt is. Misschien weet je pas meer als je hoort wat er gezegt is of je moet iemand opzoeken die in de huifkar zat of met de eigenaar zelf gaan praten. dussss conclussie uit dit alles is dat niemand echt wat weet

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:28

Sorry maar dat vind ik evengoed een vreemd commentaar. Tuurlijk kan dit een aangeboren gebrek zijn, dat bovenkomt. Echter staat een dergelijk artikel hier op een paardenforum wel op zijn plek (met dank aan Cayenne en de nieuwsredactie)

Vergelijking maken met mensenleed is een dooddoener, want tuurlijk is mensenleed altijd nog van een andere categorie, doch neemt dat niet weg dat dierenleed, en zeker op een fora als bokt aandacht krijgt en verdient.

Verder blijft het wel polen... en je kan dat draaien en keren hoe je wil, maar dierenwelzijn staat er gewoon op een laag pitje.
Idd ziet het paard er goed gevoerd uit, maar is het daarom allemaal ok?

HelgaV schreef:
Leonora schreef:
28 mensen in een wagen met luchtbanden getrokken door twee paarden lijkt me eigenlijk niet eens zo heel apart.
Als een wagen eenmaal op gang is dan valt het trekken ook wel mee, tenzij de omgeving erg heuvelachtig is.
De paarden zien er goed verzorgd uit. In alle ziekenhuizen gaan jonge en oude mensen dood aan allerlei vreselijke dingen.
Daar wordt nooit zo'n drukte over gemaakt als over een stervend paard wat op Bokt wordt getoond.
Voordat iedereen over deze ongetwijfeld ook hardwerkende man heenvalt, zou misschien overwogen
kunnen worden dat een paard net als een jong mens maar zo kan sterven door een aangeboren defect in het lichaam.

Echt weer Bokt meteen dat hysterische commentaar :(:)

Hier sluit ik me volledig bij aan.
Wat weer een gezeik. Dit paard ziet er prima uit. Kijk eens in Bulgarije hoe de paarden er daar bij lopen en dat is ten slotte ook nog een Europees land...
Deze man zal hier ook niet blij mee zijn want zijn paarden zijn waarschijnlijk zijn inkomen. Denk daar ook eens aan.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:35

Het is ook niet ok, maar al dat beschuldigen en aaaaw dierenleed gedoe heeft dat paard toch ook niets aan. En dat het in het land op een laag pitje staat betekent niet dat dat voor iedereen zo is.

Als je denkt dat een dier slecht behandeld wordt ga je toch eerst kijken of je zijn ribben kan tellen. Ik denk dat het bij deze paarden HEEL LANG duurt voor je hun ribben zou kunnen voelen, ik heb sportpaarden hier gezien die slanker zijn en ook kerngezond. Je moet in ieder geval niet zomaar dingen aannemen. (Ja dat deed ik misschien in mijn eerste post ook een beetje, maar ja, dat was een paar uurtjes geleden.)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:40

bulck schreef:
pff echt erg en vreemd dat er niet gewoon een dierenarts gebeld kan worden. Het kan uiteraard dat door hitte en inspanning het paard een kleine aanval gekregen kan hebben, maar het dier zag er zeker nog goed uit, dus wss met wat medische hulp was die er wel doorgekomen. Maar ja het blijft polen e

wie zegt dat er geen dierenarts gebeld is? Wie zegt dat het dier erdoor gekomen zou zijn? Nog eens voor hetzelfde geld had dit paard al een serieuze afwijking, hartafwijking bv. Dus je kan niet zo maar gaan oordelen. Polen of geen polen dit kan perfect in belgie of nederland voorkomen.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:11

zitake schreef:
bulck schreef:
pff echt erg en vreemd dat er niet gewoon een dierenarts gebeld kan worden. Het kan uiteraard dat door hitte en inspanning het paard een kleine aanval gekregen kan hebben, maar het dier zag er zeker nog goed uit, dus wss met wat medische hulp was die er wel doorgekomen. Maar ja het blijft polen e

wie zegt dat er geen dierenarts gebeld is? Wie zegt dat het dier erdoor gekomen zou zijn? Nog eens voor hetzelfde geld had dit paard al een serieuze afwijking, hartafwijking bv. Dus je kan niet zo maar gaan oordelen. Polen of geen polen dit kan perfect in belgie of nederland voorkomen.

voor denk ik de 4e keer dat ik het in de topic zeg, de man had een mobieltje in zijn handen op het laatst, dus hij heeft zeker wel om hulp gebeld 8-)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:12

patserke schreef:
zitake schreef:

voor denk ik de 4e keer dat ik het in de topic zeg, de man had een mobieltje in zijn handen op het laatst, dus hij heeft zeker wel om hulp gebeld 8-)

Bedoelde ik ook :o

patserke

Re: Paard sterft na trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:18

was ook meer op de reactie van bulck hihi

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:24

Hoe kan je dat filmpje bekijken??
Komt bij mij geen filmpje tevoorschijn.. :(

Maar door te tekst te lezen.. pfff,, arm beest!!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:25

ik heb een poolse vriendin ik zou aan haar kunnen vragen wat die mensen nou allemaal zeggen
dan zijn we ook gelijk van die discussie af
vinden jullie dit een goed idee??

Lexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:25

Raja schreef:
Lexxie schreef:
Gwn te erg |(
zoiets kan je je eigen paard toch niet aan doen?!
Of wel soms, en hallo zeg dat die andere mensen niks doen.
Khoop dat ze die man opsluiten en dat dat andere paard naar GOEIE eigenaar mag.
Kom op zeg het dubbele :( !

knap dat dat paard naar een goeie eigenaar kan gaan als het dood is :+

Dat andere paard..:O

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:26

wopkelover schreef:
ik heb een poolse vriendin ik zou aan haar kunnen vragen wat die mensen nou allemaal zeggen
dan zijn we ook gelijk van die discussie af
vinden jullie dit een goed idee??

Als het helpt/niet lastig is... ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:30

Arm dier.... :\

En ga daarom dan ook nooit met dit soorten tochten mee, dat houdt dit alleen maar in stand!!
Niet alleen in Polen, maar over de hele wereld moeten dit soorten tochten gestaakt worden..

Desharaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:32

ik kan niet tegen zulke dingen he dan heb k egt de neiging om die mensen wat aan tedoen..
ook als k films kijk (waar gebeurde)
GRRR: :(

IDIOOT !!

Nu kan die rusten.!(K)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:34

okee dan zal ik het gelijk morgen ochtend vragen want die slaapt nu vast al en dan zet ik morgen middag hier neer wat ze allemaal zeggen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:52

Nadua schreef:
jury schreef:
Is 28 mensen echt te veel voor twee paarden? (heb absoluut geen verstand van mennen)

Het is denk ik wel het maximale, maar hier in Nederland lopen ook paarden voor een huifkar met dit aantal. Het kan gewoon zijn dat het paard idd daadwerkelijk wat mankeerde en dat het hem teveel is geworden.
Daarnaast ligt het paard 2 uur op de straat, maar hoe krijg je een dier van de straat als hij niet meer op wil staan?

Het is een verschrikkelijke situatie, maar naar mijn idee erg makkelijk om meteen te roepen dat het zo walgelijk is, terwijl dit situatie niet eens duidelijk is.

Ik heb jaren met 2 haflingers gereden die dit zelfde aantal met gemak trokken, de paarden die voor de wagen staan zien er goed uit en zijn flinke jongens/meiden, zoals vele al voor mij hebben gezegt we zien maar 2 min van 2 uur, dat is echt minimaal ik zie een eigenaar die zijn best doet het beestje wat aftekoelen en belt, niemand hier op bokt kent de correcte situatie...

ow ja en voordat ik heel bokt over me heen krijg omdat mijn 2 span het zelfde aantal trok en het ook op het gemakkie deed. Ik ben geen dierenbeul en ja ik weet dondersgoed wat ik doe :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:00

het was een droge lap waar hij mee veegde, en hij borstelde ook nog daarvoor.dat paard was duidelijk aan t pompen, dus moe was hij zeker.ook zag ik de eigenaar/rijder een paar keer halfwas met de teugels slaan.
en de mensen in de wagen moeten zich schamen, evenals degene die het toegestaan heeft.
een hartaanval duurt geen 2 uur.is ie DA ofzo? autopsie gedaan?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:30

Spicegirl: dat wordt niet vermeld. Er werd nog onderzoek naar gedaan volgens het artikel.

Met de teugels slaan zou ik het niet willen noemen. Hij trok er wat halfbakken aan om het paard misschien overeind te helpen, het is tenslotte erg slecht als het zo op zijn zij blijft liggen. Natuurlijk was het paard aan het pompen - als het een hartaanval was maakt het ding namelijk te veel toeren en giert alles erdoor.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 05:30

Ja ik zit een beetje terug te lezen, ik zei eerst: waarschijnlijk bevangen door de hitte, dat de man een beul is tja? wie weet dat?
Paard ziet er verder goed uit, de man, heeft het paard losgemaakt van de wagen, en hem laten liggen,
als hij wreed was geweest had hij gedacht, dat het aanstellerij was en alles gedaan om hem op te laten staan, natuurlijk is het niet de bedoeling dat hij meer mensen trekt dan goed is, maarja.. dat soort mensen zijn echt van die boeren, die denken ''ach..dat kunnen ze wel aan'' nou dan zat hij fout, maar ik denk niet dat hij wreed is of wat dan ook. weet het niet zeker natuurlijk..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 06:03

wopkelover schreef:
okee dan zal ik het gelijk morgen ochtend vragen want die slaapt nu vast al en dan zet ik morgen middag hier neer wat ze allemaal zeggen

WAaaa goed idee!! nu maar hopen dat er verduidelijking komt:D

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 06:29

wat zielig.. :(