Pletje123 schreef:En wat me ook opvalt is dat veel dames die op het AOC zitten en in de paarden willen, enkel willen rijden. Uitmesten vinden ze maar niets en dat willen ze liever niet doen. Kan zijn dat daardoor ook veel mensen afvallen.
Ja dat denk ik ook. Maar hoe kan het dan dat ze voordat ze eraan beginnen het idee hebben dat ze een kans hebben om een baan te krijgen waar ze "alleen maar hoeven te rijden"? Het leek mij vroeger ook geweldig om zo'n baan te hebben, maar ik had altijd het idee dat dat alleen weggelegd is voor de mensen die geweldig kunnen rijden, die wat gepresteerd hebben in de sport. Ik heb nooit de illusie gehad dat ik als simpele manegeruiter/L ruiter voor een dergelijke baan in aanmerking zou komen. Heerst er dan bijvoorbeeld op maneges een verkeerd beeld van het werken in de paarden?
Ik zag voorbij komen dat er bij iedere studie veel mensen afvallen, dat is zeker waar. Ik heb het artikel meer zo opgevat dat er wel voldoende mensen de opleidingen afronden maar dat achteraf blijkt dat zij niet geschikt zijn voor het werk. Dus ik vat het zo op dat zelfs de mensen die niet afhaken niet geschikt zijn.