Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 02:13

mick75 schreef:
Aan de andere kant, weet niet hoe de lichtval was op dat moment, maar vanavond reed ik hier in de buurt, op een stuk snelweg waar je links moet invoegen (wie dat ooit bedacht heeft moet wel Brits zijn) en kon door de lichtval echt totaal niet zien of er auto's voor of naast me zaten, laat staan op welke afstand. Zo erg heb ik het in de 10 jaar dat ik auto rij nog niet meegemaakt, dus ik schrok van het feit dat je bij bepaalde lichtinval dus echt een andere auto totaal niet ziet, maar pas na 3! keer goed kijken een vage schim. Mischien is er zoiets aan de hand geweest? Een trailer zou ik op dat moment ook echt niet gezien hebben, zelfs een vrachtwagen niet. En ik lette wel op, anders was me niet opgevallen dat je bij die lichtinval niets maar dan ook niets zag.

Dat is dus precies wat ik bedoelde met mijn opmerking dat er mensen onder de trein rijden vanwege laagstaande zon. ;)

Verder denk ik dat jij de brief niet gelezen hebt? Emoties ok, maar er zijn andere manieren om die te uiten dan en via internet en via een krant.
Verder snap ik die ophef over leaseauto's niet zo goed, was het ongeluk minder erg geweest als het geen leaseauto was geweest?

Nogmaals: Ongelukken heten niet voor niets ongelukken. Die gebeuren en iedereen kan het overkomen en dat is erg genoeg. Maar het kan geen reden zijn om zo in het openbaar iemand aan de schandpaal te nagelen en om te proberen extra geld los te krijgen op deze manier.
Als je iets terug kijkt in het topic zie je bij de post van smit-ilse dat mensen er ook heel anders op kunnen reageren en persoonlijk heb ik daar meer respect voor.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 06:41

asjemenou!! je schrikt je rot, en zal dit voor de rest van je leven bijhouden als je over een snelweg rijdt!!

gelukkig is je paard in orde, en goddank voor de goede trailer

ik zou wel snel weer trailer oefeningen doen (niet in beweging) ALS! je paard weer helemaal gezond is, zodat hij geen angst krijgt (die komt meestal als je nu lang de trailer vermijdt)
als je een nieuwe trailer hebt dan.

veel sterkte!!

Frantic

Re: Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:04

Vreselijk, sterkte met verwerken, nachtmerrie... datten eerste, maar wie heeft dat stuk in de Metro laten zetten?

Daar komen de volgende gedachtes naar boven, aanames! vooroordelen, schandalig en stom! De bestuurder van de andere auto leest dat ook!

Als jij een dagwaarde vergoeding krijgt kan de tegen partij daar niks aan doen. Dat jij een ander wilt helpen en nu "alles"kwijt bent, daar kan de tegenpartij niks aan doen.

Waarom je dan dit stukje en vooral die brief in de Metro laat plaatsen is me een raadsel!

Boos? OK, maar zij die zonder zonde is werpt de eerste steen!
We doen allemaal wel eens iets in het verkeer dat net goed afloopt of niet.

Een trailer kan je voor 60 euro per jaar zelf verzekeren, dan was je nu niet afhankelijk van de tegenpartij, auto All risk verzekeren zal duurder zijn, maar als je het niet doet moet je niet achteraf gaan mekkeren over de dagwaarde. Er zijn 1000den auto's te koop en voor de dagwaarde zal je een gelijkwaardig voertuig terug moeten kunnen kopen.

Zo niet dan vraag je je rechtsbijstandsverzekering om te bemiddelen, die heb je toch zeker wel?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:25

:(:) jemig, wat een nachtmerrie.
Allereerst ben ik superblij dat je het zelf overleefd hebt. Dat zou zo maar eens heel anders hebben kunnen aflopen.

Verder vind ik het geweldig dat je zo je hoofd erbij hebt kunnen houden na het ongeluk om het paard te redden.
Mijn eerste reactie zou geweest zijn: paard moet eruit. Maar inderdaad dan zijn de gevolgen helemaal niet te overzien.

Ik hoop dat jij en het paard snel weer de oude zijn. En dat de afwikkeling van de materiele schade snel en coulant wordt opgelost.

Sterkte en beterschap! :(:)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:31

Gadver, dit is echt iets wat je niemand toewenst. Wat ontzettend knap dat jij zo kalm bent gebleven en zo goed gehandeld hebt.

Wat betreft de uitspraken kan ik me heel goed voorstellen. Ik heb vorig jaar een auto-ongeluk gehad en was ook buiten mijn schuld om. Ik heb ook weken met het idee gelopen dat hij gewoon doorging en ik thuis zat met de ellende. Dat lijkt me toch geen rare reactie, je bent geschrokken, hebt iets heftigs meegemaakt, logisch dat je dan even dingen eruit gooit waar je misschien achteraf spijt van krijgt.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:38

Jeetje wat een verhaal.
Ik hoop dat alles goed komt met het paard en met jou.
Misschien kan je contact opnemen met degene die het ongeluk veroorzaakt heeft en er rustig over praten voordat je zulke conclusies trekt. Is misschien ook wel goed voor het verwerken.
En ik heb mijn Blomerttrailer ook apart verzekerd.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:39

OMG! Wat erg! Lijkt me echt verschrikkelijk!
En je heb echt goed gehandeld zeg!!
Heel veel sterkte! En klote dat jij echt alles kwijt ben nu!
Hoop dat je die man die jij hielp ook nog een beetje gaat helpen daarmee.

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:39

Jeetje wat een nachtmerrie. Sterkte er mee!

DeeVee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:40

Jeetje wat een drama...
Maar wat heb je ondanks de klap van het ongeluk geweldig goed gehandeld zeg!
Hulde _/-\o_ _/-\o_ !

Sterkte!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:42

Kippenvel! Wat een nachtmerrie, gelukkig zijn de verwondingen mee gevallen..

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:43

Hulde aan je goede optreden. Ik zit het verhaal helemaal 'trillend' te lezen. Wat heftig.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:49

Miss_Blimm schreef:
Hulde aan je goede optreden. Ik zit het verhaal helemaal 'trillend' te lezen. Wat heftig.

Precies dezelfde gedachten hier.
Sterkte met het herstel verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:00

xx_Horsiex schreef:
Anthea schreef:
Bah, nasty zeg.

Achterbaks wel, zo praten over diegene die je heeft 'aangereden'.
Alsof die er niet mee zit. :roll:

Pardon? HIJ heeft nog altijd HAAR aangereden, zij en het paard hadden wel dood kunnen zijn omdat deze meneer een TRAILER over het hoofd ziet? Hoe zie je in godsnaam een trailer over het hoofd?

Hoe zien mensen in godsnaam andere auto's over het hoofd, hoe zien mensen in godsnaam vrachtwagens over het hoofd, hoe zien mensen in godsnaam andere mensen over het hoofd... Nogal dom om dit te zeggen, want bij 90% van de ongelukken zien mensen iets over het hoofd, daarom heet het ook een ongeluk! Kan niemand iets aan doen, ongeluk zit in een klein hoekje.. O:)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:06

Ik zit met mijn hand voor mijn mond te lezen. Wat een wonder dat het redelijk goed afgelopen is. Dat het paard levend uit die trailer is gekomen. Ik heb bewondering voor de TS om haar koelheid, terwijl volgens mij de paniek door je lijf giert. Sterkte met het herstel, voor jou en je paard.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:09

Woow, wat een nachtmerrie! Super dat je zo goed hebt gehandeld, petje af. Veel sterkte met alles en veel succes met de foto's.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:12

Precies, een ongeluk is een ongeluk en zit in een klein hoekje, ook iemand met 'een dikke leasebak' (staat er dat trouwens aan de buitenkant op of zo, dat je dat zo zeker weet?) gaat heus niet met opzet een ander aanrijden. Vraag me af of degenen die zo snel met hun oordeel klaarstaan en deze bestuurder veroordelen zelf al wel ooit auto gereden hebben?
Dat stuk in de Metro vind ik eerlijk gezegd helemaal stijlloos, beetje vreemd dat ze dat soort ingezonden brieven gewoon maar plaatsen. Da's lekker voor die andere bestuurder, om zo publiekelijk aan de schandpaal genageld te worden vanwege een ongeluk, misschien door een moment van onoplettendheid, maar misschien ook wel doordat hij verblind was door de zon of zo, dat weet je niet he als je hem niets vraagt.
Het is natuurlijk afschuwelijk om zoiets mee te maken, dat wens je niemand toe, maar het gehalte 'ik ben geweldig en heb super gehandeld en de andere partij is een vreselijke eikel' is wel buiten proporties in je verslag.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:13

amondi schreef:
Vreselijk, sterkte met verwerken, nachtmerrie... datten eerste, maar wie heeft dat stuk in de Metro laten zetten?

Daar komen de volgende gedachtes naar boven, aanames! vooroordelen, schandalig en stom! De bestuurder van de andere auto leest dat ook!

Als jij een dagwaarde vergoeding krijgt kan de tegen partij daar niks aan doen. Dat jij een ander wilt helpen en nu "alles"kwijt bent, daar kan de tegenpartij niks aan doen.

Waarom je dan dit stukje en vooral die brief in de Metro laat plaatsen is me een raadsel!

Boos? OK, maar zij die zonder zonde is werpt de eerste steen!
We doen allemaal wel eens iets in het verkeer dat net goed afloopt of niet.

Een trailer kan je voor 60 euro per jaar zelf verzekeren, dan was je nu niet afhankelijk van de tegenpartij, auto All risk verzekeren zal duurder zijn, maar als je het niet doet moet je niet achteraf gaan mekkeren over de dagwaarde. Er zijn 1000den auto's te koop en voor de dagwaarde zal je een gelijkwaardig voertuig terug moeten kunnen kopen.

Zo niet dan vraag je je rechtsbijstandsverzekering om te bemiddelen, die heb je toch zeker wel?

Snappen jullie het dan echt niet? Echt, komt er dan niks door? Hebben jullie zo'n grote plaat voor je hoofd? Bianca en haar vriendin hadden wel DOOD kunnen zijn! DOOD! End of story, einde, en dan had iedereen hier de veroorzaker van het ongeval de grond ingeboort. Maar nee, ze mankeert niks, dus mag ze niks zeggen over de andere bestuurder want die deed het vast niet expres. Nee, dat geloof ik graag dat hij het niet expres deed. Maar dan nog, als je na zo'n heftig ongeluk de emoties kwijt moet had ik dat 10 x erger dan dan Bianca, zij is nog netjes gebleven. En die brief is van de vader van de vriendin die bij Bianca in de auto zat, ook hij is netjes gebleven. Want ik had de beste bestuurder aan de schandpaal gehangen.

Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat er mensen tegenwoordig eerst dood moeten gaan voordat men medeleven toont. En nu het feit dat zij hierdoor misschien wel financiele problemen krijgt telt ook niet mee? Heb je dan totaal geen greintje medeleven in je lijf? Nee, zij mag niet klagen over het financiele plaatje dat hier aan hangt, want och, ze leeft nog he. Alsjeblieft zeg. Die asociale campagnes zijn hier ook wel van toepassing. Want een gedachtegang zeg...

Ik hoop dat als ik ooit in haar situatie terechtkom nog zo helder kan denken en mijn paard kan redden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:14

ThisIsMe schreef:
Precies, een ongeluk is een ongeluk en zit in een klein hoekje, ook iemand met 'een dikke leasebak' (staat er dat trouwens aan de buitenkant op of zo, dat je dat zo zeker weet?) gaat heus niet met opzet een ander aanrijden. Vraag me af of degenen die zo snel met hun oordeel klaarstaan en deze bestuurder veroordelen zelf al wel ooit auto gereden hebben?
Dat stuk in de Metro vind ik eerlijk gezegd helemaal stijlloos, beetje vreemd dat ze dat soort ingezonden brieven gewoon maar plaatsen. Da's lekker voor die andere bestuurder, om zo publiekelijk aan de schandpaal genageld te worden vanwege een ongeluk, misschien door een moment van onoplettendheid, maar misschien ook wel doordat hij verblind was door de zon of zo, dat weet je niet he als je hem niets vraagt.
Het is natuurlijk afschuwelijk om zoiets mee te maken, dat wens je niemand toe, maar het gehalte 'ik ben geweldig en heb super gehandeld en de andere partij is een vreselijke eikel' is wel buiten proporties in je verslag.

Ongelooflijke wat een kots reactie.. :r

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:15

Ik denk dat ik het best snap hoor .... dit heeft niets met medeleven te maken, maar met dingen van twee kanten bezien. De bestuurder van die andere auto is ook maar een mens.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:20

MoniqueT schreef:
Ik denk dat ik het best snap hoor .... dit heeft niets met medeleven te maken, maar met dingen van twee kanten bezien. De bestuurder van die andere auto is ook maar een mens.

Zij doet een uitspraak, een ongelukkige, over de bestuurder en ze word compleet afgezeikt, maar het feit dat Bianca op dit moment ergens opgebaard had kunnen liggen maakt dan niks uit? Zolang de gevoelens van de andere bestuurder maar niet gekrenkt worden? Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:22

Bianca1980 schreef:
Ik kom nu in de zure molen van dagwaarde terecht en ook dat is iets wat ik niet kan verkroppen, je helpt een ander en nu ben je zelf opeens alles kwijt.
Bianca1980

Meid je hebt goed gehandeld, mensen mogen in hun handen knijpen voor een vriendin zoals jij die haar koppie er bijhoudt. Er zijn zat mensen die in de stress raken of in shock. Je bent een doener met een goed hart.
Ik hoop dat je er gauw weer bovenop bent. Heelveel sterkte gewenst.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:25

xx_Horsiex schreef:
Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat er mensen tegenwoordig eerst dood moeten gaan voordat men medeleven toont. En nu het feit dat zij hierdoor misschien wel financiele problemen krijgt telt ook niet mee? Heb je dan totaal geen greintje medeleven in je lijf? Nee, zij mag niet klagen over het financiele plaatje dat hier aan hangt, want och, ze leeft nog he. Alsjeblieft zeg. Die asociale campagnes zijn hier ook wel van toepassing. Want een gedachtegang zeg...

Ik hoop dat als ik ooit in haar situatie terechtkom nog zo helder kan denken en mijn paard kan redden.

Wat praat jij een enorme hoop poep zeg! In jouw optiek mag je dus alleen medeleven hebben met het slachtoffer, de 'dader met zijn dikke leasebak' zal het wel expres gedaan hebben? Er is hier helemaal niemand die zegt dat het niet heel naar is voor haar, dus in dat opzicht toont iedereen echt wel zijn medeleven, zoals jij het stelt toon je pas medeleven als je de andere bestuurder veroordeelt. :n
Denk dat degenen die het verhaal van twee kanten bekijken juist minder last hebben van a-sociale trekjes dan degenen die hier onmiddelijk met hun oordeel klaarstaan, ook al kennen ze maar één kant van het verhaal.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:27

ja hoor, die kerel deed het vast expres, probeer hem poging tot doodslag ten laste te leggen!
Pff...
Ík vind het knap hoe je gehandeld hebt maar dat vindt je zelf ook wel he? ;)
En iedereen moet dat weten...
Nog steeds niet zoveel mis mee maar om meteen die andere partij maar even aan de schandpaal te nagelen...
Beetje jammer.
Aan de andere kant snap ik wel dat je eerst emotioneel reageert maar na een dag nog zoiets schrijven.. Tja ik weet 't niet.
Sterkte met alles.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:27

sorry hoor xx_horsie, als er 1 is die reacties geeft, die om te kotsen zijn, of die een plaat voor de kop inhouden, ben jij het wel.

ALS de betrokkenen hier kunnen melden, dat het een zakenventje, in een dikke lease bak, die in papperassen zat te rommelen, die het niks kan schelen enz enz. met zeker heid kan melden, dan is hij de eerste die van mij het stempel grootste klootzak mee krijgt. maar laat het nou zo zijn, dat je het niet weet.
emoties en geschrokken zijn? ja tuurlijk, daar is ook wel degelijk begrip voor, maar veroordelen zonder feiten is een ander verhaal.

iedereen kan een ongeluk veroorzaken, ook jij, wat als jij een ander dood of verwond? zou jij het dan fijn en prima vinden dat bepaalde aannames op inet en in krantjes gedaan word?
er gebeuren verdorie elke dag ongelukken, sommige niet ernstig sommige heel ernstig, soms veroorzaakt door onbenullig, onverantwoord gedrag, maar soms ( ja echt) ook voor de dader een schok en niet verwacht.
en Bianca en vriendin zijn niet dood, paard ook niet, laten ze daar blij mee zijn. andere mensen hebben dat geluk niet gehad.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:30

Wat een naar ongeluk en wat heb je ontzettend goed gehandeld, Bianca. Ik had je dat niet na kunnen doen, dat weet ik zeker.

Wat betreft de uitlatingen naar de berijder van de andere auto: ik kan me voorstellen dat je je heel erg machteloos voelt als je zonder dat je er zelf ook maar iets aan kunt doen wordt gekatapulteerd en jij vervolgens zelf met een groot deel van de schade blijft zitten. Dan voelt het ontzettend zuur als je weet dat de andere 'schuldige' partij er financieel waarschijnlijk geen of nauwelijks schade van heeft en waarschijnlijk ook al een andere auto heeft. Zo kort na het ongeval zijn je emoties nog heel heftig, dat heeft tijd nodig.

Natuurlijk kan het zijn dat de bestuurder van de andere auto verblind werd door het licht, ik heb dat ook wel eens meegemaakt zoals iemand anders in dit topic ook al beschreef en dan zie je echt helemaal niks, heel naar is dat. Het is echter wel afhankelijk van de stand van de zon op dat moment en het is waarschijnlijk dat ook andere bestuurders er dan last van gehad hebben op dat moment.

Ik denk dat het heel aannemelijk is dat de bestuurder van de andere auto met zijn gedachten bij heel andere zaken dan het verkeer is geweest. Het líjkt uit het verhaal op te maken dat hij wel de trailer, maar niet speciaal ook de auto van Bianca over het hoofd gezien. Als hij haar heeft willen inhalen betekent dat hoe dan ook dat hij er heel kort achter gezeten heeft bij de start van zijn inhaalmanoeuvre. Dat wil absoluut niet zeggen dat hij dit specifieke ongeluk 'expres' veroorzaakt heeft, Bianca1980 en anderen in dit topic zeggen dat ook niet.

En nee, natuurlijk staat het niet op de auto geschreven dat het 'een dikke leasebak' was, maar de direct betrokkenen weten dat zeer waarschijnlijk uit eerste hand omdat er schadeformulieren ingevuld moeten zijn ;) .

Ik verbaas me om de heftige reacties naar Bianca1980. Ja, haar verhaal is gekleurd, maar je hoeft je maar een beetje in te leven in wat zij heeft meegemaakt om te weten dat die reactie heel begrijpelijk is. Ik denk de meeste mensen hier niet heel veel anders zouden reageren, zeker niet in eerste instantie.
Laatst bijgewerkt door Gwen op 24-06-09 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt