Proefwedstrijd Bitloos rijden een succes - nu met foto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:29

Lovely schreef:
Bandida, kom op zeg, alsof je je punten haalt met maar hard genoeg met je sporen schoppen.

Ik schreef er toch bij dat ik het niet over lekprikken heb, en ook niet over schoppen. Kan je Z rijden zonder?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:30

JoviBan schreef:
Arabesk schreef:
dan zie je vaak veel meer detail dan op normale snelheid, nu kun je ook goed de inwerking van de optomingen zien

Ik hoop dat jullie binnenkort dan eens naar een reguliere wedstrijd gaan om dergelijke opnames te maken van combinaties met bit.
Dan kunnen we vergelijken.

Ik hoop wel dat je dan de beste momenten pakt van die deelnemers want dit zijn telkens zulke korte stukjes dat het wel een heel
vertekend beeld kan geven. Als ik bijv. de opmerkingen over Lotje's paard wat taktonzuiver zou lopen zie en ik zie dit stukje, dan valt het
me alleszins mee. Kwestie van een goed moment of toch niet taktonzuiver??

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:31

oei confronterend voor de ruiter.... knap beest dat niet in de staak gaat en heel duidelijk te zien dat de teugels gebruikt worden als houvast... dat gebeurde dus ook net de neckrope

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:31

Arabesk schreef:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=FfrecOZBFI[]

:D Man man high speed is echt ontnuchterend

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:32

Bandida is gewoon tegen dressuur........ PUNT, en ze zal altijd alle argumenten aandragen (al dan niet gefundeerd) om de sport neer te sabelen ............

het is haar ding, ik vind het helemaal goed..... maar ik heb het opgegeven om dit te verdedigen......

Je kan slechts iets verdedigen als diegene bereid is om jouw kant van het verhaal te horen........ als de oren dicht zijn, kan je schreeuwen tot je een ons weegt, maar dan hoort diegene het toch niet.......

Ik snap wel wat ze zegt hoor, want er zijn een hoop misstanden.... maar ik moet zeggen dat dit neit standaard is

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:32

filmpje met schimmel zie je dat ze niet soepel meegaat in de beweging en dat de handen teveel omhoog en omlaag bewogen worden.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:33

amondi schreef:
oei confronterend voor de ruiter.... knap beest dat niet in de staak gaat en heel duidelijk te zien dat de teugels gebruikt worden als houvast... dat gebeurde dus ook net de neckrope

Dat ben ik niet met je eens, wel dat de teugels wat strakker komen te staan op het moment dat ze omhoog gaat. Maar 'houvast' vind ik wat zwaar gesteld.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:34

Arabesk schreef:

............. en dan was dit nog in het redelijke.......... en dan zeg ik nog elke pas AU!!

Sorrie.......... maar ik vind het een godswonder dat dit paard uberhaupt WIL lopen

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:35

Bandida schreef:
Lovely schreef:
Bandida, kom op zeg, alsof je je punten haalt met maar hard genoeg met je sporen schoppen.

Ik schreef er toch bij dat ik het niet over lekprikken heb, en ook niet over schoppen. Kan je Z rijden zonder?

Je mag niet Z rijden zonder, maar gezien het feit dat ik er regelmatig achter kom dat ik mijn sporen weer eens vergeten ben na een volledige
trainingssessie op Lichte Tour niveau kan het zonder meer..... :D

KiWiKo

Re: Proefwedstrijd Bitloos rijden een succes - nu met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:38

elk goed afgericht paard kan zonder sporen, zonder bit.........

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:39

en niet te vergeten, zonder ruiter... de ultieme dressuur!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:40

Dat je je sporen om hebt, hoeft nog niet te betekenen dat je ze moet te gebruiken.

Ik vind de schimmel echt een lief dier, maar de amazone zou wel wat meer mogen ontspannen in het zadel en wat kunnen werken aan controle over de zit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-09 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:40

KiWiKo schreef:
Bandida is gewoon tegen dressuur........ PUNT, en ze zal altijd alle argumenten aandragen (al dan niet gefundeerd) om de sport neer te sabelen ............

Het is nog veel erger Kiwiko, ik ben tegen alle wedstrijdsport met alle dieren ;)

Maar daar ging de discussie ook niet over. Ik was eigenlijk begonnen met wat op te merken over de werking van bitloze optomingen. Iets waar ik toevallig behoorlijk wat ervaring mee heb. Ik ben wel eens benieuwd wat die jurys van de KHNS gaan maken van al hun nota's over al die verschillende optomingen die voorbij zijn gekomen en waar zij de geschiedenis en de werking niet van kennen, en geen ervaring mee hebben. Het verbaast me niet zo dat ze niet verder komen als 'gevaarlijk'.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:41

Wat ik me even afvraag is of je het paard zonder sporen kan trainen en op Z niveau kan komen?
Dat je ze normaal om hebt en een keer niet doet, kan ik inkomen dat het paard niet gelijk anders gaat reageren.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:41

horseyfries schreef:
Je mag niet Z rijden zonder

Je hebt ook dummysporen, dus je mag wel zonder prikkers. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:42

Bandida schreef:
KiWiKo schreef:

Het is nog veel erger Kiwiko, ik ben tegen alle wedstrijdsport met alle dieren ;)

Maar daar ging de discussie ook niet over. Ik was eigenlijk begonnen met wat op te merken over de werking van bitloze optomingen. Iets waar ik toevallig behoorlijk wat ervaring mee heb. Ik ben wel eens benieuwd wat die jurys van de KHNS gaan maken van al hun nota's over al die verschillende optomingen die voorbij zijn gekomen en waar zij de geschiedenis en de werking niet van kennen, en geen ervaring mee hebben. Het verbaast me niet zo dat ze niet verder komen als 'gevaarlijk'.

hihihi maar daarbuiten vind ik je wel een heel gaaf mens hoor :D :D :D

Anoniem

Wie zegt dat de juryleden van de KNHS niks zouden weten over bitloze optomingen? Het is vrij makkelijk om er informatie over te vinden. Feit blijft dat zij het proefje moeten beoordelen en hoeven dus alleen maar te kijken naar wat het paard doet. Je kunt je dan afvragen of het nodig is dat de jury iets weet van de geschiedenis van een optoming.

eekhoornerik

KiWiKo schreef:
Arabesk schreef:

............. en dan was dit nog in het redelijke.......... en dan zeg ik nog elke pas AU!!

Sorrie.......... maar ik vind het een godswonder dat dit paard uberhaupt WIL lopen

Is dit een amazone die een Z proef rijdt? In de Z mag je toch niet lichtrijden? Dan moet je toch doorzitten de hele proef?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:43

piezze schreef:
Wat ik me even afvraag is of je het paard zonder sporen kan trainen en op Z niveau kan komen?
Dat je ze normaal om hebt en een keer niet doet, kan ik inkomen dat het paard niet gelijk anders gaat reageren.

voor de finetuning heb je wel een spoortje nodig....... maar als het eenmaal gefinetuned is....... dan kan je ze aan de wilgen hangen ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:45

Jullie moeten me straks even helpen met wie wie was. Ik kan soms aan de optoming achterhalen wie het is, maar als ik een verkeerde naam plaats moeten jullie me ff pb-en :D

Ben nu fahyafemke aan het uploaden, tenminste, een schimmel met een sidepull in de B, dat was zij toch?

Frantic

Liesbeth reed met een dummy spoor, of iets dat daarop lijkt. Van die spoortjes die je een manegeruiter om doet zodat ze het idee krijgen dat ze een gaspedaal hebben...

edit... uk was aan de beurt..... gaat ze opeens naar een side pull! S-hack... die was aan de beurt... ga nu weer Jonatan Greek kijken....denk ik.. maar ik weet al wie het gedaan heeft en hoe... dan is het niet meer zo leuk.....
Laatst bijgewerkt door Frantic op 12-07-09 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Laetitia, dat doet ze ook....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:46

De video wordt nog verwerkt zegt youtube

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:47

En dan nu: de paarden die niet te diep gaan... :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:47

Arabesk schreef:
Jullie moeten me straks even helpen met wie wie was. Ik kan soms aan de optoming achterhalen wie het is, maar als ik een verkeerde naam plaats moeten jullie me ff pb-en :D

Pb me dan even, ik heb hier de deelnemerslijst liggen. ;)