Sjef Janssen: "Onze sport gaat naar de verdommenis"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:11

Bandida schreef:
stoffel schreef:
is dus voor vele ongschikt als wedstrijd paard, gaat de handel in, en eindigt bij de slager.

Uiteraard, want wedstrijdrijden is het enige 'nuttuge' dat je met een paard kan doen. Blijf maar lekker in kleine cirkeltjes dansen, fans van de sport..

Lees net dat Michael Witackers paard ook positief getest heeft, op Altrenogest (Regumate), een hormoon om de eisprong te onderdrukken bij merries, dat een prettige anabole bijwerking heeft. Het is indien gedeclareerd toegelaten door de FEI, dus daar positief op testen.. is of héél dom, of met zekerheid misbruik. 't Is te hopen dat het geen hengst is die getest is :+

Ieder heeft zijn eigen plannen, doelen en dromen. Ik wil ook wedstrijden kunnen rijden met mijn paard. ;) Dat is wat ik graag doe. Mijn paarden lijden daar niet onder en ze krijgen alle rust die ze nodig hebben als ze al een blessure hebben. Als mijn merrie ongeschikt zou zijn voor de wedstrijdsport maar wel nog een veulen kon dragen mocht ze een kindje baren. Maar voor mij is het niet mijn inkomsten... het is mijn hobby en ja, tis een duur knuffeldier maar ik moet er mijn geld niet mee verdienen. Die mensen wel. Dus ja, dan snap ik best dat een ongeschikt paard de handel in gaat.

Je insinuaties getuigen, vind ik, van een heksenjacht op de sport, niet zozeer anti doping maar gewoon anti sport. En dat vind ik jammer Bandida want dat maakt dat er niet te discussieren valt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:12

welke Nederlanders zijn er geschorst dan?

ozzyhorse

Re: Sjef Janssen: "Onze sport gaat naar de verdommenis"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:15

Hihihi, in het verleden Gert-Jan Theunisse heel vaak. Die had daar een abonnement op. Maar die reed niet op een paard, maar op een fiets :D :D :D
Over nederlanders in de hippische sport zit ik me helemaal murf te googlen alleen ik vind niets.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:15

pharagirlke schreef:
Je insinuaties getuigen, vind ik, van een heksenjacht op de sport

Nee hoor, geen heksenjacht, gewoon kritiek. En heel overtuigd ook, ik ben zeker dat ik in een hoop standpunten gelijk heb en krijg. Kwestie van tijd :P
Laatst bijgewerkt door Ruga op 27-06-09 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:16

KiWiKo schreef:
welke Nederlanders zijn er geschorst dan?

Geen idee, ik volg niet zo, maar ik bedoelde.. 't is eerder een kwestie van tijd dan van betere praktijk in Nederland als ergens anders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:18

Nee dat is een heksenjacht Bandida, eentje waar je al een tijdje mee bezig bent. :) Dat is niet meer gewoon "kritiek". Als je eens echt zou durven kijken in de sport zou je zien dat die paarden het heus niet slecht hebben. Maar dan moet je wel je ogen open houden voor goede dingen en niet enkel voor slechte. Ik kan van elke tak, hetzij recreatie (recreatie nog het meest vrees ik) het zij topsport argumenten vinden om het volledig af te kraken. ;) Maar dat kan alleen als je niet kijkt naar de goede dingen.

En als je het niet weet, moet je het niet insinueren. Je weet dat dit onder laster en eerroof valt en dat dat strafbaar is?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-06-09 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:19

pharagirlke schreef:
En dat vind ik jammer Bandida want dat maakt dat er niet te discussieren valt.

Ik begrijp de noodzaak voor discussie niet.

Er is een lijst met stoffen die niet in het bloed van een paard mogen zitten tijdens een wedstrijd.
Het is helder wanneer die stoffen uit het bloed zijn.

Waar is dan discussie over nodig?
Zowel iemand die een paard niet laat behandelen omdat het op wedstrijd moet is als iemand die te vroeg aan de start verdwijnt sjoemelt met de welzijnsbelangen van het paard.
Dergelijke personen ben je beter kwijt dan rijk.

hc

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:19

Als je de discussie niet nodig vind vraag ik me af wat je er nog in doet HC......
Bij elke post die je zet spreek je jezelf nl tegen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:23

pharagirlke schreef:
En als je het niet weet, moet je het niet insinueren. Je weet dat dit onder laster en eerroof valt en dat dat strafbaar is?

Dan zouden heel wat Boksters nog fors met de billen ~~}> moeten vanwege hun reacties in het openbaar naar mij _O-

hc

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:25

En omdat heel wat bokkers het doen is het goed? :)

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:25

Zeggen ze niet: "what comes around goes around?" HC?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:26

pharagirlke schreef:
Je weet dat dit onder laster en eerroof valt en dat dat strafbaar is?

How maar zeg.. =:)

Ik bewonder je wil om overal het goede te zien Phara, maar ik ben zelf de naïviteit voorbij ondertussen en daar wordt je compromisloos van. Niettemin ben ik erg optimistisch van aard, en absoluut niet uit op een heksenjacht.
Laatst bijgewerkt door Ruga op 27-06-09 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:29

pharagirlke schreef:
Als je de discussie niet nodig vind vraag ik me af wat je er nog in doet HC......
Bij elke post die je zet spreek je jezelf nl tegen.

Meen je dat? Dat is erg jammer en niet de bedoeling. Mijn excuses daarvoor en nog een keer hélder dan:

1. Ik zie de huidige ´nullijn´ als de enige keuze.
2. Ik ben VOOR heel hard aanpakken tot en met het in evidente recidive gevallen levenslang schorsen van deelnemers, veeartsen, trainers en coaches die sjoemelen met het welzijn van de paarden onder hun verantwoordelijkheid.

hc

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:31

Waarom zeg je dan dat er geen discussie nodig is? :) Mensen mogen het toch niet met je eens zijn? En over het algemeen krijg je dan een discussie... :)

Ondanks dat ik het er niet helemaal mee eens ben, zie ik hier een hoop goede onderbouwde berichten waarom ze tegen die nullijn zijn. :) Dus het is een hele mooie discussie. Eentje waar veel bokt-discussies nog wat van kunnen leren. ;)

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:32

Een paard medicatie onthouden is nog meer sjoemelen, HC.

Weet je verder wel hoe menselijke sporters een wedstrijd overleven? Zo is het normaal, dat bijvoorbeeld een marathonschaatser zichzelf voor de wedstrijd volstouwt met ibuprofen, om de verzuring niet te voelen.

Over wel of geen discussie, we zijn het duidelijk met een aantal mensen niet met jou eens. HC. Dus ja, dan ontstaat er een discussie. maar kick je daar ook niet stiekem op?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:34

ozzyhorse schreef:

Hup, we zijn weer bij af..

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:36

Nee, we zijn niet bij af. Als een dier medicijnen moet hebben, moet je die ook geven.
Verder is het hele nul-beleid een boel sjit.
daar staat genoeg over in het topic te lezen, een zalf kan al verkeerd uitpakken.
Jullie zijn gewoon anti sport en hekelen de wedstrijdsport.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:37

ozzyhorse schreef:

Je hoeft je paard helemaal geen medicatie te onthouden zolang het maar medicatie is die is toegestaan en je het netjes meldt.

Hoe kun je nu een normale discussie houden als mensen elke keer de realiteit proberen te verdraaien?

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:38

Oei Ozzy die is tegen het zere been.
(misschien toch maar een pilletje)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:39

Ik vind dat de controles moeten blijven maar dat het wel mogelijk moet zijn om, met een attest van een DA, te laten weten dat die bepaalde stof nog kan gevonden worden en om welke reden enz. Het moet wel onderzocht blijven worden want anders zit je in no-time in een straatje zonder einde...

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:56

dus, met andere woorden, alles wat niet aan de nul optie voldoet, nader en grondig onderzoeken, waarna EVENTUEEL tot uitsluiting/diskwalificatie kan worden overgegaan. Simpel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:58

ja! :D Ik moet echt gaan werken aan die duidelijkheid :') Thanks Ozzyhorse!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:05

Heeft een paard een middel tegen het ovuleren nodig als ruin zijnde, lijkt mij geen medische noodzaak.

Nul lijn dus hanteren en uitzonderingen alleen voor aantoonbare en vooraf gemelde medicatie, waar dus toestemming voor gegeven wordt voor de wedstrijd.

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:39

Dat geval zou dus onder het kopje nader onderzoeken vallen, Sonjim. Ook mannen, mensen dus, worden onder sommige omstandigheden behandeld met vrouwelijke hormonen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:27

Bandida schreef:
ozzyhorse schreef:

Hup, we zijn weer bij af..

Gewoon het huidige volstrekt heldere beleid uitvoeren en iederen die gepakt wordt gaat naar ´af´ krijgt geen 200 euro en een paar beurten overslaan. Nog een keer en je mag een ander spelletje gaan zoeken.

Nationaal schaamrood wat de NL bondscoach meent te moeten ventileren.
Waar werd Beerbaum ook al weer voor aangepakt door de Duitse bond? Dat staat wel in een héél schrille tegenstelling.
Alle respect voor de consequente, eenduidige en transparante aanpak in Duitsland.

hc