Hond bijt oor af van negen maanden jong veulen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 06:53

weet iemand hoe het met het veulen inmiddels gesteld is?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:05

Kuggur schreef:
Ja maar...als ik de eigenaar neerschiet zit die hond nog steeds achter de schapen aan....
_O-

Haha, die vind ik wel grappig! Leuk dat je met humor reageert!

FleurLhOrses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:31

ooh wat zielig ;( wat gebeurt er nu met die hond dan?

MarjonTampon

Re: Hond bijt oor af van negen maanden jong veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:32

Die hond hebben ze meteen in laten slapen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:17

A_lette schreef:
Moderatoropmerking:
Het lijkt mij niet nodig om te bespreken wanneer een hond moet worden afgemaakt of niet. Hier valt ook onder of een hond zo gefokt is ja of nee of in welk ander geval de eigenaar schuld heeft ja of nee. Dit heeft weinig met dit onderwerp te maken. Graag terug ontopic :)

Na aanleiding hiervan wederom berichten gesplit.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:47

Hhhmm, A_lette, waar mogen we dan wel over praten? Alleen maar 'ach en wee' en 'wat zielig' roepen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:13

De laatste quote's die gesplit zijn gingen over welk ras het snelst bijt en de onderzoeken die daarnaar gedaan zijn, plus dat er wederom dingen uit bovenstaande opmerking weer in het topic werden geplaatst. De relevantie met de beginpost is daardoor ver te zoeken :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:16

Het spijt me dat ik me niet kan bedwingen tegen je in te gaan, maar toen je de vorige discussie die heel netjes ging onderbrak, ging het over de hond en waarom hij ingeslapen werd en niet over het ras of over of een bijtende hond in het algemeen ingeslapen moest worden.... Ik heb me teruggetrokken uit dit topic (en uit een hele fijne, leerzame discussie helaas) omdat ik absoluut geen idee meer heb van wat je wil A_lette.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:23

Voor een discussie of het nodig is om een hond af te maken, of het aan een bepaald ras ligt waardoor een hond sneller bijt ja of nee wil ik jullie aanraden om deze discussie voort te zetten op [BB].

@ pharagirlke, voordat de opmerkingen werden geplaatst ging het in mijn ogen al over wat er in bovenstaande opmerkingen staat.

Verdere vragen mogen via PB. Graag terug ontopic :)

Joyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:31

Dit artikel lezende kun je niet oordelen of de het inslapen van de hond terecht is. Afgaande op uitsluitend de zaken die vermeld zijn in ieder geval niet. Mogelijk is er iets gebeurd tussen veulen/ hond, communicatie en instinct van hond en paard is dermate anders dat dit een ongeluk kan zijn of een (behoorlijke heftige) terechtwijzing van de hond richting het veulen. In dominantie gezien staat de hond boven het veulen.
Een gedragstest van de hond had uitsluitsel kunnen bieden over zijn gedrag. Het hoeft helemaal geen agressieve hond te zijn, noch hoeft de hond hier een trauma aan over te houden.
Als eigenaar van de hond had ik deze niet laten inslapen puur afgaande op dit voorval én als eigenaar van het paard had ik ook niet verlangd dat de eigenaar van de hond dit zou doen.
Uiteraard wel een fout van de eigenaar om hond en paard bij elkaar te laten slapen in 1 box.