Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley__

Re: Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:30

Als je dan eerst eens even het commentaar GOED leest voordat jij zulk soort dingen gaat roepen ;)

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:47

Sjoyceje schreef:
Wat ik jammer vind is dat mensen alleen maar kijken naar het gezwaai van de voorbenen, maar niet verder kijken naar het paard. Ik heb het idee dat mensen alleen maar voor het mooie plaatje gaan, en het minder van belang vinden dat paarden ook echt correct worden gereden. Een goede uitgestrekt draf komt vanuit de achterhand. Dit lijkt een beetje te worden vergeten.

Nee, zo is het niet. Het is maar net op welke slak je zout wil leggen. Dat paard laat gewoon een super kur zien met 10-en voor de pirouettes en de piaffe. Die kur wordt ook beloond door de juryleden met een hoog percentage. En het enige waar mensen als jij over mekkeren is de uitgestrekte draf onder het mom van 'ik vind het zo belangrijk dat paarden technisch ook correct gereden worden'.

Nogmaals: het blijkt dus dat hij geen 10 heeft gehaald voor de uitgestrekte draf, dus als je je gelijk wil halen dat die draf niet technisch helemaal perfect was, dan bij deze. Ik hoop dat je er happy van wordt.

Waar ik altijd een beetje prikkelbaar van wordt is dat wanneer iemand zo'n prestatie neerzet met zo'n paard, men dan kennelijk toch graag naar fouten wil zoeken om te kunnen 'bewijzen' dat deze combinatie is overgewaardeerd, dat voorbeenzwaaien wordt beloond en dat de 'moderne dressuursport' in het algemeen niet deugt. Dat vind ik gewoon niet terecht. Daarmee doe je hen tekort. De uitgestreke draf is slechts 1 onderdeel. Zelfs al had hij daar een 5 voor dan kan hij evengoed makkelijk aan het percentage komen wat nu behaald is als hij voor andere onderdelen 9-ens en 10-en heeft behaald.

Ga er maar eens aan staan 10-en te behalen voor een pirouette of een piaffe! Maar daar hoor je niemand van de 'critici' hier over. Foto's van die onderdelen stellen jullie hier niet ter discussie. Dat geeft mij alleen maar te denken dat jullie gewoon zuurpruimen zijn voor wie het kennelijk een geruststelling is als topruiters iets NIET perfect uitvoeren.

Geen enkele topruiter heeft ooit 100% gescoord, dus van elke proef, van elk moment kun je wel een discutabel moment hier ter discussie stellen (en dat gebeurd ook om de haverklap). Ik beleef daar in ieder geval geen lol aan.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:04

God god god wat een gemier over die uitgestrekte draf! Eerlijk is eerlijk daar moet aan gewerkt worden, die is nog niet helemaal goed. PUNT. Als je kijkt wat dit jonge dier verder allemaal laat zien. Onderdelen die beter uitgevoerd worden als geroutineerde paarden aan de top.

Afbeelding

Je kan wel doorgaan over die uitgestrekte draf, maar dat is gewoon een onderdeel waaraan gewerkt moet worden. Geen probleem lijkt mij.

De basis om mee te werken is fantastisch bij Totilas dus ik ben er niet bang voor dat wanneer Edward de uitgestrekte draf wat meer kan controleren dit ook een geweldig punt van Totilas wordt!

Ashley__

Re: Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:29

Ja Nikki, ik begrijp je reactie :j het is volgens mij nu wel klaar over die uitgestrekte draf :+

Wat een mooie foto heb je geplaatst, terecht zo'n hoog cijfer voor gekregen :j

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:19

Vudress schreef:
Over de verhouding voor/achterbeen valt nog wat te zeggen, toch maakt het achterbeen een grotere beweging dan in de verzamelde draf of de passage dus er gebeurd altijd nog heel veel meer dan niets.

Wat ik wel bizar vind is dat er gesproken wordt over vasthouden van Ed. Ik denk dat Totilas geen moment echt vastgehouden wordt aan de voorkant. Edward is telkens weer los in zijn hand.

En een strakke weggedrukte rug? Dat paard spat uit elkaar van lossigheid, dat andere filmpje, dat is strak in de rug!

Tja, eerst dus gezegd, het is knap wat Edward doet. Heb ik al gezegd, maar ik zeg het nog maar een keer. Een topruiter zoekt naar perfectie, dus ik zou nog wel wat weten waar hij aan kan werken, zonder het goeie wat hij nu heeft, weg te gooien. Het paard zou van mij langer in de hals mogen, dat zie je bijvoorbeeld bij Salinero heel mooi. Dus wat dat betreft vind ik dat hij te kort wordt gereden of zoals je wilt, te veel wordt tegengehouden. Als dat verbetert, verbetert de uitgestrekte draf ook wel.
Verder misschien toch handig om aan zijn zit te blijven werken. Dan maar nog harder werken om op dezelfde goeie manier te blijven inwerken. Maar ik zou me er al ik hem was, niet bij neer leggen als het niet meteen lukt. Het zou toch fantastisch zijn als hij zijn tenen naar binnen zou kunnen houden en statig zou kunnen blijven zitten. ;)