Kim_Peters schreef:En nogmaals waar komt dat hele natuurlijk bekappen vandaan? Wat heeft dit in hemelsnaam voor toegevoegde waarde voor onze (sport)paarden?
Lees daarvoor de topics over NB eens door.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laetitia schreef:@ Arabesk:
Ik zie dat jij dagcursussen NB geeft.
Heb jij certificaten om dit te mogen doen?
En wat is het uitgangspunt van zo'n cursus? Dat de leerling leert over de anatomie van de hoef en hoe ze een goede bekapping en slechte bekapping kunnen herkennen?
Of dat ze hierna hun eigen gereedschap gaan kopen en zelf hun paard gaan bekappen?
Kim_Peters schreef:Dat heb ik gedaan, maar wordt er helaas niet veel wijzer van... Weet nog steeds niet wat nu hét grote voordeel is ten opzichte van traditioneel bekappen/beslaan.
Kim_Peters schreef:En nogmaals waar komt dat hele natuurlijk bekappen vandaan?
Citaat:Wat heeft dit in hemelsnaam voor toegevoegde waarde voor onze (sport)paarden?
Arabesk schreef:We raden nadrukkelijk aan om de eerste bekapping door een ervaren bekapper te laten doen en het daarna zelf bij te houden en regelmatig het werk te laten controleren.
Kim_Peters schreef:Dan zou ik toch graag willen weten waarom Rob en Anton zoveel paarden krijgen aangeboden die door het Natuurlijk Bekappen niet meer kunnen lopen...