Zeer ernstig verwaarloosde Andalusiër uit lijden verlost

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Re: Zeer ernstig verwaarloosde Andalusiër uit lijden verlost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:59

Echt niet om aan te zien.. :( Hoe kan iemand dit nou zo ver laten komen vraag ik me af..
Echt zielig.. arm beest!

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:05

Arm beest, dat laatste filmpje is zo ontzettend zielig! Kreeg er tranen van in mijn ogen..

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:02

Afschuwelijk, gelukkig zijn de dieren uit hun lijden verlost.

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:06

Ik moest even een paar keer flink slikken en nu nog steeds bij het zien van de filmpjes, vooral de laatste!
Hoe kunnen mensen nu zo met een paard omgaan! Die moeten ze maar eens even flink aanpakken en dan is het nog erg zacht uitgedrukt.

Man o man, wat zal Freedom het nu mooi hebben en pijnvrij!

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:06

Verschrikkelijk..

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:07

Voor mij part mag de eigenaar een levenslang verbod krijgen voor het houden van dieren!

Helaas dat het zo lang heeft moeten duren voordat er ingegrepen werdt!

Gelukkig is tenminste een pony nu op een betere plaats.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:32

ik had die mail met de filmpjes ook gehad van Petra, via haar heb ik toen Donna opgehaald die nu bij Djoni@bokt staat. Het is schandalig dat dit kan gebeuren in Nederland..heb vandaag hetzelfde meegemaakt: de fokster van mijn pup heeft een haflinger en een shet weggehaald bij een oude vrouw uit de buurt, wiens man was overleden (en daar waren de paarden van) shet heeft behoorlijk zomereczeem, haf is zeker 150 kilo te zwaar en behoorlijk hoefbevangen, we gaan proberen deze dieren weer op te knappen, zodat ze weer gezond worden.
maar nogmaals hulde aan stichting paard in nood, dat ze ingegrepen hebben!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:39

Ja jammer genoeg gebeurd dat nog veel te veel.. ook in een land als Nederland. De dierenbescherming alleen al haalt elk jaar weer meer pony's bij mensen weg. Mensen die denken dat ze een grasmaaier hebben aangeschaft die ook wel grappig is voor de kinderen.. :n

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:22

Geloof me er zijn nog veeeeeeeeeeel meer van dit soort gevallen. Een kennis van mij had het over een paard dat als veulen is geboren met een doorgezakt voorbeen waardoor het als veulen op zijn kogel stond. Afmaken lijkt mij het beste in zo'n geval. Maar nee, het paard heeft goede papieren en wordt als fokmerrie gebruikt en staat ergens 'verstopt' in de bossen ergens in Belgie. De merrie loopt dus al jaren op haar kogel en die is zo groot als een voetbal. Ook is ze mager van de pijn. Die kennis van mij heeft de merrie gezien en was in shock, maar schijnbaar niet in shock genoeg om er wat aan te doen, want tja het waren weer kennissen van goede vrienden van haar en dat vertrouwen kon ze toch niet schaden, bovendien wist ze niet meer precies waar het paard stond, kull! Dus ergens in Belgie staat dus zo'n merrie al jaren pijn te lijden! Als ik wist waar het was..... :( :( :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:06

Net in belgie dus weer een paard dood aangetroffen in een wei, dier kon niet bij het water komen omdat de drinkbak in een andere wei stond :( , eigenaar al een week niet geweest, andere paard had sterk uitgegroeide voeten. Het dode paard ligt er al dagen lang onder de maden....

Dat mensen zo met dieren kunnen omgaan en geen wroeging krijgen. Ik krijg het al benauwd als ze een hele dag binnen moeten blijven door omstandigheden.

Ik ga even mijn 5 eurootjes overmaken, moet toch een rekening van wegenbelasting gaan overmaken van een motor die al jaren praktisch niet gebruikt wordt, dus zonde geld, die 5 euro is nuttig besteed. :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 20:06

@Russel; dat topic over het dode vlaamse paard staat sinds gisteren ook al op VN :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 00:34

Cassidy schreef:
Arabesk schreef:
Het is wel heel erg wat er gebeurd is, maar dit dier had niet ingeslapen hoeven worden, hij had nog gered kunnen worden en weer kunnen genezen met de juiste verzorging, voeding en hoefverzorging.

Daar word ik dan ook wel een beetje boos om, dat het dier is ingeslapen.
.

Ik wordt een beetje boos om jou, met een dergelijke ongenuanceerde opmerking. Jij heb ook geen roentgenogen dat jij van een filmpje kunt zien dat het dier geen gekanteld hoefbeen had, of dat het hoefbeen al door de zool heen kwam. Alle alternatieve behandelingsmethodes ten spijt, ik geloof zeker dat dit dier niet meer te redden was geweest. En zelfs als het dat was geweest, dat je hem zeker niet aan had kunnen doen om nog langer met dergelijke pijn te leven.

Dit paard had ook hele ernstige verwaarloosde hoeven en is ook weer op de been:
[VN] Dierenliefde ontaardt in zware mishandeling te Blankenberge

Hier het verhaal van een pony waarbij de complete hoef losliet, maar wat ook weer helemaal goedgekomen is
http://mercredi.mijnpony.com/article.asp?blog=10729

Ik vind het jammer dat direct besloten is tot inslapen bij de Anda en niet nog is geprobeerd om met bekappen en pijnstilling en goede voeding het een en ander te bereiken. Mensen met gebroken armen en toestanden als gevolg van een zwaar ongeluk worden ook niet geeutanaseerd, ook al zal de revalidatie veel tijd, pijn en moeite gaan kosten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 00:49

ik ben het helemaal met je eens...maar het is te laat jammergenoeg...

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:41

Schandalig dat mensen er zo makkelijk vanaf komen!
Er zijn er zovelen die doodgraag een paard zouden hebben, maar het om de één of andere reden niet hebben, terwijl er mensen zijn die er meerdere hebben en er geen enkele van waard zijn!
Wie niet ziet dat dit paard verschrikkelijke pijn leed, moet dringend eens iets aan zijn ogen laten doen!
Goed dat het paardje nu pijnvrij kan leven op de eeuwige groene weides!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:48

@Arabesk, de vraag is alleen: vraagt een dier om pijn en ellende om beter te worden. Er wordt wederom een vergelijking gemaakt met de mens. Een mens kan kiezen voor pijn en moeite, een dier niet. Waar is de grens? Het blijft altijd een moeilijk vraagstuk maar ik heb geen moeite met het feit dat dit dier ingeslapen is. Ik denk na al een jaar vol ellende en pijn dat dit de beste 'behandeling'is geweest voor dit dier.
En even heel koud gesteld: wie zou het gaan betalen? In een ander topic wordt een TS aangevallen omdat er voor haar paard een inzamelingsactie is gehouden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:02

het dier heeft er zeker ook niet om gevraagd om ziek te worden....en hoogst waarschijnlijk is dat gekomen door toedoen of nalatigheid van de mens....ik vind dat de 'mens' dan ook zijn verantwoording moet nemen en iedergeval een poging moet doen het goed te krijgen....inslapen kan dan altijd nog.
(met de 'mens'bedoel ik niet zozeer de eigenaar,maar iedere paarden/dierenliefhebber)

Met de juiste medicatie en verzorging kunnen sommige dingen gewoon goed komen....maar ja...het is even afzien voor het dier,maar zoveel pijn alsdat hij op het filmpje vertoont is met goede pijnstilling niet het geval...

Mijn vriendin haar paard had laatst een hoefzweer...hij liep net zo....toen riep iemand ook...laat inslapen...dat arme beest!
Nu twee weken later met goede medicatie en homeopatische middelen loopt hij weer rad,en heeft geen pijn....(en die heeft ook probleem hoeven....artrose,hoefkatrol en verzakt hoefbeen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:29

Ja maar Arabesk, wie moet die beslissing nemen om het dier op te knappen? Stel het dier loopt weer, kan de eigenaar dan het dier niet opeisen? Is immers zijn bezit. Hoe gaat de overheid hiermee om? Stel dier wordt in beslag genomen, dat kan alleen als er een strafbaar feit heeft plaats gevonden, is dat ook met verwaarlozing? Dan moet de opzet bewezen worden en dat zal een eigenaar nooit toegeven, sancties via Strafrecht zijn er helaas niet.

Hoogstens doet hij afstand van het dier en dat is dan maar te hopen. Als er dan een instantie is die de kosten voor zijn rekening neemt en er mensen zijn die het dier dan willen kopen zodat ze weer kosten terug krijgen, maar meestal blijft het bij liefdewerk en oud papier.

Misschien beter dat zo een instantie wachtlijsten heeft van paarden liefhebbers die weten hoe ze voor paarden moeten zorgen en opgeknapte paarden tegen eerlijke prijzen op willen kopen, heeft dergelijke initiatieven zin.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:33

Geen woorden voor. Vreselijk.
HOE heeft dit zo ver kunnen komen.
Dat had echt niet mogen gebeuren.
Ik heb het topic niet goed gelezen maar ik mag hopen dat de eigenaar flink in zijn kladden wordt gegrepen. Gadveredamme.
Wat mij betreft mag zo'n eigenaar levenslang krijgen. Hier bestaat geen excuus voor, zelfs geen geld hebbende of ziekte. Dan morrel je toch op je blote knietjes aan elke deur die je tegen komt of ze je godallemachtig alsjeblieft willen helpen met je paard. Instanties, overheid, gemeenten, buren.... En anderzijds... wat hebben die partijen op hun beurt opgemerkt en gedaan, als de eigenaar het niet doet.. dan moet iemand anders het toch doen.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:42

Walgelijk gewoon ...
Kreeg tranen in m'n ogen toen ik Freedom zag hinkelen.
Dat mensen het zó ver laten gebeuren, kan ik niet begrijpen.

Boos word ik hierom, ik heb er haast geen woorden voor.
Hoop dat die eigenaar een dikke straf krijgt, dat heeftie verdiend!

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:45

Vreselijk is dit dat mensen zo hun dier behandelen
inslapen was de juiste beslissing

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:48

Ontzettend sneu.
Gelukkig heeft die nu geen pijn meer.

willemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:58

vreselijk ! :(:)

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:17

ik ben in het weekend op bezoek geweest bij Mr. Jackson,en hij staat heel fijn op een grote wei!
dat zal wel helemaal goed komen met hem!super dat er tenminste nog mensen zijn die voor deze paarden opkomen! zoals ik begrepen heb,had stichting paard in nood freedom ook wel willen redden,maar dit was helaas niet mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:17

Ik dacht dat Mr Jackson hoef bevangen was?

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:40

Niet te geloven hoe ver sommige mensen kunnen gaan! ;(
Ik krijg gewoon tranen in mijn ogen! Niet te geloven!